تاریخ انتشار: 25 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اپل به تازگی رونمایی از لپ تاپ مک‌بوک‌های جدید خود را انجام داده است، این بار با مک‌بوک‌ ایر اپل به اندازه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی که از چیپ M3 اپل استفاده می‌کنند. این معرفی نشان می‌دهد که اپل همچنان به توسعه دستگاه‌های قدرتمند و با کیفیت ادامه می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی مک‌بوک‌ ایر اپل

چیپ M3 و افزایش سرعت در مک‌بوک‌ ایر اپل

از جمله ویژگی‌های برجسته مک بوک ایر جدید اپل، استفاده از چیپ M3 است. این چیپ باعث افزایش تا ۶۰٪ سرعت نسبت به مدل‌های قبلی با چیپ M1 می‌شود و نسبت به مک‌بوک‌هایی که از چیپ‌های اینتل استفاده می‌کردند، تا ۱۳ برابر سریعتر عمل می‌کند.

نمایشگر Retina با ویژگی‌های برجسته در مک‌بوک ایر اپل

لپ‌تاپ اپل مک‌بوک ایر جدید دارای نمایشگر Retina است که با درخشندگی تا ۵۰۰ نیت، پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ، و قابلیت اتصال به دو نمایشگر خارجی (زمانی که درپوش بسته شده است)، ارائه می‌شود. این نمایشگر دارای وضوح دو برابری نسبت به لپ‌تاپ‌های مشابه در بازار است.

معرفی مک‌بوک‌ ایر جدید اپل با چیپ ام3، 13 و 15 اینچی

عمر باطری طولانی و ویژگی‌های صوتی و تصویری در مک‌بوک ایر اپل

یکی از نکات مهم در مورد مک‌بوک ایر جدید، عمر باطری طولانی آن است که تا ۱۸ ساعت کارکرد را ارائه می‌دهد. همچنین، این دستگاه دارای Wi-Fi 6E، دو پورت Thunderbolt، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، دوربین FaceTime HD با کیفیت ۱۰۸۰p، سه میکروفون، بلندگوهایی با پشتیبانی از Spatial Audio و Dolby Atmos، و Touch ID می‌باشد.

امکانات ارتباطی و امنیتی مک‌بوک‌ ایر اپل

این لپ‌تاپ‌ها دارای دو پورت Thunderbolt، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، و سیستم تشخیص اثر انگشت Touch ID هستند که امنیت را تضمین می‌کند و ارتباطات را فراهم می‌سازد.

قیمت و تاریخ عرضه مک‌بوک‌ ایر اپل

مک‌بوک ایر جدید اپل در ۲۸ کشور در تاریخ ۸ مارس قابل دسترسی خواهد بود و پیش‌فروش‌ها امروز آغاز شده است. مدل ۱۳ اینچی با قیمت ۱۱۰۰ دلار آمریکا عرضه می‌شود، درحالی‌که مدل ۱۵ اینچی با قیمت ۱۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین، مدل ۱۳ اینچی با چیپ M2 به قیمت ۹۹۹ دلار آمریکا در دسترس خواهد بود.

سوالات متداول

آیا مک‌بوک ایر جدید اپل قابلیت اتصال به دو نمایشگر خارجی را دارد؟

بله، هر دو مدل از مک‌بوک ایر جدید اپل قابلیت اتصال به دو نمایشگر خارجی را پشتیبانی می‌کنند.

آیا مک‌بوک ایر جدید اپل دارای ویژگی Touch ID است؟

بله، هر دو مدل از مک‌بوک ایر جدید اپل دارای سیستم تشخیص اثر انگشت Touch ID هستند.

چه مدل‌هایی از مک‌بوک‌ ایر اپل در دسترس هستند؟

مک‌بوک ایر جدید اپل در دو مدل ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی عرضه می‌شود.

معرفی مک‌بوک‌ ایر جدید اپل با چیپ ام3، 13 و 15 اینچی

چه قیمتی برای مک‌بوک‌ ایر اپل در نظر گرفته شده است؟

قیمت مدل ۱۳ اینچی از مک‌بوک ایر جدید اپل از ۱۱۰۰ دلار آمریکا شروع می‌شود و قیمت مدل ۱۵ اینچی آن از ۱۳۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کی می‌توانم مک‌بوک‌ ایر اپل را تهیه کنم؟

پیش‌فروش‌های مک‌بوک ایر جدید اپل امروز آغاز شده‌اند و دستگاه‌ها در تاریخ ۸ مارس قابل دسترسی خواهند بود.

نتیجه‌گیری

مک‌بوک‌های جدید اپل با چیپ M3 خود نشان می‌دهند که اپل همچنان به ارتقاء تکنولوژی در دستگاه‌های خود ادامه می‌دهد. این دستگاه‌ها با ویژگی‌هایی چون سرعت بالا، نمایشگر با کیفیت، عمر باطری طولانی، و امکانات امنیتی، گزینه‌ی مناسبی برای کاربران حرفه‌ای و روزمره اپل محسوب می‌شوند.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *