تاریخ انتشار: 22 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 11 دقیقه

یکی از بهترین و قدرتمندترین شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ فعالیت دارد، لنوو بوده که موفق شده است محصولات قدرتمند زیادی را روانه بازار کند. این کمپانی چینی نه تنها در زمینه لپ تاپ‌ها، بلکه در زمینه تولید قطعه‌های سخت افزاری گوناگون توانسته عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد و شما باید این مسئله را در نظر داشته باشید. همانطور که می‌دانید، تنوع محصولات تولید شده از سوی کمپانی لنوو به اندازه‌ای بوده که در سری‌های مختلف است و شما می‌توانید در میان آن‌ها، انتخاب نهایی خود را انجام دهید. یکی از بهترین سری لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو را باید ThinkPad دانست که دارای ویژگی و قابلیت‌های مختلف است. در ادامه به بررسی و معرفی سری لپ تاپ لنوو ThinkPad خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

لپ تاپ ThinkPad لنوو چیست؟

همانطور که گفته شد، شرکت لنوو موفق شده است لپ تاپ‌های زیادی را طراحی و تولید کند و در میان آن‌ها می‌توان به لپ تاپ لنوو سری ThinkPad اشاره کرد. این لپ تاپ‌ها دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی هستند که می‌توانند روی نظر کاربران تاثیر مستقیم داشته باشند.

جالب است بدانید زمانی که کمپانی لنوو موفق شده سهام IBM را خریداری کند، نخستین سری از محصولاتی که موفق شد آن‌ها را روانه بازار کند، سری لپ تاپ‌های ThinkPad بوده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها باید به متریال و مشخصات سخت افزاری که ارائه می‌کنند، اشاره کرد. توجه داشته باشید کمپانی IBM تلاش زیادی را برای مطرح کردن سری ThinkPad انجام داد و جالب است بدانید از این محصولات برای مدت زمان طولانی در ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی استفاده می‌شد که این به خودی خود نشان می‌دهد عملکرد آن‌ها در بهترین شرایط قرار دارد.

لپ تا‌پ‌های سری ThinkPad به دلیل طراحی بادوام، ارزش خرید بسیار زیادی دارند. همانطور که می‌دانید، شاید خرید لپ تاپ‌ در هر سال برای کاربران و افراد مختلف در سراسر جهان کار ساده‌ای نباشد، بنابراین باید بدانید لپ تاپ‌های سری ThinkPad  به عنوان بهترین لپ تاپ های لنوو به دلیل نوع متریال باکیفیت خود، می‌توانند طول عمر بسیار خوبی در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های عادی داشته باشند.

از دیگر مزایا و معایب لپ تاپ های لنوو در لپ تاپ‌های سری ThinkPad را می‌توان مجهز بودن به سخت افزارهای قدرتمند همانند پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی و سایر موارد دانست که می‌توانند شرایط خوبی را در عملکرد برای کاربران رقم بزنند. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین تجربه‌ها را با لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو کسب کنید، بدون تردید لپ تاپ‌های سری ThinkPad می‌توانند بهترین شرایط را برای شما رقم بزنند.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید بدانید، این است که سری ThinkPad شامل دسته‌بندی‌های مختلف دیگری می‌شود. به عنوان مثال، لپ تاپ‌های سری ThinkPad E را باید به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین لپ تاپ‌های تولید شده عنوان کرد که برای کسب و کارهای کوچک، معماران و سایر گروه‌های شغلی کاربرد دارد. از دیگر مدل‌های تولید شده ThinkPad باید به سری L اشاره کنیم که مجهز به کیبوردهای ضد آب هستند و مواد اولیه آن در تولید بدنه از مواد قابل بازیافت است. با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده لنوو از سری منحصر به فرد ThinkPad را به شما معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ های سری ThinkPad  لنوو

لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI

thinkpad e15 ei lenovo laptop

یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های تولید شده از سری ThinPad را باید لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI معرفی کرد که دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های مختلف است. این لپ تاپ به عنوان یکی از لپ تاپ‌های اقتصادی شناخته می‌شود و ویژگی‌های ظاهری آن را باید ستود. به عنوان مثال، وزن ایده‌آل لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI باعث می‌شود شما بتوانید آن را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار دهید.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i5 1235U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX550 2GB GDDR6
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری57 وات ساعت

 

از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو ThinkPad مدل E15-EI می‌توان به پردازنده اصلی آن اشاره کرد که از نوع Intel Core i5 و از سری 1235U است. فرکانس پردازنده در بازه 3.3 الی 4.4 گیگاهرتز بوده و می‌تواند بهترین عملکرد را از خود در اجرای دستورهای مختلف نشان دهد. توجه داشته باشید این پردازنده می‌تواند تجربه‌ای دلپذیر را در اجرای دستورها برای کاربران رقم بزند. از طرف دیگر نباید از پردازنده گرافیکی دستگاه غافل شد که از نوع NVIDIA GeForce MX550 با ظرفیت 2 گیگابایت GDDR6 است.

از دیگر مزایای مهم لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI می‌توان به حافظه رم 8 گیگابایت اشاره کرد که از نوع DDR4 3200MHz است. یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، وجود فضای ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت بوده که از نوع حافظه SSD است. کاربران به لطف این حافظه ذخیره‌سازی داخلی می‌توانند سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات را تجربه کنند. همچنین باید بدانید امکان ارتقا حافظه ذخیره‌سازی برای کاربران پیشبینی شده است.

در بخش جلوی لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI شاهد قرارگیری نمایشگر 15.6 اینچ خواهید بود که از نوع IPS است. این صفحه نمایش IPS می‌تواند با کیفیت بسیار زیاد خود، جزئیات را نمایش داده و وضعیت ایده‌آل را در نمایش محتواهای مختلف برای کاربران رقم بزند. انرژی لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI توسط باتری 4 سلولی 57 وات ساعت تامین می‌شود. کاربران می‌توانند از این باتری برای تامین انرژی دستگاه استفاده کنند و در نهایت برای مدت زمان 2 الی 4 ساعت ماندگاری شارژ خواهد داشت. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های لنوو از سری ThinkPad را خریداری کنید، لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EI گزینه‌ای ایده‌آل بوده و امکان خرید انواع مدل‌های لپ تاپ لنوو در فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط فراهم است.

لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE

e15 ee lenovo laptop

لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین و ارزشمندترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو معرفی کرد که قابلیت‌های فنی بسیار خوبی می‌تواند از خود ارائه کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از لپ تاپ سری ThinkPad را باید متریال بدنه آن عنوان کرد که ماندگاری و دوام بسیار زیادی از خود ارائه می‌کند. همچنین شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید که وزن ایده‌آل دستگاه باعث می‌شود کاربران بتوانند لپ تاپ را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار دهند.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i7 1255U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX550 2GB GDDR6
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری45 وات ساعت

قدرت لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو ThinkPad مدل E15-EE توسط پردازنده اصلی Intel Core i7 از سری 1255U تامین می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در لپ تاپ‌ها معرفی کرد. از طرف دیگر باید به خاطر داشته باشید فرکانس پردازنده در بازه 1.7 الی 4.7 گیگاهرتز قرار دارد و می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود در اجرای دستورهای مختلف نشان دهد.

در کنار پردازنده اصلی باید به پردازنده گرافیکی موجود در لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE اشاره کرد که توانایی اجرای دستورهای مختلف گرافیکی را با قدرت و سرعت بالا دارد. توجه داشته باشید لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE با در اختیار داشتن پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX550 با ظرفیت 2 گیگابایت از نوع GDDR6 می‌تواند شرایط ایده‌آل را در اختیار کاربران قرار دهد.

در کنار کلیه قابلیت‌های فنی می‌توان به فضای ذخیره‌سازی داخلی آن اشاره کرد که برابر با 512 گیگابایت اس اس دی است. توجه داشته باشید هاردهای اس اس دی دارای قدرت بالایی هستند و می‌توانند اطلاعات را به سادگی جابه‌جا کنند. از طرف دیگر فراموش نکنید امکان ارتقا برای حافظه ذخیره‌سازی داخلی امکان‌پذیر است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE را می‌توان حافظه رم آن دانست که برابر با 8 گیگابایت است. کاربران می‌توانند سرعت بالا در اجرای دستورها را شاهد باشند و این به دلیل کیفیت بالای حافظه رم است.

در بخش جلوی لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE شاهد قرارگیری صفحه نمایش 15.6 اینچ خواهید بود. جالب است بدانید این نمایشگر از نوع IPS بوده و کیفیت بسیار خوبی را در نمایش محتواهای مختلف از خود ارائه می‌کند. انرژی لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E15-EE توسط باتری قدرتمند 3 سلولی 45 وات ساعت تامین می‌شود و باید بدانید که تامین انرژی را به خوبی انجام می‌دهد. مدت زمان ماندگاری شارژ برابر با 1 الی 3 ساعت بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند شرایط ایده‌آل را در کارکرد لپ تاپ تجربه کنند.

لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E14-QV

lenovo thinkpad e14 qv

در صورتی که به دنبال یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های سری ThinkPad هستید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E14-QV را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید خود در نظر داشته باشید. جالب است بدانید ظاهر زیبا را باید به عنوان یکی از مزایای این لپ تاپ به حساب آورد و از طرف دیگر متریال لپ تاپ به گونه‌ای بوده که باعث می‌شود طول عمر بالایی داشته باشد.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i5 1135G7
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX350 2GB GDDR6
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری45 وات ساعت

 

در بخش سخت افزاری می‌توان به سی پی یو (پردازنده) اصلی آن اشاره کرد که Intel Core i5 از سری 1135G7 بوده و می‌تواند عملکردی خیره‌کننده از خود ارائه کند. جالب است بدانید لپ تاپ لنوو ThinkPad مدل E14-QV با فرکانس پردازنده 1.6 الی 4.2 گیگاهرتز می‌تواند بهترین عملکرد را از خود ارائه کند. در کنار پردازنده اصلی نباید پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350 با ظرفیت 2 گیگابایت از سری GDDR5 را نادیده گرفت. این پردازنده گرافیکی می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و باید به این مسئله در لپ تاپ ThinkPad توجه زیادی داشته باشید.

در کنار کلیه قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به حافظه رم آن اشاره کرد که برابر با 8 گیگابایت است. همچنین باید بدانید که فضای ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایت اس اس دی می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد و اطلاعات را با سرعت بالا جابه‌جا کند. همچنین کاربران می‌توانند امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را مدنظر قرار دهند.

در بخش جلوی لپ تاپ 14 اینچی لنوو ThinkPad مدل E14-QV نمایشگر باکیفیت در سایز ایده‌آل 14 اینچ قرار دارد و باید بدانید بیشتر لپ تاپ‌های سری ThinkPad با صفحه نمایش‌های 14 الی 15.6 اینچ همراه هستند. وضوح تصویر این نمایشگر برابر با 1920×1080 پیکسل است. انرژی لپ تاپ توسط باتری 3 سلولی 45 وات ساعت تامین می‌شود و می‌توان گفت انرژی مورد نیاز کاربران را در زمینه‌های مختلف در اختیارشان قرار خواهد داد. شما می‌توانید این لپ تاپ و سایر دستگاه‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

سخن آخر

بدون تردید شرکت لنوو را باید به عنوان یکی از بهترین کمپانی‌هایی دانست که توانسته دستگاه‌های زیادی را روانه بازار کند. در میان کلیه دستگاه‌ها، محصولات سری ThinkPad می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کنند و به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لنوو به حساب می‌آیند. در صورتی که قصد دارید بهترین لپ تاپ‌های سری ThinkPad را انتخاب کرده و خریداری کنید، می‌توانید وارد فروشگاه پلازا دیجیتال شوید تا کلیه دستگاه‌ها را مشاهده کرده و امکان خرید آن‌ها به صورت نقد یا اقساط فراهم است.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا لپ تاپ‌های سری ThinkPad دارای پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند هستند؟

بله؛ لپ تاپ‌های سری ThinkPad مجهز به تراشه‌های گرافیکی قدرتمند هستند و می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کنند.

2. آیا لپ تاپ‌های ThinkPad مجهز به باتری‌های قوی هستند؟

بله؛ لپ تاپ‌های سری ThinkPad انرژی خود را از بهترین باتری‌ها دریافت کرده و می‌توانند برای مدت زمان طولانی عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود ارائه کنند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *