تاریخ انتشار: 24 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 24 دقیقه

همانطور که می‌دانید شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌های قدرتمند مشغول فعالیت هستند و یکی از آن‌ها را باید ایسوس (ASUS) معرفی کرد. کمپانی ایسوس به عنوان یک شرکت تایوانی در سراسر جهان به دلیل تولید انواع سخت افزار و لپ تاپ‌های قدرتمند شناخته شده و نیازی به تعریف یا تمجید ندارد.

از طرف دیگر، غول فناوری ایالات متحده در زمینه تولید لپ تاپ‌های مک بوک موفق شده سهم قابل قبولی از بازار را به دست آورد، اما واقعا لپ تاپ‌های ایسوس بهتر از سری مک بوک هستند؟ آیا تاکنون مقایسه‌ای میان محصولات این دو کمپانی داشته‌اید؟

در این مقاله قصد داریم با مقایسه‌ای میان لپ تاپ‌های ایسوس یا اپل همراه شما باشیم تا بتوانید هنگام خرید محصول موردنظرتان، تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشید؛ با ما تا انتها همراه باشید تا این دو را از زمینه‌های مختلف با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

فهرست مطالب

ایسوس در برابر اپل؛ مقایسه‌ای از دو برند متفاوت

اپل و ایسوس را باید به عنوان برندهای متفاوت و در عین حال رقابتی معرفی کرد که در بازار ایالات متحده مشغول فعالیت هستند. هر دو برند از سیستم عامل، پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، طرح‌ها و فناوری‌های غیریکسان استفاده می‌کنند. ایسوس به عنوان یک شرکت چند ملیتی مستقر در تایوان شناخته می‌شود که تمرکز آن روی ارائه طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌های مقرون به صرفه با کیفیت بالا است. مهم‌ترین ویژگی و امتیاز این کمپانی را باید عرضه محصولاتی دانست که با فناوری و نوآوری‌های پیشرفته طراحی شده‌اند.

کمپانی اپل به عنوان غول فناوری آمریکا شناخته می‌شود و به دلیل عرضه گوشی‌های آیفون در کنار گجت‌های پیشرفته توانسته اعتبار بسیار زیادی را در سراسر جهان کسب کند. همچنین قیمت محصولات اپل بسیار گران‌تر در مقایسه با سایر رقیبان بوده و این مسئله سبب نشده تا استقبال از محصولات تولید شده کمپانی کاهش داشته باشد. اپل به دلیل نوآوری‌های انقلابی‌اش و به دلیل شگفت‌انگیز کردن مداوم کاربران توانسته شرایط خوبی را در بازارهای جهانی برای خود رقم بزند.

لپ تاپ‌های ایسوس چگونه طراحی می‌شوند؟

لپ تاپ‌های ایسوس چگونه طراحی می‌شوند؟

کمپانی ایسوس لپ تاپ‌های سری VivoBook، ZenBook، ChromeBook و ROG Strix را در ایالات متحده آمریکا عرضه کرده است. هر کدام از این سری‌ها دارای آمار فروش بالایی هستند و طراحی منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی‌های این سری از لپ تاپ‌های ایسوس خواهیم پرداخت تا با آن‌ها و ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند بیشتر آشنا شوید.

لپ تاپ‌های سری زنبوک دارای بدنه‌ای فلزی با وزن تقریبی 1.5 کیلوگرم و صفحه نمایش 14 اینچ گوریلا گلس هستند. متریال استفاده شده در این لپ تاپ از آلومینیوم بوده که می‌تواند استحکام طولانی مدت را تضمین کند. همچنین در طراحی این لپ تاپ به شیب 12 درجه موجود در انتها به منظور افزایش بخش مربوط به کنترل حرارت توجه ویژه‌ای شده است. لپ تاپ‌های زنبوک ایسوس می‌توانند برای عموم کاربران، کاربردهای زیادی داشته باشند که این مسئله باعث شده آمار فروش بسیار خوبی را تجربه کنند.

پرفروش‌ترین محصولات ایسوس را باید سری VivoBook عنوان کرد که مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده هستند که شامل چندین فن و دریچه ضد گرد و غبار هستند تا بتوانند گرما را به سادگی انتقال دهند. صفحه کلید ErgoSensic و پد لمسی مقاوم در برابر اثر انگشت با تجربه کاربری بهتر از مهم‌ترین مزیت‌های این سری از لپ تاپ‌های ایسوس به حساب می‌آیند. سیستم استریوی Dolby Atmos صدای سه بعدی بلند و وضوح صدا را ارائه می‌کنند. برخی از بهترین ویووبوک‌ها را می‌توان مدل VivoBook S15 و Flip 14 دانست.

لپ تاپ‌های سری TUF که به عنوان لپ تاپ‌های گیمینگ در سراسر جهان شناخته می‌شوند، قدرت مثال‌زدنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سری از لپ تاپ‌های ایسوس شامل RGB، سیستم خنک‌کننده مایع ROG، نمایشگرهای QHD با نرخ تازه‌سازی حداکثر 240 هرتز و صدای استریو Dolby Atmos هستند. بهترین لپ تاپ‌های این سری برای بازی را باید مدل‌های TUF DASH 15 و TUF Gaming A15 معرفی کرد. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها دارای توانمندی منحصر به فردی هستند.

لپ تاپ‌های اپل چگونه طراحی می‌شوند؟

لپ تاپ‌های اپل چگونه طراحی می‌شوند؟

مک بوک ایر و مک بوک پرو را باید دو دستگاه درجه یک اپل در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این دو مدل و لپ تاپ‌های اپل خواهیم پرداخت تا با نگاهی ویژه به قابلیت‌های طراحی این دو بپردازیم.

در صورتی که نیازمند لپ تاپ‌هایی در سایز ایده‌آل با قدرت مانور بالا در کار هستید، توصیه می‌کنیم مک بوک‌های اپل را به عنوان گزینه‌های اصلی خرید خود مدنظر قرار دهید. بدنه‌ای محکم از آلیاژهای آلومینیوم که می‌توانند استحکام بالا را به کاربران ارائه کنند. به جای در اختیار داشتن یک فن، شاهد فناوری خاص در مدیریت حرارت خواهیم بود. وجود میکروفون‌های متعدد، دوربین HD و پورت‌های مناسب به کاربران اجازه می‌دهد تا ارتباط خود را بدون مشکل برقرار کنند. صفحه کلید با نور پس زمینه و طراحی ارگونومیک، تاچ پد بزرگ، حسگر اثر انگشت قدرتمند در کنار برخی ویژگی‌های اضافی مک بوک به حساب می‌آیند. این سری دارای دو مدل تراشه M1 و M2 هستند.

سیستم صوتی مک بوک پرو شامل شش بلندگو بوده که برای ارائه صدای سه بعدی بلند، واضح و به صورت کامل شناخته شده است؛ این کار به کاربران اجازه می‌دهد دو نمایشگر را به صورت همزمان به یکدیگر متصل کنند. این ویژگی برای کدنویسان، معامله‌گران و کاربران حرفه‌ای می‌تواند بسیار مناسب و کاربردی باشد. در گوشه سمت راست بالای صفحه کلید می‌توانید از تاچ آی دی برای افزودن حریم خصوصی و امنیت استفاده کنید.

اگر بخواهیم به عنوان یک نظر کلی وضعیت ایسوس و لپ تاپ‌های اپل را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید گفت وضعیت طراحی لپ تاپ‌های اپل در مقایسه با ایسوس، بهتر و جذاب‌تر است. همانطور که می‌دانید، دستگاه‌های ایسوس دارای طراحی ایده‌آل و جذاب هستند، اما زمانی که بخواهیم شرایط راحی و متریال استفاده شده در آن‌ها را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم، باید گفت که لپ تاپ‌های ایسوس کمی در زمینه طراحی نسبت به لپ تاپ‌های اپل ضعیف‌تر به نظر می‌رسند. کمپانی اپل در همه زمینه‌ها اگر ورود کند، شرایط را دگرگون کرده و وضعیت رقابت را پیچیده‌تر خواهد کرد. زمانی که به لپ تاپ‌های ایسوس و مک بوک نگاه می‌کنیم، این مسئله به خوبی قابل درک است.

اپل یا ایسوس؛ ویژگی‌های صفحه نمایش

اپل یا ایسوس؛ ویژگی‌های صفحه نمایش

ایسوس طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌ها را در مقایسه با اپل روانه بازار کرده است. ما لپ تاپ‌هایی را با محدوده قیمتی رقابتی، عملکرد و دوام انتخاب کرده‌ایم که بتوانیم مقایسه‌ای منصفانه داشته باشیم. ایسوس مدعی است که نخستین نمایشگر لمسی اولد نانو را با نسبت ابعاد تصویر گسترده 16:10 در زنبوک پرو 14-duo روانه بازار کرده است. صفحه نمایش اولد دارای نرخ تازه‌سازی سریع 120 هرتز و زمان پاسخگویی سریع 0.2 میلی ثانیه است. تاییدیه‌های Doly و Pantone می‌تواند تضمین‌کننده رنگ‌های زنده و درخشان باشد. علاوه بر این، ویژگی درجه سینما DCI-P3 با کاهش نور آبی می‌تواند تاثیر زیادی روی محافظت از چشم در برابر نور داشته باشد.

زمانی که وارد بررسی نمایشگر مک بوک شویم، شرایط متفاوت است. مک بوک ایر به دلیل نمایشگر شبکیه چشم 1600×2560 پیکسل شهرت دارد. این نمایشگر می‌تواند 25 درصد رنگ بیشتر را نسبت به نمایشگرهای اولد با دمای رنگ قابل تنظیم خودکار برای تجربه رابط کاربری راحت‌تر ارائه کند. همچنین RGBهای اضافی جلوه‌های خیره‌کننده‌ای را به تصاویر، فایل‌های ویدیویی و گرافیک‌ها اضافه می‌کند.

به غیر از اولد، ایسوس نمایشگرهای UHD 4K و HD را با قابلیت پشتیبانی از لمس در مدل‌های مختلف همانند ZenBook 14 duo و VivoBook 15X ارائه می‌کند. همچنین ایسوس نمایشگرهای شبکیه چشم را در ایسوس اس 3 عرضه کرده است. به هیچ وجه به صفحه نمایش شبکیه XDR مایع مک بوک پرو با ویژگی پروموشن که دارای نرخ تازه‌سازی قابل تنظیم تا 120 هرتز است، نخواهد رسید؛ این مسئله می‌تواند یک تجربه روان در بازی کردن را ارائه کند. در صورتی که محدودیت بودجه دارید، ایسوس به عنوان یک برنده واضح به حساب می‌آید، چرا که نمایشگرهای متنوع در محدوده قیمتی گوناگون در اختیار دارد. از نظر کیفیت تصاویر و نمایش فایل‌های ویدیویی، باید گفت اپل پیروز میدان است.

هر دو کمپانی موفق شده‌اند عملکرد بسیار خوبی از خود در بخش نمایشگر نشان دهند. بدین ترتیب باید گفت خرید یک مدل در میان انواع مدل‌های تولید شده از سوی ایسوس و اپل به نظر شخصی کاربران و نیازمندی‌هایشان وابسته است. در صورتی که بودجه برای شما حائز اهمیت است، باید بدانید که ایسوس می‌تواند بهترین انتخاب باشد و در غیر این صورت، اپل در زمینه نمایشگر با اقتدار پیروز بخش نمایشگر بوده و می‌تواند قابلیت‌های زیادی را ارائه کند.

اپل در برابر ایسوس؛ کدام عملکرد بهتری دارند؟

فاکتورهای زیادی درباره عملکرد میان دو برند از لپ تاپ وجود دارد که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. به عنوان مثال، سه فاکتور اصلی در مقایسه میان برندهای اپل و ایسوس در زمینه لپ تاپ را باید پردازنده، سیستم عامل و پردازنده گرافیکی عنوان کرد. لپ تاپ‌های ایسوس برای حرفه‌ای‌هایی که در زمینه تجارت و کسب و کار مشغول هستند، زنبوک و کروم بوک را ارائه کرده است. همچنین این دستگاه‌ها دارای حافظه‌های ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD هستند. پردازنده‌های اینتل به خاطر تمام کارهای پیشرفته‌ای که انجام می‌دهند، همانند بازگشایی چندین تب، ویرایش ویدیو، پخش استریم، کدنویسی و سایر موارد شهرت زیادی در سراسر جهان کسب کرده‌اند و می‌توان عملکرد آن‌ها را ستود.

به تازگی مشخص شده است که همه لپ تاپ‌های گیمینگ با پردازنده‌های AMD می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. سری لپ تاپ‌های ایسوس TUF به دلیل ترکیبی بی‌نقص پردازنده‌های گرافیکی Ryzen 7، GeForce RTX توانسته‌اند جذابیت را به خریداران هدیه کنند. گیمرها به خوبی درک می‌کنند که این پردازنده‌ها تا چه اندازه می‌توانند در لپ تاپ‌های ایسوس عملکرد خیره‌کننده از خود نشان دهند. زمانی که صحبت از ایسوس می‌شود، همیشه می‌توان انتظار تنوع را داشت. برخی از لپ تاپ‌های ارزان قیمت ایسوس دارای پردازنده‌های اسنپدراگون با چهار هسته هستند.

در نقطه مقابل، نسل بعدی Apple Silicon Valley به تازگی از تراشه‌های M2 و M2 Max رونمایی کرده که در مک بوک ایر و مک بوک پرو معرفی شده‌اند. این تراشه‌ها از 12 تا 38 هسته تشکیل شده‌اند و عملکرد فوق‌العاده سریع را ارائه می‌کنند. آن‌ها فضای ذخیره‌سازی قابل تنظیم یا سفارشی‌سازی را تا 400 گیگابایت ارائه می‌کنند که می‌توان گفت شرایط خوبی دارند. اپل در مقابل لپ تاپ‌های ایسوس می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. تراشه‌های مبتنی بر موتورهای پیشرفته، ویرایش، پخش استریم یا انجام وظایف چندگانه، پردازنده‌های اینتل و AMD را در جنبه‌های گوناگون شکست خواهد داد. همانطور که مشخص است، کمپانی اپل یا وارد ساخت محصول نمی‌شود یا اگر بشود، شگفتی‌سازی خواهد کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید، لپ تاپ‌های اپل مجهز به قابلیت‌های ویژه هستند که باعث می‌شود کاربران زیادی نسبت به آن‌ها از خود علاقه نشان دهند.

ایسوس در برابر اپل؛ ماندگاری

ایسوس در برابر اپل؛ ماندگاری

ماندگاری و طول عمر لپ تاپ‌ها تا حد زیادی به توانایی آن‌ها در مقاومت برابر با آسیب‌های مکرر، مواد استفاده شده در ساخت در کنار تهیه پشتیبان بستگی دارد. در ادامه به صورت جداگانه هر کدام از موارد ذکرشده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اگر درباره متریال استفاده شده در تولید لپ تاپ‌های ایسوس صحبت کنیم، ناهماهنگی قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد. تمام لپ تاپ‌های ارزان قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند. در صورتی که به صورت روزانه در رفت و آمد هستید، توصیه می‌کنیم به خاطر بدنه فلزی آن‌ها سراغ لپ تاپ‌های رده بالای ایسوس بروید که می‌تواند گزینه بهتری برای شما به حساب آید. در نقطه مقابل، لپ تاپ‌های اپل دارای بدنه‌های فلزی هستند که از آلومینیوم، شیشه و مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. قبل از خروج از واحد کنترل کیفیت، یک لپ تاپ باید چندین مراحل آزمایش همانند تست فشار، تست سقوط، تست مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را پشت سر بگذارد. میانگین پشتیبان‌گیری باتری لپ تاپ‌های ایسوس از 7 الی 7 ساعت است و این در حالی است که لپ تاپ‌های اپل می‌توانند برای مدت زمان خیره‌کننده 16 الی 18 ساعت در اختیار کاربران قرار داشته باشند.

در صورتی که بخواهیم در این بخش یک جمع‌بندی داشته باشیم، بدون تردید مشخص است که شرایط مک بوک‌های اپل به مراتب بهتر از ایسوس بوده و می‌توان گفت اپل انتخاب نهایی در این بخش است. کمپانی اپل در زمینه طراحی و تولید محصولات قدرتمند با ماندگاری و طول عمر بالا زبان زد خاص و عام بوده و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

خدمات پس از فروش

ایسوس را باید به عنوان یکی از برندهایی دانست که در بازارهای جهانی موفق شده است عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان دهد. این برند موفق شده در سراسر جهان، مراکز خدمات پس از فروش زیادی داشته باشد که این مسئله باعث جلوگیری از هرگونه نگرانی احتمالی کاربران نسبت به خرابی دستگاه خواهد شد. از طرف دیگر، باید توجه داشته باشید که پلازا دیجیتال به عنوان نمایندگی ایسوس در ایران شناخته می‌شود و شما می‌توانید دستگاه‌های ایسوس موردنظرتان را به سادگی از این فروشگاه خریداری کنید.

در نقطه مقابل باید به کمپانی اپل اشاره کرد که در سراسر جهان مراکز خدمات پس از فروش حرفه‌ای و زیادی دارد، اما اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید بدانید که کمپانی اپل در ایران مرکز رسمی خدمات پس از فروش ندارد، اما در نهایت شما می‌توانید خدمات موردنظرتان را از پلازا دیجیتال درخواست کنید تا در صورت امکان، خدمات موردنظرتان ارائه شود.

برای خرید لپ تاپ‌، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

تعدادی از بهترین لپ تاپ های ایسوس

در این بخش تعدادی از بهترین لپ تاپ های ایسوس را به شما معرفی خواهیم کرد که هر کدام از آن‌ها توانایی بسیار زیادی در عملکرد از خود نشان می‌دهند. با ما همراه باشید تا بتوانید با برخی از بهترین دستگاه‌های ایسوس آشنا شوید.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI

یکی از بهترین لپ تاپ‌های قدرتمند ایسوس را باید از سری ویووبوک دانست که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI وزنی معادل 1.9 کیلوگرم دارد و جنس بدنه آن از پلاستیک باکیفیت است. این دستگاه می‌تواند در زمینه‌های مختلف کاربرد زیادی داشته باشد که در میان آن‌ها، گیمینگ، کاربری عمومی و سایر موارد دیده می‌شود. از طرف دیگر، وزن دستگاه به گونه‌ای است که کاربران در حمل و نقل دستگاه دچار مشکل نخواهند شد. در زمینه ظاهر باید بگوییم که این دستگاه توانسته طراحی منحصر به فردی را ارائه کند.

قدرت لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI توسط پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i9 از سری 13980HX تامین می‌شود و باید گفت یکی از بهترین پردازنده‌های در دسترس است. در کنار این پردازنده اصلی لپ تاپ ایسوس شاهد حافظه کش 36 مگابایت هستیم و از طرف دیگر، فرکانس پردازنده در بازه 2.2 الی 5.6 گیگاهرتز قرار دارد. همچنین تعداد 24 هسته حقیقی را در کنار 32 هسته مجازی شاهد خواهید بود که همه این موارد می‌توانند قدرت مثال‌زدنی را در اختیار کاربران قرار دهند.

حافظه رم لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI برابر با 16 گیگابایت بوده و از نوع DDR5 4800MHz است. کاربران می‌توانند این حافظه رم را تا 64 گیگابایت ارتقا دهند. با این که حافظه رم دستگاه برابر با 16 گیگابایت بوده و قدرت لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما پیشبینی امکان ارتقا باعث می‌شود کاربران بتوانند در صورت نیاز این اقدام را انجام دهند.

حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه برابر با 1 ترابایت SSD بوده و امکان ارتقا آن برای کاربران وجود دارد. در صورتی که شما نیازمند فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید و در غیر این صورت، باید بدانید که خبری از فضای ذخیره‌سازی داخلی HDD نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه را باید پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce RTX4070 با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6 عنوان کرد. این پردازنده گرافیکی قدرتمند می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند. از طرف دیگر در بخش جلوی لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI شاهد قرارگیری صفحه نمایش 16 اینچ IPS با وضوح 2560×1600 پیکسل هستیم. بد نیست بدانید که این صفحه نمایش از نرخ تازه سازی 165 هرتز پشتیبانی می‌کند. انرژی این دستگاه توسط باتری 4 سلولی 90 وات ساعت تامین می‌شود و مدت زمان ماندگاری شارژ باتری برابر با 2 الی 4 ساعت است.

برای خرید رم کامپیوتر و خرید کارت گرافیک، این صفحه را در پلازادیجیتال مشاهده نمایید.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی ایسوس از سری زنبوک را باید لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA معرفی کرد که دارای مشخصات فنی بسیار خوبی است. شما می‌توانید از این دستگاه برای کاربری عمومی، گیمینگ و مالی مدیا استفاده کنید. فراموش نکنید که وزن این لپ تاپ ایسوس معادل 1.39 کیلوگرم بوده و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل و نقل به حساب آید. در حقیقت این لپ تاپ ایسوس دارای کاربری بسیار خوبی بوده و از نظر طراحی دارای بیشترین جذابیت است.

قدرت لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA توسط پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 1260P تامین می‌شود. این پردازنده قدرتمند دارای 18 مگابایت حافظه کش بوده و شما می‌توانید از فرکانس پردازنده آن در بازه 2.1 الی 4.7 گیگاهرتز نهایت استفاده را ببرید. همچنین این پردازنده مجهز به 12 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی بوده که این مسئله باعث می‌شود شاهد عملکرد خیره‌کننده لپ تاپ باشیم.

یکی دیگر از بهترین قابلیت‌های این لپ تاپ را باید حافظه رم 16 گیگابایت عنوان کرد که از نوع LPDDR5 4800MHz بوده و امکان ارتقا برای آن وجود ندارد. در حقیقت شما باید همواره از حافظه رم 16 گیگابایت دستگاه استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت SSD اشاره کرد که شما می‌توانید از آن برای نگه‌داری اطلاعات مهم خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این لپ تاپ از سری زنبوک ایسوس دارای کارت گرافیک Intel Iris Xe بوده و خبری از کارت گرافیکی مجزا نیست.

در بخش جلوی لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA شاهد نمایشگر 14 اینچ اولد هستیم که از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین وضوح تصویر این صفحه نمایش برابر با 2880×1800 پیکسل بوده و کیفیت فوق‌العاده‌ای را در نمایش جزئیات از خود نشان خواهد داد. باتری این لپ تاپ قدرتمند از سری زنبوک 4 سلولی 76 وات ساعت بوده و می‌تواند برای مدت زمان 4 الی 7 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که مدت زمان ماندگاری شارژ باتری به میزان استفاده کاربران وابسته است. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ قدرتمند از سری زنبوک ایسوس را دارید، لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14 OLED مدل UX3402ZA می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. شما می‌توانید این لپ تاپ را به سادگی از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد و اقساط خریداری کنید.

جهت مشاهده قیمت cpu، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

بهترین لپ تاپ های اپل

در بخش قبل به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های ایسوس پرداختیم و هم اکنون قصد داریم تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های اپل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با دیدگاهی دقیق نسبت به خرید خود اقدام کنید.

لپ تاپ 13.3 اینچی اپل MacBook Pro 13 M2 مدل MNEJ3

لپ تاپ 13.3 اینچی اپل MacBook Pro 13 M2 مدل MNEJ3

یکی از بهترین و جدیدترین لپ تاپ‌های کمپانی اپل که عنوان غول فناوری آمریکا را یدک می‌کشد، بدون تردید لپ تاپ 13.3 اینچی اپل MacBook Pro 13 M2 مدل MNEJ3 است. این لپ تاپ قدرتمند اپل دارای وزن 1.4 کیلوگرم بوده و می‌تواند حمل آن برای کاربران، کار ساده‌ای به حساب آید. البته نباید کیفیت بالای متریال موجود در دستگاه را نادیده گرفت. کاربران می‌توانند از این لپ تاپ برای کارهای مختلف استفاده کنند که می‌تواند شامل کارهای دانشجویی یا سایر موارد باشد.

قدرت لپ تاپ 13.3 اینچی اپل MacBook Pro 13 M2 مدل MNEJ3 توسط پردازنده اصلی و انحصاری کمپانی اپل، یعنی M2 با هشت هسته تامین می‌شود. همانطور که می‌دانید، قدرت پردازنده‌های انحصاری اپل در مقایسه با سایر پردازنده‌هایی که در دستگاه‌های ایسوس یا سایر برندها شاهد هستیم، عملکرد بهتری خواهند داشت. حافظه رم این دستگاه برابر با 8 گیگابایت بوده و امکان ارتقا برای آن وجود ندارد. البته حافظه رم 8 گیگابایت موجود در دستگاه‌های اپل قدرت بسیار زیادی دارند و با حافظه رم 8 گیگابایت در سایر دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز متفاوت است. در زمینه حافظه ذخیره‌سازی داخلی باید به فضای 512 گیگابایت SSD اشاره کرد که سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه به حساب می‌آید.

در کنار تمام ویژگی‌های لپ تاپ 13.3 اینچی اپل MacBook Pro 13 M2 مدل MNEJ3 باید به پردازنده گرافیکی انحصاری اپل با مدل 10-Core اشاره کرد که می‌تواند قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای را به کاربران هدیه کند. از طرف دیگر در بخش جلوی این دستگاه شاهد نمایشگر 13.3 اینچ IPS LED-backlit LCD Retina خواهید بود که می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. انرژی این دستگاه توسط باتری 4 سلولی 58 وات ساعت تامین می‌شود و کاربران می‌توانند از این دستگاه برای مدت زمان طولانی تا 20 ساعت استفاده کنند که در نوع خود، بی‌نظیر است. همانطور که مشخص است، لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل دارای ویژگی و قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی هستند. بدون تردید استفاده از یک لپ تاپ اپل می‌تواند مزیت‌های زیادی برای کاربران داشته باشد. شما می‌توانید در صورت تمایل جدیدترین لپ تاپ‌های اپل را به سادگی و به صورت نقد و اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. فروشگاه پلازا دیجیتال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش انواع محصولات دیجیتال موفق شده شرایط بسیار خوبی را برای خود رقم بزند.

لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3

لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3

لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3 را باید یکی دیگر از محصولات قدرتمند کمپانی اپل به حساب آورد که قابلیت‌های بسیار خوبی دارد. این لپ تاپ اپل می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انجام کارهای اداری، مالی، دانشجویی، رندرینگ، عمومی، مولتی مدیا، ساخت موسیقی و موشن گرافیک باشد. وزن لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3 برابر با 1.2 کیلوگرم بوده که سبک بودن آن باعث می‌شود نظر کاربران زیادی به خرید آن جلب شود. همانطور که می‌دانید، سبک بودن لپ تاپ از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه به حساب می‌آید که باعث می‌شود امکان حمل و نقل آن ساده‌تر شود.

قدرت این لپ تاپ اپل توسط پردازنده اصلی Apple M2 تامین می‌شود و تعداد هشت هسته آن سبب می‌شود کاربران بتوانند از لپ تاپ در زمینه‌های گوناگون استفاده کنند. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این لپ تاپ را باید حافظه رم 8 گیگابایت آن دانست که البته امکان ارتقا آن وجود ندارد. همچنین نوع حافظه رم این دستگاه DDR4X Unified Memory بوده و باید گفت، نقش بسزایی در افزایش سرعت و عملکرد دستگاه دارد. در زمینه حافظه ذخیره‌سازی داخلی باید به حافظه 512 گیگابایت از نوع SSD آن اشاره کرد که می‌تواند سرعت نقل و انتقال بالای اطلاعات را در کنار سرعت بالای اجرای دستورها ارائه کند. پردازنده گرافیکی این دستگاه، Apple 10-Core بوده و باید به قدرت بالای آن اعتراف کرد. شما می‌توانید با خیالی آسوده از این دستگاه در زمینه‌های مختلف استفاده کنید.

در بخش جلوی لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3 شاهد قرارگیری نمایشگر 13.6 اینچ خواهید بود که حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌کند. همچنین وضوح بالای 2560×1664 پیکسل را ارائه می‌کند که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به کیفیت بالای نمایش جزئیات در فایل‌های مختلف اشاره کرد. انرژی لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3 توسط باتری 52 وات ساعت پلیمر لیتیوم یون تامین می‌شود که می‌تواند برای مدت زمان 15 ساعت عملکرد را ارائه کند. همانطور که می‌دانید، عملکرد باتری در مک بوک‌های اپل خیره‌کننده بوده و این مسئله می‌تواند جذابیت زیادی برای کاربران داشته باشد. درون جعبه دستگاه آداپتور 35 وات را در اختیار خواهید داشت و این نشان‌دهنده قدرت بالای دستگاه در زمینه شارژ مجدد است. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ اپل را دارید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Air مدل MLXX3 را به عنوان یکی از گزینه‌های جدی خود مدنظر قرار داده و آن را می‌توانید به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

سخن آخر

در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ هستید و میان گزینه‌هایی همانند ایسوس یا اپل دچار تردید شده‌اید، باید بدانید هر کدام از این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌های خاص خود هستند. در این مقاله سعی شد مقایسه‌ای کامل میان برند اپل با ایسوس داشته باشیم تا بتوانید در نهایت برای تصمیم‌گیری، نتیجه‌گیری درستی را با تکیه بر اطلاعات کافی داشته باشید. شما می‌توانید محصولات این دو برند را به صورت نقد یا اقساط با بهترین قیمت از فروشگاه پلازا دیجیتال انجام دهید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا کمپانی اپل از ایسوس برتر است؟

با این که ایسوس موفق شده است در سراسر جهان پیرامون تولید لپ تاپ از خود قدرت زیادی نشان دهد، اما باید بدانید که عملکرد اپل در نوع خود، بی‌نظیر بوده و در زمینه‌های گوناگون برتری‌های زیادی در برابر ایسوس دارد.

آیا اپل مک بوک پرو از مک بوک ایر بهتر است؟

با این که هر دو دارای مشخصات تقریبا یکسانی هستند، اما مدل پرو می‌تواند ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *