تاریخ انتشار: 24 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

کمپانی Samsung را باید به عنوان یکی از موفق‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های فعال در دنیای فناوری به حساب آورد که موفق شده است محصولات قدرتمند زیادی را روانه بازار کند. همانطور که می‌دانید، کمپانی سامسونگ در زمینه‌های مختلف همانند تولید گوشی‌ موبایل هوشمند فعالیت دارد، اما مانیتور سامسونگ را هم باید به عنوان بهترین صفحه نمایش‌هایی دانست که امکان خرید آن‌ها در بازار وجود دارد. یکی از بهترین و جذاب‌ترین نمایشگرهای تولید شده از سوی کمپانی سامسونگ را باید Samsung Odyssey Neo G9 معرفی کرد که می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد. در حقیقت این مانیتور سامسونگ به عنوان یک دستگاه گیمینگ شناخته شده بوده و می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد. در این بخش قصد داریم با نقد و بررسی مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G9 همراه شما باشیم.

مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 ؛ طراحی

1 45

قبل از این که تصمیم به خرید مانیتور داشته باشید، باید اذعان کنیم که ظاهر دستگاه می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران پیرامون خرید یک محصول داشته باشد. مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 سایز بزرگی دارد و باید این مسئله را بپذیرید. گاهی وقت‌ها ممکن است گیمرها یا سایر کاربران علاقه‌مند به در اختیار داشتن مانیتور با سایز بزرگ نباشند، اما باید بگوییم کسانی که قصد دارند Samsung Odyssey Neo G9 را خریداری کنند، ابتدا باید با سایز و ابعاد این مانیتور به خوبی کنار بیایند؛ زیرا در بسیار از مواقع سایز مانیتور یکی از اصلی ترین عناوین در مقایسه مانیتور گیمینگ با مانیتورهای معمولی می‌باشد.

شما باید برای نگه‌داری از مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 یک میز مناسب برای آن را تهیه کنید. معمولا هر نوع میز مخصوص برای قرارگیری مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 را خریداری کنید، خواهید دید که تمام بخش‌های آن را پوشش خواهد داد و شما باید به این مسئله توجه داشته باشید. زمانی که شما فقط به دنبال یک تجربه دلپذیر از بازی همه جانبه باشید، باید بگوییم که این سایز نمایشگر قابل قبول و ایده‌آل خواهد بود.

سایز بزرگ و جذاب نمایشگر Samsung Odyssey Neo G9 به اندازه‌ای قابل توجه بوده که وقتی در برابر خود قرار دهید و یک گیم را اجرا کنید، دیگر خبری از حواس‌پرتی هنگام اجرا نخواهد بود. این مانیتور به صورت گسترده میدان دید شما را اشغال خواهد کرد و باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجذوب آن شوید؛ بنابراین از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این مانیتور سامسونگ باید به معطوف کردن توجه کاربران نسبت به خود و اجرای بازی‌ها دانست که تاثیر زیادی روی بازدهی و تمرکز آن‌ها خواهد داشت. گاهی وقت‌ها ممکن است شما علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال باشید و وجود چنین مانیتوری با دید گسترده می‌تواند افزایش تمرکز را برای شما به دنبال داشته باشد.

2 42

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، حاشیه دستگاه است. کماکان می‌توانید روی Samsung Odyssey Neo G9 مقداری حاشیه را در کناره‌های آن مشاهده کنید. این حاشیه‌ها در امتداد پایین مانیتور بیشتر است، اما از آن جایی که نمایشگر سایز بزرگی دارد، می‌توان گفت مانع از دید کامل شما نخواهد شد و احساس بدی به کاربران نخواهد بخشید.

شما می‌توانید برای بازگشایی منوی روی صفحه، کلید in را فشار دهید؛ در این بخش شما می‌توانید به قابلیت‌های مهم دسترسی پیدا کرده و سفارشی‌سازی‌های موردنظرتان را انجام دهید. از طرف دیگر شما می‌توانید برای تغییر سریع ورودی‌ها، مانیتور را به طرفین حرکت دهید. البته نباید فراموش کنید که می‌توانید برای تغییر برخی از تنظیمات نمایشگر همانند روشنایی یا کنتراست، امکان بالا و پایین کردن تنظیمات وجود دارد.

بخش عقب تفاوت زیادی با نسل‌های گذشته یا مدل سال قبل ندارد. شما بخش عقب را با رنگ کاملا سفید به همراه برخی از طرح‌های آینده‌نگرانه مشاهده خواهید کرد. کابل‌ها به محفظه کوچک موجود در پایین نمایشگر خواهند رفت و یک پنل پلاستیک بزرگ دریافت خواهید کرد که می‌توانید تمام طول کابل را درون آن قرار دهید. شاید مدیریت کابل مربوط به مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 را به عنوان یکی از چالش‌هایی بدانیم که شما با آن مواجه خواهید بود. وزن Samsung Odyssey Neo G9 کمی زیادتر از حد انتظار بوده و شما باید آن را روی پایه محکم قرار دهید. البته توصیه ما این است یا از یک پایه محکم استفاده کنید یا سراغ نصب مانیتور روی دیوار بروید؛ نصب مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 روی دیوار توسط نمایندگان کمپانی سامسونگ توصیه شده است.

3 25

شما در مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 تعدادی پورت را با حالت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. دو پورت USB Type-A در کنار کابل USB Type-B می‌تواند با توجه به دو پورت HDMI 2.1 و Display Port شرایط را برای شما در بهترین حالت ممکن قرار دهد. در صورتی که قصد دارید از نرخ تازه سازی 240 هرتز به صورت کامل استفاده کنید، باید از HDMI 2.1 استفاده کنید، چرا که نرخ تازه سازی به 120 هرتز نسبت به DP محدود خواهد شد.

در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ را که توسط کمپانی سامسونگ طراحی و تولید شده است، خریداری کنید، بدون تردید Samsung Odyssey Neo G9 می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کند و این خبر خوبی است. کاربران می‌توانند از این مانیتور جذاب برای اجرای گیم و مشاهده باکیفیت بالای جزئیات مختلف  استفاده کنند.

مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 ؛ عملکرد

4 23

اگر بخواهیم نسبت به میزان شگفت‌زده کردن شما از سوی مانیتور اشاره کنیم، باید بگوییم که مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 می‌تواند جزئیات را با وضوح بالا نمایش دهد و بهترین شرایط را برای شما رقم بزند. سامسونگ موفق شد حداکثر میزان روشنایی را از 1000 نیت در مدل سال گذشته به دو برابر میزان ذکرشده و برابر با 2000 نیت برساند؛ این مسئله را باید به عنوان یک ویژگی مهم توصیف کرد.

از مهم‌ترین ویژگی و مزایای Samsung Odyssey Neo G9 را باید فناوری Quantum Mini عنوان کرد که در آخرین تلویزیون‌های QLED قرار دارد؛ بنابراین مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 دارای 2048 ناحیه کاهش نور محلی بوده که نسبت به 10 منطقه کم نور در مدل سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. ما بازی Destiny 2 را روی مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 اجرا کردیم و باید اعتراف کنیم که یکی از خیره‌کننده‌ترین نمایش‌ها را شاهد بودیم. همچنین نمایشگر 2000 نیت موجود در مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 واقعا یک دنیای دیگر از روشنایی و رنگ را ارائه می‌کند و باعث جلب توجه کاربران خواهد شد.

از آن جایی که مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 نه تنها بزرگ بوده و نه تنها وضوح بالایی دارد، بلکه می‌تواند روشن‌تر و رنگارنگ‌تر از هر چیزی به نظر برسد که تاکنون مشاهده کرده‌اید. هنگامی که این مانیتور را با نرخ تازه سازی بالا ترکیب کنید، شما را وارد بهشتی خواهد کرد که قطعا از دیدن آن احساس رضایت خواهید داشت.

6 10

مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 مجهز به صفحه نمایش 1440×5120 پیکسل بوده که تقریبا 4K است؛ شما می‌توانید کیفیت بسیار خوبی را روی نمایشگر موجود در مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 شاهد باشید. با بررسی بهترین لپ تاپ های 4K بازار ایران میتوان گفت نرخ تازه‌سازی را در عالی ترین شرایط تجربه خواهید کرد که این مسئله باعث جلب رضایت شما می‌شود. در صورتی که قصد دارید از حداکثر نرخ تازه سازی 240 هرتز روی مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 استفاده کنید، باید پردازنده گرافیکی را به DisplayPort  2.1 متصل کنید؛ این کار باعث می‌شود شما بتوانید حداکثر کیفیت را به خوبی تجربه کرده و شرایط ایده‌آل را رقم بزنید.

گاهی وقت‌ها خرید یک مانیتور می‌تواند برای کاربران یا گیمرها دغدغه‌ای مهم باشد، که بهترین مانیتورهای 4K کدامند؟ اما اگر قصد دارید به عنوان یک گیمر اقدام به خرید کنید، بدون تردید مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 می‌تواند بهترین شرایط و ویژگی‌های فنی را ارائه کند که تاثیر زیادی روی جلب نظر مخاطبین خواهد داشت.

سخن آخر

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع مانیتورهای قدرتمند گیمینگ از خود توانمندی نشان داده‌اند، اما کمپانی سامسونگ را باید به عنوان یکی از بهترین شرکت‌هایی دانست که موفق شده است بهترین دستگاه‌ها را با فناوری‌های بروز تولید و روانه بازار کند. در میان انواع مانیتورهای تولید شده از سوی کمپانی کره‌ای باید به مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 اشاره کنیم که در کنار ظاهر جذاب خود، قابلیت‌های فنی بسیار زیادی دارد و می‌تواند بی‌نظیرترین عملکرد را از خود در زمینه‌های مختلف ارائه کند. در صورتی که قصد دارید Samsung Odyssey Neo G9 را خریداری کنید، می‌توانید این کار را از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط انجام دهید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 برای گیم مناسب است؟

بله؛ شما می‌توانید مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 را به عنوان یکی از بهترین صفحه نمایش‌های تولید شده از سوی کمپانی سامسونگ در پلازادیجیتال به همراه راهنمایی ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ بازار ایران خریداری کنید و با خیالی آسوده از آن برای نمایش گیم استفاده کنید.

آیا مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 وزن زیادی دارد؟

نسبتا بله؛ شما باید این مانیتور را روی میز خاص و پایه‌های محکمی قرار دهید یا آن را روی دیوار نصب کنید. باید بدانید که تکنیسین‌ها و نمایندگان سامسونگ نصب نمایشگر روی دیوار را توصیه کرده‌اند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *