تاریخ انتشار: 29 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 57 دقیقه

در دنیای پرشور و هیجان بازی‌های ویدئویی، انتخاب یک مانیتور مناسب می‌تواند تجربه گیمینگ را به طور کامل متحول کند. مانیتور نه تنها پنجره‌ای است به دنیای دیجیتالی که در آن قدم می‌گذاریم، بلکه عاملی تعیین‌کننده در لذت بردن از جزئیات بازی و عملکرد روان آن است. با این حال، یکی از چالش‌های بزرگ برای گیمرها، به‌خصوص در بازار ایران، تعادل بین کیفیت و قیمت است. اگر نمی‌خواهید برای مانیتور گیمینگ زیاد هزینه کنید، ما ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ را به شما معرفی کردیم.

ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ

در این مقاله، ما نه تنها به بررسی و معرفی ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار ایران می‌پردازیم، بلکه به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن معیارهای مهمی چون کیفیت تصویر، نرخ تازه‌سازی، زمان پاسخ‌گویی و سایر ویژگی‌های فنی، بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین، به بررسی تجربیات کاربران و نقدهای تخصصی می‌پردازیم تا دیدی جامع‌تر به شما ارائه دهیم. البته قبل از بررسی مدل‌ها، می‌توانید راهنمای خرید مانیتور گیمینگ را مطالعه نمایید.

مانیتور گیمینگ 23.8 اینچی کولرمستر مدل GA241

ga241

اندازه صفحه نمایش23.8 اینچ
نوع پنلVA
وضوح تصویر1920×1080 پیکسل
نرخ نوسازی تصویر100 هرتز
زاویه دید (افقی / عمودی)178 درجه / 178 درجه
درگاه‌های ارتباطیپورت VGA یا D-SUB

پورت HDMI

صفحه نمایش لمسیخیر

نقاط قوت:

  • نسبت کنتراست بالا
  • نمایش طیف رنگی گسترده
  • قیمتی مقرون به صرفه

مانیتور گیمینگ 23.8 اینچی کولرمستر مدل GA241 با بهره‌مندی از رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی در کنار پشتیبانی 95 درصدی از فضای رنگی sRGB، تصاویری با کیفیت خوب و رنگ‌های زنده را به نمایش می‌گذارد. وقتی صحبت از استفاده روزمره و بازی‌های معمولی به میان می‌آید، به سبب وجود ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر پنل تصویر VA، نسبت کنتراست بالا و نرخ تازه‌سازی 100 هرتزی، مانیتور کولرمستر GA241 عملکرد خوبی خواهد داشت. این مانیتور هم به واسطه قیمت و ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد در لیست ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ قرار می‌گیرد.

مانیتور گیمینگ 23.8 اینچی ام اس آی مدل PRO MP242A

pro mp242a

اندازه صفحه نمایش23.8 اینچ
نوع پنلIPS
وضوح تصویر1920×1080 پیکسل
نرخ نوسازی تصویر100 هرتز
زاویه دید (افقی / عمودی)178 درجه / 178 درجه
درگاه‌های ارتباطیپورت VGA یا D-SUB

پورت HDMI

پورت DP (1.2a)

جک 3.5 میلی‌متری

صفحه نمایش لمسیخیر

نقاط قوت:

  • وضوح بسیار بالای تصاویر
  • دارای اسپیکرهای داخلی دوگانه با کیفیت صدای خوب
  • پایه با قابلیت تنظیم شیب

یکی از ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ بازار ایران، مانیتور گیمینگ 23.8 اینچی ام اس آی مدل PRO MP242A را می‌توان نام برد. این مانیتور، با اندازه 23.8 اینچی، فضای کار بسیار خوبی را برای کارهایی نظیر برنامه نویسی و اجرای بازی ایجاد می‌کند. مهمترین ویژگی‌هایی که این مانیتور ام اس آی را به یک انتخاب برتر تبدیل می‌کند، پوشش 99 درصدی فضای رنگی sRGB به همراه کنتراست بالای آن است. گفتنی است که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و پنل IPS در این مانیتور، تصاویری باکیفیت را به چشمان شما هدیه می‌کند.

مانیتور 23.8 اینچی یونیوو مدل UM-2421

um 2421

اندازه صفحه نمایش23.8 اینچ
نوع پنلAUO VA (A+)
وضوح تصویر1920×1080 پیکسل
نرخ نوسازی تصویر75 هرتز
زاویه دید (افقی / عمودی)178 درجه / 178 درجه
درگاه‌های ارتباطیپورت VGA یا D-SUB

پورت HDMI

صفحه نمایش لمسیخیر

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از فیلتر نور آبی محافظ چشم
  • پنل با زاویه دید بسیار گسترده
  • روشنایی مناسب

اگر بخواهیم ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ را به شما معرفی کنیم که کیفیت خوبی هم داشته باشد، قطعا مانیتور 23.8 اینچی یونیوو مدل UM-2421 در اولویت قرار خواهد گرفت. این مانیتور با پنل Wide View و اندازه 23.8 اینچی، زاویه دید بسیار خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند. به دلیل نرخ نوسازی 75 هرتزی و پشتیبانی 72 درصدی فضای رنگی sRGB، می‌تواند گزینه مناسبی برای بازی‌های معمولی و طراحی‌های بسیار ساده باشد. از طرف دیگر، روشنایی صفحه در این مانیتور یونیوو، حدودا بین 250 تا 300 نیتی است؛ بنابراین، می‌تواند در فضاهای پرنور توانمندی خود را نشان دهد.

مانیتور 22 اینچی ام اس آی مدل PRO MP223

pro mp223

اندازه صفحه نمایش21.45 اینچ
نوع پنلVA
وضوح تصویر1920×1080 پیکسل
نرخ نوسازی تصویر100 هرتز
زاویه دید (افقی / عمودی)178 درجه / 178 درجه
درگاه‌های ارتباطیپورت VGA یا D-SUB

پورت HDMI

خروجی هدفون

صفحه نمایش لمسیخیر

نقاط قوت:

  • جاگیری بسیار کم در محیط
  • نمایش تصاویر با رنگ‌های طبیعی
  • زمان پاسخگویی بسیار سریع

مورد دیگری که می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای بازی و طراحی باشد، مانیتور 22 اینچی ام اس آی مدل PRO MP223 است. از نقاط قوت این مانیتور، می‌توان به نرخ تازه‌سازی 100 هرتزی به همراه وضوح 1920 در 1080 پیکسلی اشاره کرد؛ چرا که همین 2 مورد می‌توانند علت محکمی برای خرید این مانیتور باشند. از سوی دیگر، با پوشش 99 درصدی استاندارد رنگی sRGB، شاهد رنگ‌های متنوع در تصاویر خواهید بود. لازم به ذکر است که این مانیتور با کنسول بازی PS5، PS5 و Xbox نیز سازگاری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله، ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ را به شما معرفی کردیم. از معیارهای انتخاب مانیتور گیمینگ گرفته تا راهنمای خرید مقرون‌به‌صرفه، ما سعی کردیم تا تمام جنبه‌های مهم در انتخاب یک مانیتور مناسب را پوشش دهیم. همچنین، با مقایسه مانیتورهای ارزان‌قیمت با گزینه‌های گران‌تر، به شما کمک کردیم تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

پرسش‌های متداول کاربران

ارزان ترین مانیتورهای گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

اصولا برخورداری از صفحه نمایشی با کیفیت که می‌تواند دقت بالایی در نمایش رنگ‌ها ارائه دهد و توانایی تصاویر نزدیک به واقعیت دارد از برترین ویژگی‌هایی است که گیمرها به دنبال آن هستند. همچنین نرخ نوسازی بالا مانند ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیز به هرچه بهتر شدن تجربه گیمرها کمک فراوانی می‌کند.

برای تجربه آنلاین بازی‌ها به دنبال چه مانیتوری باشیم؟

پیشنهاد می‌شود مانیتوری را تهیه کنید که نرخ پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه داشته باشد؛ زیرا اتفاقاتی که در بازی‌های آنلاین به خصوص سبک شوتر رخ می‌دهند بسیار سریع هستند و هرچه تاخیر در دریافت اطلاعات و پخش آن پایین‌تر باشد به بهبود تجربه گیمرها ختم خواهد شد.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *