تاریخ انتشار: 11 آذر 1402 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

می‌خواهیم به معرفی بهترین برند لپ تاپ در بازار جهانی بپردازیم و بگوییم در صورتی که به فکر خرید لپ تاپ هستید از کدام برند، مدل مناسب را انتخاب کنید.

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران در رده‌های سنی مختلف را باید لپ تاپ‌های معرفی کرد. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ مشغول فعالیت هستند که هر کدام از آن‌ها موفق شده‌اند سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهند. در میان این کمپانی‌ها، نام برخی از آن‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌ها از برتری برخوردار بوده که نتیجه فعالیت صحیح در سطح یک تولید انواع رایانه‌های شخصی است.

هنگامی که یک کاربر تصمیم به خرید لپ تاپ داشته باشد، نه تنها میان تمام مدل‌ها جستجوی لازم را انجام می‌دهد، بلکه ابتدا سراغ نام و سابقه برندها خواهد گرفت؛ بنابراین ما در این مقاله تصمیم داریم معتبرترین و بهترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی برند ایسوس (ASUS)

معرفی برند ایسوس (ASUS)

یکی از معتبرترین برندهای فعال در عرصه تولید قطعه‌های سخت افزاری و لپ تاپ‌های قدرتمند عادی و گیمینگ که موفق شده است سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد، ایسوس نام دارد. در ابتدا بهتر است بدانید کمپانی ایسوس به عنوان یک شرکت تایوانی شناخته شده بوده و باید آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید لپ تاپ‌های گیمینگ معرفی کرد. نام کمپانی ایسوس برگرفته از اسب بالدار در اساطیر یونان بوده که از چهار حرف آخر آن، یعنی Pegasus برداشته شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کمپانی تایوانی باید به موفقیت آن در زمینه تولید انواع سخت افزار اشاره کرد که همین مسئله باعث شده است کاربران بتوانند نسبت به محصولات قدرتمند آن، نگاه مثبت و ویژه‌ای داشته باشند. بد نیست بدانید کمپانی ایسوس موفق شده در زمینه تولید ربات هم گام‌های خوبی بردارد و این نشان‌دهنده اقدام‌های چشمگیر کمپانی بوده تا بتواند خود را در سطح یک جهان حفظ کند. جالب است بدانید که کمپانی ایسوس با بیشتر از 17 هزار کارمند در سراسر جهان در کنار تیم‌های گسترده تحقیق و توسعه توانسته شرایطی ایده‌آل را در سطح جهان و در میان تمام کمپانی‌های فعال برای خود رقم بزند. بد نیست به چگونگی پیدایش کمپانی ایسوس اشاره‌ای داشته باشیم. این شرکت و ایده اصلی شکل‌گیری آن توسط یک گروه از مهندسین و در یک کافی شاپ شکل گرفت؛ آن‌ها موفق شدند با ایده‌های نو خود و آرزوهایی که در سر داشتند، شرایطی ایده‌آل را برای هموار کردن مسیر موفقیت برای خود رقم بزنند که خوشبختانه نتایج درخشان آن توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

هم اکنون کمپانی ایسوس توانسته لپ تاپ‌های قدرتمند زیادی را طراحی و تولید کنند که هر کدام از آن‌ها در سری‌های مختلف می‌توانند برای انجام کارهای گوناگون، کاربرد داشته باشند. لپ تاپ‌های ایسوس در مقایسه با سایر برندها از قیمت‌های بالاتری برخوردار بوده که نشان‌دهنده کیفیت بالاتر آن‌ها است. همواره کمپانی ایسوس تلاش کرده است محصولات خود را در بازه‌های قیمتی مختلف عرضه کند، اما هیچ وقت سعی نکرده تا برای ارزان‌تر عرضه کردن آن‌ها، کیفیت را کاهش دهد؛ بنابراین شما می‌توانید هر کدام از لپ تاپ‌های ایسوس را باکیفیت و قدرت بالا انتخاب کرده و خریداری کنید.

معرفی برند اپل (Apple)

معرفی برند اپل (Apple)

یکی دیگر از معتبرترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند را باید اپل معرفی کرد. کمپانی اپل که به عنوان غول فناوری ایالات متحده مشهور است، موفق شده در طول سال‌های فعالیت خود با تولید محصولات درجه یک، نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. کمپانی اپل موفق شده است محصولات خود را با ایده‌های نو خلق کند و همواره به دنبال نوآوری و جذابیت است.

به عنوان مثال، این کمپانی به جای این که در طول یک سال گوشی‌های هوشمند زیادی را در سری‌های مختلف عرضه کند، توانسته سری آیفون را راه‌اندازی کرده و در طول یک سال با یک سری از آن‌ها، جهان را شگفت‌زده کند. با این که پلتفرم اندروید را باید یکی از رقیب‌های سرسخت کمپانی اپل و پلتفرم iOS آن به حساب آورد، اما با این حال کاربران پلتفرم iOS را به دلیل روان بودن و عملکرد ایده‌آل بیشتر مدنظر قرار می‌دهند.

کمپانی اپل در زمینه تولید و عرضه لپ تاپ با سری مک موفق شده است سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد. بیشتر لپ تاپ‌های تولیدشده در سراسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند، اما کمپانی اپل دارای سیستم عامل انحصاری خود بوده که البته باید بدانید به ویندوز شباهت دارد و تنها در برخی قابلیت‌ها، مجزا است.

لپ تاپ‌های سری مک اپل دارای تراشه‌های انحصاری هستند که بدون تردید نقش زیادی در قدرتمند جلوه دادن آن‌ها داشته است. بد نیست بدانید کمپانی اپل در تولید گوشی‌های آیفون خود هم از تراشه‌های انحصاری استفاده می‌کند و لازم است بدانید این تراشه‌ها عملکرد بی‌نظیری از خود ارائه کرده‌اند.

معمولا کاربرانی که در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت دارند، علاقه زیادتری از خود به لپ تاپ‌های اپل نشان می‌دهند و این مسئله می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، قدرت پردازش بالا از مهم‌ترین ویژگی و نیازمندی‌های یک برنامه نویس به حساب می‌آید که در لپ تاپ‌های مک یافت می‌شود. در صورتی که به دنبال خرید یک لپ تاپ خاص و منحصر به فرد در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های ویندوزی هستید، لازم است سری مک اپل را به عنوان یکی از گزینه‌های خرید مدنظر قرار دهید.

معرفی برند لنوو (Lenovo)

معرفی برند لنوو (Lenovo)

یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌های قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت را باید لنوو معرفی کرد. شرکت لنوو را باید به عنوان یک شرکت چند ملیتی چینی به حساب آورد که در سال 1984 میلادی تاسیس شد و موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت توانست در سال‌های 1994 الی 2004 میلادی شرایط فروش بسیار خوبی را در زمینه رایانه‌های شخصی رقم بزند و سهم 30 درصدی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد؛ این زمان شکوفایی کمپانی بود و توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کمپانی لنوو در تولید لپ تاپ‌ها را باید تولید محصولاتی قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت دانست. در حقیقت کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های کمتر از برند لنوو، دستگاهی قدرتمند را خریداری کنند که برای انجام کارهای مختلف آن‌ها کاربرد داشته باشد. لازم است بدانید لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو در سری‌های گوناگون در دسترس قرار دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. به عنوان مثال، این شرکت توانسته دستگاه‌های گیمینگ زیادی را با مشخصات فنی مختلف طراحی و تولید کند که در یک سری منحصر به فرد قرار گرفته‌اند و کاربران می‌توانند در میان آن‌ها به دنبال گزینه‌های خود باشند.

برای مشاهده لیست کامل لپ تاپ‌های لنوو از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

معرفی برند ام اس آی (MSI)

معرفی برند ام اس آی (MSI)

یکی دیگر از شرکت‌هایی که توانسته در زمینه تولید سخت افزار و لپ تاپ از خود توانمندی بسیار زیادی نشان دهد، MSI نام دارد. این کمپانی به عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته می‌شود که در کشور تایوان و شهر تایپه قرار دارد. تاریخچه شکل‌گیری کمپانی ام اس آی بسیار جالب بوده و شاید اگر کمپانی سونی اقدام به اخراج تعدادی از نیروهای خود نمی‌کرد، هیچ وقت شاهد شکل‌گیری چنین شرکتی نبودیم.

کار از جایی شروع شد که کمپانی سونی با تعدیل نیرو و اخراج تعدادی از بهترین نیروهای مهندسی خود، باعث شد آن‌ها در کنار هم به فکر راه‌اندازی شرکتی جدید باشند. کمپانی ام اس آی در سال 1986 میلادی راه‌اندازی شد و موفق شده است نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. ورود کمپانی ام اس آی به دل بازارهای جهانی توانست شرایط ایده‌آل و دلچسبی را برای کاربران رقم بزند که باید آن را بی‌نظیر توصیف کرد. این شرکت توانست قطعه‌های سخت افزاری بی‌نظیر و قدرتمندی را طراحی و تولید کند که با به کارگیری آن‌ها در دستگاه‌های خود، موفق شد قدرتی بی‌نظیر را ارائه کند که نظر هر کاربری به آن جلب شود.

یکی از حوزه‌های فعالیت کمپانی ام اس آی را باید پیرامون تولید انواع لپ تاپ‌های قدرتمند عنوان کرد که باعث شده است شاهد شکل‌گیری بخش‌های جدیدی باشیم. کمپانی ام اس آی لپ تاپ‌های گیمینگ قدرتمندی را تولید کرده و در زمینه تولید لپ تاپ‌های ارزان قیمت از خود توانمندی بسیار خوبی نشان داده است. از طرف دیگر، کمپانی ام اس آی برای این که بتواند در میان گیمرها نفوذ بیشتری داشته باشد، توانست برای بازی‌های بزرگ اسپانسر شود و بدین ترتیب، تبلیغات گسترده‌ای را شکل داده و به نتایج دلچسب زیادی برسد.

یکی از ویژگی‌های مهم کمپانی ام اس آی را باید توجه به زیبایی ظاهری دستگاه‌ها دانست. در حقیقت لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی توانسته‌اند نه تنها ظاهر زیبا و جذاب، بلکه قابلیت‌های سخت افزاری قدرتمندی را در دسترس کاربران قرار دهند. در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ قدرتمند با ظاهر جذاب و البته قیمت‌های ایده‌آل هستید، توصیه می‌کنیم ام اس آی را به عنوان یکی از برندهای قدرتمند برای خرید مدنظر قرار دهید. لپ تاپ‌های ام اس آی دارای ظاهر جذاب و قدرت سخت افزاری ایده‌آل هستند که می‌توانند رضایت کاربران را به دست آورند. شما می‌توانید انواع لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

معرفی برند اچ پی (HP)

معرفی برند اچ پی (HP)

یکی دیگر از برندهای مشهور و قدرتمند که در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ فعالیت دارد، اچ پی بوده و باید قدرت آن را ستود. این کمپانی آمریکایی موفق شده است با تولید دستگاه‌های قدرتمند و متنوع در زمینه‌های چاپ و دنیای دیجیتال نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. از مزایای مهم این شرکت باید تولید لپ تاپ‌های زیبا عنوان کرد. در حقیقت توجه به زیبایی را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کمپانی اچ پی به حساب آورد.

هیولت پاکارد نام موسس شرکت اچ پی بوده و همانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ که کار خود را از محیطی کوچک شروع کرده‌اند، باید بدانید که این شرکت هم کار خود را از درون گاراژ کوچک آغاز کرده و موفق شده است به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کند. شرکت اچ پی توانسته با تنوع بالای محصولات خود، شرایط ایده‌آل و خوبی برای کاربران رقم بزند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در جلب نظر کاربران داشته باشد.

توجه داشته باشید که لپ تاپ‌های اچ پی در سری‌های مختلف و با هدف‌های مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ از برندی معتبر دارید، توصیه می‌کنیم برند اچ پی را به عنوان یکی از گزینه‌ها مدنظر قرار دهید. محصولات این کمپانی در فروشگاه پلازا دیجیتال برای فروش در دسترس قرار دارد و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

سخن آخر

شرکت‌های مختلفی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند و می‌توان گفت هر کدام توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. تعداد این کمپانی‌ها به اندازه‌ای بوده که گاهی وقت‌ها انتخاب یک دستگاه در میان آن‌ها می‌تواند برای کاربران، یک کار دشوار به حساب آید. در این مقاله سعی شد بهترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در میان آن‌ها، یک گزینه را برای خرید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید کلیه دستگاه‌ها را به سادگی از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا برند لنوو از ایسوس بهتر است؟

یکی از سوالات مهم کاربران هنگام خرید لپ تاپ به برندهای لنوو و ایسوس مربوط است. در حالت کلی می‌توان عملکرد هر دو برند در تولید دستگاه را ستود، اما باید بگوییم عملکرد ایسوس به لطف فعالیت آن در زمینه تولید سخت افزار بهتر از لنوو خواهد بود و قیمت‌های بیشتری هم دارد.

آیا برند لنوو از اچ پی بهتر است؟

با این که کمپانی اچ پی توانسته لپ تاپ‌های قدرتمند زیادی را تولید و روانه بازار کند، اما بدون شک لنوو عملکردی بهتر از کمپانی اچ پی از خود نشان داده و محصولات قدرتمند آن توانسته‌اند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *