تاریخ انتشار: 11 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 28 دقیقه

گوشی‌های هوشمند را باید یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران در سراسر جهان به حساب آورد و هر سال شاهد معرفی تعدادی از بهترین گوشی‌ موبایل هوشمند تولید شده از سوی کمپانی‌های مختلف هستیم. سامسونگ و اپل را باید در کنار سایر کمپانی‌ها به عنوان دو قطب مختلف تولید اسمارتفون معرفی کرد که با یکدیگر رقابت دارند. در حال حاضر شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از شبکه 5G هستیم. اما بهتر است قبل اینکه اطلاعاتی راجع به گوشی هایی که شبکه 5G را پشتیبانی می‌کند داشته باشید با مقاله اینترنت 5G چیست؟ این نسل شبکه را بشناسید. در حال حاضر به نظر می‌رسد پوشش گسترده این شبکه باعث شده است شرکت‌های مختلف گوشی‌های ارزان قیمت خود را هم با پشتیبانی از شبکه 5G تولید و عرضه کنند.  در صورتی که قصد دارید بهترین گوشی 5G معرفی شده در سال 2024 را بشناسید، توصیه می‌کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. قبل از اینکه مطالعه مقاله را شروع کنید لازم است بدانید گسترش شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم، هزینه‌های زیادی را به همراه دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله علت افزایش تعرفه اینترنت را مطالعه نمایید تا با علل آن آشنا شوید.

لیست بهترین گوشی های 5G در سال 2024

گوشی iPhone 15 Pro Max

iPhone 15 Pro Max 2

یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی اپل را باید آیفون 15 پرو مکس معرفی کرد که می‌تواند قابلیت‌های بی‌نظیری از خود نشان دهد. این دستگاه دارای بدنه‌ای جذاب بوده و نوه بدنه آن از تیتانیوم بوده که باعث شده شاهد یکی از سبک‌ترین دستگاه‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل باشیم.

صفحه نمایش6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10، Dolby Vision
پردازندهApple A17 Pro
پردازنده گرافیکیApple GPU 6-Core
دوربین48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری4441 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف، 4.5 وات معکوس

 

از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی آیفون 15 پرو مکس باید به دریافت تاییدیه IP68 آن اشاره کرد که همان مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار است. این دستگاه در صورت افتادن در آب با عمق 6 متر می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد. وزن این دستگاه برابر با 221 گرم بوده و کاربران می‌توانند آیفون 15 پرو مکس را با خود حمل کرده و برای مدت زمان طولانی آن را در دستان خود نگه‌داری کنند.

سخت افزار گوشی آیفون 15 پرو مکس

در بخش جلوی گوشی هوشمند آیفون 15 پرو مکس شاهد قرارگیری صفحه نمایش باکیفیت 6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED هستیم. این نمایشگر جذاب می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد و جالب است بدانید گوشی هوشمند موردنظر می‌تواند وضوح 1290×2796 پیکسل را از خود ارائه کند. این وضوح بالا می‌تواند باعث نمایش محتواهای ویدیویی باکیفیت بالا شود. همچنین این دستگاه از نرخ تازه سازی 120 هرتز درکنار قابلیت‌هایی همانند HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه را باید ارائه بیشترین میزان نور برابر با 2000 نیت دانست که باعث می‌شود در برابر تابش مستقیم خورشید بتواند صفحه نمایش را باکیفیت بسیار خوبی مشاهده کنید. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با 89.8 درصد بوده که نشان می‌دهد آیفون 15 پرو مکس فاقد حاشیه بوده و این نشان می‌دهد کمپانی اپل تلاش زیادی کرده تا بتوانید گوشی‌های خود را بدون حاشیه روانه بازار کند.

قدرت گوشی هوشمند آیفون 15 پرو مکس توسط پردازنده‌های نسل جدید A17 Pro تامین می‌شود که به عنوان نخستین پردازنده‌ها با فناوری 3 نانومتر شناخته می‌شوند؛ این هنر معماری در تراشه اصلی را باید ستود، چرا که می‌تواند سرعت بسیار زیادی را در عملکرد ارائه کند. خوشبختانه ما در گوشی هوشمند آیفون 15 پرو مکس شاهد سیستم عامل iOS 17 هستیم که امکان بروزرسانی برای آن وجود دارد و لازم است به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ویژگی‌های گوشی آیفون 15 پرو مکس

از دیگر قابلیت‌های مهم دستگاه باید به پردازنده گرافیکی آن اشاره کرد که از نوع Apple GPU 6-Core بوده و توانایی پردازش جزئیات مختلف گرافیکی را دارد. در این دستگاه و سری آیفون 15 پرو مکس شاهد استفاده از حافظه رم 8 گیگابایت خواهید بود. این حافظه رم می‌تواند سرعت بسیار زیادی را در عملکرد ارائه کند. در حقیقت عملکرد این دستگاه به لطف ترکیب مشخصات سخت افزاری مختلف در بهترین میزان خود قرار دارد.

در بخش عقب گوشی هوشمند آیفون 15 پرو مکس دوربین سه گانه قرار دارد و به گونه‌ای جذاب چیدمان شده‌اند. این دستگاه دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسل بوده و در کنار آن هم شاهد قرارگیری سنسور 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید هستیم. شما می‌توانید از سنسورهای ذکرشده برای تصویربرداری و فیلمبرداری باکیفیت بالا استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای این گوشی هوشمند را باید دوربین سلفی 12 مگاپیکسل آن عنوان کرد.

انرژی گوشی هوشمند آیفون 15 پرو مکس توسط باتری قدرتمند 4441 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود. شما می‌توانید از این گوشی هوشمند برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید. البته باید بدانید دستگاه از فناوری شارز سریع 20 وات سیمی در کنار شارژ وایرلس 15 وات وایرلس مگ سیف پشتیبانی می‌کند. البته پشتیبانی دستگاه از فناوری شارز معکوس 4.5 وات را نباید نادیده بگیرید.

گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

Samsung Galaxy S24 Ultra

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های هوشمند 5G تولید شده سال 2024 میلادی را باید محصولی جدید از غول فناوری کره جنوبی به حساب آورد. این شرکت دارای قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی بوده و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان به وزن ایده‌آل 232 گرمی آن اشاره کرد که باعث می‌شود شما بتوانید از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که وزن ذکرشده به لطف بدنه تیتانیومی در سبک‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

صفحه نمایش6.8 اینچ Dynamic LTPO AMOLED 2X، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3
پردازنده گرافیکیAdreno 750
دوربین200 مگاپیکسل اصلی، 50 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو، 10 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع45 وات سیمی، 15 وات وایرلس، 4.5 وات معکوس

 

از طرف دیگر باید به تاییدیه IP68 گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا اشاره کنیم که نشان می‌دهد گوشی می‌تواند از خود در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بسیار خوبی نشان دهد. در حقیقت این اسمارتفون می‌تواند در عمق 1.5 متر آب برای مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد. در بخش جلوی گوشی شاهد یک نمایشگر بزرگ فاقد حاشیه هستیم که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دستگاه داشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی موبایل سامسونگ مدل S24 Ultra را باید مجهز بودن به صفحه نمایش باکیفیت 6.8 اینچ داینامیک LTPO AMOLED 2X عنوان کرد که وضوح آن برابر با 1440×3120 پیکسل است. همچنین نباید از پشتیبانی نرخ تازه سازی 120 هرتز و پوشش محتواهای ویدیویی HDR10+ غافل شد.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

در صورتی که میزان روشنایی نمایشگر برای شما یک ویژگی مهم به حساب می‌آید، باید بدانید نور ارائه شده از سوی صفحه نمایش برابر با 2600 نیت بوده و نشان می‌دهد در برابر تابش مستقیم نور خورشید هم می‌توانید محتواهای مختلف را به خوبی مشاهده کنید. گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا دارای محافظ نمایشگر باکیفیت بوده که می‌تواند باعث افزایش ضریب ایمنی آن شود. از طرف دیگر دستگاه از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

قدرت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا توسط پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 تامین می‌شود که پردازنده‌ای با پایه تراشه 4 نانومتر شناخته می‌شود. در حال حاضر کمپانی اپل موفق شده است با پردازنده‌ای 3 نانومتری به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود به حساب آید. این پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750 می‌تواند قدرت پردازش را به خوبی تامین کرده و شرایط منحصر به فردی را ارائه کند. این دستگاه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، اما شما می‌توانید انواع مدل‌های آن را با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت انتخاب کرده و خریداری کنید. تمام مدل‌های دستگاه به صورت پیش فرض دارای حافظه رم 12 گیگابایت هستند و حافظه‌های ذخیره‌سازی آن‌ها در بازه 256 الی 1 ترابایت قرار دارد. جالب است بدانید نوع حافظه ذخیره‌سازی دستگاه UFS 4.0 بوده که نشان می‌دهد سرعت بسیار زیادی در انتقال اطلاعات دارد.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

در بخش عقب گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا شاهد قرارگیری دوربین‌های چهارگانه هستیم که شامل سنسور اصلی 200 مگاپیکسل می‌شود. از طرف دیگر باید به سنسور قدرتمند 50 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو آن اشاره کنیم که با ترکیب شدن سنسور 10 مگاپیکسل تله فوتو در کنار سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید می‌تواند تصویربرداری و فیلمبرداری را باکیفیت بسیار زیادی انجام دهد. وجود سنسور اصلی 200 مگاپیکسل می‌تواند توانمندی دستگاه را در زمینه‌های مختلف تا حد زیادی افزایش دهد و باید به ویژگی‌های مهم آن توجه داشته باشید. در بخش جلوی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا هم سنسور 12 مگاپیکسل قرار دارد که می‌تواند سنسوری ایده‌آل برای تصویربرداری سلفی به حساب آید. همچنین کیفیت بالا در برقراری تماس‌های ویدیویی را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب آورد.

خوشبختانه این دستگاه انرژی خود را از باتری قدرتمند و منحصر به فرد 5000 میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند. وجود چنین باتری قدرتمندی می‌تواند برای مدت زمان طولانی نیازهای کاربران را پاسخ دهد و این خبر خوبی است. کاربران برای شارژ مجدد گوشی هوشمند می‌توانند از فناوری‌هایی همانند فناوری شارژ سریع 45 وات سیمی در کنار شارژ وایرلس 15 وات استفاده کنند. جالب است بدانید این دستگاه از فناوری شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی خواهد کرد. اینطور که پیداست، دستگاه می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه، 60 درصد ظرفیت باتری را مجددا شارژ کند. بدون تردید سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا را باید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در دسترس کاربران به حساب آورد که قابلیت‌های بسیار خوبی دارد.

گوشی Samsung Galaxy S24+

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی سامسونگ را باید گوشی موبایل سامسونگ مدل S24 Plus معرفی کرد. این دستگاه دارای مشخصات فنی بسیار خوبی بوده و قدرت گوشی به اندازه‌ای است که می‌تواند در یک نگاه و تجربه‌ای کوتاه از کار کردن با آن، رضایت کاربران زیادی را به دست آورد.

صفحه نمایش6.7 اینچ Dynamic LTPO AMOLED 2X، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400
پردازنده گرافیکیAdreno 750 یا Xclipse 940
دوربین50 مگاپیکسل اصلی، 10 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری4900 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع45 وات سیمی، 15 وات وایرلس، 4.5 وات معکوس

 

بدنه این دستگاه از نوع آلومینیوم بوده و کیفیت آن باعث می‌شود طول عمر بالایی نصیب کاربران شود. از دیگر مزایای دستگاه می‌توان به تاییدیه IP68 اشاره کرد که می‌تواند نشان دهد دستگاه در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت خوبی نشان خواهد داد.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس قدرت در بخش جلو دارای صفحه نمایش جذاب و باکیفیت 6.7 اینچ داینامیک LTPO AMOLED 2X بوده و شاهد پشتیبانی آن از قابلیت‌های منحصر به فرد همانند نرخ تازه سازی 120 هرتز خواهید بود. توجه داشته باشید این دستگاه می‌تواند محتواهای ویدیویی HDR10+ را به خوبی ارائه کند. بیشترین میزان روشنایی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس برابر با 2600 نیت بوده که باعث می‌شود شما بتوانید وضوح بالای تصویر را در شرایط مختلف به خوبی مشاهده کنید. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با 91.6 درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلوی گوشی از صفحه نمایش پوشیده شده است. همچنین این دستگاه دارای رزولوشن 1440×3120 پیکسل بوده و از طرف دیگر وجود محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 باعث می‌شود شرایط ایده‌آل برای کاربران رقم بخورد.

قدرت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس توسط پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 تامین می‌شود که یکی از بهترین و  قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. از طرف دیگر این دستگاه دارای تراشه اگزینوس 2400 هم است. شاید برای شما سوال پیش آید که چرا با دو پردازنده مجزا تولید شده است؟ این دستگاه زمانی که مجهز به تراشه کوالکام باشد در بازارهای خاص همانند آمریکا، چین و کانادا عرضه می‌شود و تراشه اگزینوس آن در سایر بازارهای جهانی خواهد بود. در صورتی که گوشی با پردازنده کوالکام باشد شاهد پردازنده گرافیکی Adreno 750 هستیم و در غیر این صورت شاهد تراشه گرافیکی Xclipse 940 خواهیم بود.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس

این دستگاه از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی پشتیبانی نمی‌کند، اما با حداقل حافظه رم 12 گیگابایت همراه بوده و شما می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی 256 الی 512 گیگابایت بهره‌مند شوید. همچنین نوع حافظه دستگاه UFS 4.0 بوده که نشان می‌دهد گوشی می‌تواند نقل و انتقال اطلاعات را با سرعت بالا انجام دهد و از طرف دیگر این گوشی توانمندی خوبی از خود در اجرای دستورها نشان خواهد داد. در بخش عقب گوشی هوشمند گلکسی اس 24 پلاس شاهد قرارگیری دوربین سه گانه خواهیم بود که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسل می‌شود. همچنین این دستگاه دارای سنسور 10 مگاپیکسل تله فوتو در کنار سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند تصویربرداری و فیلمبرداری را باکیفیت بسیار خوبی انجام دهند.

انرژی این اسمارتفون توسط باتری قدرتمند 4900 میلی آمپر ساعت تامین خواهد شد که می‌تواند طول عمر بسیار خوبی داشته باشد. از طرف دیگر این دستگاه دارای پردازنده‌های بوده که می‌تواند بخش زیادی از کار تامین قدرت را به خود گرفته و بدین ترتیب باتری شرایط آزادانه‌تری در عملکرد داشته باشد. شما می‌توانید انتظار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 45 وات سیمی را در کنار شارژ وایرلس 15 وات و 4.5 وات معکوس داشته باشید. توجه داشته باشید این دستگاه می‌تواند ظرفیت باتری خود را در مدت زمان 30 دقیقه تا 65 درصد افزایش دهد. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند 5G سال 2024 را خریداری کنید، بدون تردید گلکسی اس 24 پلاس یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود.

گوشی iPhone 15 Pro

iPhone 15 Pro 1

گوشی هوشمند آیفون 15 پرو را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین اسمارتفون‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل معرفی کرد که قابلیت‌های منحصر به فرد آن می‌تواند رضایت کاربران را به دست آورد. شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن هم چیزی نیست جز پشتیبانی دستگاه از شبکه 5G که می‌تواند در سرعت دستگاه تعیین‌کننده باشد.

صفحه نمایش6.1 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10، Dolby Vision
پردازندهApple A17 Pro
پردازنده گرافیکیApple GPU 6-Core
دوربین48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری3274 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف، 4.5 وات معکوس

 

بدون تردید آیفون 15 پرو را باید یکی از بهترین دستگاه‌های 5G برای سال 2024 معرفی کرد. خوشبختانه گوشی‌های آیفون از نظر دوام و ماندگاری دارای قابلیت‌های منحصر به فرد هستند و شرایط در آیفون 15 پرو هم متفاوت نیست. این گوشی هوشمند آیفون دارای تاییدیه IP68 است؛ این گواهینامه نشان می‌دهد دستگاه در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت خوبی نشان خواهد داد.

سخت افزار گوشی آیفون 15 پرو اپل

در بخش جلوی گوشی هوشمند آیفون 15 پرو شاهد نمایشگر جذاب با سایز 6.1 اینچ خواهید بود. وضوح این نمایشگر برابر با 1179×2556 پیکسل بوده و اگر قصد دارید محتواهای مختلف را باکیفیت بالا مشاهده کنید، باید بدانید این دستگاه می‌تواند شرایط ایده‌آل و خوبی را برای شما رقم بزند. نوع پنل دستگاه در بخش جلو از LTPO Super Retina XDR OLED بوده و از نرخ تازه سازی 120 هرتز در کنار HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. بیشترین میزان نور نمایش داده شده در نمایشگر برابر با 2000 نیت بوده و می‌توان انتظار داشت در برابر نور مستقیم خورشید بتوان جزئیات روی صفحه نمایش را باکیفیت بالا مشاهده کرد.

گوشی هوشمند آیفون 15 پرو قدرت خود را از پردازنده جدید و 3 نانومتری Apple A17 Pro دریافت می‌کند که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌های تولید شده در جهان معرفی کرد. در حقیقت این پردازنده 3 نانومتری می‌تواند باعث شود کاربران تجربه‌ای منحصر به فرد را در اجرای دستورها تجربه کنند.

در کنار پردازنده اصلی این دستگاه شاهد پردازنده گرافیکی Apple GPU 6-Core هستیم که توانایی منحصر به فردی در اجرای دستورهای گرافیکی از خود نشان می‌دهد. همچنین در آیفون 15 پرو شاهد استفاده کمپانی اپل از حافظه رم 8 گیگابایت هستیم که در مقایسه با دستگاه‌های دیگر می‌تواند قدرت بسیار خوبی از خود نشان دهد. شما می‌توانید آیفون 15 پرو را با ظرفیت‌های مختلف از 128 الی 1 ترابایت انتخاب کرده و خریداری کنید.

ویژگی‌های گوشی آیفون 15 پرو اپل

در بخش عقب گوشی هوشمند آیفون 15 پرو شاهد قرارگیری دوربین سه گانه هستیم که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسل می‌شود. همچنین یکی دیگر از سنسورهای این دستگاه را باید سنسور 12 مگاپیکسل تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید عنوان کرد. هر سه سنسور می‌توانند تصویربرداری را باکیفیت بسیار خوبی انجام دهند. از طرف دیگر باید بدانید این دستگاه دارای سنسور سلفی 12 مگاپیکسل بوده که می‌تواند نیاز کاربران را در زمینه تصویربرداری پاسخ دهد.

انرژی گوشی هوشمند آیفون 15 پرو توسط باتری قدرتمند 3274 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود که باید آن را به عنوان یکی از باتری‌های قدرتمند و منحصربه فرد برای آیفون 15 پرو به حساب آورد. از طرف دیگر این دستگاه برای شارژ مجدد از فناوری شارژ سریع 20 وات، 15 وات مگ سیف و معکوس 4.5 وات پشتیبانی خواهد کرد که باعث می‌شود کاربران بتوانند شرایط خوبی را تجربه کنند. در صورتی که قصد دارید یکی دیگر از بهترین گوشی‌های آیفون را که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند خریداری کنید، بدون تردید آیفون 15 پرو یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس به حساب می‌آید.

گوشی Samsung Galaxy S24

گوشی موبایل سامسونگ مدل S24 را باید به عنوان مدل پایه از سری محصولات 2024 سامسونگ معرفی کرد که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این دستگاه مجهز به پردازنده و دوربین‌های قدرتمند بوده که در ادامه به صورت کامل بیان خواهیم کرد. توجه داشته باشید بدنه دستگاه از جنس آلومینیوم بوده که باعث شده است یکی از سبک‌ترین دستگاه‌ها را شاهد باشیم. در حقیقت گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 با وزن 167 گرم به عنوان یک دستگاه سبک شناخته شده است.

صفحه نمایش6.2 اینچ Dynamic LTPO AMOLED 2X، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400
پردازنده گرافیکیAdreno 750 یا Xclipse 940
دوربین50 مگاپیکسل اصلی، 10 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری4000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع25 وات سیمی، 15 وات وایرلس، 4.5 وات معکوس

 

از طرف دیگر باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید که دستگاه با تاییدیه IP68 همراه بوده و می‌تواند در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت نشان دهد. این گوشی می‌تواند در عمق 1.5 متر آب تا مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد و باید به این مسئله توجه داشته باشید.

سخت افزار گوشی گلکسی اس 24 سامسونگ

در بخش جلوی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 شاهد قرارگیری صفحه نمایش 6.2 اینچ داینامیک LTPO AMOLED 2X هستیم و جالب است بدانید دستگاه از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین مزایای دستگاه می‌توان به نمایش محتواهای HDR10 اشاره کرد.

وضوح دستگاه برابر با 1080×2340 پیکسل بوده و کلیه قابلیت‌های نمایشگر نشان می‌دهد محصول و کهکشانی جدید سامسونگ دارای ویژگی‌های زیادی است. از طرف دیگر نباید وجود محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 را روی آن نادیده گرفت. این محافظ صفحه نمایش می‌تواند باعث طول عمر دستگاه شود و از صفحه نمایش در برابر ضربه‌های ناگهانی یا خط و خش محافظت به عمل آورد.

قدرت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 توسط پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 تامین می‌شود که البته برای بازارهای خاص کانادا، چین و آمریکا عرضه می‌شود و در صورتی که قصد دارید سامسونگ گلکسی اس 24 را خریداری کنید، باید بدانید این دستگاه با تراشه اگزینوس 2400 در سایر بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 750 برای مدل همراه با تراشه کوالکام بوده و برای مدل اگزینوس شاهد تراشه Xclipse 940 هستیم. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به حافظه رم 8 گیگابایت آن در تمام مدل‌ها اشاره کرد و جالب است بدانید امکان خرید این دستگاه از مدل 128 الی 512 گیگابایت وجود دارد.

ویژگی‌های گوشی گلکسی اس 24 سامسونگ

در بخش عقب گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 شاهد قرارگیری دوربین سه گانه هستیم. این دوربین‌ها شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسل می‌شود و در کنار آن هم سنسور 10 مگاپیکسل تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید قرار دارد. در صورتی که تصویربرداری سلفی برای شما حائز اهمیت است، باید بدانید امکان عکسبرداری با سنسور سلفی 12 مگاپیکسل در گلکسی اس 24 برای شما فراهم خواهد بود. خوشبختانه شرایط تصویربرداری و فیلمبرداری با گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 24 در بهترین شرایط خود قرار دارد و می‌تواند موجب جلب رضایت کاربران شود.

انرژی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 24 توسط باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و از طرف دیگر می‌توان به پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع 25 وات اشاره کنیم. همچنین این دستگاه توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات را دارد. در حقیقت باتری این دستگاه در مدت زمان 30 دقیقه می‌تواند ظرفیت 50 درصد را تکمیل کند. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند 5G در سال 2024 را خریداری کنید، بدون تردید سامسونگ گلکسی S24 یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

Samsung Galaxy S23 Ultra 4

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمانی سامسونگ که می‌تواند یکی از بهترین دستگاه‌های 5G در سال 2024 هم شناخته شود، گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی S23 Ultra 5G نام دارد. این دستگاه دارای ظاهر جذاب و منحصر به فرد بوده که در یک نگاه توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد. گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا دارای وزنی برابر با 234 گرم بوده و بدنه آن از جنس آلومینیوم است.

صفحه نمایش6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2
پردازنده گرافیکیAdreno 740
دوربین200 مگاپیکسل اصلی، 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو، 10 مگاپیکسل تله فوتو،  12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع45 وات سیمی، 15 وات وایرلس، 4.5 وات معکوس

 

شما باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشید که دستگاه دارای تاییدیه IP68 بوده و می‌تواند در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت زیادی نشان دهد. زمانی که گوشی در اثر یک اتفاق وارد آب شود، می‌تواند در عمق 1.5 متری تا مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد. این مسئله را باید یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه به حساب آورد. از طرف دیگر باید به این مسئله توجه داشته باشید که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در بخش جلو دارای نمایشگر باکیفیت است.

سخت افزار گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا مجهز به صفحه نمایش 6.8 اینچ داینامیک آمولد 2x بوده و وضوح آن هم برابر با 1440×3088 پیکسل است. شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید که دستگاه از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی کرده و می‌تواند محتواهای HDR10+ را به خوبی نمایش دهد. از طرف دیگر این دستگاه توانایی ارائه بیشترین میزان نور را برابر با 1750 نیت خواهد داشت.

این میزان نور می‌تواند باعث شود شما در برابر نور مستقیم خورشید هم بتوانید نمایشگر و محتوای آن را به خوبی مشاهده کنید. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با 89.9 درصد بوده که به خوبی نشان می‌دهد بخش جلوی دستگاه پوشیده از صفحه نمایش است. همچنین محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 باعث می‌شود قدرت دستگاه برای مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی تا حد زیادی افزایش یابد. بد نیست بدانید گلکسی اس 23 اولترا از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی خواهد کرد.

قدرت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به عنوان یک دستگاه پرچمدار سامسونگ توسط پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 تامین می‌شود که پردازنده‌ای با پایه تراشه 4 نانومتر است. از طرف دیگر این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 740 بوده و این پردازنده گرافیکی در کنار پردازنده اصلی می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کند. شاید باورکردنی نباشد، اما باید بدانید این کهکشانی سامسونگ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید این دستگاه را با حداقل حافظه رم 8 الی 12 گیگابایت خریداری کرده و در کنار آن هم شاهد حافظه‌های ذخیره‌سازی داخلی 256 الی 1 ترابایت باشید.

ویژگی‌های گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

در بخش عقب گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا شاهد قرارگیری دوربین چهارگانه هستیم که شامل سنسور اصلی 200 مگاپیکسل می‌شود. این دستگاه در کنار سنسور اصلی دارای سنسور 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو بوده و از همه مهم‌تر باید به سنسور 10 مگاپیکسل تله فوتو و سنسور چهارم 12 مگاپیکسل اولترا واید اشاره کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را باید سنسور 12 مگاپیکسل سلفی آن عنوان کرد که باعث می‌شود شما بتوانید تصویربرداری و فیلمبرداری را باکیفیت بالا انجام دهید.

انرژی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا توسط باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید. در کنار باتری قدرتمند باید به فناوری شارژ سریع 45 وات سیمی آن اشاره کنیم که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث شارژ دستگاه شود. این دستگاه قابلیت شارژ وایرلس 15 وات و شارژ معکوس 4.5 وات را دارد. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ را به عنوان مدل 5G خریداری کنید، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند گزینه‌ای کارآمد به حساب آید.

گوشی Xiaomi 14 Pro

Xiaomi 14 Pro 5

شیائومی 14 پرو را باید به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند شیائومی معرفی کرد که قابلیت‌های فنی زیادی دارد و به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند 5G شناخته می‌شود.

صفحه نمایش6.73 اینچ LTPO AMOLED ، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+، dolby Vision، 68 میلیارد رنگ
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3
پردازنده گرافیکیAdreno 750
دوربین50 مگاپیکسل اصلی، 50 مگاپیکسل تله فوتو،  50 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی32 مگاپیکسل
باتری4880 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع120 وات سیمی، 50 وات وایرلس، 10 وات معکوس

 

این دستگاه وزنی برابر با 223 گرم دارد و می‌تواند از جذاب‌ترین دستگاه‌هایی باشد که در دسترس قرار گرفته است. این گوشی هوشمند شیائومی دارای تاییدیه IP68 بوده که همان مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. شما می‌توانید از این دستگاه انتظار مقاومت در برابر آب تا عمق 1.5 متر را برای مدت زمان 30 دقیقه داشته باشید.

سخت افزار گوشی شیائومی 14 پرو

در بخش جلوی گوشی موبایل شیائومی مدل 14Pro شاهد قرارگیری صفحه نمایش 6.73 اینچ LTPO AMOLED هستیم. این صفحه نمایش می‌تواند محتواهای مختلف را باکیفیت بسیار عالی نمایش دهد. از طرف دیگر فراموش نکنید این دستگاه از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و لازم است به به پخش محتواهای مختلف همانند HDR10+ و Dolby Vision توجه داشته باشید. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با 89.6 درصد بوده که وضوح آن هم برابر با 1440×3200 پیکسل است. یکی دیگر از مزایای مهم این دستگاه را باید محافظ نمایشگر اختصاصی کمپانی شیائومی دانست که همان Longjing Glass نام دارد.

قدرت گوشی موبایل شیائومی 14 پرو توسط پردازنده اصلی و قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 تامین می‌شود. این پردازنده اصلی با پایه تراشه 4 نانومتر خود می‌تواند سرعت بسیار زیادی را در عملکرد ارائه کند. از طرف دیگر باید بدانید این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 750 بوده و قدرت بالای آن باعث می‌شود دستگاه بتواند جزئیات گرافیکی را به خوبی پردازش کند. جالب است بدانید شیائومی 14 پرو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، اما کاربران می‌توانند یکی از مدل‌ها را با حداقلل حافظه رم 12 و حداکثر 16 گیگابایت با در اختیار داشتن حافظههای ذخیره‌سازی داخلی 256 الی 1 ترابایت خریداری کنند.

ویژگی‌های گوشی شیائومی 14 پرو

در بخش عقب گوشی هوشمند شیائومی 14 پرو شاهد قرارگیری دوربین سه گانه 50 مگاپیکسل هستیم که شامل سنسور اصلی، تله فوتو و اولترا واید می‌شود. در بخش جلوی این دستگاه سنسور سلفی 32 مگاپیکسل قرار دارد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند تصویربرداری و فیلمبرداری را باکیفیت بسیار خوبی انجام دهند. انرژی این دستگاه به باتری قدرتمند 4880 میلی آمپر ساعت وابسته بوده و جالب است بدانید از فناوری شارژ سریع 120 وات سیمی پشتیبانی می‌کند. همچنین این دستگاه دارای فناوری شارژ وایرلس 50 وات بوده و در کنار آن هم شارژ معکوس 10 وات قرار دارد. شما می‌توانید شیائومی 14 پرو را به عنوان یکی از بهترین و قدرتمند گوشی‌های هوشمند کمپانی چینی انتخاب کرده و خریداری کنید که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

پشتیبانی از شبکه 5G در گوشی‌های هوشمند را باید یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها توصیف کرد. در صورتی که قصد دارید بهترین گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی‌های بزرگ را بشناسید که به عنوان بهترین گوشی‌های 5G در سال 2024 میلادی شناخته می‌شوند، ما در این مقاله تعدادی از بهترین مدل‌ها را شناسایی کرده و به شما معرفی کرده‌ایم.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا گلکسی اس 24 اولترا از گلکسی اس 23 اولترا قوی‌تر است؟

بیشتر مشخصات فنی این دو دستگاه با یکدیگر شباهت دارند، اما در حالت کلی باید گفت نسل جدید پرچمداران سامسونگ دارای قابلیت‌های بی‌نظیری هستند که می‌تواند تاثیر زیادی در جلب نظر کاربران داشته باشد.

آیا گلکسی اس 24 از شیائومی 14 پرو بهتر است؟

بدون تردید عملکرد هر دو اسمارتفون پرچمدار می‌تواند رضایت بخش باشد، اما به نظر می‌رسد شرایط رد شیائومی 14 پرو در مقایسه با مدل پایه سامسونگ گلکسی اس 24 بهتر و جذاب‌تر است.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *