تاریخ انتشار: 16 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران در محیط‌های اداری را باید در اختیار داشتن اسکنر عنوان کرد. گاهی وقت‌ها ممکن است کاربران در محیط خانه به عنوان اسکنر خانگی هم نیازمند در اختیار داشتن یک دستگاه اسکنر باشند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند فایل‌های مختلف را اسکن کرده و بایگانی کنند. در محیط‌های اداری در مقایسه با محیط خانه به عنوان ماشین های اداری استفاده و نیاز به اسکنر بیشتر از سایر مکان‌ها بوده و این مسئله باعث می‌شود کاربران به دنبال خرید بهترین اسکنر موجود در بازار باشند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین اسکنر های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در میان آن‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی‌های مهم اسکنر

همانطور که می‌دانید، شرکت‌های زیادی در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر مشغول فعالیت هستند و اسکنر را باید یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها در محیط‌های اداری توصیف کرد، اما باید بدانید اسکنر باید دارای ویژگی و قابلیت‌های مهمی باشد. به عنوان مثال، یک اسکنر باید از سرعت بالا در اسکن برخوردار باشد و این مسئله باعث می‌شود کاربران بتوانند اسناد مهم خود را در سریع‌ترین زمان اسکن کرده و بایگانی کنند.

حجم فایل‌ها و اسناد موجود در محیط‌های اداری به اندازه‌ای زیاد بوده که سرعت بالا در اسکن باعث می‌شود کاربران بتوانند شرایط خوبی را در انجام کارها تجربه کنند. سرعت بالای اسکنر در اسکن باعث می‌شود راندمان کاری افزایش یابد و این همان چیزی است که یک کارمند در ادامه نیاز دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم اسکنر را باید قابلیت استفاده پشت و رو و اسکن‌های مجزا دانست. البته این ویژگی را در هر اسکنری مشاهده نخواهید کرد. همچنین قابلیت ویرایش و روتوش تصاویر اسکن شده از مزایای دیگر دستگاه‌ها به حساب می‌آید که کاربران می‌توانند مدنظر قرار دهند.

موارد ذکرشده فقط بخشی از ویژگی‌های یک اسکنر خوب و کاربردی به حساب می‌آیند. در ادامه تعدادی از بهترین اسکنر های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید در میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. بد نیست بدانید امکان خرید بهترین اسکنر های موجود در بازار به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم بوده و شما می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید.

فهرست بهترین اسکنر ها در بازار ایران

اسکنر کانن مدل DR-6030C

dr 6030c canon scanner

اسکنر کانن مدل DR-6030C یکی از بهترین اسکنر های موجود در بازار را باید محصولی تولید شده از سوی برند کانن دانست. همانطور که می‌دانید، برند کانن موفق شده است محصولات قدرتمند و درجه یک زیادی را در زمینه‌های مختلف روانه بازار کند که اسکنر یکی از انواع آن‌ها به حساب می‌آید. اسکنر کانن مدل DR-6030C از بهترین محصولات تولید شده توسط برند کانن بوده که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنر کانن مدل DR-6030C را باید ظاهر جذاب آن توصیف کرد. شما می‌توانید تعداد 100 برگ از کاغذ را در اسکنر کانن مدل DR-6030C قرار دهید و این مسئله نشان می‌دهد کاربران می‌توانند از سرعت بالای دستگاه در اسکن اسناد بهره‌مند شوند. وزن اسکنر کانن مدل DR-6030C برابر با 10.5 کیلوگرم بوده که باعث می‌شود امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف فراهم باشد.

توجه داشته باشید اسکنر کانن مدل DR-6030C می‌تواند اسکن کاغذهای A3 را هم به سادگی انجام دهد. شما می‌توانید با استفاده از این اسکنر قدرتمند، اسکن کاغذهای مختلف را در سایزهای گوناگون انجام دهید. از دیگر مزایای اسکنر کانن مدل DR-6030C می‌توان به سرعت بالای آن اشاره کرد، چرا که امکان اسکن کردن 1000 برگ کاغذ را در سایزهای مختلف در طول روز فراهم می‌کند.

سرعت اسکن رنگی یا سیاه و سفید اسکنر کانن مدل DR-6030C برابر با 80 برگ در دقیقه بوده که اگر آن را به صورت دو رو بخواهید، عدد ذکرشده به 160 تصویر در دقیقه خواهد رسید؛ بنابراین باید بدانید اسکنر کانن مدل DR-6030C از قابلیت اسکن دو رو پشتیبانی می‌کند و این را باید یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب آورد. خوشبختانه اسکنر قدرتمند کانن از ویژگی‌هایی همانند تشخیص خودکار سایز صفحه در کنار قابلیت اصلاح میزان روشنایی برگ پشتیبانی می‌کند که این مسئله سبب می‌شود ایده‌آل‌ترین شرایط را در استفاده دستگاه تجربه کنید.

اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260

fi 7260 fujitsu scanner

یکی دیگر از بهترین اسکنر های بازار و مشهورترین برندهای فعال در زمینه تولید لوازم دیجیتالی را باید فوجیتسو معرفی کرد. این برند نام آشنای موفق شده است دستگاه‌های قدرتمند زیادی را در زمینه‌های مختلف روانه بازار کند که ماندگاری و دوام بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. از بهترین دستگاه‌های اسکنر تولید شده توسط برند فوجیتسو می‌توان به اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 اشاره کرد که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و ظاهر و قابلیت‌های فنی مختلف آن می‌تواند رضایت کاربران زیادی را به دست آورد.

اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 از فناوری اسکن CCD پشتیبانی می‌کند و سایز اسکنر برای کاغذهای A4 مناسب است. سرعت اسکن رنگی اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 برابر با 60 برگ در هر دقیقه بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند اسناد مختلف را با سرعت بالا اسکن کنند. از طرف دیگر اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 دارای قابلیت تشخیص متن OCR بوده و دستگاه می‌تواند ارتباط خود را با سیستم از طریق پورت USB 2.0 برقرار کند. شما می‌توانید روی قابلیت اسکن دوروی اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 حساب ویژه‌ای باز کنید و جالب است بدانید که وزن دستگاه برابر با 8.8 کیلوگرم عنوان شده است.

در صورتی که قصد دارید یکی دیگر از بهترین اسکنر های موجود در بازار را که می‌تواند عملکردی بی‌نقص از خود ارائه کند، خریداری کنید، بدون تردید باید به اسکنر فوجیستو مدل Fi-7260 اشاره کنیم. شما می‌توانید این دستگاه را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160

canon imageformula dr m160 scanner

اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین اسکنرهای موجود در بازار معرفی کرد که قابلیت‌های متنوع زیادی دارد. سایز ایده‌آل در کنار عملکرد منحصر  به فرد را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 به حساب آورد. ظاهر این اسکنر به گونه‌ای بوده که باعث می‌شود بتوانید مدیریت خوبی روی کاغذهای ورودی و دریافت خروجی آن‌ها داشته باشید.

توجه داشته باشید اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 می‌تواند از کاغذهای A4 پشتیبانی کند و از طرف دیگر شرایط برای کاربران قابل قبول خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اسکنر می‌توان به سرعت بالای آن‌ها در اسکن اشاره کرد؛ خوشبختانه این اسکنر می‌تواند تا 40 برگ در هر دقیقه را به صورت رنگی اسکن کند و از طرف دیگر اگر نیازمند اسکن سیاه و سفید باشید، می‌توانید انتظار اسکن را تا 60 برگ در هر دقیقه داشته باشید.

جالب است بدانید اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 می‌تواند ورودی‌هایی از 27 الی 209 گرم را پشتیبانی کند و از طرف دیگر امکان اسکن کارت‌های شناسایی تا ضخامت 0.45 میلی متر برای آن‌ها وجود دارد. از دیگر مزیت‌های مهم این اسکنر می‌توان به قابلیت اسکن دو رو اشاره کرد و باید بدانید که دستگاه از قابلیت تشخیص متن OCR پشتیبانی می‌کند. این دستگاه عملکردی ایده‌آل به عنوان اسکنر اداری از خود نشان می‌دهد و باید بدانید که توانایی اسکن 7000 برگ را در طول روز خواهد داشت.

شما می‌توانید ارتباط میان اسکنر و کامپیوتر خود را با استفاده از کابل مخصوص از USB 2.0 برقرار کنید. اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 دارای ویژگی‌های مختلف بوده که در میان آن‌ها می‌توان به قابلیت تشخیص اتوماتیک سایز برگ، تشخیص رنگ رفتگی و تصحیح آن در کنار تشخیص اتوماتیک اسناد رنگی اشاره کرد. شما می‌توانید بهترین عملکرد را از این اسکنر شاهد باشید و اسناد مختلف خود را اسکن کنید. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین اسکنر های تولید شده و موجود در بازار را خریداری کنید، اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 می‌تواند گزینه‌ای کارآمد به حساب آید. امکان خرید نقد یا اقساط اسکنر کانن مدل Image FORMULA DR-M160 از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم بوده و شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230

اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 بهترین اسکنر

یکی دیگر از بهترین اسکنر های بازار که قیمت مناسبی هم دارد اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 خواهد بود. کاربران می‌توانند از این اسکنر قدرتمند برای اسکن کردن اسناد مختلف استفاده کرده و تجربه‌ای دلپذیر را کسب کنند. اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 از فناوری CMOS CIS پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به لطف این فناوری، تجربه‌ای دلپذیر را پیرامون اسکن کردن اسناد مختلف کسب کنند.

از طرف دیگر باید بدانید شما می‌توانید اسکن‌ کاغذهای A4 را به سادگی انجام دهید. یکی از موارد مهمی که باید مدنظر قرار دهید، این است که دستگاه می‌تواند با سرعت بالای خود، تعداد 30 برگ کاغذ A4 را در 60 دقیقه اسکن کند و تفاوتی میان تعداد رنگ یا سیاه و سفید وجود ندارد. شما می‌توانید تصاویر مربوط به فایل‌های اسکن شده را به صورت رنگی یا سیاه و سفید برای مدت زمان 60 دقیقه تا 30 برگ در اختیار داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 می‌توان به قابلیت اسکن دو رو اشاره کرد. کاربران می‌توانند اسکن‌های دو رو را به سادگی با استفاده از این اسکنر انجام دهند. همچنین شما باید بدانید دستگاه از قابلیت تشخیص متن OCR پشتیبانی می‌کند که یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید. در صورتی که قصد دارید در طول یک روز تعداد زیادی از اسناد خود را اسکن کنید، باید بگوییم که اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 می‌تواند با سقف 3500 اسکن در هر روز، شرایط خوبی را به شما هدیه کند.

شما می‌توانید از سینی موجود در اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 که تعداد 60 برگ کاغذ را در خود جای می‌دهد استفاده کنید. همچنین این دستگاه می‌تواند متن‌های مختلف را شناسایی کرده و بهترین وضعیت را برای کاربران رقم بزند. در صورتی که قصد دارید اسکنر کانن مدل Canon imageFORMULA DR-C230 را خریداری کنید، باید بدانید امکان خرید نقد یا اقساط آن از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم است.

 

اسکنر مخصوص اسناد اپسون مدل Epson DS-1630

بهترین اسکنر اپسون

دور از ذهن است اگر شما به دنبال اسکن کردن اسناد مختلف باشید، اما تاکنون نام برند اپسون را نشنیده باشید. اپسون همیشه بهترین اسکنر را تولید می‌کند. در میان تمام مدل‌های معرفی شده از سوی برند اپسون باید به اسکنر مخصوص اسناد اپسون مدل Epson DS-1630 اشاره کنیم که می‌تواند عملکردی منحصر به فرد و بی‌نقص از خود نشان دهد.

توجه داشته باشید سایز اسکن اسکنر مخصوص اسناد اپسون مدل Epson DS-1630 برابر با کاغذ A4 بوده و شما می‌توانید از آن برای بایگانی کردن اسناد مختلف استفاده کنید. از طرف دیگر باید بدانید اسکنر مخصوص اسناد اپسون مدل Epson DS-1630 می‌تواند اسکن دو رو را هم به خوبی انجام دهد و این خبر خوبی است.

در صورتی که قصد دارید حجم زیادی از کاغذها را در یک بازه زمانی اسکن کنید، باید بدانید سینی اسکنر مخصوص اسناد اپسون مدل Epson DS-1630 می‌تواند 50 برگ کاغذ را درون خود جای دهد. امکان برقراری اتصال میان این اسکنر و کامپیوتر از طریق پورت USB 2.0 فراهم است.

شما می‌توانید روی دستگاه تعداد 3 کلید کاربردی را مشاهده کنید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شرایط را مدیریت کنید. همچنین امکان اسکن 1500 برگ کاغذ در طول روز برای کاربران فراهم بوده و این خبر خوبی خواهد بود. در صورتی که قصد دارید اسکنر اپسون مدل Epson DS-1630 را خریداری کنید، باید بدانید امکان انجام کار به سادگی و به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم است.

سخن آخر

یکی از نیازمندی‌های کاربران را باید در اختیار داشتن اسکنر دانست. خرید یک اسکنر مناسب و کاربردی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کاربران می‌توانند از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند. همواره خرید یک دستگاه دیجیتال جدید می‌تواند دغدغه به حساب آید، اما دیگر نیاز نیست نگران این مسئله باشید. ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین اسکنر موجود در بازار حتی اسکنر صنعتی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در میان آن‌ها، یک مدل را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید با ورود به بخش اسکنر در فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال، یک مدل را انتخاب کرده و آن را به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا قابلیت پشت و رو روی سرعت اسکن تاثیرگذار است؟

بله؛ با این قابلیت دیگر نیازی نیست برگه‌های خود را به دو طرف برگردانده و اسکن کنید، چرا که این کار به صورت خودکار انجام می‌شود.

2. آیا قابلیت اسکن رنگی با جزئیات و وضوح بالا انجام می‌شود؟

کیفیت اسکنرها با یکدیگر متفاوت است، اما شما می‌توانید انتظار بهترین عملکرد را در اسکن از سوی اسکنرها داشته باشید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *