تاریخ انتشار: 21 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

کاربران در طول روز با فرمت‌های زیادی ممکن است سر و کار داشته باشند، اما در میان تمام فایل‌ها، فرمت پی دی اف یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین فرمت‌هایی بوده که با آن برخورد خواهیم داشت. گاهی وقت‌ها ممکن است شما بخواهید فایل‌های پی دی اف را ویرایش کرده یا مورد تغییر قرار دهید. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد شما نیازمند تغییر عبارت‌های موجود در فایل پی دی اف باشید و این مسلئه باعث خواهد شد شما ابتدا پی دی اف را به فایل ورد تغییر دهید. در این لحظه خواهید دید که تغییر فرمت فایل پی دی اف به ورد ساده نبوده و نیازمند در اختیار داشتن ابزار یا دانش خاص خود است. در این مقاله همراه شما هستیم تا بتوانید فایل پی دی اف را به ورد تغییر دهید؛ با پلازا دیجیتال همراه باشید.

لیست بهترین برنامه های تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی

برنامه iLovePDF

ilovepdf

iLovePDF را باید به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش پی دی اف به حساب آورد که به علت ویژگی‌های جامع مدیریت فرمت مذکور در میان کاربران شناخته شده است. اگر توانایی و قابلیت تبدیل پی دی اف به ورد و بالعکس را نادیده بگیریم، می‌تواند گزینه‌های مختلف تبدیل دیگر همانند PDF به JPG، اکسل، پاورپوینت و سایر موارد را ارائه کرده و در دسترس کاربران قرار دهد.

شما باید برای تبدیل پی دی اف به فایل ورد در iLovePDF وارد بخش Tools شده و از میان گزینه‌های موجود، PDF to Word را انتخاب کنید تا بتوانید کار را مدیریت کرده و بهترین شرایط را برای انجام کار رقم بزنید. در فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود مرور کرده و فایل پی دی اف موردنظرتان را برای تبدیل انتخاب کنید. سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کرده تا فرایند تبدیل را آغاز کنید.

برنامه iLovePDF تضمین می‌کند که سند ورد تبدیل شده می‌تواند بیشتر قالب‌بندی‌ها، ترازها و ساختار نهایی موجود در پی دی اف اصلی را حفظ کند. این میزان از توجه به جزئیات به کاربران امکان می‌دهد بدون زحمت با سند تبدیل شده خود کار کنند. شما می‌توانید فایل تبدیل شده را در حافظه اصلی ذخیره‌سازی کرده یا آن را به صورت مستقیم در مایکروسافت ورد برای ویرایش بیشتر بازگشایی کنید.

برنامه SmallPDF

smallpdf

یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین برنامه‌های ویرایش و تبدیل فایل پی دی اف به ورد را باید SmallPDF معرفی کرد. این برنامه قدرتمند طراحی بصری بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده از آن هم می‌تواند فوق‌العاده ساده باشد، حتی برای کسانی که به فناوری آشنایی ندارند.

تبدیل فایل پی دی اف به فایل ورد از طریق برنامه SmallPDF کار سختی نبوده و نیازمند داشتن دانش خاص نیست. پس از راه‌اندازی برنامه SmallPDF می‌توانید گزینه Convert from PDF را در صفحه ابزار بیابید. سپس فایل پی دی اف را از حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود انتخاب کرده و روی Convert to Word ضربه بزنید. فرایند انجام کار بسیار سریع بوده و سند ورد به دست آمده تمام قالب‌بندی و طرح‌بندی اصلی را بدون کوچک‌ترین تغییر در اختیارتان قرار خواهد داد.

تنها مشکل استفاده از SmallPDF را باید رایگان بودن مقطعی و دو روزه آن دانست. در صورتی که قصد دارید به صورت نامحدود به قابلیت و ویژگی‌های SmallPDF دسترسی داشته باشید، باید حق اشتراک آن را پرداخت کرده تا بتوانید به صورت نامحدود از برنامه SmallPDF استفاده کنید.

برنامه CamScanner

CamScanner

اپلیکیشن CamScanner به صورت گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های اسکنر شناخته می‌شود که به شما اجازه می‌دهد اسناد را با استفاده از گوشی موبایل هوشمند خود اسکن کرده و به حالت دیجیتالی تغییر دهید. با این حال، برنامه فراتر از عملکرد اصلی خود به عنوان یک اسکنر شناخته شده بوده و می‌تواند ویژگی‌های مفید دیگری را در خود جای دهد؛ این موارد شامل ابزارهای ویرایش پی دی اف، ابزارهای تبدیل و فناوری پیشرفته OCR بوده که می‌تواند متن را از تصویر اسکن شده و فایل‌های پی دی اف بخواند و در نهایت آن را به متن قابل ویرایش تبدیل کند.

در حالی که برنامه CamScanner ویژگی‌های اسکن رایگان را ارائه می‌کند، باید بدانید ابزارهای تبدیل آن به صورت انحصاری با پرداخت حق اشتراک در دسترس قرار خواهند داشت. برای تبدیل پی دی اف به ورد با استفاده از برنامه CamScanner لازم است وارد بخش Tools شده و در ادامه روی PDF to Word ضربه بزنید. سپس فایل پی دی اف موردنظرتان را برای تبدیل از دستگاه انتخاب کرده و منتظر بمانید تا فرایند تبدیل فایل به پایان برسد.

توجه داشته باشید برنامه CamScanner می‌تواند به صورت کلی، تراز و طرح اصلی پی دی اف را حفظ کند، اما بعید به نظر می‌رسد قالب‌بندی یا مواردی همانند رنگ و سبک فونت حفظ شود. در برخی از بخش‌ها متوجه برخی از ناهماهنگی‌ها خواهید شد که لازم است ویرایش‌ها را انجام دهید. همانطور که گفته شد، کمی ویرایش در سند ورد می‌تواند باعث شود طرح‌بندی اصلی موجود و قابل مشاهده در فایل پی دی اف حفظ شود.

برنامه Adobe Acrobat Reader

Adobe Acrobat Reader

برنامه قدرتمند Adobe Acrobat Reader را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین برنامه‌هایی معرفی کرد که امکان ویرایش فایل‌های پی دی اف و تبدیل آن‌ها به فایل ورد را فراهم می‌کند. از طرف دیگر باید بدانید برنامه Adobe Acrobat Reader می‌تواند برای کاربران زمینه‌ساز ویرایش و حاشیه‌نویسی پی دی اف شود.

فرایند تبدیل در Adobe Acrobat Reader به سادگی در سایر برنامه‌ها نیست. برای تبدیل یک فایل پی دی اف، باید فایل را وارد برنامه کرده و با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست قسمت بالای صفحه، گزینه Export as را بیابید. از آن بخش می‌توانید در میان چهار فرمت برای فایل نهایی، فرمت موردنظرتان را انتخاب کرده و شرایط خوبی را رقم بزنید. البته شما می‌توانید پی دی اف را به فرمت JPEG یا PNG تبدیل کنید.

یکی از بخش‌های نامناسب برای برنامه Adobe Acrobat Reader را باید عدم حفظ قالب‌بندی فایل اصلی در پی دی اف عنوان کرد. با توجه به این که یک قابلیت هزینه‌ای است، شما باید هزینه موردنظر را پرداخت کنید تا بتوانید از قابلیت حفظ تمام بخش‌ها و جنبه‌های فایل پی دی اف در سند ورد بهره‌مند شوید.

برنامه WPS Office

WPS Office

بدون تردید برنامه WPS Office را باید به عنوان یک مجموعه اداری محبوب معرفی کرد که می‌تواند مجموعه‌ای جامع از ابزارهای بهره‌وری را برای ایجاد، ویرایش و مدیریت اسناد ارائه کند. تبدیل فایل پی دی اف به ورد با برنامه قدرتمند WPS Office در دستگاه‌های اندروید بسیار ساده بوده و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. شما می‌توانید برنامه را به سادگی بازگشایی کرده و در ادامه با ورود به بخش Files، پی دی اف موردنظرتان را وارد کرده و در ادامه روی Convert ضربه بزنید تا بتوانید تبدیل پی دی اف به ورد را برای شروع فرایند تبدیل انتخاب کنید.

با این حال رابط کاربری WPS برای iOS کمی متفاوت بوده و تبدیل فایل‌های پی دی اف آن‌قدرها هم ساده نخواهد بود. یکی از روش‌های مستقیم برای تبدیل فایل پی دی اف این است که روی گزینه PDF to Word در بخش Tools ضربه بزنید، اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که امکان افزودن فایل از حافظه آیفون امکان‌پذیر است یا خیر.

برای اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم در صورتی که قصد دارید فایل‌های پی دی اف خود را در سیستم مک بوک ویرایش کرده و آن را به ورد تبدیل کنید، باید بدانید روش‌های زیادی برای انجام تبدیل PDF به Word در مک وجود دارد.

شما باید برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد در آیفون با استفاده از برنامه WPS Office روی نماد فایل موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی ضربه بزنید. در ادامه کار باید روی نماد ابزارها که در بالای صفحه ویرایش سند موجود است، ضربه زده و در نهایت گزینه PDF to Word را انتخاب کنید. توجه داشته باشید تمام صفحه‌هایی که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Convert ضربه بزنید.

برنامه OfficeSuite

OfficeSuite

OfficeSuite را می‌توان یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های مایکروسافت آفیس به حساب آورد. چندین ابزار ضروری را در یک برنامه واحد ادغام خواهد کرد که می‌توان در میان آن‌ها به اسناد، صفحه‌های گسترده‌ و ویرایش پی دی اف در کنار برخی موارد دیگر اشاره کرد. کاربرانی که همواره از Microsoft ورد برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند به سادگی می‌توانند با رابط کاربری MS Word ارتباط برقرار کنند. همچنین شما می‌توانید ویژگی‌هایی همانند ویرایش اسناد Office Suite را مرور کنید.

با این که ویژگی‌های اصلی همانند ویرایش اسناد به صورت کامل و رایگان در دسترس قرار دارند، اما برای بازگشایی ویژگی‌هایی همانند تبدیل پی دی اف باید در نسخه پریمیوم یا ویژه حق اشتراک را پرداخت کنید. پس از ثبت نام، تبدیل فایل‌های پی دی اف به ورد یا فرمت‌های دیگر می‌تواند ساده‌ترین اقدامی باشد که از سوی شما انجام خواهد شد. شما می‌توانید فایل پی دی اف را در سریع‌ترین زمان ممکن وارد برنامه OfficeSuite کنید و در نهایت روی Convert to Word ضربه بزنید تا فرایند آغاز شود. این امکان وجود دارد که سند ورد ظاهر بدی در مقایسه با نسخه اصلی پی دی اف داشته باشد که در میان آن‌ها می‌توان به عدم تراز بودن قالب‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید مقداری ویرایش روی فایل ورد و محتوای آن انجام دهید تا شرایط را در بهترین حالت ممکن قرار دهید.

سخن آخر

فایل‌های پی دی اف در زمینه‌های مختلف و برای انجام کارهای گوناگون می‌توانند کاربرد داشته باشند. در صورتی که قصد دارید فایل پی دی اف خود را به فایل ورد تبدیل کنید، باید بدانید که امکان انجام این کار با استفاده از برنامه‌های مختلف و به سادگی فراهم است. در این مقاله تعدادی از بهترین برنامه‌ها را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از آن‌ها برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد استفاده کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا امکان تبدیل فایل JPEG به ورد با برنامه‌های معرفی شده امکان‌پذیر است؟

بله؛ برخی از برنامه‌های معرفی شده در این مقاله به شما اجازه می‌دهند فایل‌های تصویری را به فایل ورد تبدیل کنید.

2. آیا تبدیل فایل پی دی اف به ورد باعث از بین رفتن قالب و فرمت کلی می‌شود؟

این مسئله ممکن است در برخی از برنامه‌ها رخ دهد، اما در بسیاری از برنامه‌ها قالب‌ها به صورت کامل حفظ خواهند شد. همچنین برخی از برنامه‌ها با پرداخت حق اشتراک‌، می‌توانند قابلیت حفظ کلی قالب را به شما ارائه دهد.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *