تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از بهترین محصولات تولید شده از سوی کمپانی اپل را باید مک بوک دانست. مک بوک‌ها به عنوان یکی از قدرتمندترین محصولات تولید شده از سوی این کمپانی شناخته می‌شوند که قابلیت‌های متنوع آن‌ها باعث شده است علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان به دست آورند. همانگونه که از لپ تاپ‌ ویندوزی استفاده می‌کنید و امکان دارد هنگ کردن آن‌ها را تجربه کنید، باید بدانید که هنگ کردن در مک بوک اپل هم دور از ذهن نیست. گاهی وقت‌ها ممکن است مک بوک‌های اپل هم هنگ کنند که برای رفع این مشکل باید اقدام‌های مختلف را انجام دهید. در این مقاله همراه شما هستیم تا روش‌های رفع هنگ کردن مک بوک اپل را به صورت کامل آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

علت هنگ کردن مک بوک اپل چیست؟

1 33

از مزایا و معایب مک بوک ( لپ تاپ اپل) می‌توان گفت که مک بوک‌های اپل همانند سایر لپ تاپ‌ها در حال پردازش دستورهای مختلف هستند که این مسئله می‌تواند باعث بروز کندی سرعت بر اساس فشار کار وارد شده به دستگاه شود. در حالت کلی هنگ کردن پدیده‌ای است که می‌تواند برای لپ تاپ‌ها رخ دهد و مک بوک اپل هم از این مسئله مستثنی نیست. برخی از رایج‌ترین دلایل هنگ کردن لپ تاپ‌های مک بوک را باید استفاده زیاد از حافظه و حافظه رم دانست. همچنین نباید آپدیت نبودن نرم افزاری یا سیستم عامل را نادیده گرفت که سبب بروز مشکلات بسیار زیادی خواهد شد.

از دیگر دلایل هنگ کردن مک بوک اپل را باید گرم شدن دستگاه دانست. افزایش حرارت دستگاه باعث می‌شود شما شاهد هنگ کردن دستگاه باشید و این مسئله موجب بروز مشکلات بیشتری می‌شود. در صورتی که مک بوک اپل دچار مشکلات سخت افزاری شده باشد، قطعا هنگ کردن یکی از مواردی بوده که شاهد آن خواهید بود. در صورتی که به دنبال حل مشکل هنگ کردن مک بوک هستید، همراه ما باشید تا بهترین روش‌های رفع مشکل را به شما آموزش دهیم.

پایان دادن به برنامه‌های اجرا شده در مک بوک

2 31

یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان انجام داد و شرایط را برای خود در بهترین حالت قرار دهید، پایان دادن به برنامه‌هایی بوده که بازگشایی شده‌اند. شما با انجام این کار می‌توانید متوجه شوید که آیا مشکل شما مربوط به یک برنامه خاص بوده یا شرایط به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر است. در این قسمت قصد دارید بهترین روش پایان دادن به برنامه‌ها و بستن آن‌ها در مک بوک را آموزش دهیم. شما برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شما باید کلیدهای ترکیبی Option + Command + Esc را با یکدیگر فشار دهید یا Force Quit را از منوی Apple واقع در گوشه سمت چپ قسمت بالای مانیتور انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن پنجره مربوط به خروج اجباری، باید برنامه‌ای که می‌خواهید از آن خارج شوید را انتخاب کرده و روی گزینه Force Quit کلیک کنید. این کار می‌تواند شرایط را به سود شما تغییر دهد و خبر خوبی برای کاربران است.

هم اکنون شما موفق شده‌اید برنامه‌های اجرا شده را به خوبی ببندید تا بتوانید عملکرد مک بوک را در شرایط ایده‌آل قرار دهید. در ادامه سایر روش‌های حل مشکل را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید وضعیت را در حالت پایدار قرار دهید.

راه‌اندازی مجدد مک بوک

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای رفع مشکل هنگ کردن مک بوک انجام دهید را باید راه‌اندازی مجدد دستگاه عنوان کرد. شما می‌توانید با راه‌اندازی مجدد مک بوک، شرایط را به گونه‌ای رقم بزنید که بتوانید از دستگاه با سرعت بیشتری استفاده کنید:

  • اگر شما می‌توانید کار خود را ذخیره‌سازی کنید.
  • در ادامه کار می‌توانید از بخش Apple وارد راه‌اندازی مجدد (Restart) شوید تا بدین ترتیب بتوانید راه‌اندازی مجدد دستگاه را انجام دهید.
  • در صورتی که مک بوک شما بدین ترتیب راه‌اندازی مجدد نمی‌شود، باید با فشار دادن و نگه داشتن کلید پاور برای مدت زمان 10 ثانیه آن را به صورت مستقیم خاموش کنید. سپس بعد از خاموش شدن اجباری مک بوک، باید کلید پاور را مجددا فشار دهید تا دستگاه روشن شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید و از آن برای رفع مشکل هنگ کردن مک بوک استفاده کنید، قطعا راه‌اندازی مجدد دستگاه خواهد بود. این کار باعث می‌شود بتوانید عملکردی بی‌نظیر را شاهد باشید و این خبر خوبی برای کاربران است. راه‌اندازی مجدد مک بوک کار سختی نبوده و در عین حال باعث حل مشکلات زیادی می‌شود.

جداسازی باتری

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید و باعث شوید هنگ کردن مک بوک به پایان برسد، جداسازی باتری و متصل کردن مجدد آن است. شما می‌توانید لپ تاپ خود را به شارژر متصل کنید و بعد از آن با چند دقیقه صبر کردن، مجددا آن را روشن کرده و سعی کنید یک بار دیگر از مک بوک استفاده کنید. جداسازی باتری یکی از روش‌هایی بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند عملکردی ایده‌آل را شاهد باشند.

بررسی اتصال اینترنت

4 18

گاهی وقت‌ها ممکن است هنگ کردن مک بوک هنگام آپدیت شدن دستگاه اتفاق بیفتد که این مسئله باعث می‌شود شما شاهد یک شرایط خاص باشید. از آن جایی که به‌روزرسانی خودکار از طریق اینترنت انجام می‌شود، احتمالا باید بررسی کنید که آیا با مشکلات شبکه مواجه هستید یا خیر.

نخستین کاری که باید انجام دهید، این است که راه‌اندازی مجدد روتر را انجام دهید. در ادامه توصیه می‌کنیم وضعیت اتصال را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید تا این کار به درستی انجام شده باشد. زمانی که شرایط اتصال اینترنت را مورد بررسی قرار دادید، می‌توانید نتیجه‌گیری خوبی داشته باشید.

منتظر بمانید

شاید باورکردنی نباشد، اما گاهی وقت‌ها صبر کردن و منتظر ماندن برای رفع هنگ دستگاه باعث می‌شود شرایط خوبی رقم بخورد. اینطور که پیداست، هنگ کردن مک بوک می‌تواند به عنوان یک مشکل موقت به حساب آید و شما می‌توانید با کمی منتظر ماندن شاهد رفع مشکل هنگ کردن به صورت خودکار باشید. این احتمال وجود دارد که مک بوک در حال رفع مشکل بوده و فقط نیازمند زمان است؛ بنابراین انتظار می‌تواند نتیجه دلچسب و خوبی برای شما به ارمغان آورد.

سخن آخر

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران مک بوک با آن درگیر شوند، هنگ کردن مک بوک است. با این که هنگ کردن از محصولات تولید شده اپل دور از ذهن است، اما در هر صورت باید آن‌ها را یک دستگاه الکترونیکی معرفی کرد که امکان دارد دچار مشکلات زیادی شوند. در صورتی که قصد دارید مشکل هنگ کردن مک بوک را حل کنید، باید بدانید که ما بهترین روش‌های حل مشکل هنگ کردن مک بوک را به شما آموزش داده‌ایم. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکرشده، شرایط را در حالت پایدار قرار دهید. همچنین پلازا دیجیتال در بلاگ های آموزش و ترفندی خود مقاله آموزش فرمت درایو در مک بوک اپل را برای اطلاعات بیشتر شما قرار داده است. پلازا دیجیتال یکی از مراکز معتبری است که علاوه بر اینکه می‌توانید مدل‌های مختلف مک بوک را با قیمت مناسب و اطمینان از اصالت کالا خریداری کنید بهترین اطلاعات را هم از راهنمای خرید لپ تاپ اپل توسط کارشناسان و هم بلاگ های موجود دریافت کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا هنگ کردن مک بوک طولانی است؟

گاهی وقت‌ها ممکن است هنگ کردن موقتی باشد و با گذشت مقداری زمان حل شود، اما در صورتی که هنگ کردن طولانی مدت را از سوی مک بوک شاهد هستید، باید بتوانید از روش‌های ذکرشده در مقاله برای رفع خطای احتمالی استفاده کنید.

2. آیا مک بوک ممکن است به دلیل افزایش حرارت هنگ کند؟

حرارت مک بوک نشا‌ن‌دهنده شرایط محیطی یا فشار کاری روی آن بوده که باید در نظر بگیرید، اما در مجموع داغ شدن مک بوک نمی‌تواند علت اصلی هنگ کردن آن باشد و شما باید به صورت ریشه‌ای دنبال راه‌حل باشید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *