تاریخ انتشار: 09 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از نیازمندی‌های مهم دانشجویان، کارمندان یا سایر افراد در رده‌های سنی گوناگون را باید خرید لپ تاپ عنوان کرد. همواره خرید یک دستگاه جدید می‌تواند به عنوان یک چالش به حساب آید و کاربران با حساسیت بالا برای انجام کار اقدام خواهند کرد. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند و این مسئله باعث شده است دستگاه‌های زیادی را شاهد باشیم که با مشخصات فنی گوناگون طراحی و تولید می‌شوند.

از طرف دیگر سفارش لپ تاپ های کاستوم شده به یکی از رایج‌ترین مسائل در میان کاربران تبدیل شده است، اما آیا شما با لپ تاپ کاستوم شده آشنایی دارید؟ لپ تاپ کاستوم شده با چه ویژگی‌هایی همراه بوده که لپ تاپ‌های عادی در اختیارتان قرار نمی‌دهند؟ در این مقاله قصد داریم با معرفی لپ تاپ کاستوم شده همراه شما باشیم تا با این نوع از دستگاه‌ها آشنا شوید؛ با ما در پلازا دیجیتال همراه باشید.

فهرست محتوا

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟

ابتدا بهتر است از معنای واژه کاستوم شروع کنیم که قطعا می‌تواند کار را برای توضیح ساده‌تر کند. کاستوم به معنای سفارشی بوده و خب، لپ تاپ کاستوم شده یعنی لپ تاپ سفارشی شده و نشان می‌دهد مشخصات فنی آن توسط کاربران تعیین می‌شود. البته شما باید بدانید که همه بخش‌های سخت افزاری لپ تاپ را نمی‌توان دگرگون یا سفارشی‌سازی کرد، اما برخی از بخش‌ها را می‌توانید بر اساس انتخاب و سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید.

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟

به عنوان مثال، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی  به عنوان بخش‌های مهم و تعیین‌کننده لپ تاپ شناخته می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند با ایجاد تغییر و استفاده از انواع مختلف این بخش‌های سخت افزاری، دستگاه‌های گوناگونی را با قیمت‌های مختلف روانه بازار کنند. بخش‌های سخت افزاری اعلام شده امکان سفارشی‌سازی را خواهند داد یعنی فط رم و حافظه لپ تاپ ها قابل تغییر(ارتقا) هستند  اما باید بدانید که احتمال عدم سازگاری با مادربرد یا سایر بخش‌ها دور از ذهن نیست، بنابراین این کار باید توسط شرکت‌های واردکننده یا شرکت‌های گارانتی کننده انجام شود. در حقیقت این کمپانی‌ها با شرکت تولیدکننده در ارتباط هستند و با دریافت اطلاعات لازم می‌توانند سفارشی‌سازی‌های مدنظر کاربران را انجام دهند تا در ادامه دچار مشکل نشوند.

اگر بخواهیم یک مثال ساده درباره لپ تاپ کاستوم شده ارائه کنیم، باید فرض کنید که شما قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید. در این لپ تاپ شاهد پردازنده اصلی باکیفیت، پردازنده گرافیکی قدرتمند و حافظه ذخیره‌سازی مناسب هستید، اما حافظه رم دستگاه ضعیف بوده و احتمال می‌دهید که در ادامه دچار مشکل خواهید شد. به عنوان مثال، حافظه رم 8 گیگابایت در این دستگاه قرار دارد که برای شما و نوع کاربری که خواهید داشت، ضعیف است. بنابراین توصیه می‌کنیم که حافظه رم را به 16 گیگابایت ارتقا دهید تا بدین ترتیب، یک لپ تاپ کاستوم شده در اختیار داشته باشید.

شرایط ممکن است به گونه‌ای دیگر هم رقم بخورد. فرض کنید از تمام بخش‌های سخت افزاری دستگاه رضایت دارید، اما میزان حافظه SSD برای نیازهای شما کم است. در صورت امکان، می‌توانید حافظه SSD بیشتری را سفارش دهید و بدین ترتیب لپ تاپ خود را سفارشی سازی کنید.

برای خرید رم کامپیوتر و خرید کارت‌گرافیک همراه با گارانتی، از این صفحات بازدید نمایید.

آیا لپ تاپ کاستوم شده، نو نیست؟

یکی از اشتباهاتی که ممکن است کاربران دچار آن شوند، این است که فکر کنند لپ تاپ کاستوم شده به عنوان لپ تاپ صفر شناخته نمی‌شود. لپ تاپ کاستوم شده همان دستگاه نو بوده که فقط در برخی از مشخصات فنی آن تغییراتی ایجاد شده است. فرض کنید شما در حال خرید یک لپ تاپ نو هستید و از یک بخش سخت افزاری آن رضایت ندارید.

آیا لپ تاپ کاستوم شده، نو نیست؟

شما می‌توانید با انجام هماهنگی‌های لازم با کمپانی، بخش موردنظرتان را ارتقا دهید و بدین ترتیب، همان لپ تاپ صفر را فقط به صورت سفارشی‌سازی شده تحویل بگیرید. بنابراین یک لپ تاپ کاستوم شده به عنوان یک دستگاه صفر شناخته می‌شود و این مسئله مهمی است که باید به ان توجه داشته باشید. برخی از کاربران با تردید نسبت به این موضوع رفتار می‌کنند که خب، اینطور نبوده و اتفاقا می‌تواند به عنوان یک ویژگی مثبت به حساب آید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید لپ تاپ‌های قدیمی خود را هم سفارشی‌سازی کنید.

جهت خرید CPU همراه با گارانتی ، از این صفحه بازدید کنید.

آیا لپ تاپ کاستوم شده ارزش خرید دارد؟

با این که سوال مشخص است، اما باید اینطور بیان کرد که به چه علت نباید لپ تاپ کاستوم شده را خریداری کرد؟ یک لپ تاپ جدید که با برخی از مشخصات فنی آن ارتقا یافته و بر اساس نظر کاربران چیدمان شده است، قطعا ارزش خرید زیادی می‌تواند داشته باشد. شما با این کار یک لپ تاپ قدرتمندی را خریداری خواهید کرد که مشخصات فنی فوق‌العاده جذاب آن می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

آیا امکان تقلب در کاستوم کردن لپ تاپ وجود دارد؟

یکی از نگرانی‌های کاربران پیرامون لپ تاپ های کاستوم شده این است که امکان استفاده از قطعه‌های فیک وجود دارد. در صورتی که شما این کار را از طریق منابع مشخص انجام دهید، باید بگوییم که جایی برای نگرانی وجود ندارد و در غیر این صورت، احتمال استفاده از قطعه‌های ضعیف یا دچار خرابی دور از ذهن نیست. تردید بدترین مشکل بوده و زمانی که شما نسبت به لپ تاپ خود دچار تردید شوید، دیگر استفاده کردن از آن برای شما راحت نخواهد بود. همچنین برخی از افراد و تکنیسین‌ها ممکن است هنگام بازگشایی درب لپ تاپ دچار خطای انسانی شوند و در نتیجه مشکلات بیشتری به وجود آید. شما باید تمام این موارد را مدنظر قرار دهید و قبل از کاستوم کردن لپ تاپ، خیال خود را نسبت به این موارد آسوده کنید.در پلازا دیجیتال این کار با نهایت دقت و کیفیت انجام میشود و تمایز ما در این هست که درخواست ارتقا لپتاپ شما در همان روز و در کمتر از دو ساعت با حفظ گارانتی انجام میشود چون ما دارای گارانتی رسمی و ثبت شده به اسم پلازا سرویس هستیم با بهترین خدمات ممکن

سخن آخر

سفارشی سازی لپ تاپ جدید یا قدیمی را در اصطلاح به عنوان لپ تاپ کاستوم شده خواهند شناخت. توجه داشته باشید که یک لپ تاپ کاستوم شده دارای بخش‌های سخت افزاری قدرتمند بوده و می‌تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم که یک لپ تاپ کاستوم شده دارای چه مزایا و امکاناتی خواهد بود. در حقیقت شما باید بدانید که لپ تاپ به درخواست کاربران سفارشی‌سازی می‌شود و امکان دارد بخش‌هایی همانند حافظه رم با ارتقا همراه باشند. در حالت کلی باید بدانید که خرید لپ تاپ کاستوم شده به نظر شخصی شما بستگی دارد و باید این مسئله را از زاویه‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا لپ تاپ کاستوم شده، یک لپ تاپ نو است؟

بله؛ ما در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم که یک لپ تاپ سفارشی سازی شده به معنای کارکرد بودن آن نیست. شما می‌توانید بر اساس درخواست شخصی خود، یک لپ تاپ را انتخاب کرده و درخواست کنید که بخش‌هایی از آن را برای شما سفارشی‌سازی کرده و با ارتقا همراه کنند.

آیا لپ تاپ کاستوم شده ارزش خرید دارد؟

بله؛ معمولا لپ تاپ‌های کاستوم شده از قدرت بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *