تاریخ انتشار: 27 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

آیا تاکنون مشکلات درایور مانیتور ایسوس در ویندوز 11 و 10 را تجربه کرده‌اید؟ در صورتی که با چنین اتفاقاتی مواجه شدید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و بدانید که این مشکلات به سادگی حل خواهند شد؛ شما فقط نیازمند دانستن راه‌حل‌های انجام کار هستید.

ساده‌ترین و قابل اعتمادترین راه برای دانلود درایورهای ایسوس استفاده از Advanced Driver Updater است. در حالت کلی هنگامی که عملکرد سیستم کاهش یابد، ویروس‌های کامپیوتری فضای ذخیره‌سازی و درایورهای سیستم که نادیده گرفته می‌شوند را به عنوان مقصر اصلی در نظر خواهند گرفت.

بنابراین زمانی که کامپیوتر شما از قبل شروع به کار کند، ابتدا باید درایور منسوخ شده را به‌روزرسانی کنید. انجام این کار نه تنها به افزایش عملکرد دستگاه کمک می‌کند، بلکه به بهینه‌سازی سیستم هم کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم با آموزش کامل آپدیت کارت گرافیک ایسوس همراه شما باشیم تا شما بتوانید این کار را به سادگی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

درایور (Driver) چیست؟

درایور (Driver) چیست؟

درایورهای سیستم داده‌هایی را که به دستگاه‌ها در برقراری ارتباط با سیستم کمک می‌کند، نگه‌داری خواهد کرد. این مسئله به انتقال صحیح دستورها کمک کرده و باعث می‌شود دستگاه عملکرد خوبی نداشته باشد. هنگامی که دستگاه جدیدی را متصل کنید، درایورهای رایانه شخصی به صورت خودکار نصب می‌شوند؛ این کار بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد که شما متوجه آن نخواهید شد؛ بنابراین به‌روزرسانی درایور نادیده گرفته می‌شود که می‌تواند برای حفظ عملکرد رایانه شخصی ضروری باشد.

علت آپدیت درایور ایسوس در ویندوز 10

برای این که لپ تاپ ایسوس در بهترین حالت قرار بگیرد و عملکردی بدون مشکل را ارائه کند، باید درایورهای ایسوس را به‌روزرسانی کنید.

روش دانلود درایور ایسوس برای ویندوز 10 و 11

فرض کنید در رایانه ایسوس با مشکلات اتصال، نمایشگر، ماوس و چاپگر مواجه هستید یا این که عملکرد دستگاه بسیار کند است. این امکان وجود دارد برخی از مشکلات درایور در رایانه ایسوس وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل باید درایور ایسوس را در ویندوز 10 و 11 به‌روزرسانی کنید. سه روش برای بروزرسانی درایورهای ایسوس در ویندوز 10 وجود دارد که در ادامه به صورت کامل آموزش خواهیم داد.

3 روش برای آپدیت درایور ایسوس در ویندوز 10 و 11

قبل از این که بخواهید کار به‌روزرسانی درایور را در ویندوز 10 و 11 انجام دهید، توصیه می‌کنیم یک نقطه بازیابی سیستم را ایجاد کنید. این کار به بازگرداندن رایانه به شرایط کار قبل از انجام آپدیت کمک می‌کند.

ایجاد نقطه بازیابی قبل از به‌روزرسانی درایورها

ایجاد نقطه بازیابی قبل از به‌روزرسانی درایورها

برای این که بتوانید مانع از بروز مشکلات احتمالی بعدی شوید، توصیه می‌کنیم یک نقطه بازیابی ایجاد کنید تا بتوانید در صورت بروز هرگونه خطا شرایط را به سود خود تغییر دهید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • از تمام برنامه‌های فعال در ویندوز خارج شوید؛ شما باید هر برنامه‌ای که بازگشایی کرده‌اید را به خوبی ببندید. توصیه می‌کنیم برای اطمینان پیدا کردن نسبت به این مسئله، یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید.
  • در ادامه کار باید در بخش جستجو، عبارت System Restore را تایپ کرده و روی نزدیک‌ترین نتیجه کلیک کنید.
  • هم اکنون باید گزینه Create را انتخاب کنید.
  • شما باید یک نام جدید برای نقطه بازگشت خود انتخاب کنید و مجددا برای تایید روی گزینه Create کلیک کنید.
  • منتظر بمانید تا نقطه بازگشت ایجاد شود؛ این مسئله می‌توانند برای چند لحظه تا چند دقیقه زمان ببرد که لازم است منتظر بمانید.
  • زمانی که کار شما به پایان رسید، پیامی را دریافت خواهید کرد.
  • در ادامه کار باید روی گزینه Close کلیک کنید تا از صفحه موردنظر خارج شوید.
  • برای بررسی نقطه بازگشت، شما باید روی گزینه System Restore ضربه بزنید.
  • شما باید روی گزینه ادامه کار (Next) کلیک کنید.
  • شما باید روی نقطه بازیابی که ایجاد کرده‌اید، کلیک کرده و گزینه Next را بزنید تا فرایند را به سرانجام برسانید.

هم اکنون شما موفق شدید از سیستم خود به نوعی پشتیبان تهیه کرده تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در زمان آپدیت درایورها، امکان بازگشت به نقطه اول وجود داشته باشد. انجام این کار بسیار ضروری بوده و می‌تواند شما را از دردسرهای احتمالی نجات دهد.

روش اول: دانلود و آپدیت خودکار درایور ایسوس

روش‌های دستی برای انجام آپدیت گرافیک ایسوس می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و امکان دارد موجب ایجاد سردرگمی شود. همچنین انجام این کارها می‌تواند زمان‌بر بوده و نیازمند صبر از سوی کاربران باشد. در صورتی که زمان کمی در اختیار دارید و به دنبال راهی ساده برای آپدیت درایور ایسوس هستید، باید بدانید که انجام این کار روش مناسبی است.

شما می‌توانید از Advanced Driver Updater برای به‌روزرسانی درایور ایسوس در ویندوز 11 و 10 استفاده کنید. بروزرسانی درایور ویندوز جزئیات سیستم و دستگاه را به صورت خودکار شناسایی کرده تا کارها را ساده‌تر کند و بدین ترتیب در زمان صرفه‌جویی شود.

شما می‌توانید از نسخه رایگان یا ثبت شده Advanced Driver Updater برای به‌روزرسانی درایورهای ایسوس در ویندوز 10 و 11 استفاده کنید. برخلاف نسخه آزمایشی، نسخه ثبت شده امکان استفاده از کلید Update All را فراهم می‌کند. برای اجرای دستور آپدیت خودکار درایور ایسوس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Advanced Driver Updater را دانلود کرده و نصب کنید.
  • بهترین ابزار به‌روزرسانی درایور ارائه شده توسط Systweak را راه‌اندازی کنید.
  • شما باید روی گزینه Start Scan کلیک کرده و منتظر بمانید تا ابزار معرفی شده بتواند تمام بخش‌های سیستم را مورد بررسی قرار دهد.
  • هم اکنون شما باید نتیجه را اسکن کرده و مورد بررسی قرار دهید.
  • هنگام استفاده از نسخه رایگان، باید روی لینک به‌روزرسانی درایور کلیک کنید. با این حال، اگر کاربران ثبت نام کرده‌اند، باید گزینه آپدیت تمام درایورها (Update All) را انتخاب کنید.
  • کامپیوتر را مجددا راه‌اندازی کرده تا کار به اتمام برسد.

شما موفق شدید به‌روزرسانی درایور ایسوس را به سادگی به اتمام رسانده و شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید. این کار در مدت زمان نه چندان طولانی انجام می‌شود و باید آن را به یکی از بهترین اقدام‌هایی که می‌توانید انجام دهید، معرفی کرد.

برای مشاهده قیمت لپ تاپ، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

روش دوم: دانلود دستی درایور ایسوس

روش دوم: دانلود دستی درایور ایسوس

ایسوس به انتشار درایورهای جدید ادامه می‌دهد تا دستگاه‌ها را به‌روزرسانی کرده و ویژگی‌های بیشتری اضافه کند. در صورتی که تمایل ندارید از ابزار شخص ثالث برای به‌روزرسانی درایورها استفاده کنید، می‌توانید وارد وب سایت ایسوس شده و آخرین درایورهای موردنیاز دستگاه را دریافت کنید.

در صورتی که قصد دارید آپدیت درایور ایسوس را به صورت دستی انجام دهید، لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کرده و کار را به پایان برسانید:

  • صفحه مربوط به پشتیبانی ایسوس را دنبال کرده و وارد آن شوید.
  • هم اکنون باید نام محصول را در بخش جستجو وارد کنید.
  • شما باید برگه درایور و ابزارها (Drivers & Tools) را انتخاب کرده تا بتوانید در نهایت، سیستم عامل را انتخاب کنید. شما باید به شماره سریال و ورژن موردنظر دقت کرده تا انتخاب درستی را انجام دهید.
  • گزینه مناسب را از لیست انتخاب کرده و آخرین درایور را دانلود کنید.
  • فایل نصب را از حالت فشرده خارج کرده و روی ASAU Setup یا Setup دو بار کلیک کنید. در ادامه کار باید دستورالعمل‌های روی صفحه را برای دانلود و نصب آخرین درایور ایسوس دنبال کنید.
  • برای اعمال تغییرات، سیستم را مجددا راه‌اندازی کنید و بدین ترتیب، خواهید دید که کار به پایان رسیده است. شما با انجام این کار آخرین نسخه‌های درایور لپ تاپ ایسوس را در اختیار خواهید داشت.

در صورتی که روش آپدیت دستی برای شما کار دشواری باشد، توصیه می‌کنیم از همان روش نخست، یعنی آپدیت خودکار درایورهای ایسوس استفاده کنید تا بدین ترتیب بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای خرید کارت گرافیک،این صفحه را در پلازادیجیتال مشاهده نمایید.

روش سوم: دانلود و آپدیت خودکار درایورها با Device Manager

یکی دیگر از روش‌های آپدیت درایورهای ایسوس را باید استفاده از Device Manager عنوان کرد. انجام این کار باعث می‌شود شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، آپدیت خودکار درایورها را انجام دهید. برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • شما باید کلیدهای ترکیبی Windows + X را بزنید تا بدین ترتیب امکان ورود یا انتخاب Device Manager برای شما فراهم شود.
  • در ادامه کار باید دسته بندی درایورهایی که قصد دارید آپدیت کنید را مشاهده نمایید. زمانی که قصد داشته باشید دسته بندی را گسترش دهید، کافی است روی آن دو بار ضربه بزنید.
  • هم اکنون باید روی درایور موردنظرتان راست کلیک کرده و روی گزینه آپدیت (Update) کلیک کنید. هم اکنون باید گزینه آپدیت درایور (Update Driver) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار لازم است درایورها را به صورت خودکار با انتخاب گزینه (Search Automatically) جستجو کنید.
  • در ادامه کار باید به ویندوز اجازه دهید که آپدیت درایورها را انجام دهد. در صورتی که یک به‌روزرسانی در دسترس قرار داشته باشد، خواهید دید که به صورت خودکار در پس زمینه نصب می‌شود.

هم اکنون شما موفق شدید آپدیت درایور ایسوس را به سادگی با استفاده از روش سوم ذکرشده انجام دهید. با این که سه روش را برای آپدیت درایور ایسوس به شما آموزش دادیم، اما توصیه می‌کنیم که از روش نخست یا همان آپدیت خودکار درایور ایسوس برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

سخن آخر

ما درباره برخی از بهترین روش‌های به‌روزرسانی درایور ایسوس در ویندوز 10 و 11 با شما صحبت کردیم. شما می‌توانید هر یک از گزینه‌ها را بر اساس نیازهای خود انتخاب کرده و کار را دنبال کنید. در صورتی که نمی‌خواهید با دانلود درایورهای اشتباه یا معیوب، سلامت دستگاه خود را به خطر بیاندازید، توصیه می‌کنیم از Advanced Driver Updater استفاده کرده تا بدین ترتیب بتوانید شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزنید.

برای جلوگیری از بروز مشکل هنگام ارتقا درایورها، مطمئن شوید که اتصال اینترنت خوبی دارید و در ادامه باید کامپیوتر را مجددا راه‌اندازی کنید؛ شما نباید این دو مورد را نادیده بگیرید. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های آپدیت خودکار یا دستی درایورهای ایسوس را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این مشکل را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شیوه ممکن حل کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

اگر درایور ویندوز 10 در سایت رسمی ایسوس وجود نداشته باشد، چه کار باید کرد؟

فرض کنید که نمی‌توانید به‌روزرسانی درایور ویندوز 10 را در سایت رسمی ایسوس بیابید. شما می‌توانید از Advanced Driver Updater برای بروزرسانی درایورها استفاده کنید. ابزار بروزرسانی درایور دارای پایگاه داده گسترده‌ای از درایورها بوده و می‌تواند به بروزرسانی تقریبا تمام درایورهای قدیمی کمک کند.

آیا ایسوس دارای ابزار به‌روزرسانی درایور است؟

بله؛ شما می‌توانید با استفاده از نماد ASUS Live Update موجود در گوشه سمت راست، به‌روزرسانی خودکار درایورهای ایسوس را انجام دهید که این مسئله تاثیر زیادی روی عملکرد دستگاه خواهد داشت.

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *