تاریخ انتشار: 07 دی 1402 |
زمان مطالعه: 15 دقیقه

اگر جزو افرادی هستید که قصد خرید لپ تاپ دارند بدون شک نام دو برند لنوو (Lenovo)‌ و ایسر (Acer) را شنیده‌اید. این دو برند محصولات با کیفیتی را طراحی و به بازار عرضه می‌کنند که معمولا در بین بهترین‌های دنیا در دسته‌بندی خود قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد ممکن است در زمان خرید لپ تاپ بین محصولات ایسر و لنوو دچار تردید شده و توانایی انتخاب یکی از مدل‌های این برندها را نداشته باشند. بهترین کار در این شرایط مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر از جنبه‌های مختلف و در نهایت انتخاب محصول مورد نظر بر اساس نیاز است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر پرداخته و تفاوت‌های این دو برند را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

برای مطالعه معرفی بهترین برند لپ تاپ کلیک کنید.


01 مقدمه 1

مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسر و لنوو در یک نمای کلی

هر کدام از محصولات برندهای لنوو و ایسر نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارند و این نیاز کاربران و شرایط بودجه‌ای آن‌ها است که تعیین می‌کند کدام مدل برای خرید مناسب است. در ادامه به مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر از جنبه‌ها مختلف می‌پردازیم.

02 مقایسه لپ تاپ های ایسر و لنوو در یک نمای کلی

طراحی

در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر از نظر طراحی باید گفت که می‌توان امتیاز بالاتر به لنوو داد. به طور کلی اگر جزو کاربران سخت‌پسند نیستید می‌توانید یکی از محصولات ایسر را خریداری کنید. معمولا مدل‌های لپ تاپ ایسر دارای طراحی ساده هستند که البته این موضوع شامل همه مدل‌ها نمی‌شود؛ اما به طور کلی در زمینه طراحی برند لنوو حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و محصولات این برند از طراحی جذابی برخوردار هستند.

کارایی

کارایی در مورد لپ تاپ یک واژه کلی به حساب می‌آید که تعیین میزان آن تا حد زیادی به مشخصات فنی محصول بستگی دارد. به طور کلی در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر باید گفت که از کارایی متوسط رو بالا برخوردار هستند. برخی مدل‌ها توانایی رقابت با برندهای بزرگ در بازار را دارند در حالی که برخی از محصولات با قابلیت‌های پایین‌تری تولید می‌شوند. در واقع این برندها تلاش می‌کنند بر حسب نیاز کاربران مختلف مدل‌های متنوعی را طراحی و عرضه کنند.

مقاله مشابه: لپ تاپ ایسوس بخریم یا اپل؟

03 کارایی

دوام

در مقایسه لپ تاپ ایسر و لنوو از نظر دوام باید به این موضوع اشاره کرد که یکی از ویژگی‌های شناخته شده محصولات لنوو، دوام و ماندگاری بالای آن‌ها است که باعث می‌شود در این زمینه امتیاز بالاتری نسبت به برند ایسر پیدا کند. ایسر معمولا تلاش می‌کند محصولات اقتصادی با قیمت مقرون به صرفه تولید کند به همین دلیل مجبور به استفاده از قطعات ارزان‌تر است که منجر به کاهش دوام و ماندگاری محصولات این برند می‌شود. البته که میزان دوام یک محصول مانند لپ تاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین عامل نحوه استفاده کاربر از محصول است.

خواندن این مقاله شاید برای شما ارزشمند باشد: لپ تاپ hp بهتر است یا دل؟

عمر باتری

عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر است زیرا لپ تاپ‌ها به عنوان یک ابزار قابل حمل طراحی می‌شوند تا کاربر در موقعیت‌های مختلف بتواند از آن استفاده کند. در مقایسه این دو برند باید گفت که برند ایسر در زمینه عمر باتری عملکرد بهتری دارد. البته که نوع کاربری لپ تاپ در تعیین عمر باتری مناسب نقش بسیار مهمی دارد اما به طور کلی ایسر در این زمینه عملکرد و شرایط بهتری دارد.

04 عمر باتری

قیمت

در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر باید به این موضوع اشاره کرد که ایسر از لحاظ تنوع و قیمت از عملکرد بهتری برخوردار است. البته در بین محصولات لنوو می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که قیمت مناسبی دارند اما به صورت کل محصولات ایسر از بازه قیمتی مناسب‌تری برخوردار هستند. البته که این ارزان بودن در مورد همه مدل‌های ایسر صادق نیست اما در مجموع لپ تاپ های ایسر از نظر قیمت در شرایط بهتری قرار دارند.

مقاله نمونه: لپ تاپ ایسوس بهتر است یا ایسر؟

بررسی و مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در دسته‌بندی‌های مختلف

05 بررسی و مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در دسته بندی های مختلف

امروزه لپ تاپ‌ها توسط برندهای مختلف در دسته‌بندی‌های متنوعی مانند گیمینگ، مهندسی و غیره طراحی و عرضه می‌شوند که کاربران بتوانند بر حسب نیاز خود یکی از محصولات این دسته‌بند‌ی‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایند. در ادامه مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر محصولات این برندها را در هر یک از دسته‌بندی‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم تا عملکرد آن‌ها را در هر دسته به خوبی دریابیم.

برای مطالعه مقاله لپ تاپ ایسوس بهتر است یا MSI کلیک کنید.

لپ تاپ‌های گیمینگ یا مخصوص بازی

06 لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی

یکی از دسته‌بندی‌های مهم در دنیای لپ تاپ‌ها، گیمینگ است؛ این دسته از لپ تاپ‌ها به حدی اهمیت دارند که برندهای مختلف تلاش می‌کنند محصولات قدرتمندی را در این حوزه طراحی کرده و به بازار عرضه کنند تا بتواند به خوبی نیازهای گیمرها را پاسخ دهند. این لپ تاپ‌ها معمولا مشخصات فنی بالایی داشته و کارت گرافیک و صفحه نمایش در آن‌ها اهمیت زیادی دارند. همین امر باعث شده که لپ تاپ‌های گیمینگ برای سایر کاربری‌ها نیز مناسب بوده و بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ، محصولات ایسر به طور کلی عملکرد بهتری دارند و ایسر برنده رقابت با لنوو است. البته که برند لنوو هم لپ تاپ‌های قدرتمندی در زمینه گیمینگ طراحی و تولید می‌کند اما در صورتی که پرچمدارهای این دسته از هر دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم، کفه ترازو به سمت برند ایسر سنگینی می‌کند. برای درک بهتر مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در زمینه گیمینگ در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دو مدل پرچمدار این برند را مقایسه کنید.

اگر قصد خرید لپ تاپ از بین برندهای لنوو و دل را دارید حتما توصیه می‌شود مقاله مقایسه لپ تاپ لنوو و دل را مطالعه کنید.

مدلPredator Triton 900 SeriesLegion 7 Pro I9
پردازنده مرکزیIntel Core i9 Octa Core 5.0 GHzIntel Core i9 13900H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX 2080Nvidia GeForce RTX 4080
حافظه رم32 گیگابایت از نوع DDR532 گیگابایت از نوع DDR5
حافظه داخلی1 ترابایت از نوع SSD1 ترابایت از نوع SSD
صفحه نمایش17.3 اینچ از نوع IPS با کیفیت 4K UHD16 اینچ از نوع IPS با کیفیت QHD

یکی از ویژگی‌های مشترکی که در مقایسه برند لنوو و ایسر در حوزه لپ تاپ گیمینگ باید اشاره کرد، قیمت بالایی است که برای خرید این دو محصول باید پرداخت کرد. البته که گزینه‌های گیمینگ ارزان‌ترین از هر دو برند وجود دارد که کاربران و گیمرها می‌توانند بر اساس بودجه‌ای که دارند یکی از این مدل‌ها را برای خرید انتخاب کنند.

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو

  • لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i3
  • لپ‌ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3-JB
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 I7
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-H
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IAH7
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 5 15IAH7H
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H
  • لپ‌ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro Ryzen 9
  • لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro I9

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر

  • لپ تاپ ایسر مدل  Predator Helios Neo 16
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل  Predator TRITON 300 SE
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Aspire 7 A715
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل  Aspire 5 A515
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل  i9 Nitro 5
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل  i7 Nitro 5
  • لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل  R7 Nitro 5

لپ تاپ‌های مناسب برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی و ادیت فیلم

07 لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی، طراحی گرافیکی و ادیت فیلم

یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز افراد به استفاده از لپ تاپ،‌ انجام امور برنامه‌نویسی و کارهای گرافیکی است. همین امر باعث شده که برندهای مختلف در این زمینه محصولات متنوعی را طراحی و به بازار عرضه کنند تا بتواند نیاز کاربران مختلف را برآورده کند. در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر باید به این موضوع اشاره کرد که در زمینه لپ تاپ‌های کاری، لنوو برنده مسابقه است زیرا عملکرد قدرتمندی در این حوزه دارد. لپ تاپ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند باید از تراشه قدرتمند و توان پردازشی بالایی برخوردار باشند؛ همچنین این لپ تاپ‌ها باید به کارت گرافیک و حافظه رم با توانایی مجهز شده باشند که بتوانند از پس اجرای برنامه‌های مختلف در این حوزه برآیند. .

لنوو در این حوزه برای اینکه بتواند به خوبی نیاز کاربران را پاسخ دهد، لپ تاپ‌های سری یوگا را معرفی کرده است. لپ تاپ‌های این سری کاملا حرفه‌ای بوده و معمولا به صفحه نمایش تمام لمسی مجهز شده‌اند که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کنند. این سری از لپ تاپ‌های لنوو از قدرت بالایی برخوردار بوده که برای کارهای برنامه‌نویسی، گرافیکی و ویرایش ویدئو مناسب هستند.

برند ایسر هم عملکرد قابل قبول در زمینه طراحی و عرضه لپ تاپ‌های کاری دارد و سری اسپین این برند را می‌توان بهترین سری در این حوزه دانست که می‌تواند با سری یوگا از برند لنوو رقابت کند. رقابت این دو سری از برندهای ایسر و لنوو در زمینه پردازنده و حافظه رم شانه به شانه بوده و از نظر قیمتی لپ تاپ‌های ایسر در شرایط بهتری قرار دارند. اما در زمینه کارت گرافیک و صفحه نمایش برتری به سمت لنوو و محصولات این برند است و لپ تاپ‌های ایسر رقابت را واگذار می‌کنند. در جدول زیر مقایسه دو نمونه از بهترین مدل‌های برند لنوو و ایسر در حوزه برنامه‌نویسی و گرافیک را مشاهده می‌کنید.

مدلLenovo Yoga 9iAcer Spin 5
پردازنده مرکزیIntel Core i7-1185G7Intel Core i7-1065G7
پردازنده گرافیکیIntel Iris XeIntel Iris Plus graphics
حافظه رم16 گیگابایت از نوع DDR416 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه داخلی512 گیگابایت از نوع SSD512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش14 اینچ از نوع IPS با کیفیت FHD تمام لمسی13.5 اینچ از نوع IPS با کیفیت FHD

 

بهترین لپ تاپ‌های کاری لنوو

  • لپ تاپ Lenovo Yoga 9i
  • لپ تاپ Lenovo Yoga 7
  • لپ تاپ Lenovo Yoga 6
  • لپ تاپ Lenovo ThinkBook Yoga 14s

بهترین لپ تاپ‌های کاری ایسر

  • لپ تاپ Acer Spin 5
  • لپ تاپ Acer Chromebook Spin 713

لپ تاپ‌های کروم بوک

08 لپ تاپ های کروم بوک

در ادامه مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر نوبت به کروم بوک‌ها می‌رسد؛ کروم بوک نوعی از لپ تاپ است که از ChromeOS استفاده می‌کند. این نوع لپ تاپ‌ها علاقمندان خاص خود را داشته و معمولا از قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه برخوردار هستند. در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در حوزه کروم بوک‌ها باید به این موضوع اشاره کرد که هر دو برند امتیاز مساوی و یکسان کسب می‌کنند.

بهترین کروم بوک که توسط ایسر طراحی و به بازار عرضه شده Acer Chromebook Spin 713 که یک دستگاه 2 در 1 بوده و می‌تواند همزمان به عنوان تبلت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول عملکرد قدرتمندی داشته و از عمر باتری خوبی برخوردار است که می‌تواند ساعت‌ها کاربران را بدون نیاز به شارژ همراهی کند.

بهترین کروم بوک که توسط لنوو ساخته شده و به بازار عرضه شده است Chromebook C330 است که در مقایسه با کروم بوک ایسر برخی مزایا و معایب را دارد. به طور کلی در زمینه طراحی و عرضه کروم بوک هر دو برند عملکرد تقریبا یکسانی دارند اما با توجه به قیمت کروم بوک‌های ایسر گزینه بهتری برای خرید هستند. در جدول زیر مقایسه بهترین کروم بوک‌های هر یک از این برندها را از نظر مشخصات فنی مشاهده می‌کنید.

مدلAcer Chromebook Spin 713Lenovo Chromebook C330
پردازنده مرکزیIntel Core i5-1135G7Mediatek Mt8173C
پردازنده گرافیکیIntel Iris XeIntegrated Graphic
حافظه رم16 گیگابایت از نوع DDR44 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه داخلی256 گیگابایت از نوع SSD64 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش14 اینچ از نوع IPS با کیفیت FHD تمام لمسی11.6 اینچ از نوع IPS با کیفیت FHD

 

بهترین کروم بوک‌های لنوو

  • لپ تاپ Lenovo Chromebook Duet
  • لپ تاپ Lenovo Chromebook C330

بهترین کروم بوک‌های ایسر

  • لپ تاپ Acer Chromebook Spin 713
  • لپ تاپ Acer Chromebook 315
  • لپ تاپ Acer Chromebook 514

لپ تاپ‌های مناسب برای کارهای روزانه و معمول

09 لپ تاپ های مناسب برای کارهای روزانه و معمول

زمانی که در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر صحبت از لپ تاپ‌های مناسب برای کارهای روزانه و معمول می‌شود، منظور لپ تاپ‌هایی است که می‌توان با قیمت ارزان در بازار خرید کرد. این نوع لپ تاپ‌ها برای انجام کارهای عادی و روزمره مانند وب‌گردی، تماشای محتوای تصویری و استفاده از نرم‌افزارهای سبک بهترین گزینه هستند. به همین دلیل این محصولات گزینه‌ای ایده‌آل برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت انجام تکالیف و تحقیقات به حساب می‌آیند.

در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در زمینه لپ تاپ‌های ارزان قیمت باید به این نکته اشاره کرد که برنده رقابت، برند ایسر است. در واقع ایسر گزینه‌های متنوعی از لپ تاپ‌های ارزان قیمت را طراحی و عرضه کرده و این محصولات از کارایی بالاتری برخوردار بوده و می‌توانند به خوبی نیازهای کاربران را پاسخ دهند.

در زمینه لپ تاپ‌های ارزان قیمت که برای انجام کارهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به سراغ مدل‌های معمولی‌تر لنوو رفت. ایسر برای طراحی و تولید محصولات اقتصادی تلاش می‌کند از قطعات معمولی و ارزان‌تر استفاده کند اما لنوو سعی می‌کند که محصولات مقرون به صرفه خود را تمایزهای خاصی طراحی و به بازار عرضه کند. هر دو برند گزینه‌های متنوعی در این بازه قیمتی دارند و کاربران می‌توانند بر حسب نیاز خود بهترین گزینه را که می‌تواند از کارایی لازم برخوردار باشد انتخاب کرده و خریداری نمایند.

مدلAcer Aspire 5 SlimLenovo IdeaPad S150
پردازنده مرکزیIntel Core i5-1335UAMD A6-9220e
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe GraphicsIntel Iris Xe Graphics
حافظه رم8 گیگابایت از نوع LPDDR54 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه داخلی512 گیگابایت از نوع SSD64 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش14 اینچ از نوع IPS با کیفیت WUXGA14 اینچ از نوع IPS با کیفیت FHD

 

بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی لنوو

  • لپ تاپ Lenovo IdeaPad L3
  • لپ تاپ Lenovo V 130
  • لپ تاپ Lenovo IdeaPad L3
  • لپ تاپ Lenovo IdeaPad 1 – A

بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی ایسر

  • لپ تاپ Acer Aspire 5 A515
  • لپ تاپ Acer Aspire 3 A315
  • لپ تاپ Aspire A315 Core i3
  • لپ تاپ Aspire 5 A515 Core i3

جمع‌بندی

در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ که از محبوبیت زیادی در بین کاربران برای انجام امور مختلف مانند گیمینگ، برنامه‌نویسی، امور گرافیکی، امور اداری و روزمره برخوردار است، برندهای مختلفی فعالیت کرده و محصولات متنوعی را در دسته‌بندی‌های مختلف متناسب با نیاز کاربران طراحی و به بازار عرضه می‌کنند. برندهای لنوو و ایسر دو برند مطرح در این زمینه هستند که توجه زیادی به نیازهای کاربران داشته و مدل‌های متنوعی را طراحی می‌کنند که متناسب با این نیازها بوده و بتوانند آن‌ها را پاسخ دهند. اگر از علاقمندان به محصولات این دو برند هستید می‌توانید در پلازا دیجیتال به مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر پرداخته و در نهایت مدل مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

10 جمع بندی

سوالات متداول

لپ تاپ لنوو بخریم یا ایسر؟

به طور دقیق نمی‌توان به این سوال پاسخ داد زیرا محصولات تولید شده توسط این برندها در هر زمینه‌ای دارای نقاط قوت و ضعف بوده و این کاربران هستند که باید بر حسب نیاز این موارد را بررسی کرده و بهترین مدل را انتخاب کنند.

چه زمانی لپ تاپ لنوو بخریم؟

اگر قصد خرید لپ تاپ برای انجام کارهای مهندسی و گرافیکی دارید، بهترین انتخاب مدل‌های میان‌رده لنوو است که عملکرد سخت‌افزاری قدرتمندی داشته و به خوبی پاسخگوی نیاز شما در این زمینه خواهد بود.

چه زمانی لپ تاپ ایسر بخریم؟

اگر قصد خرید لپ تاپ برای تجربه بازی و گیمینگ دارید، بهترین انتخاب مدل‌های گیمینگ ایسر است زیرا از قدرت پردازشی و گرافیکی بالاتری برخوردار بوده و همچنین می‌توانید این محصولات را در مقایسه با لنوو با قیمت بهتری خریداری کنید.

mentorx71402

mentorx71402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *