تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که هنوز آیفون ۱۶ راهی بازار نشده، شایعات به یکسری از مشخصات آیفون ۱۷ اشاره می‌کنند.  در این مطلب می‌خواهیم به تمام شایعاتی که درباره آیفون ۱۷ و سایر مدل‌های این سری منتشر شده اشاره کنیم.

برای خرید آیفون به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

قیمت آیفون ۱۷ اسلیم

آپدیت ۲۹ آردیبهشت ماه ۱۴۰۳
شایعات جدید می‌گویند که قیمت آیفون ۱۷ اسلیم از قیمت آیفون ۱۷ پرو مکس بیشتر خواهد بود. iPhone 17 اسلیم از نظر طراحی بسیار متفاوت خواهد بود و تغییراتی در اندازه آیفون X را به همراه دارد. گوشی هوشمندی که همانند آیپد پرو ۲۰۲۴ بسیار باریک طراحی شده است.

آیفون ۱۷ اسلیم

آپدیت ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گفته شده که آیفون ۱۷ اسیم صفحه نمایشی کوچک‌تر از آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۶ پلاس دارد. شایعات می‌گویند که آیفون ۱۷ اسلیم صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچی دارد. آیفون ۱۵ پلاس از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی استفاده می‌کند و آیفون پرو مکس صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی خواهد داشت.

آپدیت ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌های جدید می‌گویند که آیفون ۱۷ باریک‌تر از گوشی‌های دیگر اپل ساخته می‌شود. حتی گفته شده که آیفون ۱۷ باریک یا آیفون ۱۷ اسلیم، جایگزین آیفون ۱۷ پلاس می‌شود.
این طور که پیداست باید منتظر گوشی‌های زیر باشیم:
  • آیفون ۱۷
  • آیفون ۱۷ اسلیم (iPhone 17 Slim)
  • آیفون 17 پرو
  • آیفون 17 پرو مکس

آیفون ۱۷ اسلیم صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و با ۸ گیگابایت رم و پردازنده A18 یا A19 راهی بازار می‌شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۷ پلاس

iphone 17 display

شایعات می‌گویند که گوشی ایفون 17 پلاس از صفحه نمایش کوچک‌تری در مقایسه با ایفون ۱۵ پلاس و حتی آیفون ۱۶ پلاس برخوردار است.

البته به اندازه دقیق صفحه نمایش آیفون 17 پلاس اشاره نشده، اما گفته شده صفحه نمایش این گوشی بین اندازه مدل معمولی iPhone 17 و مدل پرو مکس خواهد بود.

در حال حاضر خیلی زود است که بخواهیم درباره آیفون 17 صحبت کنیم و باید تا منتشر شدن اطلاعات دقیق‌تر منتظر باشیم.

آیفون 17 پرو با پردازنده ۲ نانومتری راهی بازار می‌شود

بخشی دیگر از شایعات می‌گویند که آیفون 17 پرو با پردازنده ۲ نانومتری راهی بازار می‌شود. این تراشه توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود. این شرکت از سال ۲۰۲۲ در کار روی ساخت تراشه ۲ نانومتری بوده است.

گزارش‌های می‌گویند که این تراشه در سال ۲۰۲۵ راهی بازار می‌شود و احتمالا روی آیفون 17 پرو قرار میگیرد.

آپدیت ۱۷ اردیبهشت 

برخی گزارش‌ها می‌گویند که آیفون 17 پرو مکس ۱۲ گیگابایت رم دارد و به تراشه A19 Pro مجهز شده است.

بدنه مقاوم آیفون ۱۷

iphone 17 body

بخش دیگری از شایعات می‌گویند که آیفون 17 بدنه ای مقاوم تر دارد. گفته شده اپل با الگو برداری از گلکسی S24 اولترا و بدنه مقاوم آن، می‌خواهد بدنه آیفون 17 را مقاوم تولید کند.  این احتمال وجود دارد که بدنه آیفون 17 از جنس گوریلا گلس آرمور ساخته شود. این جنس روی گلکسی S24 اولترا قرار گرفته بود.

صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی برای تمام مدل‌های آیفون ۱۷

گزارش‌های جدید می‌گویند که آیفون 17 و آیفون 17 پلاس از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. گفته شده که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پلاس از صفحه نمایش LTPO OLED استفاده می‌کنند و نرخ نوسازی آن‌ها بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است.

همچنین گفته شده که این گوشی ها از صفحه نمایش همیشه روشن هم استفاده می‌کنند.

دوربین ایفون ۱۷ پرو مکس

iphone 17

شایعات می‌گویند که دوربین آیفون 17 پرو مکس به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو مجهز شده است. این گوشی احتمالا از حسگر اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در واقع آیفون 17 پرو مکس اولین گوشی آیفون خواهد بود که از سه دوربین ۳۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

قیمت آیفون 17 پرو مکس

در حال حاضر قیمت آیفون 17 پرو مکس مشخص نشده. اما بعید به نظر می‌رسد که اختلاف خیلی زیادی با قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس داشته باشد.

بد نیست با جدید شایعات درباره گوشی S25 سامسونگ هم باخبر شوید.

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *