تاریخ انتشار: 15 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 14 دقیقه

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند که در میان آن‌ها، برخی پیشینه خوبی دارند و توانسته‌اند در طول سال‌های فعالیت خود، نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان جلب کنند. دو کمپانی مطرح و فعال که در طراحی و تولید لپ تاپ موفق شده‌اند عملکرد درخشان از خود نشان دهند، اچ پی و دل نام دارند، اما واقعا کدام یک از این دو کمپانی توانسته‌اند موفقیت‌های بیشتری را به دست آورند و اگر شما مجبور به انتخاب میان آن‌ها باشید، کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟

در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای میان کمپانی Dell و HP داشته باشیم تا در صورتی که نیازمند خرید محصولات یکی از دو این شرکت شدید، بتوانید با این شناختی که کسب خواهید کرد، تصمیم‌گیری خوبی داشته باشید؛ تا انتهای این بخش همراه ما باشید تا به سوال اچ پی بهتر است یا دل پاسخ درستی بدهیم و برای کسانی که به دنبال خرید لپ تاپ اچ پی یا خرید لپ تاپ دل هستند اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم.

فهرست مطالب

مقایسه کلی لپ تاپ اچ پی با لپ تاپ دل

 

دلاچ پی
قیمتمدل های مقرون به صرفه دارداصولا گران‌تر است.
طراحیطراحی حرفه‌ای و ارگونومیک طراحی شیک و فانتزی
عملکرد سخت افزاریثبات و پایداری عملکرد سخت افزاری عملکرد به مراتب بهتر مدل‌های بالارده از نظر پردازنده مرکزی و گرافیکی
از نگاه کلیقیمت مناسب در کنار سخت افزار توانمند و ویژگی‌های بسیار باعث شده لپ تاپ‌های دل محبوبیت بالایی داشته باشدلپ تاپ‌های اچ پی مناسب کسانی هستند که به دنبال عملکرد بالای سخت افزاری هستند

 

دل یا اچ پی؛ تفاوت این دو شرکت چیست؟

دل یا اچ پی؛ تفاوت این دو شرکت چیست؟

لپ تاپ‌های دل و اچ پی از نظر قیمت و توصیه‌های کارشناسان با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در حقیقت لپ تاپ‌های اچ پی گران قیمت‌تر هستند و این در حالی است که کارشناسان توصیه زیادی نسبت به خرید لپ تاپ‌های دل دارند. به همین علت داشتن اطلاعات کافی درباره لپ تاپ‌های دل یا اچ پی می‌تواند به شما کمک زیادی در زمینه تصمیم‌گیری برای خرید محصول کند. شما می‌توانید با کسب اطلاعات مهم درباره وضعیت این دو کمپانی، تصمیمی آگاهانه را اتخاذ کنید که در نتیجه رضایت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ دل با اچ پی

لپ تاپ‌های دل به دلیل کیفیت ساخت بالای خود توانسته‌اند به شهرت زیادی دست پیدا کنند؛ این مسئله سبب شده است که این دستگاه‌ها در میان متخصصان کسب و کار یا دانشجویانی که نیازمند لپ تاپ کارآمد هستند، تبدیل به یک انتخاب مناسب شود. کمپانی دل موفق شده است دستگاه‌های زیادی را با طراحی‌های مدرن تولید کرده و روانه بازار کند؛ این مسئله سبب شده که لپ تاپ‌های دل برای کاربران جذابیت زیادی داشته باشد.

از سوی دیگر، لپ تاپ‌های اچ پی در مقایسه با لپ تاپ‌های دل از قیمت بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل طراحی شیک و ویژگی‌های نوآورانه‌ای که دارند، شناخته می‌شوند. اچ پی طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و رنگ‌ها را ارائه می‌کند. برخی از مدل‌ها دارای نمایشگر لمسی یا عملکرد 2 در 1 هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به عنوان لپ تاپ یا تبلت کارایی داشته باشند. در صورتی که قصد دارید به صورت همزمان دارای لپ تاپ یا تبلت باشید، محصولات اچ پی می‌توانند برای شما گزینه‌ای مناسب به حساب آیند.

متاسفانه برخی از کارشناسان خاطر نشان کرده‌اند که کیفیت ساخت لپ تاپ‌های اچ پی می‌تواند متفاوت باشد؛ به گونه‌ای که برخی مدل‌ها بیشتر از بقیه مدل‌ها در معرض آسیب یا خرابی هستند.

مقایسه عملکرد سخت افزاری ساخت لپ تاپ دل با اچ پی

مقایسه عملکرد سخت افزاری ساخت لپ تاپ دل با اچ پی

لپ تاپ‌های دل و اچ پی از نظر عملکرد و ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. معمولا لپ تاپ‌های کمپانی دل به دلیل مجهز بودن به پردازنده‌های قدرتمند با سرعت بالا و کارت‌های گرافیک اختصاصی که در اختیار دارند، شناخته می‌شوند و مورد تحسین قرار گرفته‌اند؛ این مسئله باعث شده است که دستگاه‌های دل برای اجرای بازی و سایر کارهای دشواری که نیازمند پردازنده‌های قوی هستند، کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین لپ تاپ‌های دل دارای چندین پورت USB و خروجی HDMI هستند.

از سوی دیگر، لپ تاپ‌های اچ پی به خاطر ویژگی‌های نوآورانه‌شان شهرت زیادی دارند که می‌توان در میان آن‌ها به نمایشگر با قابلیت حفظ حریم خصوصی HP Sure View اشاره کرد؛ این قابلیت باعث می‌شود که زاویه دید بیرون مسدود شود. همچنین باید به فناوری شارژ سریع لپ تاپ‌های این کمپانی اشاره کرد که می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان 30 دقیقه تکمیل کند.

با این حال برخی متخصصین بر این باورند که امکان دارد لپ تاپ‌های اچ پی از لپ تاپ‌های دل، عملکرد ضعیف‌تر و کندتری در پردازش داشته باشند.

جهت مشاهده لیست قیمت CPU ، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

مقایسه قیمت و ارزش لپ تاپ دل با اچ پی

قیمت و ارزش را باید به عنوان دو عنصر ضروری هنگام تصمیم‌گیری برای خرید لپ تاپ از میان برندهای اچ پی و دل عنوان کرد. لپ تاپ‌های دل نسبت به لپ تاپ‌های اچ پی مقرون به صرفه‌تر هستند و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت آن‌ها شده است. همچنین لپ تاپ‌های دل به دلیل داشتن طیف وسیعی از قطعه‌های با کارایی بالا و در نقطه مقابل هزینه‌های کمتر نسبت به مدل‌های اچ پی توانسته ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

توجه داشته باشید که لپ تاپ‌های اچ پی در مقایسه با لپ تاپ‌های دل گران قیمت‌تر هستند، اما نوآوری و سبک بیشتری را ارائه می‌کنند. این ویژگی‌ها موجب محبوبیت آن‌ها در میان کاربران حرفه‌ای خواهد شد که از فناوری‌های پیشرفته استقبال می‌کنند. لپ تاپ‌های اچ پی به دلیل طراحی شیک و پیچیده‌شان از نظر بسیاری کاربران به نماد وضعیت تبدیل می‌شوند.

مقایسه خدمات پس از فروش لپ تاپ دل با اچ پی

مقایسه خدمات پس از فروش لپ تاپ دل با اچ پی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در میان کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ جستجو کنید، خدمات گارانتی و پشتیبانی آن‌ها است. خوشبختانه کمپانی دل موفق شده است در زمیه پشتیبانی از کاربران، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. همچنین وجود انجمن‌های گسترده از سوی این کمپانی و پاسخگویی به مشتریان سبب شده تا آن‌ها بتوانند درخشش بسیار خوبی از خود نشان دهند.

از طرف دیگر، کمپانی اچ پی هم شرایط خوبی را برای کاربران و خریداران محصولات خود در نظر گرفته است. وجود مراکز خدماتی گسترده همانند کمپانی دل در کنار وجود انجمن‌های مختلف را باید از ویژگی‌های مهم این کمپانی به حساب آورد. شما می‌توانید به سادگی مشکلات خود را از طریق مراکز یا پلتفرم‌های پشتیبانی آنلاین کمپانی مطرح کرده و حل کنید.

مقایسه طول عمر باتری لپ تاپ دل با اچ پی

عمر باتری را باید به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های هر لپ تاپی به حساب آورد و در این بخش از مقایسه میان لپ تاپ های اچ پی و دل قصد داریم آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. برخی از این مدل‌ها می‌توانند برای مدت زمان 12 ساعت با یک بار شارژ ماندگاری داشته باشند، اما باید بدانید که عملکرد و طول عمر باتری به عوامل زیادی بستگی دارد.

همچنین لپ تاپ‌های دل دارای فناوری شارژ سریع هستند که باعث می‌شود دستگاه در کوتاه‌مدت مجددا شارژ شود. لپ تاپ‌های اچ پی به دلیل داشتن طول عمر باتری کمتر در مقایسه با برند دل، شهرت دارد. این مسئله می‌تواند تا حدودی روی نظر مخاطبین تاثیر داشته باشد.

مقایسه شهرت برند لپ تاپ دل با اچ پی

مقایسه شهرت برند لپ تاپ دل با اچ پی

کمپانی دل شهرت بسیار خوبی در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن دارد؛ این مسئله باعث شده است کمپانی دل بتواند به عنوان یکی از برندهای برتر لپ تاپ در جهان نام خود را روی زبان‌ها بیاورد. همچنین دل با طراحی نوآورانه و اجزای با کارایی بالا متمایز بوده و این مسئله توانسته آن را در میان گیمرها، افراد حرفه‌ای و فعال در زمینه کسب و کار یا دانشجویان مطرح کند.

کمپانی اچ پی مدت زمان زیادی است که به کیفیت و نوآوری معروف است، با این که کمی دچار حاشیه هم شده بود. در حقیقت اچ پی کماکان به عنوان یک انتخاب محبوب در میان مشتریان و افراد حرفه‌ای شناخته شده است.

مقایسه درگاه‌ها و اتصالات لپ تاپ دل با اچ پی

انتخاب پورت‌ها و اتصال را باید به عنوان مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید و انتخاب لپ تاپ به حساب آورد، چرا که در زمینه استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی می‌تواند برای کاربران ارزشمند باشد. لپ تاپ دل یا اچ پی می‌تواند برخی از گزینه‌های متمایز انتخاب پورت و اتصال را ارائه کند که امکان دارد هنگام انتخاب، ارزش این را داشته باشند که در نظر گرفته شوند.

لپ تاپ های دل طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اتصال همانند پورت‌های USB-A و USB-C را در کنار خروجی‌های HDMI و پورت‌های Thunderbolt به منظور انتقال داده‌ها و سرعت شارژ قابل قبول ارائه می‌کنند. برخی مدل‌ها برای راحتی بیشتر دارای پورت Thunderbolt 3 هستند.

از طرف دیگر، لپ تاپ‌ها دارای انتخاب سخاوتمندانه‌ای از پورت‌ها و اتصالات خواهند بود. بسیاری از آن‌ها دارای چندین پورت USB، پورت HDMI و خشاب کارت SD هستند که می‌توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند. با این که لپ تاپ‌های اچ پی نسبت به همتایان دل خود گران قیمت‌تر هستند، اما انتخاب پورت‌ها در آن جایگاه ویژه‌ای دارد. شرایط در محصولات هر دو برند اچ پی و دل رد زمینه اتصالات قابل قبول است.

برای خرید کارت گرافیک و خرید رم کامپیوتر ، از این صفحات در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

تاریخچه کمپانی دل

تاریخچه کمپانی دل

کمپانی دل را باید به عنوان یکی از شرکت‌های برتر فناوری رایانه در جهان معرفی کرد که هنوز هم توانایی‌های شگفت‌انگیزی از خود در زمینه‌های نوآوری نشان می‌دهد. مایکل دل با این که در سال 1984 میلادی هنوز در حال تحصیل بود، اما موفق شد کمپانی را تاسیس کرده و از آن زمان تاکنون شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بود.

مایکل رویای ایجاد شرکت کامپیوتری را داشت که در زمینه تولید کامپیوترهای مقرون به صرفه فعالیت داشته باشد. خوشبختانه این کمپانی موفق شد تا حد زیادی به این خواسته خود دست پیدا کند. با گسترش مداوم تکنولوژی، دل موفق شد طیف گسترده‌ای از محصولات همانند چاپگرها را هم تولید و روانه بازار کند. مهم‌ترین دوره کاهش رشد دل را باید در سال‌های 2000 میلادی توصیف کرد که کاهش هزینه‌ها سبب شد دل نتواند محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار کند.

ظهور گوشی‌های هوشمند توانست تاثیر زیادی روی بازار کمپانی دل بگذارد. مایکل دل در سال 2007 میلادی به عنوان مدیر عامل بازگشت و موفق شد سازماندهی‌های گسترده‌ای را انجام دهد و در نتیجه شاهد پیشرفت روزافزون کمپانی در میان سایر کمپانی‌های فعال بودیم. در حال حاضر کمپانی دل به دلیل محصولات باکیفیت خود و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که ارائه داده است، شرایط بسیار خوبی را برای خود رقم زد. این شرکت توانست وضعیت خود را با شرایط بازار تنظیم کرده و بدین ترتیب، موفق شد در صنعت به عنوان یکی از پیشتازان به حساب آید.

تاریخچه کمپانی اچ پی

کمپانی اچ پی را باید به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های نوآورانه معرفی کرد که در سال 1939 توسط دو فارغ التحصیل مهندسی برق و در یک گاراژ در کالیفرنیا راه‌اندازی شد. در سال 1942 کمپانی اچ پی تاسیس شد و شروع به تولید تجهیزات گسترده و اندازه‌گیری الکترونیکی کرد. در دهه 1960 میلادی با مینی کامپیوترها وارد بازار شد، اما عرضه نخستین ماشین حساب رومیزی باعث شد کمپانی اچ پی به یکی از پیشتازان صنعت شناخته شود.

در سال 1984 میلادی کمپانی اچ پی نخستین کامپیوتر را رونمایی کرد. همچنین موفق شد چاپگرهای قابل اعتمادی را هم تولید کند. در حال حاضر کمپانی اچ پی توانسته شرایط خوبی را برای خود در میان تمام تولیدکنندگان فعال در جهان که فعالیت زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ دارند، رقم بزند که ناشی از فعالیت روزافزون همراه با نوآوری‌هایی است که انجام می‌دهد.

سخن آخر

پس از مقایسه ویژگی‌ها و عملکرد لپ تاپ‌های دل و اچ پی واضح است که دل در چندین زمینه کلیدی با برتری‌های زیادی همراه شده است. تعهد دل به نوآوری، قابل اعتماد بودن و خدمات پشتیبانی که به مشتریان ارائه می‌کند از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

لپ تاپ‌های دل به دلیل کیفیت ساخت فوق‌العاده، طراحی مدرن و مشخصات عملکرد بالا مشهور هستند. این کمپانی طیف وسیعی از لپ تاپ‌ها را برای رفع نیازهای کاربران تولید کرده است. همچنین برخی از محصولات گیمینگ آن دارای قیمت‌های اقتصادی هستند که این مسئله توانسته شرایط فروش را برای آن در وضعیت خوبی قرار دهد.

از طرف دیگر، لپ تاپ های اچ پی به دلیل طراحی شیک و شهرت برند توانسته محبوبیت زیادی داشته باشد. متاسفانه آن‌ها به دلیل داشتن عمر باتری متوسط و سطوح عملکردی که کمتر از دل هستند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. همچنین خدمات مشتریان از دیگر ویژگی‌هایی است که باید مدنظر قرار بگیرد و اینطور که پیداست، دل عملکرد بهتری دارد.

در حالت کلی و به عنوان یک جمع‌بندی باید بگوییم که هر دو کمپانی قابل اعتماد هستند و لپ تاپ‌های تولید شده توسط آن‌ها شرایط خوبی دارد. با این حال، لپ تاپ‌های دل برای کاربرانی که به دنبال خریدی مقرون به صرفه با کارایی بالا هستند، می‌تواند گزینه‌ای بهتر باشد. لازم به ذکر است هر برند مزایا و معایب خاص خود دارد و این شما هستید که در نهایت باید یک کمپانی را برای خرید محصول خود انتخاب کنید.

خرید انواع لپ تاپ با بهترین قیمت از پلازا دیجیتال

فرقی نمی‌کند به کدام برند از لپ تاپ‌های موجود در بازار علاقه دارید، شما می‌توانید بهترین محصولات برندهای مطرح دنیا را با قیمتی مناسب از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید. علاوه بر قیمت مناسب، دسترسی به انواع لوازم جانبی لپ تاپ نیز دارید تا بتوانید ست کاملی از لپ تاپ به همراه لوازم جانبی آن را به‌صورت نقدی یا اقساطی از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

کدام یک از دو برند اچ پی و دل ارزش خرید بیشتری دارند؟

هر دو کمپانی توانسته‌اند محصولات باکیفیت و خوبی را تولید و روانه بازار کنند، اما باید بدانید که شرایط کلی دل بهتر است.

کدام برند برای بازی بهتر است؟

اینطور که پیداست، کمپانی دل موفق شده است محصولات قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را در زمینه گیمینگ طراحی و تولید کند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *