تاریخ انتشار: 30 فروردین 1401 |
زمان مطالعه: 11 دقیقه

« کدام برند لپ تاپ بهتر است ؟» این سوالی است که اگر به دنبال خرید لپ تاپ باشید، بارها و بارها از فروشنده و دوست و آشنا می‌پرسید؛ اما همه‌ی ما هنگام پاسخ به این سؤال، یک نکته اساسی را فراموش می‌کنیم؛ و آنکارایی لپ تاپ است. درواقع بهترین لپ تاپ برای یک کاربر متخصص گیمینگ با بهترین برند لپ تاپ ازنظر یک دانشجو زمین تا آسمان فرق دارد.

چراکه هر یک از این دو گروه به ویژگی‌های فنی خاص و متفاوتی نیاز دارند و توقعات مختلفی از لپ تاپ دارند. بنابراین بیایید به این سؤال از زاویه‌‌ی دیگری نگاه کنیم؛ بهترین مارک لپ تاپ برای هر گروه از افراد کدام است؟ برای پیدا کردن پاسخ باید اول از همه نگاهی به ویژگی‌های فنی لپ تاپ ساخت هر شرکت داشته باشیم، و بعدازآن ببینیم هر گروه بهتر است به کدام‌یک از انواع برند لپ تاپ توجه ویژه‌تری داشته باشید.

 

بهترین لپ‌ تاپ برای هر کاربری کدام است؟

همان‌طور که در مقدمه گفتیم هیچ پاسخ قطعی‌ای برای پرسش کدام برند لپ تاپ بهتر است ، وجود ندارد. بنابراین بیایید نگاهی به ویژگی‌های فنی موردنیاز هر گروه از کاربران داشته باشیم.

لپ تاپ خوب برای گیمینگ: شاید بتوان گفت که بهترین برند لپ تاپ برای گیمینگ لپ‌تاپی است که بتواند به‌خوبی با سرعت و گرافیک بازی هماهنگ بشود. بنابراین آستین‌ها را بالا بزنیدو به دنبال لپ‌تاپی باشید که کارت گرافیک خوبی داشت باشد، پردازنده و هسته‌ی باکیفیتی داشته باشد و بتواند با فرکانس مناسب بازی‌ها را به‌موقع و درست اجرا کند. در این مطلب به‌طور مفصل از بهترین لپ تاپ برای گیمینگ گفتیم.

لپ تاپ خوب برای برنامه‌نویسی: یک لپ تاپ خوب برای برنامه‌نویسی در هسته‌های قدرتمندش و البته رم بالایش خلاصه می‌شود. وقتی رم و هسته و البته حافظه کش باهم هماهنگ بشوند، نتیجه به بهترین شکل خودش را نشان می‌دهد و می‌توانید برنامه‌ها را با سرعت موردنیازتان رندر کنید. بعدازآن خوب است که به عواملی مثل نور پس‌زمینه کیبورد، میزان ذخیره نیروی باتری و… هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. پیشنهادهای ما برای خرید بهترین برند لپ تاپ برنامه‌نویسی را در این مطلب بخوانید.

Laptop user type

بهترین مارک لپ تاپ برای طراحی و گرافیک: یک طراح علاوه بر اینکه لازم است تا از برنامه‌های مختلف و سنگینی مثل فتوشاپ و الاستریتور استفاده کند، باید بتواند رنگ‌ها و نقش‌ها را به بهترین شکل و طبیعی‌ترین حالت ببیند، بنابراین لپ تاپ با نمایشگر باکیفیت در کنار توجه به ویژگی‌های فنی باید موردتوجه قرار بگیرد.

بهترین مارک لپ تاپ برای دانشجویان: اگر در اوایل دوران خوش دانشجویی هستید، یک لپ تاپ ساده و کاربردی که بتواند از پس اجرای برنامه‌های آفیس بربیاید و گرافیک قابل قبولی داشته باشد، کافی است. در این میان هرقدر لپ تاپ سبک‌تر باشد و البته قیمی متناسب با امکاناتش داشته باشد، قطعاً بهتر می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند و البته فشار زیادی هم به‌حساب بانکی‌تان تحمیل نکند.

انواع برند لپ تاپ و ویژگی‌های متمایزکننده آن‌ها

کدام برند لپ تاپ بهتر است ، اگر هنوز هم این سؤال در ابربالای سرتان چرخ می‌خورد، بیایید در این قسمت نگاهی به ویژگی‌های هر یک از برندهای موجود در بازار داشته باشیم.

لپ تاپ Asus

ایسوس یکی از برندهایی است که همیشه در لیست برندهای محبوب لپ تاپ جا دارد. این موضوع به دلیل نترس بودن این شرکت در پیدا کردن تجربه‌های تازه، استفاده از ویژگی‌های فنی به‌روز و از همه مهم‌تر قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه است.

جدیدترین مدل لپ تاپ ایسوس مدل‌های معروفی به zenbook هستند. که از صفحات باکیفیتی oled برای نشان دادن تصاویر استفاده می‌کند. برای نمونه بیایید نگاهی به ویژگی‌های یکی لپ تاپ ASUS ZenBook Duo 14 UX482EG داشته باشیم:

ASUS ZenBook Duo 14 inch

 

لپ تاپ ASUS ZenBook Duo 14 UX482EG

این لپ تاپ بسیار سبک است و با وزن 1.6 کیلوگرمی‌اش به شما لبخند می‌زند. نکته‌ی مهم‌تر دوصفحه‌ای بودن این لپ‌تاپ است و می‌توانید از صفحه لمسی و قلمش هم استفاده کنید. این نکته‌ای است که در برخی دیگر از لپ تاپ ایسوس مثل سری vivobook هم دیده می‌شود.

لپ تاپ ASUS ZenBook Duo 14 UX482EG دارای هسته cori7 از نوع اینتل است و با حافظه کش 12 مگابایتی و رم 16 گیگابایتی به‌راحتی می‌تواند از پس اجرای دستورها پیچیده هم بربیاید. این لپ تاپ همچنین دارای کارت گرافیک ساخت شرکت nvidia و دارای دو گیگابایت حافظه مجزاست.

یک ترابایت حافظه خشک، صفحه لمسی چهارده اینچی در کنار کیبورد با نور پس‌زمینه این لپ تاپ را به مناسب‌ترین انتخاب برای کاربری‌های معمولی تا کاربری اداری تبدیل کرده است. و نشان می‌دهد که چرا ایسوس همیشه به‌عنوان یکی از پاسخ‌های اصلی به سؤال کدام برند لپ تاپ بهتر است ، مطرح می‌شود.

لپ تاپ Lenovo

لنوو شاید کم‌سابقه‌تر از سایر انواع برند لپ تاپ باشد، اما یکی از جان‌سخت‌ترین‌هاست. لپ‌تاپی که تقریباً در تمام سطح قیمت‌ها نمونه‌های قابل قبولی به بازار عرضه کرده است. و این روزها چشممان به این مدل لپ تاپ ر کلاس‌های درس و اداره‌ها روشن می‌شود.

لنوو با سری thinkpad ,ideapad نشان داد که در همه‌ی زمینه‌ها از مالتی مدیا گرفته تا کاربری‌های صنعتی حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد.

سری legion این لپ تاپ هم باقدرت وارد بازار شد و نشان داد که لنوو حسابی به فکر اهالی بازی‌دوست‌ها هم هست و می‌تواند نیازهای این گروه را هم برآورده کند. برای بررسی بهتر این برند لپ تاپ خوب است که نگاهی به ویژگی‌های لپ تاپ Lenovo legion –ho داشته باشیم. Lenovo Legion 5

لپ تاپ Lenovo Legion 5-HO

یک لپ تاپ با نمایشگر 15 اینچی و کیفیت تصویر فول اچ دی، شش پورت یو اس بی، در کنار کیبورد با نور پس‌زمینه از ویژگی‌های اصلی این لپ تاپ است. اما در این لپ تاپ چه ویژگی‌های فنی چشم‌گیری وجود دارد؟

اول‌ازهمه بیایید سری به پردازنده بزنیم. پردازنده لپ تاپ Lenovo Legion 5-HO از نوع amd و ryzen7 است. حافظه کش 16 مگابایت و حافظه رم آن 32 گیگابایت است. برای ذخیره مطالب و برنامه‌ها هم می‌توانید روی حافظه خشک 512 گیگابایتی این لپ تاپ حساب کنید.

اما این لپ تاپ برای اجرای برنامه‌هایی با گرافیک بالا هم هیچ مشکلی ندارد. چراکه یک کارت گرافیک از نوع GeForce RTX3050Ti GDDR6 با حافظه 4 گیگابایت از اجرای برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ Hp

شاید بسیاری از ما برند hp را با پرینترهای باکیفیتش بشناسیم. اما hp با ساخت و طراحی لپ‌تاپ‌های نسل جدیدش نشان داد که حرف‌های زیادی رد میان انواع برند لپ تاپ برای گفتن دارد.

اچ پی همیشه هوای مشتریانش را دارد و سعی می‌کند ویژگی‌های فنی را با ظاهر جذاب و سبکی ترکیب کند. از طرف دیگر لپ‌تاپ‌های اچ پی موجود در ایران قیمت‌های بسیار مناسبی دارند و به خاطر ویژگی‌های متناسبشان می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای دانشجویان باشند.

Hp Envy

لپ تاپ Hp Envy x360 15z-EE000-C

یک لپ‌تاپ سبک 1.8 کیلوگرمی با ظاهری جذاب که می‌تواند با پردازنده ryzen7 حسابی شگفت‌زده‌تان کند. حافظه کش این لپ تاپ هشت مگابایت و حافظه رم از نوع ddr4 و 32 گیگابایت است.

اما نکته‌ی مهم‌تر ماجرا این است که این لپ تاپ دارای صفحه لمسی است. درنتیجه در کنار ظاهر جذابش می‌توانید از یک صفحه لمسی 15 اینچی باکیفیت فول اچ دی هم بهره‌مند شوید.

کیبورد با نور پس‌زمینه، حسگر اثرانگشت از دیگر ویژگی‌ای این لپ تاپ است که باتری‌اش قابلیت نگهداری شارژ یک تا سه‌ساعته را دارد و برای کاربری‌های اداری و مالتی مدیا انتخاب خوبی است.

لپ تاپ Dell

لپ تاپ دل بدون شک به‌عنوان یکی از بهترین پاسخ‌ها به سؤال بهترین مارک لپ تاپ کدام است ، مطرح می‌شود. لپ‌تاپ‌های دل عمر باتری بسیار بالایی دارند از طرف دیگر در کنار ظاهر نسبتا خوب ساختار قدرتمندش باعث می‌شود که حالا حالا‌ها این لپ تاپ مهمان میز کارتان باشد.

مجموعه دل با معرفی سری اولترابوک نشان داد که به کارایی در کنار جذابیت هم اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، این سری باوجود امکانات سخت‌افزاری بسیار خوب، و کیفیت تصویری و کیفیت ساخت قابل‌قبول قطعاً می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. اما برای بررسی این برند لپ تاپ بیایید به سراغ یکی از مدل‌های محبوب آن برویم.

Dell XPS 9300 13

 

لپ تاپ Dell XPS 9300-B

یک لپ تاپ سبک می‌خواهید؟ خب قطعاً این مدل لپ تاپ دل با وزن حدود یک کیلوگرمی‌اش واقعا انتخاب مناسبی برای شماست. پردازنده corei7 ساخت شرکت اینتل با حافظه کش هشت مگابایتی و در کنار رم هشت گیگابایتی این لپ تاپ را به انتخابی مناسب برای دانشجویان و افرادی که می‌خواهند از یک لپ‌تاپ مناسب برای مدت طولانی استفاده کنند، تبدیل کرده است.

صفحه‌نمایش این لپ تاپ سیزده اینچ است. کیبورد با نور پس‌زمینه، امکان اتصال بلوتوث در کنار عمر باتری پانزده‌ساعته آن را تبدیل به غولی کرده است که می‌توانید بدون دغدغه‌ی شارژدهی تا مدت‌ها استفاده کنید.

کدام برند لپ تاپ بهتر است و چند سؤال دیگر

خب حالا که با مقایسه موارد بالا متوجه شدیم که کدام لپ تاپ برای چه‌کاری ساخته‌شده و از میان انواع برند لپ تاپ کدام‌یک برای کار ما مناسب‌تر است، بیایید به چند سؤال رایج در رابطه با خرید لپ تاپ خوب هم پاسخ بدهیم. سؤالاتی که شاید سؤال شما هم باشد:

چه زمانی باید به سراغ خرید با ارتقای لپ تاپ باشیم؟

در حال حاضر نسخه یازده ویندوز عرضه‌شده است؛ اگر می‌خواهید بهترین کارایی را تجربه کنید، می‌توانید این ویندوز جدید را نصب کنید. به شرطی که دستگاهتان توانایی پذیرش این سیستم‌عامل جدید را داشته باشد. اگر برایتان مهم است از آخرین نسخه‌های برنامه‌های گرافیکی و بازی‌ها هم استفاده کنید، شاید کمک گرفتن از یک پردازشگر نسل جدید alder lake intel برایتان جالب باشد. بنابراین با سنجیدن این جوانب، و بررسی ویژگی‌های فنی مورد انتظارتان می‌توانید تصمیم بگیرید که آمادگی خرید لپ تاپ تازه را دارید یا خیر؟

best laptop brand

در میان انواع برند لپ تاپ حتماً به دنبال لپ‌تاپی باکارت گرافیک اختصاصی باشیم؟

اگر برای مصارف روزمره مثل مالتی مدیا یا استفاده از آفیس و کارهای دانشجویی به سراغ خرید لپ تاپ می‌روید، یک کارت گرافیک ساده که بتواند از پس اجرای برنامه‌های ادیت ساده بربیاید، مناسب است.

اگر بودجه‌ی کافی دارید و البته بازی و طراحی جز جدانشدنی زندگی‌تان است، خوب است که به سراغ لپ تاپ یا نوت بوکی بروید که کارت گرافیک از نوع geforce rtx 3000 nvidia یا حداقل کارت گرافیک یک‌پارچه‌ی intel xe یا radeon داشته باشد.

برای فردی که زیاد مسافرت می‌رود، بهترین مارک لپ تاپ کدام است ؟

برای سفر اول‌ از همه به وزن لپ‌تاپ و شارژدهی باتری توجه کنید. در این میان از کیفیت صفحه‌نمایش هم غافل نشوید. اگر قرار است درحالی‌که در خودرو نشستید با صفحه‌نمایش کارکنید، باید به سراغ نمایشگری بروید که بازتاب نور زیادی نداشته باشد. و رنگ‌ها را باکیفیت خوبی نشان بدهد. اندازه و ابعاد لپ تاپ هم مهم است چراکه باید بتوانید آن را در کیف و کوله‌‌پشتی جا بدهید، پیشنهاد ما خرید یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش دوازده تا چهارده اینچی است. راستی بهتر است حواستان به نور پس‌زمینه کیبورد هم باشد تا بتوانید در شب و هنگام سفر با خیال راحت و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران کارکنید.

بهترین مارک لپ تاپ کدام است در یک نگاه

خرید هر وسیله‌ای به‌خصوص اگر ل تاپ باشد که معمولاً جزو ابزارهای کاربردی و مهم و البته گران‌قیمت است، نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد. در این مطلب ضمن مقایسه برندهای مختلف لپ تاپ و بررسی ویژگی‌های هر یک از آن‌ها تلاش کردیم بهترین و بهروزتری مدل‌های انواع برند لپ تاپ را معرفی کنیم.

اگر تصمیمتان برای خرید لپ تاپ را گرفتید، یا دوست دارید مدل‌های مختلف را مقایسه کنید، با خیال راحت سری به صفحه اصلی دیجیتال بزنید تا هم از آخرین قیمت‌ها باخبر بشوید و هم بتوانید بعد از مقایسه خرید راحتی را تجربه کنید.

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

پلازا دیحیتال بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین لپ تاپ ایسوس و سایر برندهای مطرح به حساب می‌اید. می توانید لپ تاپ مورد نظر خودتان را با بهترین قیمت از پلازا دیجیتال خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *