تاریخ انتشار: 16 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 16 دقیقه

کمپانی اپل موفق شده است با تولید گوشی‌ موبایل هوشمند در کنار سایر محصولات دیجیتال باکیفیت در سراسر جهان به موفقیتهای چشمگیر زیادی دست یابد. یکی از مهم‌ترین محصولات این کمپانی را باید گوشی‌های آیفون آن دانست که هر سال با معرفی تعدادی از مدل‌های جدید، سعی می‌کند قابلیت‌های خود را به رخ سایر کمپانی‌های فعال بکشد. محصولات جدید آیفون از سری 15 هستند و گوشی آیفون 15 به عنوان مدل پایه سری جدید از گوشی‌های غول فناوری ایالات متحده شناخته می‌شوند. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین‌های گوشی‌ آیفون، یعنی آیفون 15 را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به مشخصات فنی و قابلیت‌های آن داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری آیفون 15 اپل

صفحه نمایش6.1 اینچ Super Retina XDR OLED، HDR10، Dolby Vision
پردازندهApple A16 Bionic
پردازنده گرافیکیApple GPU 5-Core
دوربین48 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل اولترا واید
سلفی12 مگاپیکسل
باتری3349 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف، 4.5 وات معکوس

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی آیفون 15

iphone 15 3

با این که کاربران بر این باورند گوشی‌های آیفون در هر نسل با نسل قبل شباهت‌های زیادی دارند، اما کمپانی اپل تلاش کرده است تفاوت‌هایی هم ایجاد کند که لازم است به این مسئله توجه داشته باشیم. در حقیقت این شرکت موفق شده است گوشی‌های آیفون 15 را با بدنه‌ای جذاب و از بهترین جنس تولید و روانه بازار کند که این مسئله سبب شده تا وقتی این سوال بهترین گوشی آیفون کدام است؟ برای ما پیش آمد فورا گوشی‌های آیفون 15 را به یاد آوریم.

از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هوشمند آیفون 15 باید به وزن 171 گرمی آن اشاره کنیم. این وزن گوشی باعث شده است کاربران با یکی از سبک‌وزن‌ترین گوشی‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل مواجه شوند. در صورتی که تصمیم دارید از گوشی هوشمند آیفون 15 برای طولانی مدت استفاده کنید، باید بدانید وزن پایین آیفون 15 باعث می‌شود بتوانید از دستگاه برای مدت زمان طولانی به خوبی استفاده کنید.

گوشی هوشمند آیفون 15 دارای فریم آلومینیومی بوده و از طرف دیگر شاهد بخش عقب شیشه‌ای دستگاه خواهید بود. شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که فریم آلومینیومی می‌تواند باعثشود طول عمر دستگاه تا حد زیادی افزایش یابد. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون به علت طول عمر بالای خود، شهرت زیادی دارند و در صورتی که قصد دارید آیفون 15 را خریداری کنید، باید بدانید که این اسمارتفون می‌تواند برای مدت زمان طولانی همانند روز نخست ماندگاری داشته باشد.

از دیگر مزایای گوشی هوشمند آیفون 15 باید به تاییدیه IP68 آن اشاره کرد که باعث می‌شود دستگاه در برابر آب و گرد و غبار از خود مقاومت نشان دهد. بر اساس آزمایش‌های انجام شده و ادعای کمپانی اپل، دستگاه آیفون 15 می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 6 متر آب دوام بیاورد. گاهی وقت‌ها خبرهایی مبنی بر دوام استثنایی گوشی‌های آیفون پس از افتادن در آب منتشر می‌شود که بسیار عجیب است. به عنوان مثال، مدتی قبل شاهد انتشار خبری بودیم که نشان می‌داد یک گوشی هوشمند آیفون پس از افتادن درون دریاچه‌ای و پیدا شدن آن پس از چند ماه، کماکان سالم باقی مانده بود؛ این مسئله نشان‌دهنده قدرت بالای دستگاه در عملکرد بوده و باعث می‌شود کاربران بتوانند با خیالی آسوده اقدام به خرید کنند. کسانی که کیفیت بالای گوشی و طول عمر بالای آن برایشان اهمیت دارد، بدون تردید می‌توانند تجربه خوبی را از آیفون 15 کسب کنند.

iphone 15 10

هم اکنون قصد داریم ظاهر و مشخصات فنی دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. شما می‌توانید قدم به قدم با ما همراه باشید تا قابلیت‌های گوشی را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهیم. این دستگاه در سمت راست دارای کلید پاور بوده و کلید آن به گونه‌ای طراحی شده است تا با مقداری فشار بتوانید آن را قفل کرده یا قفل صفحه را بازگشایی کنید. در سایر قسمت‌های سمت راست شاهد هیچ نوع طراحی دیگری نخواهید بود و فقط بدنه‌ای را خواهید دید که از جنس آلومینیوم است.

هم اکنون زمان آن رسیده که به سمت چپ دستگاه نگاه کنید. شما در این بخش شاهد قرارگیری سه کلید منحصر به فرد هستید. دو کلید که برای کاهش و افزایش حجم صدا به حساب می‌آید و از یکدیگر جدا هستند. شما می‌توانید با انتخاب کلید موجود در قسمت بالا، افزایش حجم صدا را رقم بزنید و از طرف دیگر با انتخاب کلید بخش پایین، کاهش حجم صدا را انجام دهید. بدین ترتیب شما می‌توانید مدیریت حجم صدا را به خوبی انجام دهید و این خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید.

در ادامه کار باید کلید موجود در بالای کلیدهای مدیریت صدا را به شما معرفی کنیم. در این کلید شما می‌توانید دستورهای مختلف را صادر کنید. در گذشته قابلیت این سوئیچ برای قرار دادن دستگاه روی حالت سکوت بود، اما هم اکنون شرایط متفاوت شده و به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. شما می‌توانید از سوئیچ موردنظر استفاده کرده تا دستورهایی را برای مدیریت دستگاه صادر کنید. دیگر در سمت چگ خبری از بخش جدید نبوده و بدنه آلومینیومی آن با رنگ‌های جذاب دستگاه خودنمایی می‌کند.

هم اکنون باید گوشی هوشمند آیفون 15 را در دستان خود بگیرید تا بتوانید بخش پایین آن را مشاهده کنید. شما در قسمت پایین گوشی هوشمند آیفون 15 شاهد یک پورت تایپ سی خواهید بود که به عنوان منحصر به فردترین تغییر انجام شده در سری آیفون 15 به حساب می‌آید. شما دیگر مجبور به استفاده از کابل‌های رابط لایتنینگ نخواهید بود و به سادگی با استفاده از کابل‌های تایپ سی می‌توانید شرایط را مدیریت کرده و شارژ مجدد اسمارتفون را انجام دهید. اینطور که پیداست، فشار وارد شده از سوی اتحادیه اروپا جواب داده و شرایط به سود کاربران اپل در سراسر جهان تغییر یافته است.

iphone 15 8

وقت آن رسیده که دیگر به بخش عقب گوشی آیفون 15 نگاه کنید. زمانی که گوشی را به بخش عقب بازگردانید، خواهید دید یک ماژول دوربین مربع شکل با گوشه‌های منحنی چشم‌نوازی می‌کند و در آن دو سنسور دوربین به صورت مورب قرار گرفته‌اند. در قسمت بالای سنسور موجود در سمت راست، یک فلاش ال ای دی قرار گرفته که قدرت بالایی دارد. این سنسور ال ای دی می‌تواند نور محیط را برای تصویربرداری با توجه به پایین بودن شدت نور طبیعی تامین کند؛ این ال ای دی می‌تواند تاثیر قابل قبولی روی کیفیت تصویربرداری و فیلمبرداری داشته باشد. از طرف دیگر در بخش مرکزی قسمت عقب گوشی آیفون 15 شاهد درج شدن لوگوی مخصوص اپل خواهید بود. این لوگو می‌تواند باعث شود کاربران زیبایی منحصر به فردی را شاهد باشند که خبری خوب برای کاربران به حساب خواهد آمد.

iphone 15 11

در ادامه کار اگر به بخش جلوی گوشی نگاه کنید، شاهد یک نمایشگر بزرگ خواهید بود که حاشیه‌های زیادی ندارد. در گوشی‌های آیفون عادت کرده بودیم که یک ناچ بزرگ را در بخش بالای نمایشگر شاهد باشیم، اما این بار شاهد یک جزیره داینامیک هستیم که توانسته باعث تفاوت و زیبایی دستگاه شود. دیگر خبری از ناچ نبوده که بتواند باعث ناراحتی کاربران از نظر طراحی شود، اما وجود این جزیره باعث شده است کاربران با یک حالت و سبک طراحی جدید مواجه شوند که خبری خوب به حساب می‌آید.

خوشبختانه ظاهر گوشی هوشمند آیفون 15 به اندازه‌ای جذاب بوده که می‌تواند رضایت کاربران را به دست آورد. کاربران می‌توانند هنگام خرید آیفون 15 از جنس بدنه و قابلیت‌های ظاهری آن نهایت لذت را کسب کنند. خوشبختانه تیم طراحی اپل تلاش کرده است تا زیبایی را تقدیم نگاه کاربران کند و تا حد زیادی این اتفاق افتاده است.

صفحه نمایش گوشی آیفون 15

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی هوشمند آیفون 15 را باید صفحه نمایش آن معرفی کرد. این صفحه نمایش دارای قابلیت ایده‌آل بوده و جذابیت آن باعث می‌شود رضایت کاربران را به سادگی جلب کند. در حقیقت آیفون 15 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچ بوده که سایز ایده‌آل آن برای کاربران اهمیت زیادی دارد. همانطور که می‌دانید، کاربران زیادی در سراسر جهان علاقه‌مند به خرید گوشی در سایز کوچک‌تری هستند و همواره اپل گوشی‌های پایه را با سایز کوچک‌تری تولید و عرضه می‌کند.

iphone 15 1

این نمایشگر با سایز 6.1 اینچ از نوع پنل Super Retina XDR OLED بوده و باید بدانید که از قابلیت‌هایی همانند HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از چنین قابلیت‌های مهمی توسط صفحه نمایش می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. وضوح بالای 1179×2556 پیکسل سبب می‌شود شاهد یکی از بهترین دستگاه‌های تولید شده باشیم، چرا که می‌توان انتظار داشت محتواهای ویدیویی و تصویری باکیفیت بالایی در آن پخش شود. یکی دیگر از موارد مهمی که باید درباره نمایشگر آیفون 15 بدانید، ارائه حداکثر میزان روشنایی برابر با 2000 نیت بوده که می‌تواند باعث شود دستگاه در برابر نور مستقیم خورشید هم دوام بسیار خوبی داشته باشد.

نسبت نمایشگر به بدنه گوشی آیفون 15 برابر با 86.4 درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلو از نمایشگر تشکیل شده است. در ادامه کار باید بدانید دستگاه دارای محافظ خاص روی نمایشگر بوده که باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود. خوشبختانه شرایط برای دستگاه ایده‌آل بوده و می‌توان گفت یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند آیفون را شاهد هستیم.

اسپیکر گوشی آیفون 15

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پیرامون گوشی هوشمند آیفون 15 که باید مدنظر قرار دهید، اسپیکرهای قدرتمند آن است. در حقیقت این گوشی آیفون دارای اسپیکرهای قدرتمند و باکیفیت بوده که می‌توانند رضایت کاربران را به دست آورند. گاهی وقت‌ها ممکن است برای کاربران کیفیت صدا اهمیت داشته باشد و گاهی وقت‌ها این امکان وجود دارد که برای کاربران، حجم صدا حائز اهمیت باشد.

خوشبختانه وضعیت و شرایط صدا در گوشی هوشمند آیفون 15 به گونه‌ای است که می‌تواند کیفیت و حجم صدا را به خوبی و در یک حد نرمال ارائه کند. کمپانی اپل به وجود اسیکرهای پرقدرت و بادوام در گوشی‌های هوشمند خود متعهد بوده و توانسته این مسئله را به خوبی مدیریت کند.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی گوشی آیفون 15

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند را باید سیستم عامل آن‌ها عنوان کرد. در حقیقت گوشی هوشمند آیفون 15 دارای جدیدترین سیستم عامل iOS بوده که می‌تواند قابلیت‌های نرم افزاری مختلف را به سادگی در اختیار کاربران قرار دهد. این دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS 17 بوده و هنگامی که دستگاه را خریداری کنید، خواهید دید بعد از اتصال به وای فای آپدیت‌های منظم آن دریافت خواهد شد. این به‌روزرسانی‌ها باعث می‌شود شما بتوانید جدیدترین ویژگی‌های اضافه شده به سیستم عامل را دریافت کنید و در عین حال باید به این مسئله توجه کنید که آپدیت‌ها می‌توانند از نظر امنیت، دوام بالایی را برای دستگاه رقم بزنند.

در کنار تمام ویژگی‌های بیان شده باید به حسگرهای امنیتی آن اشاره کرد. گوشی‌های آیفون دارای فیس آی دی هستند که می‌توانند بر اساس چهره کاربران تنظیم شده و شناسایی کنند. از طرف دیگر شما می‌توانید با استفاده از پسورد برای افزایش ضریب ایمنی دستگاه استفاده کنید که این به عنوان یک خبر خوب به حساب خواهد آمد. در صورتی که قصد خرید یکی از بهترین گوشی‌های آیفون را دارید، بدون تردید آیفون 15 می‌تواند در زمینه افزایش ضریب ایمنی از خود قابلیت‌های بسیار خوبی نشان دهد. در ادامه و بررسی سایر بخش‌های گوشی هوشمند آیفون 15 همراه شما خواهیم بود.

سخت افزار گوشی آیفون 15

گوشی هوشمند آیفون 15 دارای تراشه جدید استفاده شده از مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس نیست. در حقیقت این دستگاه هنوز دارای پردازنده 4 نانومتر بوده که از نوع A16 Bionic است. شما می‌توانید از این پردازنده اصلی برای انجام کارهای خود استفاده کنید. این پردازنده به گونه‌ای با سایر بخش‌های سخت افزار دستگاه بهینه‌سازی شده که می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کند.

iphone 15 2

در کنار پردازنده اصلی موجود در گوشی هوشمند آیفون 15 باید به پردازنده گرافیکی آن اشاره کنیم که از نوع Apple GPU 5-Core است. شما باید بدانید که سرعت اجرای دستورها در گوشی‌های آیفون در بهترین شرایط قرار دارد و کاربران در مقایسه با گوشی‌های اندروید شاهد هیچگونه افت یا کاهش سرعت در اجرای دستورها نخواهند بود؛ این مسئله را باید یکی از ویژگی‌های مهم اسمارتفون به حساب آورد که قابلیت‌های بسیار خوب آن می‌تواند روی نظر کاربران تاثیر زیادی داشته باشد.

از طرف دیگر در گوشی هوشمند آیفون 15 شاهد قرارگیری حافظه رم 6 گیگابایت هستیم و شما می‌توانید دستگاه را در مدل‌های مختلف بر اساس حافظه‌های ذخیره‌سازی مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، آیفون 15 دارای حافظه‌های ذخیره‌سازی داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت خواهد بود که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی ذکرشده برای نگه‌داری حجم قابل قبولی از اطلاعات استفاده کنند.

خوشبختانه عملکرد گوشی‌های آیفون در زمینه اجرای اطلاعات به گونه‌ای بوده که می‌تواند رضایت کاربران را به دست آورد. شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS را نمی‌توان با گوشی‌های اندروید مقایسه کرد. کاربرانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، قطعا در استفاده از سیستم عامل‌های اندروید با توجه به سرعت پایین‌تر آن‌ها احساس بدی خواهند داشت. در صورتی که قصد دارید آیفون 15 را خریداری کنید، باید بدانید دستگاه توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب را خواهد داشت و این خبر خوبی است.

دوربین گوشی آیفون 15

در گوشی هوشمند آیفون 15 شاهد دو دوربین در بخش عقب دستکاه هستیم. شما می‌توانید از سسنور اصلی 48 مگاپیکسل آن با گشودگی دیافراگم f/1.6 برای تصویربرداری استفاده کنید. همچنین در کنار سنسور اصلی دستگاه شاهد قرارگیری سنسور ثانویه 12 مگاپیسل هستیم که گشودگی دیافراگم آن هم برابر با f/2.4 است. شما می‌توانید از این سنسورها برای تصویربرداری استفاده کرده و بهترین شرایط را تجربه کنید.

iphone 15 9

از طرف دیگر در بخش جلوی گوشی هوشمند آیفون 15 شاهد قرارگیری دوربین 12 مگاپیکسل هستیم که با استفاده از آن می‌توانید تصویربرداری را به خوبی انجام دهید. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند را برای تصویربرداری از سری محصولات آیفون خریداری کنید، بدون تردید آیفون 15 می‌تواند موجب جلب رضایت شما شود.

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون در زمینه تصویربرداری شهرت زیادی دارند و کمپانی اپل در این زمینه موفق شده است عملکرد بی‌نظیری از خود نشان دهد. شما می‌توانید آیفون 15 را با خیالی آسوده خریداری کرده و از آن برای تصویربرداری استفاده کنید.

iphone 15 7

iphone 15 4

iphone 15 5

iphone 15 6

باتری گوشی آیفون 15

یکی دیگر از بخش‌های مهم گوشی هوشمند آیفون 15 را باید باتری آن عنوان کرد. شما می‌توانید از این دستگاه برای استفاده روزمره به سادگی بهره‌مند شوید. در حقیقت آیفون 15 به لطف باتری قدرتمند خود با ظرفیت 3349 میلی آمپر ساعت می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. فراموش نکنید گوشی هوشمند آیفون 15 به دلیل سایز نمایشگر کوچک‌تر خود نمی‌تواند باتری با ظرفیت بیشتری ارائه کند، اما همین باتری با ظرفیت ذکرشده می‌تواند برای استفاده روزمره کاربران، کاربرد خوبی داشته باشد.

این دستگاه با در اختیار داشتن باتری ذکرشده می‌تواند از فناوری شارژ سریع 20 وات سیمی، 15 وات مگ سیف و 4.5 وات معکوس پشتیبانی کند. قدرت و سرعت شارژ مجدد دستگاه با روش‌های مختلف به گونه‌ای بوده که می‌تواند موجب جلب رضایت کاربران شود. در صورتی که قصد دارید گوشی هوشمند آیفون 15 را خریداری کنید، اما کماکان نسبت به قدرت باتری آن تردید دارید، باید بدانید این دستگاه دارای یکی از بهترین باتری‌های تولید شده بوده و می‌تواند موجب جلب رضایت کاربران شود. حال اگر قصد خرید گوشی آیفون جدیدی را دارید و دچار چالش شده‌اید؟ تنها نیستید. پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله راهنمای خرید گوشی آیفون است.

سخن آخر

یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی اپل را باید آیفون 15 معرفی کرد. این گوشی هوشمند می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد و شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم بزند. توجه داشته باشید گوشی آیفون 15 به لطف سخت افزار قدرتمند خود که می‌توان به دوربین، پردازنده اصلی و سایر موارد اشاره کرد، یک انتخاب عالی بوده و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا آیفون 15 از آیفون 14 قدرتمندتر است؟

وجود پردازنده‌های مشابه و طراحی یکسان را باید از مهم‌ترین ویژگی‌ها در مقایسه آیفون 14 و 15 دانست. در حالت کلی باید بگوییم آیفون 15 می‌تواند عملکردی بهتر از آیفون 14 نشان دهد و جایی برای تردید وجود ندارد، اما کسانی که آیفون 14 در اختیار دارند هم لزومی نیست ارتقا را انجام دهند.

آیا گوشی آیفون 15 می‌تواند در زمینه تصویربرداری عملکرد خوبی داشته باشد؟

بله؛ گوشی هوشمند آیفون 15 دارای قابلیت‌های منحصر به فرد بوده و می‌تواند شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزند. یکی از این ویژگی ها  ارتباط ماهواره ای می‌باشد که پلازا دیجیتال در بلاگ ارتباط ماهواره‌ای آیفون 15 چیست؟ به طور کامل راجع به آن توضیح داده است. در حقیقت این گوشی موبایل به لطف پردازنده قدرتمند خود، می‌تواند پیرامون تصویربرداری و سایر موارد بهترین عملکرد را ارائه کند و شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *