تاریخ انتشار: 03 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 1 دقیقه

مینگ چی کو تحلیلگر مشهور اپل اطلاعات جدیدی در مورد محصول هیبریدی تاشوی اپل ارائه کرده است. او معتقد است که این شرکت ممکن است نه تنها یک، بلکه دو دستگاه تاشو را در نیمه اول سال 2026 عرضه کند. این گزارش با شایعات اخیر همخوانی دارد که ادعا می‌کنند این دستگاه شبیه به تبلت تاشو در اواخر سال 2025 یا اوایل 2026 رونمایی خواهد شد.

در حالی که گزارش شده مک بوک تاشدنی تا دو سال دیگر راهی بازار می‌شود، ظاهراً اولین آیفون تاشدنی هم در راه است.

آپدیت ۳ تیر ماه ۱۴۰۳

امروز بار دیگر به این موضوع اشاره شد که آیفون تاشدنی در سال ۲۰۲۶ راهی بازار می‌شود. گفته شده سامسونگ قراردادی برای تولید صفحه نمایش تاشدنی برای اپل امضا کرده است.

آیفون تاشدنی + مشخصات

آپدیت 5 خرداد

دو فرم فاکتور مختلف در دست ساخت هستند. یکی با اندازه 20.25 اینچ و دیگری 18.8 اینچ که در حالت تا شده به ترتیب به 14-15 اینچ و 13-14 اینچ کاهش می‌یابند. گزارش شده که احتمالاً ال جی تنها تامین کننده این پنل‌های تاشو خواهد بود. شرکت Amphenol تامین‌کننده لولای این محصول است. هر دو دستگاه تاشو از تراشه M5 اپل استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود تعداد فروش این دستگاه‌ها بالاتر از Vision Pro باشد و حدود یک میلیون دستگاه فروخته شود.

یافته‌های زنجیره تأمین نشان می‌دهند که LG تنها تامین‌کننده این پنل‌های تاشو خواهد بود و این پنل‌ها بدون چین خواهند بود، که این ویژگی باعث افزایش هزینه می‌شود. هزینه تخمینی هر پنل بین 600 تا 650 دلار و هر لولا بین 200 تا 250 دلار خواهد بود. شرکت Amphenol تامین‌کننده لولای اپل خواهد بود.

آپدیت ۱۷ اردیبهشت

گزارش شده که اولین iPhone تاشدنی در سال ۲۰۲۶ راهی بازار می‌شود. البته هنوز اطلاعات زیادی درباره آیفون با صفحه نمایش تاشدنی منتشر نشده، اما گفته شده که این گوشی تا دو سال دیگر راهی بازار می‌شود.

گفته شده که تولید انبوه این گوشی هوشمند تا دو سال دیگر شروع میشود. گزارش های جدید هم می‌گویند که آیفون ۱۷ اسلیم هم در راه است.

آپدیت ۲۴ اردیبهشت

foldable iphone

امروز گزارش شده که صفحه نمایش آیفون تاشدنی توسط سامسونگ ساخته می شود. گفته شده اپل قرارداد جدیدی با سامسونگ بسته که به واسطه آن سامسونگ تولید صفحه نمایش تاشدنی آیفون را به عهده گرفته است.

برخی گزارش ها می‌گویند که آیفون تاشدنی ظاهری همانند گلکسی Z Flip سامسونگ خواهد داشت و به صورت صدفی باز و بسته می‌شود.

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *