تاریخ انتشار: 03 خرداد 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از لپ تاپ مشاهده شود گرم شدن بیش از حد دستگاه است. این گرمای بیش از حد ممکن است به مرور زمان مشکلاتی را برای دستگاه ایجاد کند. در این مطلب به راه حل های مقابله با گرمای بیش از حد لپ تاپ اشاره خواهیم کرد.

راه حل های مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌ تاپ

 

تمیز کردن دریچه هوای لپ تاپ

تمیز کردن دریچه هوای لپ تاپ

قطعات لپ تاپ  معمولاً طوری ساخته می‌شوند که دمای بالا را به راحتی تحمل کنند. بالا رفتن دمای لپ تاپ اتفاق عجیبی نیست چراکه به صورت خودکار سیستم خنک کننده داخلی می‌تواند این دما را کنترل کند و با خارج کردن گرما از درچه هوا سیستم را خنک نگه دارد. اما زمانی که دریچه هوای لپ تاپ بخاطر وجود گرد و خاک بسته شود این خروج گرما انجام شدنی نیست و با گذشت زمان قطعات با مشکل مواجه می‌شود. به همین دلیل بهتر است حداقل سالی یکبار لپ تاپ خود را سرویس کرده و دریچه هوای لپ تاپ را کاملاً تمیز کنید تا از مسدود شدن آن‌ها جلوگیری شود.

استفاده از پایه خنک کننده برای لپ تاپ

استفاده از پایه خنک کننده برای لپ تاپ

یکی از بهترین راه حل های مقابله با گرمای بیش از حد لپ تاپ، استفاده از پایه خنک کننده یا همان کول‌پد است. داخل لپ تاپ فن خنک کننده وجود دارد که دمای داخلی را کاهش می‌دهد. اما برای کمک به این فن‌ها می‌توانید از پایه خنک کننده استفاده کنید. پایه خنک کننده یک وسیله‌ی مفید و موثر برای کاهش دمای لپ‌تاپ‌ها است. این دستگاه‌ها به طور عمده شامل یک پایه یا صفحه‌ صاف هستند که لپ‌تاپ بر روی آن قرار می‌گیرد و یک یا چند عدد فن خنک‌کننده دارند که در زیر آن قرار دارد.

وظیفه اصلی این پایه‌ها ایجاد تهویه هوا زیر لپ‌تاپ است که منجر به افزایش جریان هوای داخل دستگاه و افزایش سرعت خنک شدن می‌شود. علاوه بر این، برخی از پایه‌های خنک کننده دارای قابلیت تنظیم سرعت فن و یا ارتفاع قابل تنظیم هستند تا بهترین تنظیمات برای خنک کردن لپ‌تاپ را فراهم کنند و برای مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌ تاپ بهترین عملکرد را داشته باشند.

این ابزارهای مفید به طور گسترده در استفاده‌های روزمره و همچنین برای کاربرانی که نیاز به استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از گرمای بیش از حد و احتمال آسیب به دستگاه جلوگیری شود. شما می‌توانید انواع کول پد را در فروشگاه پلازا دیجیتال با بهترین قیمت خریداری کنید.

محل قرارگیری صحیح برای لپ تاپ

محل قرارگیری صحیح برای لپ تاپ

قرار دادن لپ‌تاپ روی سطح صاف می‌تواند تاثیر مهمی در خنک کردن آن داشته باشد و یکی از راه حل های مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌ تاپ است. زمانی که لپ‌تاپ بر روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد، این امکان وجود دارد که تهویه هوای آن به طور کامل انجام شود. اگر لپ تاپ را روی سطح نرم مثل بالش یا تخت‌خواب قرار دهید احتمالاً تهویه به خوبی انجام نخواهد شد و به همین دلیل به مرور زمان خرابی قطعات را مشاهده خواهید کرد. قرار دادن لپ تاپ روی سطح صاف خنک شدن آن را راحت‌تر می‌کند و جریان هوا بیشتر انجام می‌شود.

استفاده از نرم افزار و سیستم عامل بروز شده و جدید

استفاده از نرم افزار و سیستم عامل بروز شده و جدید

استفاده از نرم‌افزارها و سیستم عامل‌های قدیمی می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم تاثیری بر گرم شدن لپ‌تاپ داشته باشد. سیستم عامل‌‌ها و برنامه‌های قدیمی ممکن است به طور کامل بهینه نشده باشند و به منابع بیشتری برای اجرای برنامه‌ها نیاز داشته باشند. به همین دلیل باعث بالا رفتن دمای لپ تاپ خواهند شد.

سخن آخر

در این مطلب به راه حل های مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌ تاپ پرداختیم. خوب است بدانید که شما مشتریان محترم می‌توانید انواع لپ تاپ را با گارانتی از فروشگاه پلازا دیجیتال تهیه کنید. توجه داشته باشید همه موارد فنی از جمله سوختگی پیکسل صفحه‌نمایش، خرابی مادربرد و به مشکل خوردن قطعات و … به غیر از ضربه خوردگی و آب‌خوردگی شامل گارانتی خواهند شد. تمامی محصولات فروشگاه پلازا دیجیتال از جمله لپ تاپ ها دارای گارانتی تعویض و ضمانت خرابی هستند. به همین دلیل در صورت خرابی لپ تاپ، تیم فنی ما مشکل دستگاه شما را برطرف خواهند کرد.

سوالات متداول

آیا کاهش تعداد نرم‌افزارهایی که بصورت پس‌زمینه اجرا شده است، می‌تواند بهبود مدیریت حرارت و کاهش گرمای بیش از حد در لپ‌تاپ را به همراه داشته باشد؟

بله، کاهش تعداد نرم‌افزارهایی که به‌صورت پس‌زمینه اجرا می‌شوند، می‌تواند باعث کاهش گرمای بیش از حد در لپ‌تاپ شود. با کاهش تعداد نرم‌افزارهای فعال، بار پردازشی سیستم کاهش می‌یابد و منابع سیستم به طور کلی بهینه‌تر مدیریت می‌شود، که در نتیجه می‌تواند مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌ تاپ کمک کند.

آیا استفاده از نرم‌افزارهایی با خصوصیات پردازشی سنگین تأثیری بر گرم شدن و خرابی لپ‌تاپ دارد؟

بله، استفاده از نرم‌افزارهایی که نیاز به پردازش سنگین دارند می‌تواند بر گرم شدن لپ‌تاپ تاثیر گذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم طبق روش‌هایی که توضیح داده شد، در حین استفاده از این نرم‌افزارها دمای سیستم را کاهش دهید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *