تاریخ انتشار: 08 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

ظاهر یک گوشی موبایل هوشمند چقدر برای شما اهمیت دارد؟ البته که طراحی ذهنی است و زیبایی، همانطور که می‌گویند، در چشم بیننده است. با اینکه طراحی گوشی‌های هوشمند تقریباً به نقطه اشباع رسیده است، برخی مدل‌ها به دلیل ارائه چیزی متفاوت و منحصر‌به‌فرد از بقیه متمایز هستند. هم اکنون تعداد زیادی گوشی با ظاهر شکیل در بازار وجود دارد و ما 12 تا از آنها را انتخاب کرده‌ایم که از نظر ظاهر و طراحی امتیاز بالایی دارند.

اگر علاقه‌مندید بدانید در حال حاضر زیباترین گوشی‌های جهان کدامند و با ویژگی‌های آنها آشنا شوید، این مقاله از پلازا برای شماست. پس همراه ما باشید.

most beautiful phones

فهرست زیباترین گوشی‌های جهان

Samsung Galaxy S24 Ultra

در رتبه نخست این لیست جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ یعنی S24 Ultra قرار دارد. در طراحی گوشی موبایل سامسونگ مدل S24 Ultra با ظرفیت 1 ترابایت و رم 12 گیگابایت ، سامسونگ ساختار را تقویت کرده و شاسی را به یک قاب تیتانیومی کاملاً جدید و صفحه نمایش شیشه‌ای Corning Gorilla Armor ارتقا داده است. در قیاس با مدل قبلی باید گفتS23 Ultra از یک قاب آلومینیومی بهره می‌گرفت که با وجود زیبایی، استحکام کمتری نسبت به تیتانیوم داشت.

اما آیا تیتانیوم و این ترکیب شیشه‌ای جدید محکم‌تر است؟ باید گفت بله! آزمایش‌ها این چنین نشان داده‌اند.

s24 ultra

این گوشی موبایل سامسونگ همچنین طراحی کمی نازک‌تر و سبک‌تری دارد اما صفحه نمایش 6.8 اینچی همچنان به قوت خود باقی است. از این لحاظ تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی دیده نمی‌شود؛ به عبارتی ظاهر و احساس دستگاه‌های سری گلکسی اس نمادین به نظر می‌رسد.

تیتانیوم به کار رفته در آن هم شیک به نظر می‌رسد و در دست احساس راحتی دارد. به طور کلی، S24 Ultra ظاهر بسیار شکیل و مدرنی دارد و می‌توان ادعا کرد زیباترین گوشی حال حاضر جهان است.

Samsung Galaxy S24

سامسونگ در اصلاح طراحی گلکسی S24 سنگ تمام گذاشته است. در حالی که نمایشگر جلویی مشابه نمونه قبلی خود با پنل مسطح حدوداً 6.17 اینچی است، تغییرات قابل توجهی در فریم‌های جانبی وجود دارد که منجر به تجربه متفاوت در دست می شود. این گوشی از طراحی قاب تخت استفاده می‌کند که از لبه‌های گرد دیده شده در مدل‌های قبلی فاصله دارد. این انتخاب طراحی ممکن است احساس مجذوب‌تری را در دست ایجاد کرده و نظرات مختلفی را از سوی کاربران داشته باشد.

s24

یکی از بارزترین تغییرات طراحی، تعبیه یک آنتن UWB (Ultra-Wideband) در قسمت کناری است. این یکی از تغییرات مهم سامسونگ است، زیرا آنها منابع زیادی را به فناوری UWB در خط گوشی‌های Galaxy خود اختصاص می‌دهند. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین به نظر می‌رسد که گلکسی اس 24 رنگ آبی روشن را به عنوان یکی از گزینه‌های خود دارد. این گوشی هم یکی از دیگر از جاذبه‌های برند سامسونگ است که در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.

iPhone 15 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس و همتای کوچکتر آن، آیفون 15 پرو مکس، ممکن است از نظر ظاهری شبیه به مدل‌های قبلی خود باشند، اما وقتی می‌گوییم تغییرات طراحی ایجاد شده در سال جاری قابل توجه است، به ما اعتماد کنید.

اولین تغییر سوئیچ به بدنه تیتانیومی است. آیفون 15 پرومکس دارای بدنه تیتانیوم درجه 5 با روکش برس خورده در لبه‌های منحنی است. این تغییر به بدنه تیتانیوم، همان آلیاژ تیتانیوم مورد استفاده در مریخ نورد طبق ارائه اپل، آیفون 15 پرومکس را به سبک‌ترین مدل آیفون پرومکس تاکنون و پر فروش ترین گوشی های موبایل دنیا تبدیل کرده است.

iphone 15

و بله، این لبه‌ها به جای طراحی کاملاً صاف نسل قبلی گوشی آیفون، کمی گرد هستند. این باید احساس ارگونومیک بیشتری را به دست شما بدهد؛ یک تغییر کوچک اما خوشایند. اپل همچنین اندازه قاب آیفون 15 پرومکس را کاهش داده و ادعا می‌کند که این مدل‌ جدید دارای کوچک‌ترین قاب‌های آیفون تا به امروز هستند. رنگ‌های این گوشی نیز واقعاً فوق‌العاده هستند و چشم را خیره می‌کنند.

Nothing Phone 2

Nothing Phone 2 بر اساس همان طراحی قبلی خود ساخته شده و این اصلاً بد نیست؛ زیرا Phone 1 طراحی متمایز داشت. با رابط Glyph که آن هم بهبود یافته است، یک بخش پشتی گوشی موبایل ناتینگ شفاف دریافت می‌کنید. علاوه بر تغییرات جزئی چیدمان، می‌توانید به ‌طور جداگانه چراغ‌های Glyph بیشتری را نسبت به قبل کنترل کنید، و پنل شیشه‌ای عقب کمی در لبه‌ها خمیده می‌شود تا با شاسی مسطح آلومینیومی مطابقت داشته باشد.

برخلاف نسخه قبلی که در رنگ‌های سفید و مشکی موجود بود، Phone 2 در رنگ‌های خاکستری و مشکی عرضه شده است. صفحات پشتی به جای سفید خاکستری هستند و ظاهری دودی و جذاب به گوشی می‌دهند.برای راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا 10 میلیون تومان این گوشی واقعاً طراحی جذاب و خاصی دارد و چشم‌ها را خیره می‌کند.

nothing phone 2 1

Samsung Galaxy F54 5G

گوشی میان رده 5G سامسونگ که مدتی پیش به بازار عرضه شد، گلکسی F54 نیز به این لیست راه یافته است.  برای راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان این گوشی زیبا دارای پشتی براق با محفظه لنز شبیه به مدل‌های پرچمدار و گوشه‌های گرد است که به طراحی آن ظاهری تازه و جذاب می‌بخشد.

این گوشه‌های نرم و گرد گرفتن راحت گوشی و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی F54 با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت که در رنگ‌های Meteor Blue و Stardust Silver موجود است، انتخابی از رنگ‌ها را برای مطابقت با سبک هر فرد ارائه می‌دهد.

samsung f54

OnePlus 11 نسخهMarble Odessey

OnePlus 11 چندی پیش نسخه Marble Odessey OnePlus 11 را به بازار عرضه کرد. طراحی مرمر مانند این گوشی با بدنه عظیم دوربین و ریل‌های جانبی طلایی، طراحی گوشی را واقعاً جذاب کرده است. ظاهر آن احساس یک قطعه سنگ مرمر صیقلی را به بیننده می‌دهد.

ویژگی بارز این نسخه محدود این است که هیچ ‌یک از نسخه‌های آن مانند یکدیگر نخواهند بود. قسمت پشتی گوشی موبایل وان پلاس از یک ماده سنگ ریزه کریستالی کمیاب ساخته شده است که همانطور که گفتیم به مرمر شباهت دارد – یک بافت بصری خام از سنگ‌هایی که توسط کریستال‌هایی که خیلی کوچک هستند و حتی با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند.

oneplus 11

Vivo X90 Pro

گوشی‌های سری X Vivo همیشه در زمره دستگاه‌های خوش‌دست قرار داشته‌اند و X90 Pro هم تفاوتی با بقیه ندارد. محفظه دوربین دایره‌ای که کمی خارج از مرکز است با پوشش چرم گیاهی به اندازه کافی خوب است تا در لیست گوشی‌های هوشمند زیبا قرار بگیرد.

طراحی این گوشی یک تجربه منحنی یکنواخت جلو و عقب را با صفحه نمایش با انحنای شدید ارائه می‌دهد که بقیه گوشی‌ها در حال دور شدن از آن هستند. اگر به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ هستید که بتوانید آن را به راحتی در یک دست بگیرید، X90 Pro لزوماً چیز بدی نیست.

vivo

Oppo Find N2 Flip

Oppo Find N2 Flip یک گوشی تاشو با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف است. همه چیز در مورد این گوشی از مکانیزم تاشو گرفته تا فیت شدن و تکمیل آن، درجه یک است. صفحه نمایش 2.36 اینچی پشت آن نیز بر طراحی و کاربردی بودن دستگاه افزوده است.

Find N2 Flip به طرز شگفت‌آوری نازک و سبک است، وزن آن تنها 191 گرم و اندازه آن در حالت تا شدن به چیزی حدود 7.45 میلی متر می‌رسد. اندازه دستگاه زمانی که تا شود شبیه یک آینه آرایشی کوچک است؛ یک دستگاه ظریف و جمع و جور که به راحتی می‌توان آن را در یک کیف یا جیب کوچک قرار داد. در کف دست Flip Find N2 حسی نرم و طبیعی به شما می‌دهد.

oppo find

سری Realme 11 Pro

سری Realme 11 Pro در میان گوشی‌های ارزان قیمت موجود در بازار قرار دارد. با این حال، دوربین دایره‌ای که در مرکز قرار گرفته است، همراه با ریل‌های جانبی طلایی با پوشش چرم گیاهی، آن را برای قرار گرفتن در این لیست واقعاً شایسته کرده است.

reale 11

وقتی نوبت به بازی در حین حرکت می‌رسد، آماده باشید که در مکان‌های عمومی مانند مترو یا رستوران‌ نگاه‌ها را به خود جلب کنید. زیبایی بی‌نظیر این گوشی گیمینگ ROG Phone 7 جسارت زیادی دارد و با طراحی پشتی آن توجه‌ها را حسابی به خود جلب می‌کند. لوگوی نورانی ROG در پنل پشتی به عنوان نمادی درخشان از قدرت بازی عمل می‌کند، در حالی که شیشه شیک Gorilla Glass 3 با پوشش دو رنگ مرواریدی جذاب، به آن ظرافتی ویژه‌ای می‌دهند.

ROG Phone 7 دارای یک زبان طراحی منحصربه‌فرد است؛ دقیقاً همان چیزی که گیمرها ممکن است بخواهند. در پشت این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش POLED عمودی کوچک می‌بینیم که ایسوس آن را ROG Vision می‌نامد. درب پشتی کاربردی برای خنک کردن کارآمد، به زیبایی این گوشی افزوده است.

asus rog phone

Google Pixel 7a

مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی هوشمند سری Pixel 7 دارای زبان طراحی مشابه Pixel 7 Pro است. این بدان معناست که ممکن است دوربین عالی پیکسل 7 پرو را نداشته باشید، اما مطمئناً از طراحی جذاب آن برخوردار هستید.

پیکسل 7a گوگل تقریباً از پیکسل 7 قابل تشخیص نیست. به خصوص در رنگ سفید خود، این گوشی از همان قاب نقره‌ای مات، همان پشتی براق، ساختار دو دوربینی و یک صفحه نمایش صاف در جلو بهره می‌برد.

همچنین Pixel 7a دارای یک نوار فلزی افقی است که تنظیمات دوربین دوگانه را در خود جای داده و ظاهر منحصربه‌فردی به گوشی می‌بخشد.

google

Xiaomi 12 Pro+

Redmi Note 12 Pro+ 5G تجسمی از یک روح آینده نگر در شکلی بدیع است. این گوشی بخش دوربین فلزی ظریف و لبه‌های صاف است. همچنین در سه رنگ مسحورکننده آبی یخی، سفید قطبی و مشکی ابسیدین عرضه می‌شود. برای راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا 20 میلیون تومان باید بگوییم شیائومی 12 پرو پلاس دارای طراحی منظم و تمیزی است که از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسد. امتیاز اضافی در اینجا گوشه‌های گرد و منحنی پشت است که باعث می‌شود گوشی موبایل شیائومی متناسب و متقارن به نظر بیاید. همانطور که شرکت در وب سایت خود می‌گوید و ما هم موافقیم: خطوط صاف و براق، لمسی مخملی و در عین حال مات.

xiaomi 12 pro

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی 12 تا از زیباترین گوشی‌های هوشمند جهان به همراه راهنمای خرید گوشی موبایل: نکات مهم و کاربردی پرداختیم. در این لیست از پرچمداران برندهایی مانند سامسونگ و آیفون داشتیم تا مدل‌های میان رده و گیمینگ. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

چنانچه قصد خرید گوشی هوشمند از بهترین برندهای دنیا از جمله اپل، سامسونگ، شیائومی و … را دارید، فروشگاه پلازا دیجیتال در خدمت شماست. شما همواره می‌توانید لیستی از جدیدترین مدل‌های موبایل را از فروشگاه اینترنتی ما بررسی نمایید. خرید اینترنتی تمامی گوشی‌ها با به‌روز‌ترین تکنولوژی های روز دنیا، بصورت نقد و اقساط امکان پذیر است.

سوالات متداول کاربران

چه چیزی یک گوشی را زیبا می‌کند؟

زیبایی در گوشی‌ها یک مفهوم ذهنی است و می‌تواند شامل عواملی مانند طراحی، مواد ساخت، کیفیت نمایشگر و توجه به جزئیات باشد.

آیا جنس گوشی روی زیبایی آن تاثیر دارد؟

بله، موادی مانند شیشه، فلز و سرامیک اغلب با طرح‌های ممتاز و زیبا همراه هستند. انتخاب متریال می‌تواند بر ظاهر و احساس کلی گوشی تاثیر بگذارد.

آیا نمایشگرهای بدون حاشیه جذاب‌ترند؟

بسیاری از کاربران گوشی‌هایی با حداقل حاشیه یا نمایشگرهای بدون حاشیه را جذاب می‌دانند، زیرا ظاهری شیک و مدرن دارند. با این حال، ترجیحات ممکن است متفاوت باشد.

آیا رنگ گوشی در زیبایی آن اهمیت دارد؟

رنگ می‌تواند به طور قابل توجهی بر زیبایی گوشی تاثیر بگذارد. تولید کنندگان اغلب رنگ‌های متنوعی را ارائه می‌دهند و انتخاب بستگی به سلیقه شخصی دارد.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *