تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 15 دقیقه

اگر به دنبال خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان هستید، ما بهترین گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان را به شما معرفی کردیم. ادامه لیستی از گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان | لیست بهترین گوشی های حال حاضر

همراه با ما باشید تا نگاهی داشته باشیم به بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار که در بازه قیمتی تا 5 میلیون تومان قرار می‌گیرند.

مقاله مشابه: بهترین گوشی های موبایل سامسونگ تا 10 میلیون تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A05 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان | گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A05 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

صفحه نمایش6.7 اینچ PLS LCD، وضوح 720×1600 پیکسل
پردازندهMediatek MT6769V/CZ Helio G85
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2
دوربیندو گانه 50 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
سلفی8 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع25 وات
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • مناسب برای فعالیت‌های روزانه
  • دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری عالی

یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازه قیمتی 5 میلیون تومان را باید گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A05 با ظرفیت 64 و رم 4 گیگابایت معرفی کرد که یکی از محصولات تولید شده توسط غول فناوری کره جنوبی به حساب می‌آید. این دستگاه دارای قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی بوده و توانسته آن را به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار تبدیل کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A05 می‌توان به ظاهر جذاب و بدنه باکیفیت آن اشاره کرد. همچنین وزن این دستگاه معادل 195 گرم بوده که در نوع خود، بی‌نظیر بوده و کاربران هنگام استفاده از دستگاه دچار مشکل نخواهند بود.

در بخش جلوی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05 شاهد قرارگیری نمایشگر 6.7 اینچ PLS LCD خواهید بود که با وضوح 720×1600 پیکسل در دسترس قرار دارد. همچنین باید بدانید این گوشی هوشمند با نسبت نمایشگر به بدنه 82.1 درصد همراه بوده که نشان می‌دهد در بخش جلو حاشیه وجود دارد.

قدرت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A05 توسط پردازنده Mediatek MT6769V/CZ Helio G85 تامین می‌شود که یک پردازنده با پایه تراشه 12 نانومتر است. البته این دستگاه با پردازنده گرافیکی واحد Mali-G52 MC2 همراه بوده و دیگر خبری از تغییر در این بخش وجود ندارد.

شما می‌توانید این دستگاه را در مدل‌های مختلف با حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی متفاوت خریداری کنید. به عنوان مثال، این دستگاه با حداقل حافظه رم 4 در دسترس قرار خواهد داشت و حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن از حداقل 64 گیگابایت است. همچنین این گوشی هوشمند ارزان قیمت سامسونگ از میکرو اس دی به عنوان حافظه ذخیره‌سازی جانبی پشتیبانی می‌کند.

در بخش عقب این دستگاه شاهد قرارگیری دوربین دو گانه 50 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل خواهید بود. از طرف دیگر این دستگاه مجهز به سنسور سلفی 8 مگاپیکسل بوده که می‌تواند قدرت و کیفیت لازم را برای تصویربرداری و فیلمبرداری در اختیار کاربران قرار دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی ارزان قیمت سامسونگ را باید مجهز بودن به حسگر اثر انگشت دانست که در بخش کناری موجود بوده و عملکرد آن با کلید پاور مشترک است.

انرژی سامسونگ گلکسی A05 توسط باتری 5000 میلی آمپر ساعت تامین شده و جالب است بدانید دستگاه از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. البته خبری از آداپتور درون جعبه نبوده و کاربران باید شارژر اصلی آن را به صورت جداگانه خریداری کنند. در صورتی که قصد دارید یکی از ارزان ترین گوشی های سامسونگ بازار ایران را تا بازه 5 میلیون تومان خریداری کنید، قطعا گلکسی A05 یکی از گزینه‌های در دسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید این گوشی مقرون به صرفه را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 2022 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان | گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 2022 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

صفحه نمایش6.5 اینچ IPS، وضوح 1080 × 2400 پیکسل
پردازندهMediaTek Helio G88
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2
دوربین50 مگاپیکسل اصلی
سلفی8 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریعدارد
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • باتری با ظرفیت مناسب
  • برخورداری از شارژ سریع

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی که می‌توانید در بازه قیمتی 5 میلیون تومان خریداری کنید از برند ریلمی بوده و نام آن هم گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 2022 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت است. این دستگاه دارای قابلیت‌های بسیار جذابی بوده که در میان آن‌ها می‌توان به سایز نمایشگر بزرگ آن اشاره کرد.

گوشی موبایل ردمی مدل Redmi 10 مجهز به صفحه نمایش باکیفیت 6.5 اینچ بوده و وضوح ان برابر با 1080 × 2400 پیکسل است. از طرف دیگر نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 83.4 درصد بوده که نشان می‌دهد دستگاه دارای حاشیه است؛ این مسئله در گوشی‌های ارزان قیمت طبیعی بوده و می‌توان گفت شرایط عادی است.

در این دستگاه شاهد قرارگیری پردازنده اصلی MediaTek Helio G88 هستیم که می‌تواند سرعت قابل قبول را در زمینه پردازش ارائه کند. از دیگر ویژگی‌های گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 می‌توان به پردازنده گرافیکی آن اشاره کرد که همان Mali-G52 MC2 است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 را می‌توان پشتیبانی از حافظه ذخیره سازی جانبی میکرو اس دی دانست که تاثیر زیادی روی عملکرد دستگاه خواهد داشت. در حقیقت کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی خود را در صورت نیاز افزایش دهند. توجه داشته باشید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 در مدل‌های مختلف با حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی مختلف در دسترس قرار دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را متناسب با نیازهای خود خریداری کنند.

در بخش عقب دستگاه شاهد قرارگیری دوربین اصلی 50 مگاپیکسل اصلی خواهید بود و جالب است بدانید در بخش جلو سنسور سلفی 8 مگاپیکسل قرار دارد. کاربران می‌توانند از این دوربین اصلی برای ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت استفاده کنند و از طرف دیگر، سنسور سلفی می‌تواند برای پاسخ به نیازهای کاربران، کافی باشد. این دستگاه دارای حسگر اثر انگشت است، اما این حسگر روی لبه ی بدنه دستگاه قرار دارد و کاربران باید از آن برای بازگشایی قفل گوشی استفاده کنند.

یکی دیگر از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند را باید مجهز بودن به باتری 5000 میلی آمپر ساعت دانست. از طرف دیگر این باتری از فناوری شارژ سریع شتیبانی می‌کند و خبر خوب این که شارژر درون جعبه قرار دارد. اینطور که پیداست، ریلمی هنوز تصمیم ندارد گوشی‌های خود را بدون آداپتور روانه بازار کند. شما می‌توانید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10 را که یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی است، با گارانتی معتبر و بهترین قیمت به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C40 ظرفیت 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایت

گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان | گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C40 ظرفیت 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایت

صفحه نمایش6.71 اینچ PLS LCD، وضوح 720×1650 پیکسل
پردازندهJLQ JR510
پردازنده گرافیکیMali-G57 MC1
دوربین13 مگاپیکسل
سلفی5 مگاپیکسل
باتری6000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریعدارد
  • باتری فوق العاده
  • مناسب برای کارهای سبک و روزانه
  • صفحه نمایش بزرگ

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت را باید متعلق به کمپانی شیائومی دانست و نام آن گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C40 ظرفیت 64 گیگابایت با رم 4 گیگابایت است. این دستگاه دارای ظاهر جذاب و کیفیت فوق‌العاده بوده که می‌تواند رضایت کاربران زیادی را به دست آورد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به وزن ایده‌آل ان اشاره کرد که 204 گرم بوده و امکان حمل و استفاده را برای کاربران ساده‌تر از گذشته می‌کند. بدنه و فریم دستگاه از پلاستیک باکیفیت بوده و می‌توان گفت رضایت کاربران را به عنوان یک گوشی ارزان قیمت جلب خواهد کرد.

در بخش جلوی دستگاه شاهد نمایشگر 6.7 اینچ PLS LCD با وضوح 720×1600 پیکسل هستیم. از طرف دیگر نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 82 درصد بوده که به خوبی می‌توان متوجه وجود حاشیه یا طراحی ناچ شد؛ این نوع طراحی در گوشی‌های ارزان قیمت دور از ذهن نیست.

قدرت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 توسط پردازنده اصلی JLQ JR510 تامین می‌شود و می‌توان گفت سرعت قابل قبولی را در اختیارتان قرار خواهد داد. از دیگر مزایای گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 می‌توان به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC1 اشاره کرد که بدون تردید عملکرد آن در کنار پردازنده اصلی قابل قبول خواهد بود. توجه داشته باشید این دستگاه از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی پشتیبانی کرده و در صورت نیاز می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را با خرید کارت حافظه جانبی میکرو اس دی افزایش دهید.

در بخش عقب دستگاه شاهد قرارگیری دوربین دوگانه خواهید بود. گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسل بوده قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه را باید سنسور 5 مگاپیکسل سلفی دانست که می‌تواند باعث شود کاربران نیازهای خود را به خوبی پاسخ دهند.

انرژی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 توسط باتری 6000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع خواهید بود. شما می‌توانید گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 را به صورت نقد و اقساط و در کمترین زمان ممکن از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12C با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان | گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12C با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

صفحه نمایش6.52 اینچ IPS LCD، وضوح ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل
پردازندهMediaTek MT6769Z Helio G85
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2 GPU
دوربین50 مگاپیکسل
سلفی5 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریعندارد
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • ظرفیت باتری مناسب
  • مناسب برای فعالیت های روزانه

یکی دیگر از گوشی‌های ارزان قیمت کمپانی شیائومی را باید گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12C با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 3 گیگابایت معرفی کرد. این دستگاه دارای مشخصات فنی بسیار بالایی نیست، اما عملکرد آن به گونه‌ای خواهد بود که بتواند نیازهای اصلی کاربران را پاسخ دهد. در بخش جلوی این دستگاه نمایشگر 6.71 اینچ با وضوح 1650×720 پیکسل قرار گرفته است.

نوع پنل دستگاه IPS LCD بوده و می‌توان گفت کیفیت بسیار خوبی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی مقرون به صرفه شیائومی می‌توان به پردازنده اصلی آن اشاره کرد. قدرت این دستگاه توسط پردازنده اصلی MediaTek MT6769Z Helio G85 تامین می‌شود و به عنوان یک پردازنده با پایه تراشه 12 نانومتر، شرایط ایده‌آل و خوبی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

از طرف دیگر این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 GPU بوده که قابلیت‌های بسیار خوب و منحصر به فردی را برای کاربران فراهم می‌کند. در بخش عقب این دستگاه دوربین 80 مگاپیکسل قرار دارد و در بخش جلو شاهد قرارگیری دوربین سلفی 5 مگاپیکسل هستیم.

شما باید بدانید این دستگاه به عنوان یکی از ارزان قیمت‌ترین گوشی‌های کمپانی شیائومی شناخته می‌شود و نباید از آن انتظار خاص و منحصر به فردی داشته باشید. این سنسورها فقط می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند و کیفیت منحصر به فردی را تقدیم نخواهند کرد.

انرژی این گوشی هوشمند شیائومی توسط باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و جالب است بدانید یک آداپتور در کنار کابل شارژ درون جعبه قرار دارد. شما می‌توانید از این آداپتور برای شارز دستگاه خود استفاده کنید. هم اکنون شما می‌توانید این گوشی هوشمند شیائومی را به سادگی و در کمترین زمان ممکن به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم گوشی موبایل تا 5 میلیون تومان از برندهای مختلف را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این گوشی‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان برای عکاسی کدام محصول است؟

در میان گوشی‌های هوشمند موجود در این بازه قیمتی می‌توان به شیائومی Redmi A2 Plus اشاره کرد که دوربین‌های مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری دارد.

آیا گوشی موبایل تا 5 میلیون ارزش خرید مناسبی دارد؟

اصولا نوع کاربری و نیازهای کاربر از دستگاه مشخص می‌کند که چه محصولی بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز وی باشد. گوشی‌های هوشمند موجود در بازه قیمتی تا 5 میلیون تومان می‌توانند پاسخگوی نیازهای ساده و روزمره مانند وب‌گردی، کار با سوشال، تماشای محتوای ویدئویی و موارد مشابه باشند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *