تاریخ انتشار: 22 دی 1398 |
زمان مطالعه: 8 دقیقه

این روز ها در زمینه ی کالاهای دیجیتال گارانتی های بسیار زیادی وجود دارد که تفاوت بین گارانتی اصلی و تقلبی به مسئله ای پیچیده تبدیل شده است . ما در این مقاله سعی میکنیم که در زمینه ی گارانتی و سرویس های آن ها به شما کمک کنیم تا خریدی مطمئن داشته باشید .

گارانتی چیست ؟

گارانتی از ریشه ضمانت می آید و گارانتی را به عنوان ضمانت نامه هم یاد می کنند و معنای آن این است که وارد کننده آن جنس یا فروشنده در مقابل آن محصول نوعی تعهد می پذیرد و در صورت نقص ادعای خود و یا کالا مطابق میل مشتری نباشد، تمام هزینه های آن را پذیرفته و حاضر به تعمیر و تعویض آن خواهد بود.

نوع دیگری از گارانتی وجود دارد به اسم وارانتی که بیشتر افراد فکر میکنن که تفاوتی بین آن ها نیست که کاملا اشتباه است.

گارانتی را تعویض و وارانتی را تعمیر می نامند. هزینه گارانتی به عهده سازمان و هزینه وارانتی به عهده شرکت منظور است و هم چنین گارانتی برای یک دوره کوتاه مدت و وارانتی برای یک دوره بلند مدت می باشد.

چرا گارانتی ؟

این روز ها تولید کننده گان بازار كامپيوتر توجه زيادي به مبحث گارانتي دارند.

اما گروهي از فعالان بازار مي‌گويند : كشوري كه در تحريم به سر مي‌برد و بخش عمده كالاهاي دیجیتال آن از طريق قاچاق و بدون اجازه نمايندگي مركزي وارد بازارش مي‌شود، گارانتي و خدمات پس از فروش معني ندارد!

گروهی ديگري اعتقاد دارند که مصرف‌كننده حق دارد از خدمات پس از فروش بهره‌مند شود، اقدام به راه‌اندازي مراكز خدمات پس از فروش كرده و اعتماد خريداران كالاهاي دیجیتال به ويژه لپ‌تاپ را جلب كنند.

این گروه توانستند عنوان نمايندگي فروش را از برخي از توليدكنندگان يا نمايندگي‌هاي مركزي اخذ كنند و واردكنندگان برندهايي نظير msi ، Lenovo ، acer ، asus و… شوند.

این گروه پس از مدتی توانستند به عنوان شركت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خريداران محصولات برخي از شركت‌هاي واردكننده فاقد نمايندگي نيز (اپل، سوني، اچ پي و…) تنها خدمات ارائه دهند.

شرکت های نام برده هیچکدام نمایندگی اصلی در ایران ندارند و تنها وظیفه فروشگاه های موجود ارائه دهنده ی خدمات به مشتریان این دسته از برند ها می باشند.

لپ تاپ و سایر کالا های دیجیتال را با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی ؟

بیشترین سوالی که هنگام خرید کالای دیجیتال از فروشنده ها میشود این است که آیا گارانتی کارایی دارد ؟ کدوم گارانتی بهتر است؟ خدمات گارانتی ها با یک دیگر فرق میکنند ؟

در جواب سوالات بالا باید گفت که پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتی است به دلیل اینکه تفاوت خیلی بزرگی بین کالای بدون گارانتی با کالاهای گارانتی می باشد، که در ادامه به توضیح آن می پردازیم .

چرا پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتیه ؟

شرکت های خدمات دهنده گارانتی معمولا هم وارد کننده لپ تاپ هستند و یا در گارانتی کردن محصولاتی مانند لپ تاپ مشارکت می کنند.

پس اگر جنس نامرغوبی را وارد کشور کنند و یا مشکلی داشته باشند بیشتر از همه برای خود شخص مشکل درست میشود، چون بعد از مدتی تعداد لپ تاپ های تعمیری و مرجوعی ، مشتریهای ناراضی و … زیاد شده و باعث ضرر شرکت میشود .

چرا کالای بدون گارانتی نخریم ؟

این نوع کالاها اکثرا به صورت قاچاق و بدون ضمانت وارد کشور میشوند و چون گارانتی ندارند یعنی قرار نیست فروشنده بعد از فروش کالاهایش به شما مسئولیتی داشته باشد به همین علت معمولا توصیه نمیشه.

توجه داشته باشید کالاهای قاچاق، ارزان و بدون گارانتی ، بدون ایراد و مشکل نیستند.

معرفی کلی گارانتی لپ تاپ های پر فروش

ایسوس ( ASUS )

اين لپ‌تاپ‌ها در ايران داراي نمايندگي فروش هستند.یکی دیگر از این نمایندگان سازگار ارقام است که نماينده فروش شناخته شده‌اي در اين زمينه سال‌هاست فعالیت می کند و همچنين شركت‌هاي آواژنگ، حامی، دفتر ايسوس در ايران و… به عهده دارند. اين شركت‌ها براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند دو سال خدمات پس از فروش و براي آداپتور و باتري يكسال خدمات تعويض و تعمير در نظر گرفته اند. در بين اين شركت‌ها آوات خدمات پس از فروش آنلاين براي لپ‌تاپ‌هاي اين برند ارائه داده .

ایسر و لنوو (ACER & LENOVO)

شرکت سازگار مسئول وارد کردن این برند هم برعهده دارد. اين شركت اعلام كرده است كه براي لپ‌تاپ‌هايش خدمات پس از فروش دو ساله ارائه مي‌دهد. و برای لپ‌تاپ‌هايي كه مدت گارانتي آنها به اتمام رسيده باشد تسهيلاتي در رابطه با زمان تعمير و… به آن ها ارائه مي‌دهد. شرکت الماس ایران هم بابت فروش لپ تاپ های این برند خدماتی یک سان مانند سازگار ارائه می دهد.

ام اس ای (MSI)

لپ‌تاپ‌هاي اين شركت با گارانتي شركت ماتريكس به بازار عرضه مي‌شود.

اين شركت براي لپ‌تاپ‌هاي این برند خدمات پس از فروش 400 روزه و براي ميني لپ‌تاپ‌ها خدمات پس از فروش 300 روزه ارائه مي‌دهد.

همچنين شارژر و باتري و آداپتور دستگاه هم تا زمان اتمام گارانتي دستگاه تحت گارانتي است.

شرکت های ارائه دهنده گارانتی

در حال حاضر چند شرکت گارانتی کننده دست به دست هم داده اند و خدمات یکسانی را به مشتریان ارائه میدهند : یعنی شما از هر یک از این شرکت ها کالا را تحویل بگیرید ، چند شرکت وابسته هم برای خدمات پس از فروش و گارانتی پاسخگو هستند. به این مدل گارانتی ((یکپارچه)) می گویند که اسمشان هم به علت یکپارچه شدن خدماتشان است .این شرکت ها عبارتند از شرکت سازگار ، ویستا ( حامی ) و آواژنگ که معمولا دو سال لپ تاپ ها را گارانتی میکنند.

ازدیگر شرکت های معتبر میتوان به آوات ، گرین ، حامی ، مهر و الماس ایران هم اشاره کرد.

در لیست زیر گارانتی های اصلی و شرکتی به همراه آدرس و تلفن تماس مشاهده می کنید که مربوط به خدمات پس از فروش کالاهای دیجیتال ( لپ تاپ ، مانیتور ، دوربین مدار بسته و … ) می باشد که مورد تایید وزارت صنعت و معدن قرار گرفته اند :

گارانتی آوات

تلفن : 24569-021

آدرس : خیابان شریعتی- بالاتر از سید خندان- خیابان خواجه عبدالله انصاری -نبش کوچه ششم-پلاک 110

سایت : www.aawaat.com

 

گارانتی آواژنگ

تلفن : 8711 -021

آدرس : تهران – ميدان ونك – ابتداي گاندي – خيابان 25 – شماره 24 – ساختمان آواژنگ

سایت : www.avajang.com

 

گارانتی آونگ

تلفن : 88323975 -021

آدرس : تهران ، خیابان کریم خان ، خیابان سنایی ، کوچه ششم (اعرابی)، پلاک 11

سایت : www.avang.ir

 

گارانتی ویستا

تلفن : 87125000-021

آدرس : تهران،خیابان شهید بهشتی،بین اندیشه و سهروردی،شماره 85

سایت : www.vistaitd.com

 

گارانتی ایران رهجو

تلفن : 8300 -021

آدرس : تهران-خيابان سميه ، بين خيابان سپهبد قرني و استاد نجات الهي، پلاک 233

سایت : www.iranrahjoo.com

 

گارانتی امرتات

تلفن : 42619-021

آدرس : تهران ،خیابان ولی عصر، تقاطع میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، طبقه دهم، واحد ۱۰۰۱

سایت : www.emertat.com

 

گارانتی سام سرویس

تلفن : 8255-021

آدرس : تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، نبش خیابان دوازدهم، شماره ۳۷

سایت : www.samservice.com

 

گارانتی مادیران

تلفن : 88797189-021

آدرس : تهران ،خیابان ولیعصر-ایستگاه بالاتراز پارک ساعی- روبروی آژانس هواپیمایی اوج – پلاک 2394

سایت : service.maadiran.com

 

گارانتی سازگار

تلفن : 88721917-021

آدرس : تهران ، خيابان وليعصر ، بین خيابان بهشتي و مطهري، خيابان ناهيد، پلاك 57

سایت : www.sazgar.com

 

گارانتی ماتریکس

تلفن : 2700-021

آدرس : بلوار آفريقا، خيابان ناهيد غربی، پلاك 59

سایت : www.matris.co.ir

 

گارانتی مدیا پردازش

تلفن : 42940-021

آدرس : تهران- میدان فردوسی- خیابان سپهبد قرنی- خیابان کلانتری- شماره 45

سایت : mediapardazesh.com

 

گارانتی مایکروتل

تلفن : 84030-021

آدرس : تهران – خیابان حافظ – بازار موبایل ایران – طبقه دوم – واحد 411

سایت : www.pmtel.ir

 

گارانتی داده پرداز رایانه متین

تلفن : 87706-021

آدرس : تهران – خیابان شهید بهشتی – بعد از سر افراز – پلاک 376

سایت : www.matin.ir

 

گارانتی گلدیران

تلفن : 84733-021

آدرس : تهران – ميدان آرژانتين- خيابان بخارست- خيابان شانزدهم- پلاک 14

سایت : www.goldiransvc.ir

 

گارانتی گرین

تلفن : 29-88541028 -021

آدرس : تهران، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، نبش کوچه یکم، پلاک4

سایت : www.green.ir

 

گارانتی الماس رایان ایرانیان

تلفن :  41856 – 021

ادرس : تهران، میدان ولیعصر، مرکز تجارت ایرانیان، طبقه دهم، واحد ۱۱

سایت : WWW.almasiran.ir

 

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *