تاریخ انتشار: 01 تیر 1396 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

 

لپتاپ  Zenbook Pro UX480FD تولید کمپانی ASUS از ظریف‌ترین لپتاپ‌های سری ZenBook pro این کمپانی بشمار می‌آید. این محصول رونمایی شده در سال 2019 میلادی را میتوان ظریف‌ترین و کم ضخامت‌ترین لپتاپ یا اندازه 14inch موجود در بازار دانست چراکه قطر بدنه آن تنها 18mm و وزن آن حدود 1600g است این ابعاد و وزن برای یک لپتاپ 14 اینچی بسیار مناسب و عالی است و میتواند این محصول را در دسته لپتاپ های با قابلیت حمل آسن و سبک قرار دهد. کارت گرافیک بکارگیری شده در این لپتاپ از نوع GTX series است. این مدل جزو لپتاپ های رده بالا محسوب می‌شود. با نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل Zenbook Pro UX480FD با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده لیست انواع  لپ تاپ ایسوس zenbook در فروشگاه پلازادیجیتال روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

طراحی

کمپانی ASUS در ساخت و طراحی بدنه داخلی  و خارجی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل Zenbook Pro UX480FD از فلز

برس خورده استفاده کرده است که با توجه به قرارگیری آرم بژ رنگ کمپانی ASUS بر روی قاب پشتی زببایی، سادگی و استحکام را توأمان دارد همچنین قابلیت ضد خش آن نیز در رضایت بخش است.  البته از موارد نقطه ضعف این بدنه آن است که قابلیت دفع اثر انگشت ندارد و این موضوع روی بدنه تیره آن کاملاً به چشم می‌آید. از طرفی بدلیل فلزی بودن ساختار در زمان اتصال باطری به برق برای شارژ کردن، احساس ایجاد الکتریسیه ساکن خفیفی خواهید داشت.

6

صفحه نمایش

نمایشگر استفاده شده در Zenbook Pro UX480FD اندازه ای معادل با 14inch دارد و از نوع IPS است. کیفیت نمایش تصویر آن FHD و معادل با رزولوشن 1080*1920 pixel است و نرخ تصویر آن هم  60 هرتز است که توانایی نمایش تصاویر با کیفیت بسیار خوب را دارد. این صفحه نمایش زاویه دید گسترده 178 درجه ای برای کاربر ایجاد میکند و باعث میشود با جابجایی زاویه دید چیزی از وضوح و کیفیت تصویر کم نشود. از طرفی این نمایشگر به فناوری نوین کاهش نور آبی نیز مجهز است و این امر موجب میشود تا در طولانی مدت چشم آسیب نبیند و خسته نشود. از باگ های طراحی این نمایشگر روکش براق آن است که ممکن است در زمان استفاده در معرض تابش مستقیم نور مقداری در دید نمایشگر خلل ایجاد کند اما این نمایشگر از سطح نور بسیار بالایی برخوردار است و همین امر باعث میشود تصاویر با وضوح بسیار عالی و رنگهای بسیار طبیعی و زیبا دیده شوند. به طور کلی میتوان گفت پنل نمایشگر استفاده شده در Zenbook Pro UX480FD یکی از بهترین‌های موجود در بازار دیجیتالی دنیای امروز است.

5

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید استفاده شده در Zenbook Pro UX480FD از نوع جزیره‌ای است و اندازه کلیدهای آن بسیار استاندارد و مناسب است فاصله کلیدها از هم نیز استاندارد و مناسب تایپ است و امکان خطا را به حداقل می‌رساندو این صفحه کلید همچنین به نورپس‌زمینه هم مجهز است و از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند. تنها کلیدهای مکان نمای این صفحه کلید نسبت به باقی کلیدها کوچکتر طراحی شده است. در بخش زیرین آن هم فضای گشترده و مناسبی برای قرارگیری دست تعبیه شده تا از خستگی و آسیب مچ هنگام استفاده از صفحه کلید جلوگیری کند.

2 1

از ویژگی‌های بارز و شگفت انگیز Zenbook Pro UX480FD قرار گرفتن یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت FHD در بخش زیرین تاچ پد محصول است که در واقع در رقابت با محصولات تاچ بار کمپانی Apple تولید شده است. دقت عکس العمل آن معادل با 0.008 S است. این تاچ پد از قابلیت پذیرش چند لمسی یا همان مولتی تاچ با دقت بسیار بالا پشتیبانی می‌کند همچنین طوری طراحی شده تا کاربر اصلا احساس سرخوردن انگشت از روی تاچ پد را نداشته باشد.

4

بلندگو و درگاه‌های اتصال

وظیفه تأمین صدا این لپتاپ بر عهده دو عدد بلندگوی استریو مجهز به فناوری دالبی و تولید کمپانی بنام HARMAN است که  به سیستم نوزگیر مجهز است و صدایی فراگیر و قدرتمند با شفافیت بالا را ارائه می‌کند. اسپیکرهای این لپتاپ از ویژگی‌های قدرتمند آن بشمار می‌آید. درگاه‌های موجود  در Zenbook Pro UX480FD بر روی لبه‌های سمت راست و سمت چپ آن واقع شده است. به گونه ای که یک عدد درگاه USB3.0، یک عدد درگاه USB Type-C 3.1 و درگاه HDMI و ورودی شارژر بر روی لبه سمت چپ و یک عدد درگاه USB2.0 درکنار کارتخوان میکرو اس دی بر روی لبه کناری سمت راست واقع شده است.

8 e1571127104761

سخت افزار

قلب Zenbook Pro UX480FD  توسط پردازشگر نسل هشتم (coffee lake)تولید کمپانی intel یعنی Core i7 8565U که یکی از قدرترین و کم مصرف ترین پردازشگرهای موجود در بازار دیجیتال است می‌تپد. این پردازشگر دارای چهار هسته حقیقی و چهار هسته مجازی است و فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز گزینه بسیار مناسبی برا انجام امور روزمره، محاسبات سنگین، برنامه نویسی و انجام امور گرافیکی  نیمه سنگین می‌باشد. این پردازشگر دارای حافظه cache با ظرفیت 8MB و همچنین over clock 4.6 GHz است. این سیستم پردازش برای چنین لپتاپ سبکی بسیار فوق العاده است. حافظه RAM در این لپ تاپ از نوع 16GB DDR4 است و حافظه داخلی آن شامل یک عدد حافظه SSD دارای ظرفیت 512GB و از نوع SATA3 M.2 است که البته قابلیت ارتقاء نیز دارد. سیستم پردازشگر گرافیکی این لپتاپ نیز دو قسمتی است. کارت گرافیک اول یا همان  کارت گرافیک مجتمع از نوع پردازشگر آنبورد است و مدل آن Intel UHD 620 تولید کمپانی intel است این کارت گرافیک برای انجام امور روزانه و غیرگرافیکی در مدار واقع میشود و با بکارگیری حافظه RAM لپتاپ تا ظرفیت حداکثری 8GB به پردازش امور می‌پردازد.اما اگر لپتاپ احتیاج به انجام امور گرافیکی سنگین و بازی‌های سنگین داشته باشد کارت گرافیک دوم یعنی   Dedicate تولید کمپانی NVIDIA Geforce  نسل دهم با معماری پاسکال و حافظه گرافیکی اختصاصی 4GB GTX1050 GDDR5 و 128 بیت بر مدار قرار می‌گیرد و پردازش را بخوبی انجام می‌دهد.

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *