تاریخ انتشار: 23 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

یکی از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری تصویر و فایل‌های ویدیویی را باید Instagram معرفی کرد که توانسته حجم زیادی از کاربران را در سراسر جهان به خود علاقه‌مند کند. در حقیقت کاربران می‌توانند از اینستاگرام در زمینه‌های مختلف استفاده کرده و حتی کسب درآمد کنند. اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و دامنه تاثیرهای آن به حدی گسترده بوده که می‌تواند روی موارد مختلف، حتی نرخ ایجاد شغل هم تاثیر مستقیم داشته باشد. از آن جایی که کار کردن با هر شبکه اجتماعی نیازمند دانش کافی است، باید بدانید اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نبوده و ترفندهای خاصی روی آن قابلیت استفاده دارد. ما در این مقاله قصد داریم جدیدترین ترفندهای اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و تجربه‌ای ایده‌آل را در استفاده از آن کسب کنید؛ با ما همراه باشید.

1: ارسال پست را زمان‌بندی کنید

instagram

یکی از قابلیت و ترفندهای مهم اینستاگرام را باید مربوط به زمان‌بندی و برنامه‌ریزی ارسال پست در آن عنوان کرد. در حقیقت یکی از نخستین نکته‌های مهم پیرامون هر شبکه اجتماعی را که می‌تواند برای وبلاگ‌نویسان ارزشمند باشد، قابلیت زمان‌بندی در ارسال پست است. شما نباید به هیچ وجه انتشار پست در اینستاگرام را از یاد ببرید. در صورتی که فعالیت در اینستاگرام را به عنوان یکی از شغل‌های خود مدنظر قرار داده‌اید، باید بدانید ارسال پست به صورت روزانه و مرتب اهمیت زیادی دارد و در غیر این صورت باعث ریزش کاربران می‌شود.

تصور کنید این اتفاق هنگام آپلود ویدیو یا ورود به سیستم اینستاگرام شما قطع شود و علت متوقف شدن اینستاگرام خود را ندانید. نگران نباشید پلازا دیجیتال در بلاگ های خود کاملا به شما در این مورد توضیح داده است.

میزان و تعداد انتشار پست در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد. با توجه به میزان فالوورهایی که دارید، نیازمند انتشار دو پست به صورت روزانه خواهید بود. اگر پست‌های زیادی را در طول روز بگذارید، احتمالا کاربران از مشاهده پیج شما خسته خواهند شد و نتیجه معکوس برای شما رقم خواهد خورد. خبر خوب این است که اینستاگرام یک ابزار زمان‌بندی در برنامه دارد که می‌توانید برای پست‌های معمولی و Reels از آن استفاده کنید. همچنین شما برنامه‌هایی برای زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام خواهید یافت. در صورتی که وقت کمی برای انتشار پست در طول روز دارید، می‌توانید زمان‌بندی لازم را انجام داده تا پست‌ها به صورت خودکار منتشر شوند.

2: از هشتگ‌ها هوشمندانه‌تر استفاده کنید

هیچ چیزی در اینستاگرام نمی‌تواند آزاردهنده‌تر از هشتگی باشد که تصاویر نمایش داده شده توسط آن ربطی به موضوع ندارد. با گذشت سال‌ها، اینستاگرام موفق نشده است به این مسئله سر و سامان بدهد. شما نباید از هشتگ‌هایی استفاده کنید که ارتباطی به مسئله ندارند. در حالت کلی، یک رویکرد خوب برای هشتگ‌ها این است که از آن‌ها برای اعلام نوع پست ارسالی به اینستاگرام استفاده شود. شما می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط سعی کنید بهترین شرایط را برای کاربران رقم بزنید.

3: ترکیبی از محتواهای مختلف را ارسال کنید

در گذشته اینستاگرام فقط مربوط به تصاویر بود و در حال حاضر زمان زیادی از آن موقع گذشته است. در صورتی که قصد دارید صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید، ارسال ترکیبی از تصاویر و فایل‌ها می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. Reel را باید ویدیوهای کوتاهی دانست که به شما اجازه می‌دهد را برخی نکات را در کوتاه‌ترین لحظه اشتراک‌گذاری کنید.

از طرف دیگر ارسال روزمره Reel به شما کمک می‌کند تا بتوانید با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کنید. در عین حال نباید عکس‌ها را به صورت کامل نادیده بگیرید. انتشار سازمان یافته و مستمر Reel در کنار تصاویر و سایر موارد می‌تواند به اعتبار شما کمک کرده و بدین ترتیب در حفظ و ماندگاری فالوور یا گسترش آن‌ها کمک کند.

4: تصاویر سلفی ارسال نکنید

در حالی که ارسال چند عکس سلفی می‌تواند مشکل‌ساز نشود، اما اگر تعداد زیادی تصویر سلفی از خود منتشر کنید، قطعا شرایط به صورت دیگری رقم خواهد خورد. در صورتی که به دنبال ایده‌های دیگری برای ارسال پست در اینستاگرام هستید، باید به خوبی فکر کرده و شیوه‌های جدید را در جلب نظر مخاطبین مدنظر قرار دهید.

5: هرگز سراغ کسب اعتبار از سایر کاربران نروید

یکی از مواردی که باید مدنظر قرار دهید، کسب اعتبار از سوی خودتان و تلاشی است که انجام خواهید داد. کسانی که به تازگی وارد اینستاگرام شده‌اند، سعی می‌کنند با سایر کاربران و کسانی که فالوورهای بیشتری دارند، ارتباط برقرار کرده و به وسیله آن‌ها مورد بازدید قرار بگیرند، اما این در حالی است که نمی‌تواند نتایج خوب و پایدار را در  دراز مدت ارائه کند. توصیه می‌کنیم اعتباری که در اینستاگرام کسب خواهید کرد به واسطه تلاشی باشد که خودتان انجام داده‌اید؛ شما باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشید.

6: انجام عمل متقابل را به خوبی انجام دهید

instagram 1

یکی از بهترین رفتارهایی که در اینستاگرام می‌توانید از خود نشان دهید، عمل متقابل بوده که باعث می‌شود بهترین تجربه را کسب کنید. در اینستاگرام نباید یک کاربر را فالو کرده و سپس چند روز بعد، آن را آنفالو کنید؛ این کارها می‌تواند به اعتبار شما لطمه وارد کند. در صورتی که یک کاربر وارد صفحه شما شد و یک یا دو عکس را لایک کرد، می‌توانید همین کار را با صفحه او انجام دهید. شما وارد صفحه موردنظر شده و یک یا دو عکس آن را به عنوان یک عمل متقابل لایک کنید.

این عمل و عکس‌العمل می‌تواند یکی از موارد مهمی باشد که کاربران می‌توانند برای دستیابی به یک هدف ایده‌آل در اینستاگرام انجام دهند. داشتن تعامل و تقابل رفتار در اینستاگرام می‌تواند باعث شود کاربران شرایط بسیار خوبی را تجربه کنند.

7: سایر کاربران را زیاد لایک نکنید

بسیاری از کاربران اینستاگرام عادت کرده‌اند فید شما را مورد بررسی قرار دهند و سپس 10 الی 20 لایک هم به شما بدهند. در حالی که ممکن است این کار به گونهای چاپلوسی باشد، اما می‌تواند ناامیدکننده به نظر برسد، علی‌الخصوص اگر اعلان‌ها را در گوشی هوشمند خود روشن کرده باشید.

به جای این که وارد صفحه یک کاربر شوید و تعداد زیادی پست ارسالی آن را به صورت پشت سر هم لایک کنید، کافی است تعدادی تصویر از آن انتخاب کرده و لایک کنید تا در نهایت بتوانید شرایط خوبی را تجربه کنید. گاهی وقت‌ها شنیدن صدای پشت سر هم اعلان می‌تواند باعث نارضایتی کاربران شود و این دلیل محکمی بوده که شما نباید این اقدام را انجام دهید.

8: چندین اکانت ایجاد کنید

instagram 2

گاهی وقت‌ها یک کاربر علاقه زیادی به تولید محتوای تصویری دارد و از طرف دیگر قصد دارد به فروش هنر و محصولات خود بپردازد. مدیریت تمام خواسته‌ها و نیازها در یک صفحه می‌تواند باعث ایجاد دردسر شود و نتیجه دلخواه را به دنبال نداشته باشد. کاربران می‌توانند به سادگی چند حساب کاربری را در اینستاگرام ایجاد کرده و در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهند.

در حقیقت شما می‌توانید تعداد زیادی اکانت را با قالب‌های گوناگون ایجاد کرده و از آن‌ها برای هدف‌های مختلف استفاده کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید بهترین نتیجه را کسب کرده و شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید.

حذف اکانت اینستاگرام می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی از کاربران به دنبال استراحت از شلوغی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند، در حالی که برخی دیگر نگرانی‌هایی در مورد حریم شخصی یا امنیت داده‌های خود دارند. همچنین، برخی از افراد ممکن است به دلیل تجربیات منفی یا تغییرات در اولویت‌های زندگی خود، تصمیم به حذف دائمی اکانت خود بگیرند. پلازا دیجیتال در مقاله ای تحت عنوان آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام تمامی مراحل را به شما آموزش داده است.

9: از فیلترها استفاده کنید

گاهی وقت‌ها استفاده از فیلترهای مختلف می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند. شما می‌توانید برخی فیلترها را روی تصاویر خود اعمال کنید تا بازدهی بهتری کسب کنید، اما همه ما می‌دانیم که فیلترهای پیش فرض نمی‌توانند تاثیر زیادی روی کیفیت تصاویر داشته باشند و شما باید بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید. به عنوان مثال، استفاده از ابزارهایی همانند Lightroom CC که در گوشی هوشمند موجود است، می‌توانید بهترین شرایط را برای کاربران در زمینه‌های مختلف رقم بزند و این خبر خوبی است.

سخن آخر

یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید از آن برای اشتراک‌گذاری تصاویر و فایل‌های ویدیویی با هدف‌های مختلف شخصی یا کاری استفاده کنید، بدون تردید اینستاگرام بوده و می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. استفاده از اینستاگرام باعث می‌شود شما بتوانید فعالیت روزمره داشته باشید و بهترین شرایط را برای خود در زمینه‌های مختلف رقم بزنید. توجه داشته باشید اینستاگرام می‌تواند قابلیت‌های زیادی از خود ارائه کند و هر کدام از آن‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید تجربه متفاوتی را کسب کنید. در این مقاله سعی شد به تعدادی از بهترین قابلیت و ویژگی‌های اینستاگرام بپردازیم که شما می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به نتیجه بهتر در عملکرد خود با صفحه‌های مختلف دست پیدا کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا امکان ارسال زمان‌بندی شده پست در اینستاگرام وجود دارد؟

بله؛ این مورد را باید یکی از ویژگی و ترفندهای اینستاگرام دانست که می‌تواند شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم بزند. شما می‌توانید ارسال پست را در این شبکه اجتماعی مدیریت کرده و زمان‌بندی کنید تا دیگر با ارسال نکردن پست از نتایج جستجو با گذر زمان خارج نشوید.

2. آیا امکان استفاده از فیلتر در اینستاگرام وجود دارد؟

بله؛ با این که اینستاگرام تعدادی فیلتر را ارائه می‌کند، اما باید بدانید استفاده از فیلترهای پیش فرض نمی‌تواند کارایی زیادی داشته باشند. ما در این مقاله به ابزارهایی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید از فیلترهای آن‌ها استفاده کرده و تصاویر یا فایل‌های خود را اشتراک‌گذاری کنید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *