تاریخ انتشار: 13 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تاثیرگذار با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه است. با این حال، این برنامه نیز مانند هر اپلیکیشن دیگر گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو می‌شود. یکی از این مشکلات متوقف شدن Instagram است.

تصور کنید این اتفاق هنگام آپلود ویدیو یا ورود به سیستم بیفتد! چه حسی خواهید داشت؟ اما چرا  اینستاگرام در اندروید و  گوشی آیفون همچنان با این مشکل مواجه می‌شود؟ چگونه آن را برطرف کنیم؟ در این مقاله با پلازا همراه شوید تا روش‌های رفع این مشکل را بررسی کنیم.

دلایل متوقف شدن اینستاگرام

ممکن است هنگام باز کردن برنامه، آپلود عکس یا ویدیو، ورود به سیستم یا سایر موارد با مشکل متوقف یا کرش کردن اینستاگرام مواجه شوید. در ادامه به چند دلیل عمده بروز این مشکل اشاره می‌کنیم:

  • خطا یا اشکال در برنامه اینستاگرام
  • قطع شدن سرور
  • به‌روز نبودن اپلیکیشن اینستاگرام
  • خراب بودن فایل کش
  • نبود فضای ذخیره سازی کافی در گوشی
  • اتصال اینترنت ضعیف و ناپایدار

نحوه رفع مشکل متوقف شدن اینستاگرام

اگر این اتفاق برای شما افتاد، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل متوقف شدن مداوم اینستاگرام برطرف شود. برویم این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

  1. برنامه‌های غیرضروری را ببندید و اینستاگرام را مجدداً باز کنید

اگر اینستاگرام به طور ناگهانی متوفق شد، اولین راه‌حل این است که دوباره آن را باز کنید. لازم به ذکر است که باید سایر برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را ببندید زیرا از منابع زیادی استفاده می‌کنند و مانع از باز شدن یا عملکرد صحیح اینستاگرام می‌شوند.

  1. گوشی آیفون یا اندرویدی خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات، یک راه اندازی مجدد ساده می‌تواند مشکلات اساسی را برطرف کند. برای رفع این مشکل هم می‌توانید دستگاه خود را خاموش و دوباره روشن کنید.

  1. اتصال اینترنتی را بررسی کنید

دستگاه شما باید به یک اینترنت خوب و پایدار متصل باشد تا اینستاگرام به درستی عمل کند. اگر مشکل از کار افتادن اینستاگرام به دلیل اتصال به اینترنت باشد، می‌توانید آن را با انجام مراحل زیر برطرف کنید:

  • به صورت دستی اتصال را قطع کرده و مجدداً به Wi-Fi متصل شوید.
  • حالت هواپیما را فعال کرده و سپس آن را خاموش کنید.
  • دستگاه و روتر/مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  • تنظیمات شبکه را در آیفون بازنشانی کنید.
  1. وضعیت سرور اینستاگرام را بررسی کنید

در برخی موارد، ممکن است مشکلی در سرورهای اینستاگرام وجود داشته باشد که باعث از کار افتادن آن شود. اگر برنامه اینستاگرام مدام متوقف می‌شود، باید به وب‌سایت DownDetector مراجعه کنید تا ببینید آیا گونه اختلال یا خطای سرور وجود دارد یا نه.

  1. به‌روزرسانی برنامه‌ها را بررسی کنید

همانطور که در بالا گفتیم، نسخه قدیمی برنامه یکی از دلایلی است که باعث متوقف شدن اینستاگرام می‌شود. برای حل این مشکل، به App Store در آیفون یا Play Store در اندروید بروید و اینستاگرام را برای بررسی به‌روزرسانی‌ها جستجو کنید.

اگر نسخه جدیدی در دسترس است، روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید تا آخرین نسخه برنامه اینستاگرام نصب شود.

  1. کش اپلیکیشن اینستاگرام (اندروید) را پاک کنید

حذف کش برنامه اینستاگرام نیز یک راه موثر برای حل مشکل کرش برنامه و آزاد کردن مقداری فضا در دستگاه شما است. در اندروید، برنامه تنظیمات را باز کنید، سپس به Apps > Instagram > Storage بروید، روی Clear cache کلیک کنید و سپس روی Clear data بزنید.

  1. اپلیکیشن اینستاگرام (آیفون) را آفلود کنید

برخلاف اندروید، آیفون چنین روشی برای پاک کردن فایل‌های کش برنامه‌ها ندارد. برای رفع مشکل از کار افتادن اپلیکیشن اینستاگرام در آیفون، می‌توانید اپلیکیشن را برای حذف خودکار فایل‌های کش حذف کنید.

به تنظیمات گوشی بروید، به General > iPhone Storage > Instagram > Offload App بروید. پس از آن، اپ استور را باز کرده و اپلیکیشن اینستاگرام را مجدداً نصب کنید.

  1. فضای ذخیره سازی دستگاه خود را بررسی و مدیریت کنید

اگر فضای ذخیره ‌سازی دستگاه شما کم است، ممکن است این مشکل همچنان ادامه داشته باشد. برای بررسی فضای ذخیره سازی دستگاه خود به Settings > Storage در اندروید یا Settings > General > iPhone Storage در آیفون بروید.

اگر فضای ذخیره‌سازی شما پر شده، با حذف نصب برخی از برنامه‌ها و حذف ویدیوها، تصاویر و فایل‌های غیرضروری، مقداری فضا خالی کنید.

  1. مجوزهای مورد نیاز را به اینستاگرام اعطا کنید

اگر اپلیکیشن اینستاگرام مجوزهای لازم را دریافت نکند، قطعا از کار می‌افتد. برای حل این مشکل، به تنظیمات دستگاه خود بروید و مطمئن شوید که برنامه اینستاگرام تمام مجوزهای دسترسی لازم را دارد.

  1. اینستاگرام خود را حذف و دوباره نصب کنید

یکی دیگر از راه‌حل های ساده برای مشکل خراب شدن برنامه اینستاگرام، حذف و نصب مجدد برنامه است. ابتدا برنامه را از دستگاه خود حذف کنید و برای نصب مجدد به اپ استور یا پلی استور بروید.

  1. دستگاه خود را به‌روز کنید

علاوه بر همه این روش‌ها، می‌توانید دستگاه خود را برای رفع مشکل خرابی اینستاگرام به‌روزرسانی کنید. به‌روزرسانی‌های نرم افزاری اغلب شامل رفع اشکال و ویژگی‌های امنیتی بهتر است. برای بررسی و نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار در آیفون، به Settings > General > Software Update بروید. در اندروید هم مسیر Settings > System > System Updates را دنبال کنید.

  1. از اینستاگرام وب استفاده کنید

در نهایت اگر دیدید که برنامه اینستاگرام همچنان به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام آن را حذف کنید و از نسخه وب آن استفاده کنید تا پست‌ یا ریل‌ها را ببینید، دایرکت ارسال کنید، ویدیو آپلود کنید و غیره. البته نمی‌توانید استوری بگذارید! در آن صورت باید از نرم افزارهای شخص ثالث استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مشکل متوقف شدن اینستگرام پرداختیم و در ادامه 12 روش رفع این مشکل را با یکدیگر بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله به کار شما آمده باشد.

چنانچه قصد خرید گوشی هوشمند از بهترین برندهای دنیا از جمله اپل،گوشی موبایل سامسونگ، گوشی موبایل شیائومی و … را دارید، فروشگاه پلازا دیجیتال در خدمت شماست. شما همواره می‌توانید لیستی از جدیدترین مدل‌های موبایل را از فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال بررسی نمایید. خرید اینترنتی تمامی گوشی‌ها با به‌روز‌ترین تکنولوژی های روز دنیا، بصورت نقد و اقساط امکان پذیر است.

سوالات متداول کاربران

1. آیا نسخه سیستم عامل گوشی باعث از متوقف شدن اینستاگرام می‌شود؟

سیستم عامل‌های قدیمی ممکن است منجر به مشکلات سازگاری شوند. مطمئن شوید که سیستم عامل گوشی شما به‌روز است.

2. آیا مشکلات شناخته شده‌ای در مورد مدل‌های گوشی یا برندهای خاص وجود دارد؟

گاهی اوقات، اینستاگرام ممکن است با برخی از مدل‌ها یا برندهای گوشی مشکل سازگاری داشته باشد. برای اطلاعات در مورد مسائل شناخته شده و راه‌حل‌های احتمالی، انجمن‌های آنلاین یا فروشگاه برنامه را بررسی کنید.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

3 دیدگاه

صادق احمد

اینستاقطع وصل میشه

Farokh lak

اینستا خوب کار نمیکنه سپاس از همراهی تون

فرخ لک

اینستا خوب کار نمیکنه ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *