تاریخ انتشار: 22 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

امنیت را باید به عنوان یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران دانست که برای دستیابی به آن هر اقدامی انجام خواهند داد. یکی از ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات را باید هارد اکسترنال معرفی کرد، اما کاربران ممکن است نسبت به تامین امنیت آن از خود حساسیت زیادی نشان دهند یا نگرانی‌هایی داشته باشند. در صورتی که قصد دارید ضریب ایمنی هاردهای اکسترنال خود را افزایش دهید، باید بدانید امکان رمزگذاری روی هارد یا فلش مموری‌های شما وجود دارد. در این مقاله همراه شما هستیم تا روش رمزگذاری روی هارد یا فلش مموری را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

هارد اکسترنال چیست؟

1 39

توصیه می‌شود بعد از خرید هارد اکسترنال پارتیشن بندی آن که به سازماندهی بهتر، بهبود عملکرد و امنیت داده‌ها کمک می‌کند را انجام دهید. در بلاگ آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال در ویندوز برای شما کاربران عزیز مطالب کاملی در این مورد قرار داده شده است.

هارد اکسترنال به فضای ذخیره‌سازی قابل حملی گفته می‌شود که ظرفیت بالایی دارد و می‌توانید از آن برای نگه‌داری اطلاعات شخصی و مهم خود استفاده کنید. شما می‌توانید از هارد اکسترنال برای متصل کردن به رایانه خود یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید. به عنوان راهنمای خرید هارد اکسترنال توجه داشته باشید این هاردهای اکسترنال به عنوان یک ظرفیت ذخیره‌سازی اضافی برای رایانه شما عمل خواهند کرد و به شما اجازه خواهند داد تا حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره‌سازی کرده و نگه‌داری کنید.

در مقایسه هارد اکسترنال و اینترنال هاردهای اکسترنال به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی حجیم و قابل اعتماد دارای قابلیت و مزایای ویژه زیادی هستند که در میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای ذخیره‌سازی اضافی؛ این مسئله باعث می‌شود کاربران بتوانند از هاردهای اکسترنال بدون جایگزین کردن هاردهای داخلی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی استفاده کنند.

قابل حمل بودن؛ هاردهای اکسترنال جمع و جور هستند و حمل کردن آن‌ها کار سختی نخواهد بود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند داده‌های خود را در رایانه‌ها یا دستگاه‌های مختلف مدیریت و بررسی کنند.

تهیه پشتیبان؛ بسیاری از کاربران می‌توانند از هارد دیسک‌های خارجی برای تهیه پشتیبان از اطلاعات استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به صورت مرتب از فایل‌های مهم در یک هارد HDD خارجی پشتیبان‌گیری کنند تا مانع از دست رفتن اطلاعات مهم شوند. همچنین در صورتی خرابی احتمالی می‌توانید شرایط خوبی را رقم بزنید.

انتقال داده؛ هاردهای اکسترنال برای انتقال فایل‌های حجیم میان رایانه‌ها یا اشتراک‌گذری داده‌ها با سایر کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چرا برای هاردهای اکسترنال رمزگذاری می‌کنند؟

2 36

همانطور که می‌دانید، هاردهای اکسترنال حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار دارند و شما می‌توانید روی عملکرد آن در زمینه حفظ اطلاعات حساب ویژه‌ای باز کنید. با رمزگذاری روی هارد اکسترنال می‌توانید از دسترسی غیرمجاز سایر افراد به اطلاعات شخصی خود جلوگیری به عمل آورید. به عنوان مثال، فرض کنید هارد اکسترنال خود را به دستگاه‌های مختلف متصل کرده‌اید و ناخودآگاه نسبت به قطع اتصال دچار فراموشی احتمالی شده‌اید. شما می‌توانید به سادگی و با تعیین پسورد روی هارد اکسترنال مانع از دسترسی سایر کاربران به دستگاه شوید.

گاهی وقت‌ها ممکن است هاردهای اکسترنال توسط افراد ناشناس و به دلیل سهل انگاری کاربران به سرقت بروند که این مسئله می‌تواند استرس زیادی به آن‌ها وارد کند، اما در صورتی که هاردهای اکسترنال رمزگذاری شده باشند، می‌توان گفت شرایط ایده‌آل بوده و دیگر نباید نگرانی پیرامون افشای اطلاعات شخصی خود داشته باشید.

از دیگر مزایای مهم رمزگذاری هاردهای اکسترنال می‌توان به محافظت از آن‌ها در برابر بدافزارها اشاره کرد. گاهی وقت‌ها کامپیوتر و سیستم‌های خانگی یا محل کار ممکن است به دلایل مختلف یا خطاهای انسانی دچار بدافزارهایی شود که در نتیجه به اطلاعات موجود در هاردهای اکسترنال آسیب وارد کنند، اما رمزگذاری هاردهای اکسترنال مانع از بروز مشکل خواهد شد و این مسئله می‌تواند به عنوان یک امتیاز مهم شناخته شود. بد نیست بدانید برخی کاربران می‌توانند در کنار رمزگذاری روی هاردهای اکسترنال، اقدام به رمزگذاری روی داده‌ها کنند؛ بنابراین حتی اگر هارد دیسک به صورت فیزیکی از محفظه جداسازی شود، نمی‌توان بدون رمز عبور به داده‌ها دسترسی پیدا کرد.

بهترین برنامه رمزگذاری هارد اکسترنال

4 22

در صورتی که به دنبال یکی از بهترین برنامه‌ها برای رمزگذاری هارد اکسترنال هستید، می‌توانید روی Folder Lock حساب ویژه‌ای باز کنید. در حقیقت کاربران می‌توانند از این برنامه برای رمزگذاری روی هاردهای اکسترنال استفاده کرده و تجربه استفاده ایمن از هارد را کسب کنند.

رابط کاربرپسند؛ برنامه Folder Lock دارای یک رابط کاربری با زیبایی بصری منحصر به فرد بوده که اجازه می‌دهد کاربران با هر میزان دانش بتوانند از آن استفاده کنند. این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده که کاربران بتوانند استفاده راحتی از آن داشته باشند.

ویژگی‌های امنیتی؛ برنامه Folder Lock فقط محدود به محافظت از رمز عبور نیست. کاربران می‌توانند طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی را در این دستگاه مورد استفاده قرار دهند که باعث می‌شود امنیت هاردهای اکسترنال به صورت کامل تامین شود. این رویکرد جامع برای امنیت می‌تواند به محافظت موثر از داده‌ها کمک کند و بدین ترتیب شرایط قابل قبولی را کاربران در زمینه افزایش ضریب ایمنی تجربه کنند.

رمزگذاری قوی؛ برنامه Folder Lock از الگوریتم‌های رمزگذاری قوی برای محافظت از داده‌ها استفاده خواهند کرد؛ این مسئله تضمین می‌کند حتی اگر یک شخص به هارد اکسترنال دسترسی یابد، نمی‌تواند فایل‌های رمزگذاری شده را بدون رمز عبور صحیح بازگشایی کند.

قابلیت حمل؛ شما می‌توانید folder Lock را روی چندین دستگاه نصب کرده و به شما اجازه می‌دهد به داده‌های محافظت شده خود از رایانه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را مدیریت نمایید. اگر نیاز به استفاده از هارد اکسترنال خود در دستگاه‌های مختلف خواهید داشت، باید گفت این نوع انعطاف می‌تواند ارزشمند باشد.

بازیابی رمز عبور؛ در صورتی که رمز عبور Folder Lock خود را فراموش کرده‌اید، نرم افزار گزینه‌هایی را برای بازیابی در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بدون از دست دادن اطلاعات به داده‌های حفاظت شده خود دسترسی پیدا کنید.

به‌روزرسانی‌های منظم؛ جالب است بدانید این برنامه به صورت مداوم توسط تیم توسعه ‌دهنده خود آپدیت می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد با چه دستگاه قدرتمندی مواجه هستید. همواره به‌روزرسانی‌های گسترده و منظم می‌تواند امنیت دستگاه را در بهترین شرایط ممکن قرار دهد.

شهرت قابل اعتماد؛ توجه داشته باشید که برنامه Folder Lock برای مدت زمان زیادی در بازار منتشر شده و از همان زمان تاکنون توانسته بهترین شرایط را برای کاربران رقم بزند. این شهرت می‌تواند تضمین‌کننده قابلیت‌های منحصر به فرد دستگاه برای کاربران باشد.

روش رمزگذاری هارد اکسترنال با Folder Lock

در صورتی که قصد دارید رمزگذاری هارد اکسترنال را با برنامه Folder Lock انجام دهید، باید بدانید که روش انجام کار بسیار ساده بوده و شما می‌توانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

شما باید هارد اکسترنال مناسب را انتخاب کنید. تمام هاردهای اکسترنال از قابلیت رمزگذاری پشتیبانی نمی‌کنند و این نکته مهمی بوده که باید مدنظر قرار دهید. برای شروع کار مطمئن شوید که هارد دیسک شما دارای این ویژگی است. برای بررسی این که آیا درایو شما از محافظت با رمز عبور پشتیبانی می‌کند، باید وب سایت تولیدکننده را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، باید مراحل بعدی را دنبال کنید.

نکته مهم: قبل از این که رمزگذاری روی هارد اکسترنال را انجام دهید، توصیه می‌کنیم از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. عاقلانه است که از تمام اطلاعات موجود در دستگاه یک پشتیبان تهیه کنید؛ این مسئله تضمین می‌کند که در صورت بروز مشکل در فرایند تنظیم رمز عبور می‌توانید کلیه فایل‌ها را در حالت ایمن نگه‌داری کنید.

شما باید برای رمزگذاری روی هارد اکسترنال با استفاده از Folder Lock مراحل زیر را دنبال کنید:

  • هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا مراحل تعیین پسورد روی هارد اکسترنال را انجام دهید. شما باید هارد اکسترنال خود را به کامپیوتر متصل کنید تا شناسایی شود. اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر موفق به شناسایی هارد اکسترنال شده است.

3 24

  • شما باید برنامه Folder Lock را بازگشایی کنید. هم اکنون از شما درخواست می‌شود رمز عبور اصلی خود را برای دسترسی ایمن به برنامه وارد کنید.
  • پس از وارد کردن رمز عبور اصلی، باید روی کلید قفل کردن فایل‌ها (Lock Files) کلیک کنید. با این کار منو بازگشایی شده و در ادامه باید کلید افزودن (Add) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون شما باید از میان گزینه‌های موجود، هارد اکسترنال خود را انتخاب کنید. زمانی که به گزینه‌های مختلف موجود دقت کنید، نام درایو اکسترنال خود را به سادگی مشاهده خواهید کرد.

5 17

  • هنگامی که هارد دیسک خارجی خود را به لیست اضافه کردید، تنظیمات امنیتی قفل شده روی آن اعمال می‌شود. این تنظیم درایوهای قفل شده را به صورت کامل غیر قابل دسترسی خواهد کرد و از اقدام‌هایی همانند کپی، انتقال و حذف فایل‌ها جلوگیری می‌کند.

تمام شد! شما موفق شده‌اید رمزگذاری روی هارد اکسترنال را به خوبی انجام دهید و این خبر خوبی برای کاربران است. شما می‌توانید به سادگی پسورد گذاشتن روی درایو را انجام دهید و بدین ترتیب دیگر مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

سخن آخر

یکی از اقداماتی که ممکن است کاربران زیادی نسبت به آن از خود علاقه نشان دهند، رمزگذاری روی هارد اکسترنال است. رمزگذاری روی هارد می‌تواند ضریب ایمنی دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد و بدین ترتیب دیگر امکان نفوذ سایر افراد ناشناس فراهم نخواهد بود. در صورتی که قصد دارید رمزگذاری روی هارد اکسترنال را انجام دهید، ما بهترین برنامه را به همراه روش انجام کار به صورت کامل آموزش داده‌ایم.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا برنامه Folder Lock می‌تواند رمزگذاری را به صورت قابل قبول انجام دهد؟

بله؛ این اپلیکیشن به عنوان یکی از معتبرترین برنامه‌های در دسترس شناخته می‌شود که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند رمزگذاری را به صورت کامل انجام دهد.

آیا اماکن بازیابی رمز عبور هارد اکسترنال وجود دارد؟

برنامه folder Lock روش‌هایی را برای بازیابی رمز عبور در دسترس قرار داده و شما می‌توانید از آن‌ها برای بازیابی رمز عبور هارد اکسترنال استفاده کنید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *