تاریخ انتشار: 15 شهریور 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بلاک کردن یک شماره ناشناخته که شما را آزار می‌دهد بسیار آسان است، اما افراد اغلب در آن زیاده روی می‌کنند. اگر از مسدود کردن شخصی پشیمان شده‌اید یا به طور تصادفی این کار را انجام داده‌اید، رفع بلاک آنها هم کار راحتی است. گوشی اندرویدی شما لیستی از تمام مخاطبین مسدود شده را نگه می‌دارد. می‌توانید برای رفع مسدودی شماره‌ها به آن دسترسی داشته باشید.

در این مقاله به روش‌های دیدن شماره‌های بلاک شده و رفع بلاکی شماره‌های مختلف می‌پردازیم. پس اگر گوشی اندرویدی دارید، تا انتهای مقاله همراه پلازا دیجیتال باشید.

چرا شماره‌ها را بلاک می‌کنیم؟

مسدود کردن مخاطبین در درجه اول به شما کمک می‌کند تا تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته اسپمرها، بازاریابان تلفنی یا مزاحمان را فیلتر کنید. این تضمین می‌کند که ارتباط ناخواسته شما را آزار نمی‌دهد.

ممکن است بخواهید هر چند وقت یکبار مخاطبین مسدود شده خود را بررسی کنید تا لیست را بازبینی و ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که برخی از مخاطبین را از بلاک دربیاورید یا آنها را همانطور که هست به حال خود بگذارید. حتی ممکن است متوجه شوید که به ‌طور تصادفی یک مخاطب را مسدود کرده‌اید و می‌توانید این فرصت را داشته باشید که آن را لغو کنید.

بررسی لیست شماره‌های مسدود شده همچنین می‌تواند برای والدینی که گوشی‌های فرزندان خود را مدیریت می‌کنند مفید باشد. آنها باید مخاطبینی را که به شماره فرزندانشان دسترسی ندارند بررسی کنند تا بتوانند محیط امن‌تری برای فرزندان خود ایجاد کنند.

دیدن شماره بلاک شده در تلگرام

روش اول: استفاده از برنامه Phone

ابتدا ما به دنبال یافتن شماره‌های مسدود شده با برنامه Phone که از قبل روی گوشی‌های اندرویدی قرار دارد می‌رویم. مراحل ممکن است بسته به برند گوشی شما متفاوت باشد. در برنامه تلفن یا شماره‌گیر، منو را باز کرده و به Settings بروید.

در صفحه تنظیمات، روی Blocked Numbers بزنید.

blocked numbers 1 jpg

با این کار لیستی از تمام شماره‌های مسدود شده در دستگاه شما باز می‌شود.

باز هم بسته به نوع دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد، اما باید بخشی در تنظیمات وجود داشته باشد تا لیستی از شماره‌های بلاک شده را مشاهده کنید.

روش دوم: استفاده از برنامه Google Contacts

اگر از برنامه Google Contacts استفاده می‌کنید که از قبل روی گوشی‌های گوگل پیکسل نصب شده است، دسترسی به مخاطبین مسدود شده در یک مکان بسیار آسان است.

ابتدا برنامه Google Contacts را باز کنید. سپس، به تب Fix and Manage در پایین صفحه بروید. گزینه Blocked Numbers را در زیر Other tools خواهید یافت. روی آن بزنید تا لیست مخاطبین مسدود شده را دریافت کنید.

blocked numbers 2 jpg

روش سوم: استفاده از برنامه Messages

بررسی مخاطبین مسدود شده از طریق برنامه Messages، تمام پیام‌های متنی را که از هرزنامه و شماره‌های مسدود شده دریافت نکرده‌اید به شما نشان می‌دهد.

ابتدا اپلیکیشن Messages خود را باز کنید و به تنظیمات بروید. به دنبال بخشی باشید که در آن Blocked Numbers ذکر شده است. در این حالت، منو می‌گوید Spam and Blocked.

blocked numbers 3 jpg

با این کار تمام پیام‌های شماره‌های بلاک شده به شما نشان داده می‌شود. این یک راه خوب است که گهگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی را که می‌خواستید ببینید از دست نداده‌اید.

چگونه شماره‌ها را از بلاک خارج کنیم؟

برای خارج کردن مخاطبین و شماره‌ها از بلاک، معمولاً فقط می‌توانید روی شماره یا X کنار آن از لیست شماره‌های مسدود شده بزنید. لیست را معمولاً می‌توانید در Settings > Blocked Numbers پیدا کنید. بیایید آن را دقیق‌تر بررسی کنیم.

در گوشی‌هایی که اندروید نسخه 6.0 یا بالاتر دارند، مراحل زیر را برای رفع بلاکی یک شماره انجام دهید. توجه داشته باشید که مراحل بسته به مدل گوشی شما کمی متفاوت خواهد بود.

  1. فرآیند رفع انسداد را با راه اندازی برنامه Phone در گوشی خود شروع کنید. سپس در گوشه سمت راست بالای برنامه، روی سه نقطه بزنید.
  2. در صفحه Blocked Numbers، فهرستی از تمام شماره‌های تلفنی را که مسدود کرده‌اید مشاهده می‌کنید.
  3. برای رفع بلاکی یک شماره، در کنار آن عدد در لیست روی نماد X بزنید.

blocked numbers 4 jpg

اکنون گوشی شما شماره تلفن انتخاب شده را رفع انسداد کرده و می‌توانید هم تماس‌ و هم پیامک‌ را از شماره‌ای که به تازگی رفع انسداد شده است دریافت کنید. لذت ببرید!

سخن آخر

در این مطلب به بررسی روش دیدن شماره‌های بلاک شده و همچنین رفع بلاکی آنها در اندروید پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، همواره می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال سری بزنید. این فروشگاه آنلاین عرضه کننده انواع لپ تاپ از برندهای مطرح و بنام جهانی از جمله ایسوس، لنوو، ایسر و … است که این دستگاه‌ها را با شرایط ویژه و قیمت بروز به فروش می‌رساند. پلازا همچنین دارای 16 شعبه در شهر تهران است که خرید حضوری را نیز برای شما عزیزان تسهیل کرده است.

سوالات متداول کاربران

آیا رفع مسدودی شماره، تماس‌ها یا پیام‌های از دست رفته را بازیابی می‌کند؟

خیر، رفع بلاکی یک شماره، تماس یا پیام از دست رفته را از زمان مسدود شدن بازیابی نمی‌کند.

آیا شخص مقابل متوجه می‌شود شماره او رفع مسدودی شده است؟

خیر، رفع انسداد شماره هیچ اعلانی برای شخص دیگر ارسال نمی‌کند.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *