تاریخ انتشار: 02 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قابلیت جدیدی که این روزها در اپلیکیشن X برای کاربران اندرویدی به چشم می‌خورد، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری است. اگر جزو کاربران گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید هستید، مطالعه این خبر داغ می‌تواند برای شما جذاب باشد.

البته این ویژگی کاربردی از ماه اکتبر برای کاربران گوشی موبایل اپل (سیستم عامل iOS) فعال شده و هم اکنون در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند به صورت تصویری یا صوتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. ناگفته نماند که برای برقرای تماس، کاربران باید دارای اشتراک ویژه برنامه X یا همان توییتر (X Premium) باشند.

توییتر یا ایکس چیست؟

ممکن است که اخیرا نام اپلیکیشن X یا ایکس به گوشتان خورده باشد؛ این همان نام جدیدی است که برای اپلیکیشن توییتر انتخاب شده است. همانطور که می‌دانید، توییتر یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند پست‌های کوتاه خود را در قالب “توییت” با دنبال کننده‌های خود به اشتراک بگذارند. این برنامه برای اولین بار در سال 2006 معرفی گردید و به مرور زمان به یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی تبدیل شد.

اضافه شدن تماس صوتی-تصویری ایکس X (توییتر) در اندروید

ایلان ماسک نام توییتر را به X تغییر داد. این موضوع نشان می‌دهد که این پلتفرم همواره در حال بهبود تجربه کاربری و افزایش قابلیت‌ها برای طرفداران خود است. این تغییر نام با اضافه شدن ویژگی‌های جدید مانند برقراری تماس صوتی-تصویری بر روی گوشی موبایل همراه شد. بنابراین، کاربران این برنامه به راحتی می‌توانند از سراسر دنیا ارتباطات خود را گسترش دهند.

قابلیت جدید اپلیکیشن ایکس

برنامه X (با نام قبلی Twitter) حالا از تماس‌های صوتی و ویدیویی بر روی سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. این ویژگی از اکتبر برای کاربران iOS در دسترس بوده و در ژانویه 2024 این امکان برای کاربران اندرویدی نیز فراهم شده است. برای این برنامه فرقی نمی‌کند که شما گوشی موبایل اندرویدی دارید یا آیفون، در هر صورت برای برقراری تماس باید اشتراک ویژه برنامه ایکس یا همان توییتر (X Premium) را تهیه کنید. البته به این معنا نیست که کاربران نسخه رایگان این برنامه نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند! بلکه تنها قادر به دریافت تماس‌های ورودی هستند.

اضافه شدن تماس صوتی-تصویری ایکس X (توییتر) در اندروید

تماس‌های صوتی و تصویری در تنظیمات اپلیکیشن ایکس در بخش پیام خصوصی (DM) قرار دارند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق صفحه تنظیمات انتخاب کنند که چه کسانی می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند. به علاوه، انتخاب افراد موجود در دفتر تلفنشان، کاربران تأیید شده و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند هم امکان پذیر است.

حال می‌توانند از بین موارد ذکر شده انتخاب کنند که با چه کسی می‌خواهند تماس داشته باشند. در بخش راهنمای برنامه ایکس، جزئیات بیشتری در مورد تماس‌های صوتی و ویدیویی ارائه شده است.

جمع‌بندی

برنامه توییتر که امروزه با نام ایکس شناخته می‌شود، برای آسان‌تر شدن برقراری ارتباط، امکان تماس تصویری و صوتی را در خود جای داده است. همین امر سبب محبو‌تر شدن این شبکه اجتماعی در بین کاربران اندروید و iOS شده است.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *