تاریخ انتشار: 12 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

گوشی‌ موبایل هواوی سالهاست که به دلیل عملکرد استثنایی و کارایی بالای خود شناخته شده‌اند. این برند چینی یکی از بهترین برندها در عرصه گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوان است.

با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی، این گوشی‌ موبایل هم می‌توانند با مشکلاتی مواجه شوند که مانع از روشن شدن آنها شود. درک دلایل اصلی بروز این مشکل اولین قدم برای عیب‌یابی و حل آن است. چرا که این شرایط می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد، به خصوص زمانی که باید کارهای اضطراری انجام دهید.

در این مطلب قصد داریم به دلایل عمده روشن نشدن گوشی هواوی و راهکارهای رفع آن اشاره کنیم. پس همراه پلازا دیجیتال باشید.

huawei phones

دلایل اصلی روشن نشدن گوشی هواوی

دلایل متعددی برای روشن نشدن گوشی هواوی شما وجود دارد. آگاهی از این موارد کمک می‌کند تا مطمئن شوید می‌توان آنها را به بهترین نحو رفع کرد. برخی از آنها را در ادامه می‌بینید:

  • آسیب دیدن قطعات سخت افزاری گوشی. این مشکل می‌تواند از باتری یا حتی دکمه روشن/خاموش آن باشد.
  • نصب ناقص یا مشکل‌دار سیستم عامل
  • زمانی که به نظر نمی‌رسد فایل‌های ضروری این دستگاه به درستی بارگیری شوند
  • از کار افتادن سیستم عامل دستگاه به طور کامل. در این صورت، تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، دستگاه روشن نخواهد شد.
  • آلوده شدن دستگاه به بدافزار یا ویروس

huawei phones 2

رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی

اکنون که با برخی از دلایل عمده بروز این مشکل آشنا شدیم، بیایید به راهکارهای رفع آن بپردازیم.

باتری و شارژر گوشی خود را بررسی کنید

این یکی از دلیل واضح است که اکثر افراد معمولاً نادیده می‌گیرند. باتری گوشی هوشمند هواوی شما نباید به طور کامل خالی شود. این به این دلیل است که قبل از نمایش شارژ شدن، چند دقیقه زمان نیاز دارد. بهترین کار این است که قبل از روشن کردن، حدود 10 دقیقه آن را شارژ کنید. همچنین، اگر باتری آسیب دیده است، حتماً آن را تعویض کنید تا به درستی کار کند.

همچنین مطمئن شوید که گوشی شما با استفاده از شارژر؛ آداپتور و کابل اصلی به منبع برق متصل است. بررسی کنید چراغ نشانگر شارژ روشن شده یا نماد باتری روی صفحه ظاهر شود. اگر پاسخی دریافت نکردید، سعی کنید از شارژر و کابل دیگری استفاده کنید تا احتمال هر گونه مشکل در لوازم جانبی شارژ رد شود. علاوه بر این، پورت شارژ را برای هر گونه آسیب فیزیکی یا زباله‌ای که ممکن است مانع از اتصال شود، بررسی کنید.

huawei phones 3

گوشی هواوی خود را در حالت ایمن بوت کنید

اگر روش اول را برای رفع این مشکل امتحان کرده‌اید اما به نظر می‌رسد همچنان رفع نشده باشد، راه اندازی گوشی در حالت ایمن ممکن است کمک کند. این یک روش موثر برای زمانی است که گوشی هواوی شما روشن نمی‌شود. مراحل زیر به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

  • کلید پاور دستگاه هواوی خود را فشار دهید. دکمه را رها نکنید.
  • صفحه هواوی ظاهر می‌شود. پس از مشاهده این صفحه، کلید پاور را رها کنید.
  • پس از آن، دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید. این کار باید بلافاصله پس از رها کردن دست در مرحله 2 انجام شود.

huawei phones 4

به‌روزرسانی‌های نرم افزاری یا ریست فکتوری انجام دهید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اغلب شامل رفع اشکال و بهبودهایی هستند که می‌توانند مشکلات گوشی هواوی شما را حل کنند. به منوی «تنظیمات» بروید، روی «سیستم و به‌روزرسانی‌ها» بزنید و «به‌روزرسانی نرم‌افزار» را انتخاب کنید تا برای وجود به‌روزرسانی‌ بررسی شود. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، آن را دانلود و نصب کنید. اگر گوشی شما همچنان روشن نمی‌شود، می‌توانید به عنوان آخرین راه‌حل، بازنشانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که این کار، تمام داده‌های گوشی شما را پاک می‌کند؛ بنابراین حتماً از فایل‌های مهم خود بکاپ تهیه کنید.

hard reset huawei in settings menu

مشکلات سخت افزاری احتمالی را بررسی کنید

خیلی اوقات مشکلات مربوط به نرم افزار اغلب مقصر اصلی روشن نشدن گوشی هواوی نیستند؛ برخی از مشکلات احتمالی سخت افزاری نیز می‌تواند علت اصلی بروز آن باشد.

  • دکمه پاور آسیب دیده

یک دکمه پاور معیوب یا آسیب دیده می‌تواند مانع از روشن شدن گوشی هواوی شما شود. اگر احساس کردید که دکمه پاور شل شده یا کار نمی‌کند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. در چنین مواقعی، بهتر است گوشی خود را به یک تکنسین معتبر که می‌تواند آن را تشخیص داده و برطرف کند، نشان دهید.

  • آسیب سخت افزاری ناشی از آب یا ضربه فیزیکی

آسیب ناشی از آب یا ضربه فیزیکی می‌تواند باعث آسیب شدید به اجزای داخلی گوشی هواوی شما از جمله مادربرد شود. اگر گوشی شما در آب قرار گرفته یا دچار افتادن یا ضربه شده است، بسیار مهم است که آن را توسط متخصص بررسی کنید. تلاش برای رفع مشکل ممکن است مشکل را بدتر کرده یا گارانتی شما را باطل کند.

huawei phones 5

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن گوشی هواوی و روش‌های رفع این مشکل پرداختیم. در نهایت باید بدانید که روشن نشدن گوشی هواوی شاید تجربه‌ای ناامیدکننده باشد، اما با دانش درست و عیب‌یابی، اغلب می‌توانید مشکل را حل کنید. با بررسی باتری، پورت شارژ و نرم افزار، این مشکل اغلب قابل حل است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می‌شود به دنبال کمک حرفه‌ای باشید.

فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال یکی از بهترین منابع برای خرید انواع گوشی موبایل از برندهای معروف دنیا به حساب می‌آید. ‌همچنین اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید، بهترین محصولات روز دنیا را با بهترین قیمت و شرایط ویژه در پلازا دیجیتال خواهید یافت.

سوالات متداول کاربران

چرا گوشی هواوی من روشن نمی‌شود؟

بررسی کنید که آیا باتری شما شارژ دارد یا کابل شارژ و آداپتور دیگری را امتحان کنید. یک باتری کاملاً تخلیه شده ممکن است قبل از روشن شدن تلفن به مدتی برای شارژ شدن نیاز داشته باشد.

آیا مشکلات نرم افزاری می‌تواند مانع از روشن شدن گوشی هواوی شود؟

بله، اشکال یا خرابی نرم افزار در طول فرآیند بوت می‌تواند باعث مشکل در راه اندازی شود. ریست را امتحان کنید و در صورت امکان، برای عیب یابی یا بازنشانی کارخانه‌ای اقدام نمایید.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *