تاریخ انتشار: 28 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت موتورولا از گوشی پرچم‌دار جدیدی رونمایی کرد. گوشی موتو اج ۵۰ اولترا یک گوشی بسیار قدرتمند است که از ویژگی‌های بسیار جذابی بهره می‌برد.

مشخصات گوشی موتو اج ۵۰ اولترا

گوشی Moto Edge 50 Ultra در مقایسه با گوشی موتو اج ۵۰ پرو، قوی‌تر است و دوربین بهتری هم دارد.

گوشی موتو اج ۵۰ پرو به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده است. مدل اج ۵۰ پرو از تراشه اسنپ دراگون ۷ نسل ۳ استفاده می‌کرد. این گوشی در مدل‌هایی با ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4 راهی بازار می‌شود.

مشخصات گوشی موتو اج ۵۰ اولترا

دوربین موتو اج ۵۰ اولترا

در قسمت دوربین این گوشی قابلیت‌های بسیار جذابی دارد. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.3 اینچی استفاده می‌کند. اندازه هر پیکسل این حسگر هم ۱.۲ میکرومتر است. برای این دوربین از فوکوس خودکار و OIS استفاده شده است.

این گوشی یک دوربین پریسکوپ ۷۲ میلی‌متری با قابلیت زوم ۳ برابر هم دارد که البته از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در کنار آن یک دوربین اولتراواید با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هم دیده می‌شود که زاویه دید آن ۱۲۲ درجه است. این دوربین هم فوکوس خودکار دارد.

دوربین سلفی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است که فوکوس خودکار هم دارد. هر سه دوربین پست می‌توانند با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه فیلم برداری کنند.

هوش مصنوعی در موتو اج ۵۰ اولترا

از آنجایی که هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ بسیار مهم است، این گوشی هم از هوش مصنوعی برخوردار دشه است.  هوش مصنوعی به صورت خودکار می‌تواند سرعت شاتر را تغییر دهد و حتی میزان لرزشگیر را هم کنترل کند. هوش مصنوعی فوکوس را هم زیر نظر دارد و حتی می‌تواند کیفیت عکس‌ها را هم بهبود ببخشد.

سایر ویژگی‌های موتو اج ۵۰ اولترا

این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی P-OLED استفاده می‌کند. صفحه نمایشیک ه وضوح تصویر آن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل است. صفحه نمایشی که نسبت تصوی ۲۰:۹ را نشان می‌دهد و نرخ نوسازی ان به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. نرخ نمونه برداری لمسی آن هم ۳۶۰ هرتز است، البته در حالت گیمینگ.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی به ۲۵۰۰ نیت می‌رسد. صفحه نمایش از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و از HDR10+ هم برخوردار است.

گوشی Moto Edge 50 Ultra فریم آلومینیومی دارد و صفحه نمایش آن با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی از گواهی IP68 هم برخوردار شده است.

گوشی موتو اج ۵۰ اولترا از باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی برخوردار است و از شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته می‌توانید با شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم این گوشی را شارژ کنید.

شارژ بی‌سیم موتو اج ۵۰ اولترا

این گوشی از اسپیکرهای استریو هم برخوردار است. اسپیکرهایی از دالبی اتموس و دالبی Head Tracking بهره می‌برند.

قیمت گوشی موتورولا اج ۵۰ اولترا

این گوشی با قیمت ۱۰۰۰ یورو راهی بازار می شود.

سامسونگ هم تا چند ماه دیگر پرچم‌دار جدیدی راهی بازار می‌کند. می‌توانید همه شایعات درباره گوشی S25 را مطالعه کنید.

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *