تاریخ انتشار: 20 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 35 دقیقه

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند که در میان آن‌ها کمپانی ام اس آی (MSI) را باید به عنوان یکی از بهترین‌ها معرفی کرد. این شرکت قدرتمند و بزرگ که توانسته تنه به تنه کمپانی‌های بزرگی همانند ایسوس بزند به عنوان یک شرکت تایوانی شناخته می‌شود و عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ نشان داده است.

شناخت کمپانی MSI به افرادی که قصد دارند لپ تاپ تولید شده از سوی این برند را خریداری کنند، قطعا کمک بزرگی خواهد کرد. بدون تردید محصولات کمپانی ام اس آی را از نظر طراحی و استفاده از قطعه‌های سخت افزاری قدرتمند باید به عنوان بهترین دستگاه‌های موجود در بازار به حساب آورد.

در این مقاله همراه ما باشید تا با نگاهی کامل به تاریخچه شرکت MSI و معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی این برند تایوانی، بتوانیم به شما در تصمیم‌گیری نهایی خرید لپ تاپ MSI کمک کنیم. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ دارید و میان انتخاب برند ام اس آی در کنار سایر برندها تردید دارید، قطعا این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه کمپانی MSI

همانطور که گفته شد، کمپانی ام اس آی را باید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری فعال در تایوان به حساب آورد که با عنوان Micro Star International به عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته شده است. همچنین بیشترین حجم از تولیدات این شرکت را قطعه‌های کامپیوتری یا لپ تاپ تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر، همکاری کمپانی ام اس آی با تعدادی از شرکت‌های چینی باعث شد تا بیشتر دستگاه‌های کمپانی در کشور چین تولید و عرضه شود.

گاهی وقت‌ها اخراج شدن از سوی یک شرکت بزرگ باعث به وجود آمدن شرکت‌های جدیدی خواهد شد که می‌توانند توانمندی‌های بالای خود را به رخ بکشند. به عنوان مثال در نگاه به تاریخچه کمپانی ام اس آی به یک مورد جذاب برخورد خواهید کرد. بنیان‌گذاران شرکت MSI متشکل از مهندسینی بوده‌اند که در گذشته برای کمپانی سونی کار می‌کردند، اما کمپانی سونی با تعدیل نیرو باعث بیکار شدن آن‌ها شد. شاید این گروه از مهندسین بیکار شدند، اما امید خود را از دست نداده و توانستند شرایط بی‌نظیری را برای خود رقم بزنند.

تاریخچه کمپانی MSI

بعد از تمام ماجراهای به وجود آمده، تعدادی از این مهندسین با یکدیگر اقدام به راه‌اندازی شرکتی با عنوان ام اس آی کردند و هم اکنون این کمپانی بین‌المللی موفق شده است محصولاتی قدرتمند را طراحی و تولید کند. فعالیت شرکت ام اس آی در بازار جهانی به گونه‌ای بوده که موفق شد در مدت زمان کوتاه شایستگی‌های خود را نشان داده و محصولات تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی به یکی از نام آشناترین محصولات موجود در سراسر جهان تبدیل شوند. بد نیست بدانید که سونی در سال 1985 میلادی اقدام به این کار کرد و ظرف مدت زمان 15 سال، این گروه از مهندسین موفق شدند در سال 2000 میلادی وارد بازار بزرگ کشور چین شوند.

درخشش لپ تاپ های MSI در بازار اروپا

زمانی که به تاریخچه کمپانی ام اس آی نگاه کنید، مشخص است که این کمپانی در سال 2002 میلادی موفق شد نخستین بخش لجستیکی خود را در اروپا و کشور هلند تاسیس کند؛ این کار باعث شد تا شرکت MSI بتواند عملکرد بهتری از خود در بازارهای اروپایی نشان دهد که شامل بخش‌های مهم همانند خدمات پس از فروش می‌شود.

در ادامه و به دنبال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدیران کمپانی، سال 2008 به عنوان یکی از نقاط عطف کمپانی به حساب می‌آید، چرا که ام اس آی توانست در میان 20 کمپانی برتر کشور تایوان قرار بگیرد. همچنین این شرکت توانست در سال 2013 میلادی نام خود را به عنوان بهترین برند تایوانی در 15 سال متوالی تبدیل کند.

زمانی که دنیای گیم شکل گرفت و گسترده شد، کمپانی‌های زیادی تلاش کردند تا خود را وارد این صنعت مهم کنند. کمپانی ام اس آی برای این که بخواهد از خود حرکتی نشان دهد، موفق شد از سال 2017 میلادی به بعد به عنوان اسپانسر بسیاری از مطرح‌ترین تیم‌های بازی‌های ویدئویی وارد عمل شود. شاید باورکردنی نباشد، اما شرکت ام اس آی توانست به عنوان اسپانسر یکی از بهترین بازی‌های جهان، یعنی eSport فعالیت کرده و همین مسئله باعث شد در دنیای گیم شناخته شود.

در ادامه و به دنبال تلاش‌های کمپانی، شرکت ام اس آی موفق شد در سال 2018 میلادی به عنوان بهترین تولیدکننده لپ تاپ های گیمینگ در دنیا انتخاب شود. زبان طراحی لپ تاپ‌های ام اس آی و کیفیت یا سخت افزارهای به کار رفته در آن‌ها سبب شد که این دستگاه‌ها بتوانند چنین جایگاهی کسب کنند.

در مسیر رشد؛ رقابت لپ تاپ های ام اس آی با ایسوس

یکی دیگر از مواردی که باید پیرامون کمپانی ام اس آی بدانید، این است که شرکت در طول سال‌های فعالیت خود موفق شده است دستگاه‌های زیادی را طراحی و تولید کند. همانطور که می‌دانید، رقابت در میان تولیدکنندگان بزرگ همانند ایسوس که یکی دیگر از شرکت‌های مطرح تایوانی بوده و محصولات آن در بازارهای جهانی حرف نخست را می‌زنند، بسیار دشوار است، اما کمپانی ام اس آی موفق شده است شرایط بسیار خوبی را رقم بزند.

در مسیر رشد؛ رقابت لپ تاپ های ام اس آی با ایسوس

فعالیت شرکت MSI به گونه‌ای است که ما شاهد تعداد زیادی لپ تاپ از سوی آن هستیم و هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فرد هستند. محصولات شرکت ام اس آی نه تنها از کیفیت بالا در زمینه مشخصات سخت افزاری بهره‌مند هستند، بلکه به لطف تیم طراحی قدرتمند کمپانی، ظاهر بسیار زیبایی دارند که می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

زمانی که قصد خرید یک دستگاه کارآمد را دارید، باید بدانید که لپ تاپ‌های ام اس آی به عنوان گزینه‌های جدی خرید در دسترس قرار دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ کارآمد و قدرتمند خریداری کنید، توصیه می‌کنیم نگاهی به بخش لپ تاپ‌های ام اس آی در فروشگاه پلازا دیجیتال داشته باشید. شما با این کار می‌توانید در میان تمام محصولات موجود در فروشگاه، لپ تاپ موردنظرتان را انتخاب کرده و به صورت نقد یا اقساطی خریداری کنید. کلیه محصولات کمپانی ام اس آی دارای گارانتی‌های معتبر هستند و عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

بهترین لپ تاپ های MSI

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ از کمپانی ام اس آی را دارید، باید بدانید که این شرکت موفق شده است دستگاه‌های زیادی را طراحی و تولید کند. هر کدام از این لپ تاپ‌ها دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های متنوع هستند که می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه همراه شما هستیم تا تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی ام اس آی را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS

یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی را باید لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS معرفی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ را باید کاربری مختلف آن عنوان کرد. در حقیقت امکان استفاده از این دستگاه برای انجام کارهای مختلف همانند طراحی، تدوین، مالتی مدیا، گیمینگ و سایر موارد امکان‌پذیر است.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهپردازنده اصلی Intel Alder Lake Core i9 از سری 12900HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX3080T
حافظه رم32 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی2 ترابایت SSD
باتری99 وات ساعت

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه را باید وزن 2.3 کیلوگرمی آن عنوان کرد. با این که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها کمی سنگین‌تر است، اما این سنگین‌تر بودن به دلیل قطعه‌های سخت افزاری قدرتمندی است که در اختیار دارد. زمانی که کاربران علاقه‌مند به حمل و نقل لپ تاپ باشند، باید بدانند که انجام این کار به سادگی امکان‌پذیر بوده و سنگینی به آن‌ها فشار وارد نمی‌کند.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS

قدرت لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS توسط پردازنده اصلی Intel Alder Lake Core i9 از سری 12900HX تامین می‌شود. از طرف دیگر باید به حافظه کش 30 مگابایتی این دستگاه اشاره کرد که باعث می‌شود برنامه‌های فعال در سریع‌ترین زمان ممکن، مجددا اجرا شوند که تاثیر زیادی در تجربه کاربری کاربران خواهد داشت. از طرف دیگر، این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی دارای فرکانس پردازنده در بازه 2.3 الی 5 گیگاهرتز بوده و شاهد 16 هسته حقیقی در کنار 24 هسته مجازی هستیم.

یکی دیگر از بخش‌های مهم هر لپ تاپ را باید ظرفیت و حافظه رم 32 گیگابایت عنوان کرد؛ این لپ تاپ مجهز به حافظه رم قدرتمند 32 گیگابایت از نوع DDR5 4800 MHz بوده و امکان ارتقا به 64 گیگابایت را فراهم می‌کند. در حقیقت کاربران می‌توانند در صورت نیاز، حافظه رم را تغییر دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS را باید حافظه ذخیره‌سازی 2 ترابایت عنوان کرد که از نوع SSD است. خبری از حافظه ذخیره‌سازی HDD نیست، اما در صورتی که نیازمند استفاده از فضای ذخیره‌سازی بیشتر باشید، باید بدانید که امکان انجام این کار برای شما فراهم بوده و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS را می‌توان پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX3080Ti با ظرفیت 16 گیگابایت از نوع GDDR6 معرفی کرد. توان گرافیکی این دستگاه به گونه‌ای است که می‌تواند به 175 وات برسد. در بخش جلوی این دستگاه شاهد نمایشگر 15.6 اینچ با وضوح 2560×1440 پیکسل خواهید بود که از نرخ تازه سازی 240 هرتز هم پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر انرژِی این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی توسط باتری 4 سلولی 99 وات ساعت تامین می‌شود که می‌تواند ماندگاری شارژ را برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت فراهم کند. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ قدرتمند از کمپانی ام اس آی دارید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Raider GE67HX مدل 12UHS را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خرید خود مدنظر قرار دهید.

لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS

لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS

یکی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی را باید لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS معرفی کرد که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد بوده و طراحی بی‌نظیر آن می‌تواند به سادگی توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

صفحه نمایش17.3 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 12800HX
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX3070Ti
حافظه رم32 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی2 ترابایت SSD
باتری100 وات ساعت

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به وزن 3.3 کیلوگرمی آن اشاره کرد؛ این وزن برای یک لپ تاپ زیاد است، چرا که ما شاهد دستگاه‌های قدرتمند دیگری با وزن کمتر هستیم، اما اینطور که پیداست، ام اس آی در این دستگاه از بدنه‌ای قدرتمند و سخت افزارهایی استفاده کرده تا بتوانید لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS را به یکی از بهترین دستگاه‌های موجود و در دسترس تبدیل کند. زمانی که برای نخستین بار به ظاهر دستگاه نگاه کنید، خیلی از مسائل برای شما آشکار خواهد شد.

سخت افزار لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS

از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی باید به پردازنده قدرتمند اینتل Core i7 از سری 12800HX اشاره کرد که به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. از طرف دیگر در کنار این پردازنده قدرتمند شاهد حافظه کش 24 مگابایت هستیم و فرکانس پردازنده آن هم در بازه 2.4 الی 4.8 گیگاهرتز قرار دارد. توجه داشته باشید که ما در این دستگاه شاهد 16 هسته حقیقی در کنار 24 هسته مجازی خواهیم بود که نشان می‌دهد دستگاه تا چه اندازه برای انجام کارها قدرت کافی دارد.

یکی دیگر از مواردی که به صورت مستقیم در سرعت دستگاه نقش دارد، حافظه رم بوده و در لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS شاهد حافظه رم 32 گیگابایت خواهیم بود. همچنین نوع این حافظه رم، DDR5 4800MHz بوده و امکان ارتقا آن تا سقف 128 گیگابایت وجود دارد. در صورتی که حافظه رم دستگاه خود را افزایش دهید، می‌توانید به سرعت‌های بالا در زمینه پردازش دست پیدا کنید.

یکی دیگر از بخش‌های مهم هر لپ تاپ را باید فضای ذخیره‌سازی داخلی آن عنوان کرد. باید بدانید که این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی مجهز به حافظه ذخیره سازی داخلی 2 ترابایت از نوع SSD بوده که می‌تواند سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات را به ارمغان آورد. همچنین سرعت بالای اجرای دستورها از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی به حساب می‌آید.

ویژگی‌های لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS

لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS در کنار پردازنده اصلی قدرتمند خود شاهد قرارگیری پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX3070Ti با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6 بوده که می‌تواند در زمینه پردازش، عملکردی خیره‌کننده ارائه کند. همانطور که می‌دانید، پردازنده‌های گرافیکی به عنوان یکی از بخش‌های مهم لپ تاپ به حساب می‌آیند و در دستگاه‌هایی که همواره فاقد پردازنده گرافیکی مجزا هستند، قرارگیری چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی می‌تواند یک امتیاز به حساب آید. در بخش جلوی این دستگاه شاهد قرارگیری نمایشگر 17.3 اینچ 4K UHD با وضوح 3840×2160 پیکسل هستیم و باید گفت از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از چنین نرخ تازه‌سازی بالایی می‌تواند باعث شود کاربران کیفیت بالا در نمایش جزئیات نمایشگر را تجربه کنند. انرژی لپ تاپ 17.3 اینچ ام اس آی Titan مدل GT77 12UGS توسط باتری 4 سلولی 100 وات ساعت تامین می‌شود و مدت زمان ماندگاری شارژ آن هم در بازه 1 الی 3 ساعت است؛ البته مدت زمان دقیق ماندگاری به میزان استفاده‌ای است که از سوی کاربران انجام می‌شود. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ قدرتمند از برند ام اس آی را دارید، این مدل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس شما باشد که هم اکنون می‌توانید آن را از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT

لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT

در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین لپ تاپ‌های ام اس آی را خریداری کنید، لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس به حساب آید.

صفحه نمایش16 اینچ
پردازندهاینتل Raptor Lake Core i7 از سری 1360P
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX4060
حافظه رم32 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی2 ترابایت SSD
باتری82 وات ساعت

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به کاربرد آن در زمینه‌های مختلف همانند برنامه نویسی، طراحی، تدوین، معماری و نقشه برداری، کاربری عمومی و سایر موارد اشاره کرد. این دستگاه با وزن 2.1 کیلوگرم می‌تواند برای حمل گزینه‌ای مناسب باشد. البته متریال استفاده شده در تولید این دستگاه باعث شده ما وزن کمتری را در این مدل شاهد باشیم.

سخت افزار لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT

لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT در بخش سخت افزاری مجهز به پردازنده اصلی اینتل Raptor Lake Core i7 از سری 1360P بوده و به عنوان یک پردازنده نسل سیزدهم شناخته می‌شود. قدرتی که این پردازنده در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مثال‌زدنی بوده و می‌تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به حافظه کش 18 مگابایت آن اشاره کرد و از دیگر مزایای دستگاه، فرکانس پردازنده محصول بوده که در بازه 2.2 الی 5 گیگاهرتز قرار دارد. به خاطر داشته باشید که در این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی شاهد 12 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی هستیم که نشان می‌دهد عملکرد این دستگاه در زمینه پردازش، خیره‌کننده خواهد بود.

لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT مجهز به حافظه رم 32 گیگابایت از نوع LPDDR5 4800MHz بوده و در عین حال، خبری از قابلیت ارتقا نیست. یعنی شما نمی‌توانید حافظه رم دستگاه را در صورت نیاز افزایش دهید. در حالت کلی باید گفت حافظه رم 32 گیگابایت در نوع خود، بی‌نظیر بوده و می‌تواند نیازهای کاربران را پاسخ دهد.

ویژگی‌های لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT

در نقطه مقابل، حافظه ذخیره‌سازی داخلی لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT برابر با 2 ترابایت بوده و در صورت نیاز، اماکن سفارشی سازی یا ارتقا این بخش وجود دارد. در صورتی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید در این دستگاه اقدام موردنظرتان را به سرانجام برسانید. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه را باید پردازنده گرافیکی آن عنوان کرد؛ در حقیقت لپ تاپ 16 اینچی ام اس آی Summit E16 Flip مدل A13VFT مجهز به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX4060 با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6 بوده و توانمندی بسیار خوبی دارد.

در بخش جلوی دستگاه نمایشگر 16 اینچ از نوع IPS قرار گرفته و وضوح تصویر آن برابر با 2560×1600 پیکسل است. از دیگر مزایای این نمایشگر باید به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 165 هرتز اشاره کرد که می‌تواند جزئیات را در تصاویر به خوبی نمایش دهد. همچنین به لطف وجود یک پردازنده گرافیکی، شرایط بهتری رقم خورده و عملکرد ترکیبی این دو در کنار هم قابل قبول است.

باتری را باید به عنوان یکی دیگر از بخش‌های مهم لپ تاپ به حساب آورد که می‌تواند عملکردی خیره‌کننده را به کاربران هدیه کند. این دستگاه انرژی خود را از باتری 4 سلولی 82 وات ساعت تامین می‌کند و می‌تواند تا 10 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به آداپتور 150 وات آن اشاره کرد که باعث می‌شود باتری در مدت زمان کوتاه شارژ شود.

برای خرید CPU ، این صفحه را در پلازادیجیتال مشاهده نمایید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین دستگاه‌هایی معرفی کرد که می‌تواند به عنوان انتخابی مناسب برای کاربران به حساب آید. این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی برای کارهای گوناگون همانند برنامه‌نویسی، رندرینگ، طراحی، تدوین، معماری و نقشه برداری در کنار گیمینگ یا سایر موارد کاربرد دارد.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 13620H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX4050
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری90 وات ساعت

وزن مناسب 2.1 کیلوگرمی این دستگاه باعث شده تا کاربران بتوانند ان را به سادگی با خود حمل کنند و از این نظر با هیچگونه مشکلی مواجه نباشند. متریال استفاده شده در تولید بدنه این لپ تاپ در بهترین حالت ممکن قرار دارد و می‌توان آن را به عنوان یکی از زیباترین لپ تاپ‌هایی معرفی کرد که در دسترس قرار دارد.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE

یکی از ویژگی‌های مهم هر لپ تاپ را باید پردازنده قدرتمند آن معرفی کرد؛ لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE در بخش سخت افزاری مجهز به پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 13620H بوده و در کنار آن هم شاهد حافظه کش 24 مگابایت هستیم. باید توجه داشته باشید که فرکانس پردازنده دستگاه در بازه 2.4 الی 4.9 گیگاهرتز قرار دارد و در کنار آن شاهد تعداد 10 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی خواهید بود. این قابلیت نشان می‌دهد که دستگاه در زمینه پردازش می‌تواند از خود عملکردی درخشان نشان دهد.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE را می‌توان حافظه رم آن دانست؛ در حقیقت این لپ تاپ مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 5200MHz بوده و امکان ارتقا آن تا 64 گیگابایت فراهم است. از دیگر مزایای این دستگاه باید به حافظه ذخیره‌سازی داخلی جذاب آن اشاره کرد؛ در صورتی که این لپ تاپ را خریداری کنید به 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD دسترسی خواهید داشت که می‌تواند سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات و سرعت بالا در اجرای دستورهای مختلف را نوید دهد. شما می‌توانید در صورت نیاز، حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را سفارشی سازی کرده و افزایش دهید.

از دیگر مزایای این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی می‌توان به وجود پردازنده گرافیکی مجزای NVIDIA GeForce RTX4050 با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDR6 اشاره کرد؛ این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی می‌تواند برای کاربران، قابلیت‌های زیادی داشته باشد و آن‌ها از این دستگاه برای انجام کارهای سنگین استفاده کنند. همچنین توان گرافیکی این پردازنده معادل 90 وات بوده و باید آن را ایده‌آل توصیف کرد.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE

در بخش جلوی لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE شاهد قرارگیری نمایشگر باکیفیت 15.6 اینچ با وضوح فول اچ دی و رزولوشن 1920×1080 پیکسل خواهید بود. همچنین این صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی 144 هرتز پشتیبانی کرده و می‌تواند عملکرد آن را ستود. بدون تردید استفاده ام آس آی از این نمایشگر باعث شده تا کاربران بتوانند کیفیت بالا را تجربه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی را باید باتری 3 سلولی 53 وات ساعت عنوان کرد که می‌تواند ماندگاری شارژ را از بازه زمانی 1 الی 3 ساعت فراهم کند. همانطور که می‌دانید، ماندگاری شارژ باتری به میزان استفاده کاربران وابسته بوده و در عین حال، شاهد توان 180 وات آداپتور خواهید بود که تاثیر زیادی در مدت زمان شارژ مجدد باتری خواهد داشت. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Stealth 15 مدل A13VE را باید یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس از سوی کمپانی MSI معرفی کرد که امکان خرید آن از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A

آیا قصد خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت‌تر از سوی کمپانی ام اس آی را دارید؟ بدون تردید لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A می‌تواند یکی از بهترین مدل‌های در دسترس باشد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. این لپ تاپ تایوانی ام اس آی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی باشد که قصد دارند از دستگاه خود در زمینه‌های معماری و نقشه‌برداری، عمومی، گیمینگ و سایر موارد استفاده کنند.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Alder Lake Core i7 از سری 12650H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX4050
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری53 وات ساعت

وزن این دستگاه برابر با 1.9 کیلوگرم بوده و می‌توان گفت برای حمل و نقل یکی از بهترین دستگاه‌ها است. در حقیقت شما هنگام حمل این لپ تاپ با مشکل مواجه نخواهید بود و می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید. البته توصیه می‌کنیم یک کیف لپ تاپ باکیفیت را برای انجام کار خریداری کرده و در اختیار داشته باشید. جنس بدنه این لپ تاپ از فلز و پلاستیک است.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A

یکی از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A را باید مجهز بودن به پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i7 از سری 12650H عنوان کرد. این پردازنده نسل دوازدهمی اینتل قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن باید به حافظه کش 24 مگابایت اشاره کرد.

از طرف دیگر، این لپ تاپ ام اس آی با فرکانس پردازنده در بازه 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز همراه بوده و شاهد 10 هسته حقیقی در کنار 16 هسته مجازی هستیم. مصرف برق پردازنده برابر با 45 وات بوده که باید گفت در شرایط ایده‌آل قرار دارد و گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دغدغه محیط زیست دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A را می‌توان حافظه رم 16 گیگابایت آن عنوان کرد که از نوع DDR5 4800MHz بوده و می‌توانید آن را در صورت نیاز ارتقا دهید. همچنین این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی مجهز به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت SSD بوده که می‌تواند برای ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار مناسب باشد. همچنین این دستگاه قابلیت ارتقا فضای ذخیره‌سازی SSD را فراهم کرده که باید آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم محصول در نظر گرفت.

جهت مشاهده قیمت کارت گرافیک ، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A

پردازنده گرافیکی را باید به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های این لپ تاپ به حساب آورد. همانطور که می‌دانید، وجود پردازنده گرافیکی مجزا در یک لپ تاپ به عنوان ویژگی مهم به حساب می‌آید و ما شاهد پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX4050 با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDDR6 است. این پردازنده گرافیکی قدرت بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در بخش جلوی دستگاه شاهد قرارگیری نمایشگر 15.6 اینچ با وضوح فول اچ دی و رزولوشن 1920×1080 پیکسل هستیم. همچنین این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 144 هرتز پشتیبانی کرده که باعث می‌شود جذابیت صفحه نمایش تا حد زیادی افزایش یابد. انرژی لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12VE-A توسط باتری قدرتمند 3 سلولی 53 وات ساعت تامین می‌شود؛ این باتری قدرتمند لپ تاپ ام اس آی می‌تواند انرژی لپ تاپ را برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت تامین کند که در نوع خود، بی‌نظیر است. امکان خرید این لپ تاپ با قیمت مناسب از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم بوده و شما می‌توانید این کار را به صورت نقد یا اقساط انجام دهید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M

کمپانی ام اس آی موفق شده است دستگاه‌های زیادی را تولید و روانه بازار کند که در میان آن‌ها سعی شد بهترین لپ تاپ‌ها را به شما معرفی کنیم. یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های ام اس آی را باید لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M معرفی کرد که می‌توانید از آن در زمینه‌های گوناگون همانند دانشجویی، برنامه‌نویسی، صنعتی، عمومی و حتی گیم استفاده کنید.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Raptor Lake Core i5 از سری 1335U
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری53 وات ساعت

وزن این لپ تاپ برابر با 1.7 کیلوگرم بوده و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس برای کاربران به حساب آید. در حقیقت شما می‌توانید این دستگاه را به سادگی حمل کرده و از آن در محیط بیرون استفاده کنید. همچنین جنس دستگاه از فلز و پلاستیک بوده که این مسئله باعث می‌شود ارزش آن افزایش یابد.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M

قدرت لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M توسط پردازنده اصلی اینتل Raptor Lake Core i5 از سری 1335U تامین می‌شود. همچنین این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی مجهز به حافظه کش 12 مگابایت بوده و فرکانس پردازنده دستگاه در بازه 1.3 الی 4.6 گیگاهرتز قرار دارد؛ این قابلیت نشان می‌دهد عملکرد پردازنده در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. همچنین این دستگاه دارای 10 هسته حقیقی و 12 هسته مجازی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M را باید حافظه رم عنوان کرد. این دستگاه مجهز به حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR4 3200MHz بوده و در عین حال، خبری از قابلیت افزایش ارتقا رم وجود ندارد. شما باید همواره از حافظه رم 8 گیگابایت دستگاه برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M

در صورتی که فضای ذخیره‌سازی داخلی برای شما ارزشمند است، باید بدانید که این لپ تاپ دارای حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت از نوع SSD است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این دستگاه به لطف حافظه ذخیره‌سازی SSD بتواند سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات و اجرای دستورها را فراهم کند. همچنین این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe بوده که برای انجام کارهای موردنیاز کاربران می‌تواند انرژی قابل قبولی را ارائه کند.

از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M باید به نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی با وضوح 1920×1080 پیکسل اشاره کرد. همچنین این لپ تاپ دارای پنل IPS بوده و از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. انرژی این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی توسط باتری 3 سلولی 53 وات ساعت تامین شده و می‌تواند ماندگاری شارژ را از بازه 3 الی 7 ساعت رقم بزند. همچنین توان آداپتور دستگاه معادل 65 وات بوده و باید گفت سرعت شارژ مجدد باتری ایده‌آل است. در صورتی که نیازمند خرید لپ تاپ جدید و ارزان قیمت از کمپانی ام اس آی هستید، باید بدانید که لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Modern 15 مدل B13M می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس شما باشد.

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C

نه تنها کمپانی ام اس آی در زمینه تولید لپ تاپ‌های لاکچری و قدرتمند از خود توانایی نشان داده است، بلکه ما شاهد محصولات نیمه حرفه‌ای زیادی از آن هستیم که باعث می‌شود کاربران بتوانند طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را در دسترس داشته باشند.

صفحه نمایش14 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 10510U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX350
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری52 وات ساعت

به عنوان مثال، یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی کمپانی ام اس آی که مشخصات فنی آن می‌تواند رضایت کاربران زیادی را به دست آورد، لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C نام دارد. این لپ تاپ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان، کارمندان یا سایر مصارف عمومی به حساب آید.

سخت افزار لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C

قدرت لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C توسط پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 10510U تامین می‌شود و می‌تواند نیازهای مربوط به پردازش کاربران را تامین کند. این دستگاه دارای حافظه کش 8 مگابایت بوده که می‌تواند تاثیر قابل قبولی روی اجرای سریع برنامه‌ها داشته باشد. از طرف دیگر، فرکانس پردازنده لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C در بازه 1.8 الی 4.9 گیگاهرتز قرار دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازش دستگاه در شرایط ایده‌آل و قابل قبولی قرار دارد. از طرف دیگر، حافظه رم لپ تاپ را باید به عنوان یکی از ویژگی‌هایی دانست که باعث می‌شود سرعت پردازش و عملکرد لپ تاپ تا حد زیادی افزایش یابد.

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C مجهز به حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR4 2666 MHz بوده و در صورت نیاز، امکان سفارشی سازی یا ارتقا حافظه رم برای شما وجود خواهد داشت. خوشبختانه با قرار دادن قابلیت ارتقا حافظه رم می‌توان گفت بخش عمده‌ای از نگرانی کاربران نسبت به این مسئله رفع شده است. همچنین حافظه ذخیره‌سازی داخلی این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی برابر با 512 گیگابایت از نوع SSD بوده که باعث می‌شود کاربران بتوانند ذخیره‌سازی اطلاعات را به خوبی انجام دهند.

ویژگی‌های لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه را باید مجهز بودن به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350 با ظرفیت 2 گیگابایت از نوع GDDR5 اعلام کرد. این پردازنده گرافیکی می‌تواند قدرت قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند نیازهایشان در زمینه پردازش را پاسخ دهند. از طرف دیگر، این لپ تاپ قدرتمند ام اس آی در بخش جلو دارای نمایشگر 14 اینچ با وضوح فول اچ دی خواهد بود که نوع پنل هم IPS است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به باتری 3 سلولی 52 وات ساعت آن اشاره کرد که می‌تواند ماندگاری شارژ را از بازه 1 الی 3 ساعت رقم بزند. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ میان‌رده و قدرتمند را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی Modern مدل 14-C را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خرید خود مدنظر قرار دهید.

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC را باید یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های کمپانی ام اس آی معرفی کرد که قابلیت‌های آن منحصر به فرد است.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 11800H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX3050
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری52 وات ساعت

طراحی فوق‌العاده جذاب این دستگاه باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های در دسترس شناخته شود. وزن این لپ تاپ معادل 2 کیلوگرم بوده و می‌توان گفت برای کاربران در زمینه حمل و نقل مشکل‌آفرین نخواهد شد.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC

از طرف دیگر، قدرت لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC توسط پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 11800H تامین می‌شود و باید گفت شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. در کنار پردازنده اصلی شاهد حافظه کش 24 مگابایت هستیم که فرکانس پردازنده آن در بازه 2.3 الی 4.6 گیگاهرتز قرار دارد. همچنین نباید وجود 8 هسته حقیقی در کنار 16 هسته مجازی را نادیده گرفت.

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت بوده و از نوع DDR4 3200MHz است. همچنین در صورت نیاز شما می‌توانید ارتقا حافظه رم را انجام دهید؛ این ویژگی باعث می‌شود دیگر نگرانی خاصی پیرامون آینده و کاهش احتمالی سرعت دستگاه نداشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت SSD آن اشاره کرد که باعث می‌شود نقل و انتقال اطلاعات با سرعت بالا انجام شود. همچنین شما می‌توانید انتظار عملکرد بالای دستگاه در اجرای دستورها را داشته باشید.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC

در کنار تمام قابلیت‌های ذکرشده شاهد پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce RTX3050 با ظرفیت 4 گیگابایت از نوع GDDR6 هستیم. این پردازنده گرافیکی می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در کنار پردازنده اصلی از خود نشان دهد. در بخش جلوی دستگاه شاهد وجود صفحه نمایش 15.6 اینچ با وضوح فول اچ دی و رزولوشن 1920×1080 پیکسل خواهید بود.

یکی دیگر از بخش‌های مهم هر لپ تاپ را باید باتری آن عنوان کرد. همانطور که می‌دانید، لپ تاپ برای کاربران در استفاده در محیط خارج از خانه یا اداری می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد و برای روشن شدن نیازمند باتری قدرتمند خواهد بود. این لپ تاپ کمپانی تایوانی ام اس آی مجهز به باتری 3 سلولی 53 وات ساعت بوده و می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد. لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی Thin GF63 مدل 11UC را باید یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌هایی معرفی کرد که امکان خرید آن از فروشگاه پلازا دیجیتال برای شما فراهم شده است.

سخن آخر

در کنار تمام کمپانی‌های فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ باید به کمپانی ام اس آی اشاره کرد که به عنوان یک شرکت تایوانی شناخته می‌شود. این شرکت موفق شده است توانمندی بسیار خوبی از خود در تولید انواع محصولات نشان دهد و دستگاه‌های تولید شده از سوی ام اس آی توانسته‌اند شرایط دلپذیر و بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزنند.

فراموش نکنید که این کمپانی تایوانی در زمینه تولید انواع قطعه‌های سخت افزاری لپ تاپ هم فعالیت زیادی دارد که این مسئله باعث شده تا بتواند عملکرد بسیار خوبی از خود در زمینه تولید لپ تاپ‌های قدرتمند نشان دهد. شما می‌توانید کلیه دستگاه‌های معرفی شده یا تولید شده از سوی کمپانی ام اس آی را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید؛ این کار در سریع‌ترین زمان ممکن و به دو روش حضوری یا غیرحضوری انجام می‌شود.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا لپ تاپ‌های ام اس آی از لپ تاپ‌های ایسوس قدرتمندتر هستند؟

توجه داشته باشید که کمپانی ایسوس در کنار ام اس آی به عنوان دو شرکت بزرگ تولیدکننده لپ تاپ در جهان شناخته می‌شوند، اما در هر صورت باید بدانید که عملکرد کمپانی ام اس آی در مقایسه با ایسوس، کمی فاصله دارد و همواره باید ایسوس را به عنوان برترین کمپانی تولید لپ تاپ معرفی کرد.

آیا لپ تاپ‌های ام اس آی دارای سری‌های مختلف هستند؟

هر شرکت برای توسعه محصولات خود اقدام به دسته‌بندی آن‌ها خواهد کرد و ام اس آی هم شرایط متفاوتی ندارد. این کمپانی محصولات خود را در دسته‌بندی‌های گوناگون قرار داده و این مسئله باعث شده است کاربران بتوانند در زمینه انتخاب، عملکرد بهتری از خود نشان دهند. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ از کمپانی ام اس را دارید، می‌توانید به سادگی وارد فروشگاه پلازا دیجیتال شوید و انواع دستگاه‌های تولید شده از سوی کمپانی را مشاهده کرده و در صورت تمایل، خریداری کنید.

 

 

 

 

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *