تاریخ انتشار: 07 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 22 دقیقه

یکی از شرکت‌هایی که توانسته فعالیت بسیار خوبی از خود در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ و محصولات دیجیتال نشان دهد، لنوو (Lenovo) نام دارد. عملکرد این کمپانی به اندازه‌های فوق‌العاده است که موفق شد در مدت زمان کوتاه، شرایط ایده‌آل و بسیار خوبی را برای خود در سراسر جهان رقم بزند؛ به عنوان مثال، لنوو در کشورهای مهم و قاره‌های مختلف توانسته مراکز خدماتی زیادی را راه‌اندازی کند و باید پشتیبانی را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم کمپانی لنوو به حساب آورد.

در این بخش قصد داریم برای کسانی که علاقه‌مند به خرید لپ تاپ لنوو هستند نگاهی به تاریخچه و عملکرد کمپانی لنوو داشته باشیم تا با شرکت و محصولاتی که تولید و روانه بازار کرده است، بیشتر و بهتر آشنا شوید. البته فراموش نکنید که یکی از کالاهای استراتژیک کمپانی لنوو را باید لپ تاپ معرفی کرد. در حقیقت لپ تاپ‌های لنوو به دلیل داشتن مشخصات فنی قابل قبول در کنار طراحی منحصر به فرد و قیمت اقتصادی، توانسته‌اند سهم زیادی از فروش بازار را در میان فعالیت برندهای قدرتمند همانند ایسوس به خود اختصاص دهد؛ با ما همراه باشید.

تاریخچه کمپانی Lenovo

قبل از این که بخواهیم وارد معرفی بهترین محصولات کمپانی لنوو و لپ تاپ‌های جذاب و منحصر به فرد آن شویم، بد نیست نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم. لنوو به عنوان یک شرکت چند ملیتی چینی آمریکایی توانست کار خود را آغاز کند. هر شرکت جدیدی که تاسیس می‌شود، سیاست‌های کاری را برای خود تعیین خواهد کرد تا بتواند با سرمشق قرار دادن آن به اهداف و خواسته‌های مهم خود برسد. یکی از سیاست‌های مهم شرکت لنوو را باید طراحی و تولید محصولات باکیفیت در کنار تعیین قیمت اقتصادی برای محصولات عنوان کرد. در حقیقت شرکت لنوو تلاش کرده است تا با این سیاست بتواند نه تنها در برابر رقیب‌های سرسخت و قدرتمند همانند ایسوس قد علم کند، بلکه بتواند سهم قابل قبولی را از فروش بازار به نام خود ثبت کند.

تاریخچه کمپانی Lenovo

اگر بخواهیم شروع به کار لنوو را بیان کنیم، باید بگوییم که لنوو در سال 1984 میلادی توسط گروهی از مهندسین فعال در عرصه الکترونیک در شهر بکینگ کشور چین راه‌اندازی شد. در ابتدا کمپانی لنوو به عنوان یک تولیدکننده کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ شناخته شد، اما هم اکنون توانسته با گسترش کار خود در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در حقیقت این شرکت موفق شد در سال 2005 میلادی با خرید بخشی از IBM به یکی از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی تبدیل شود. از طرف دیگر، این شرکت چند ملیتی توانست در سال 2013 میلادی با خرید بخشی از سهم کمپانی موتورولا شرایط خوبی را برای خود رقم بزند. با ورود به عرصه تلفن همراه و تبلت، دیگر لنوو به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی تبدیل شد و همین مسئله عرصه را برای آن به منظور گسترش فعالیت، بازتر کرد.

بر اساس آمارهای منتشرشده سالانه، کمپانی لنوو موفق شده است عملکرد درخشان و خیره‌کننده‌ای از خود نشان دهد. این کمپانی چند ملیتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خود را روی راه‌اندازی و توسعه مراکز پشتیبانی قرار داده است. در حال حاضر کمپانی لنوو توانسته در بیشتر از 60 کشور جهان، فعالیت خود را به صورت رسمی انجام دهد و این نشان می‌دهد که لنوو برنامه‌های زیادی برای آینده دارد. فرض کنید کمپانی تایوانی ایسوس با تمام قدرت خود که در زمینه تولید مادربرد و قطعه‌های کامپیوتر دارد و به عنوان یکی از پیشتازان صنعت لپ تاپ و دستگاه‌های گیمینگ شناخته می‌شود با کمپانی لنوو مقایسه خواهد شد؛ این موضوع نشان می‌دهد که لنوو توانسته چه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد و این مسئله قابل تقدیر است.

البته نباید فراموش کرد که یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های کمپانی لنوو را باید مربوط به عملکرد آن در دنیای لپ تاپ به حساب آورد. لنوو رشد خود را مدیون لپ تاپ بوده و به همین علت، توانسته محصولات زیادی را تولید و روانه بازار کند.

بهترین لپ تاپ‌های لنوو

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، لپ تاپ‌های لنوو دارای مشخصات فنی عالی در کنار طراحی منحصر به فرد هستند. ترکیب این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر سبب شده تا با لپ تاپ‌هایی مواجه باشیم که ماندگاری و طول عمر بالا را ارائه می‌کنند. لازم است بدانید لپ تاپ‌های لنوو در سری‌های گوناگون طراحی و تولید شده‌اند که هر کدام از سری‌ها، عملکردهای خاص خود را ارائه می‌کنند که در نوع خود، بی‌نظیر هستند.

بهترین لپ تاپ‌های لنوو

در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های لنوو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سطح کیفی و مشخصات فنی آن‌ها را مشاهده کنید. بدون تردید عملکرد این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند رضایت کاربران را به دست آورد. بد نیست بدانید که لپ تاپ‌های لنوو در بازار ایران توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را کسب کنند. در حقیقت کاربران با سلیقه‌های مختلف اقدام به انتخاب و خرید یک محصول خواهند کرد، اما لازم است بدانید قیمت به عنوان یکی از اولویت‌ها هنگام خرید کالا به حساب می‌آید و از آن جایی که سیاست گذاری قیمت لنوو ایده‌آل است، باید بگوییم تاثیر زیادی روی فروش محصول داشته است. با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین دستگاه‌های کمپانی لنوو را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI

یکی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی برند لنوو را باید لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI معرفی کرد. این دستگاه دارای مشخصات فنی بسیار خوبی بوده و به سادگی می‌تواند از عهده کارهای مختلف در کوتاه‌ترین زمان برآید. یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه را باید طراحی منحصر به فرد آن عنوان کرد که برای تمام سلیقه‌ها مناسب است.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 11800H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX3070
حافظه رم32 گیگابایت با قابلیت ارتقا به 64 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی2 ترابایت SSD
باتری80 وات ساعت

 

طراحی این لپ تاپ به گونه‌ای است که می‌تواند برای کاربردهای روزانه، گیمینگ و مولی مدیا مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف دیگر، وزن لپ تاپ دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید بدانید که این لپ تاپ با داشتن 2 کیلوگرم وزن می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ قابل حمل شناخته شود.

سخت افزار لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI مجهز به پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 11800H بوده و جالب است بدانید که دستگاه دارای 24 مگابایت حافظه کش است. همچنین فرکانس پردازنده این لپ تاپ گیمینگ لنوو در بازه 2.3 الی 4.6 گیگاهرتز قرار دارد که در کنار 8 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی می‌تواند قدرت و سرعت پردازش منحصر به فرد را ارائه کند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ را باید حافظه رم آن عنوان کرد و لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI مجهز به حافظه رم 32 گیگابایت بوده و جالب آن که امکان ارتقا آن به 64 گیگابایت فراهم است. همچنین نوع این حافظه رم، DDR4 3200MHz بوده و باید گفت سرعت بالایی را در اختیار کاربران در زمینه‌های پردازش قرار خواهد داد. خب، در این دستگاه نباید انتظار قرارگیری حافظه HDD داشته باشیم، چرا که این لپ تاپ مجهز به حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 2 ترابایت است. همانطور که می‌دانید، حافظه‌های SSD گران قیمت هستند و قرارگیری حافظه 2 ترابایتی از این مدل در لپ تاپ لنوو را باید به عنوان یکی از شاهکارهای این کمپانی به حساب آورد.

ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI

در کنار پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX3070 با ظرفیت 8 گیگابایت GDDR6 قرار دارد که ظرفیت آن هم برابر با 8 گیگابایت است. این پردازنده گرافیکی می‌تواند قدرت مثال‌زدنی را در اختیار کاربران قرار دهد. از طرف دیگر، توان گرافیکی این پردازنده گرافیکی برابر با 130 وات بوده و نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده‌ای است که ارائه می‌کند.

از طرف دیگر در بخش جلو شاهد قرارگیری نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی هستیم که با وضوح ان معادل 1920×1080 پیکسل قرار دارد. همچنین نرخ تازه‌سازی این نمایشگر برابر با 165 هرتز بوده و هر اندازه از کیفیت و وضوح آن در نمایش بگوییم، کم گفته‌ایم، چرا که باید تجربه کنید.

شما در لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZI پورت‌های مختلف و زیادی را خواهید دید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های این دستگاه را باید باتری 4 سلولی 80 وات ساعت آن عنوان کرد که می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت کارایی را ارائه کند. خبری از درایو نوری در این دستگاه نیست، اما در زمینه زیبایی باید به صفحه کلید با نور پس زمینه اشاره کنیم که می‌تواند جذابیت دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ باکیفیت و قدرتمند خریداری کنید، این محصول می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده توسط کمپانی لنوو را باید لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV معرفی کرد که توانمندی بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید طراحی زیبا و نورپردازی روی صفحه کلید آن اشاره کرد که می‌تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهپردازنده اصلی Intel Core i7 از سری 11800H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce RTX3070
حافظه رم32 گیگابایت با قابلیت ارتقا به 64 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت SSD
باتری80 وات ساعت

 

این لپ تاپ گیمینگ لنوو دارای قدرت فنی بسیار زیادی است و به همین علت، نه تنها برای گیم، بلکه امکان استفاده از دستگاه برای کارهای اداری یا خانگی و دانشجویی امکان‌پذیر است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه را باید وزن 2.3 کیلوگرمی آن عنوان کرد. همانطور که می‌دانید، وزن لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل نوع طراحی و متریال استفاده شده در تولید بیشتر از لپ تاپ‌های عادی است، اما وزن این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌های گیمینگ موجود در بازار در حالت ایده‌آل قرار دارد.

سخت افزار لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV قدرت خود را توسط پردازنده اصلی Intel Core i7 از سری 11800H دریافت می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ تاپ باید به حافظه کش اشاره کرد، اما فراموش نکنید که این حافظه کش می‌تواند روی عملکرد دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد. با توجه به قیمت لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV مشخص است که دستگاه دارای حافظه کش بالایی خواهد بود و 24 مگابایت فضای کش، باعث می‌شود دیگر بدون نگرانی نسبت به این قابلیت از دستگاه استفاده کنید. در کنار این ویژگی، باید بگوییم که شاهد 8 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی خواهید بود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به قدرت فرکانس دستگاه اشاره کرد که در بازه 2.3 الی 4.6 گیگاهرتز قرار دارد. توجه داشته باشید که این دستگاه مجهز به حافظه رم 32 گیگابایت بوده و شما می‌توانید در صورت نیاز آن را به 64 گیگابایت ارتقا دهید.

از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ Lenovo باید به فضای ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت SSD اشاره کرد که می‌تواند سرعت نقل و انتقال بالای اطلاعات را در کنار طول عمر بسیار عالی در اختیارتان قرار دهد. در حقیقت هارد SSD در مقایسه با هارد HDD قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و این مسئله سبب شده کاربران به دنبال خرید لپ تاپ‌هایی باشند که چنین ویژگی را ارائه کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV را باید پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX3070 عنوان کرد که ظرفیت آن برابر با 8 گیگابایت بوده و توان گرافیکی 130 وات را ارائه می‌کند. در بخش جلوی این لپ تاپ، صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی قرار گرفته که وضوح آن برابر 1920×1080 پیکسل بوده و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه نمایش‌های قدرتمند با کیفیت بالا را باید یکی از مهم‌ترین ویژگی لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو معرفی کرد.

ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV در طرفین مجهز به 2 پورت تایپ سی بوده و جالب است بدانید در این لپ تاپ خبری از پورت تایپ USB 2 نبوده و به جای آن از USB 3 استفاده شده است. البته نباید فراموش کنید که این لپ تاپ مجهز به پورت HDMI و اترنت است. در ضمن، خبری از درایو نوری نبوده و شما در بخش جلوی نمایشگر به یک وبکم باکیفیت دسترسی خواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ را باید باتری آن عنوان کرد. در حقیقت این دستگاه انرژی خود را از باتری 4 سلولی 80 وات ساعت دریافت می‌کند که می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد. البته میزان استفاده شما از دستگاه می‌تواند روی ماندگاری شارژ لپ تاپ تاثیرگذار باشد. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند خریداری کنید، بدون تردید لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-ZV یکی از بهترین انتخاب‌های در دسترس خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC

کمپانی لنوو لپ تاپ‌های گیمینگ زیادی را با قیمت‌های مختلف طراحی و تولید کرده است. در حقیقت هر کدام از این لپ تاپ‌ها دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های متنوع هستند که می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. یکی از انواع لپ تاپ‌های کمپانی لنوو که می‌توان آن را با قیمت مناسب‌تری خریداری کرد، لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC نام دارد.

برای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو، لیست کامل لپ تاپ‌ها را از این صفحه مشاهده کنید.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 11370H
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce GTX1650
حافظه رم32 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD
باتری45 وات ساعت

 

این لپ تاپ گیمینگ مجهز به نورپردازی صفحه کلید بوده و فرم طراحی بدنه دستگاه به گونه‌ای است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ باید به وزن 2 کیلوگرمی آن اشاره کرد که باعث می‌شود حمل محصول ساده‌تر باشد. شما می‌توانید این لپ تاپ را نه تنها برای گیم، بلکه برای استفاده شخصی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سخت افزار لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC

قبل از این که بخواهیم وارد مشخصات فنی شویم، ابتدا اشاره‌ای به مهم‌ترین بخش سخت افزاری، یعنی پردازنده اصلی خواهیم کرد. این لپ تاپ لنوو مجهز به تراشه اینتل Core i7 از سری 11370H بوده و حافظه کش 12 مگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرکانس پردازنده لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC معادل 3.3 الی 4.8 گیگاهرتز بوده و شاهد 4 هسته حقیقی در کنار 8 هسته مجازی هستیم.

یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این لپ تاپ گیمینگ لنوو را باید حافظه رم 32 گیگابایت آن دانست که البته امکان ارتقا رم وجود ندارد. در حقیقت شما باید تا زمانی که دستگاه را در اختیار دارید از حافظه رم 32 گیگابایت استفاده کنید و این در حالی است که دو مدل قبل امکان ارتقا حافظه رم را برای کاربران فراهم کرده‌اند. بد نیست بدانید که این دستگاه دارای دو حافظه ذخیره‌سازی است که شامل هارد SSD و هارد HDD می‌شود. در حقیقت این دستگاه مجهز به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت HDD بوده و در کنار آن هم حافظه ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگابایت SSD قرار دارد. توصیه می‌کنیم در حافظه ذخیره‌سازی SSD سیستم عامل را نصب کنید تا با سرعت بالا اجرا شود و دستورات شما را با سرعت استثنایی اجرا کند. همچنین از درایوهای HDD می‌توانید برای نگه‌داری اطلاعات شخصی خود استفاده کنید.

جهت خرید رم کامپیوتر و خرید CPU از این صفحات در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه را باید پردازنده گرافیکی عنوان کرد که در لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC شاهد قرارگیری پردازنده NVIDIA GeForce GTX1650 با ظرفیت 4 گیگابایت از نوع GDDR6 هستیم. این دستگاه فاقد درایو نوری بوده و شما در صورت لزوم باید از درایور شخص ثالث استفاده کنید. وجود چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی می‌تواند باعث شود کاربران نسبت به اجرای بدون مشکل و با جزئیات بالای بازی‌ها با خیالی آسوده برخورد کنند.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC در بخش جلو دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ بوده و وضوح آن، فول اچ دی است. بد نیست بدانید نمایشگر این لپ تاپ از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کیفیت بالا را در نمایش فایل‌های مختلف ارائه کند. خبری از پورت USB 2 در این لپ تاپ نیست، اما کاربران به پورت تایپ سی، پورت USB 3، پورت HDMI و اترنت دسترسی خواهند داشت. انرژی لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-KC توسط باتری 3 سلولی 45 وات ساعتی تامین می‌شود و با توجه به میزان استفاده، باید بگوییم که ماندگاری شارژ 1 الی 3 ساعت را رقم می‌زند. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند خریداری کنید، باید بگوییم که این محصول لنوو می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید به حساب آید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ را باید به عنوان یکی از لپ تاپ‌های ارزان قیمت لنوو معرفی کرد که برای خرید در پلازا دیجیتال در دسترس قرار دارد. این لپ تاپ وزنی معادل 1.6 کیلوگرم دارد و مشخصات فنی آن به گونه‌ای است که می‌تواند قدرت لازم را برای انجام کارهای دانشجویی، مولتی مدیا، اداری یا خانگی را در اختیار کاربران قرار دهد.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 1165G7
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX450
حافظه رم20 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی512 ترابایت SSD و 1 ترابایت HDD
باتری38 وات ساعت

 

یکی از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ را باید مجهز بودن به پردازنده اصلی اینتل Core i7 از سری 1165G7 عنوان کرد. از طرف دیگر این لپ تاپ مجهز به 12 مگابایت حافظه کش بوده و فرکانس پردازنده دستگاه 2.8 الی 4.7 گیگاهرتز است. همچنین لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ موفق شده است تعداد 4 هسته حقیقی را در کنار 8 هسته مجازی در دسترس کاربران قرار دهد.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ

همانطور که می‌دانید، حافظه رم را باید یکی از بخش‌های مهم دستگاه به حساب آورد و خوشبختانه این لپ تاپ قدرت خود را از حافظه رم 20 گیگابایت دریافت می‌کند، اما خبر بد این است که از قابلیت ارتقا حافظه رم پشتیبانی نمی‌کند. البته باید بگوییم که کاربران این دستگاه به لطف حافظه رم 20 گیگابایت بعید به نظر می‌رسد که دچار کمبود یا افت سرعت شوند. در کنار پردازنده اصلی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ باید به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX450 اشاره کنیم که با ظرفیت 2 گیگابایت خود، می‌تواند قدرت کافی را در اختیار کاربران قرار دهد. از طرف دیگر، این دستگاه 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD را در کنار 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی HDD در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ما عادت داشتیم در دستگاه‌های میان‌رده شاهد قرارگیری حافظه‌های SSD با ظرفیت کمتر باشیم، اما این مدل دارای هر دو حافظه SSD و HDD با ظرفیت عالی بوده که می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

برای خرید لپ‌تاپ و کارت گرافیک از این صفحات در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ

صفحه نمایش را باید به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ تاپ به حساب آورد و خوشبختانه لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ مجهز به نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی بوده و وضوح آن هم برابر با 1920×1080 پیکسل است. از طرف دیگر، این لپ تاپ از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه کند.

انرژی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CQ توسط باتری 3 سلولی 38 وات ساعت تامین می‌شود و می‌تواند ماندگاری شارژ 1 الی 3 ساعت را رقم بزند. از طرف دیگر، خبری از درایو نوری در کنار نورپردازی روی صفحه کلید نیست. این دستگاه را باید به عنوان یکی از لپ تاپ‌های میان‌رده کمپانی لنوو معرفی کرد که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران باشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی لنوو را باید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK معرفی کرد که به عنوان یکی از دستگاه‌های اقتصادی شناخته شود. این دستگاه دارای طراحی جذاب و منحصر به فردی بوده و وزن 1.6 کیلوگرمی آن سبب شده است کاربرانی که علاقه‌مند به در اختیار داشتن یک دستگاه با قابلیت حمل آسان هستند از آن استفاده کنند. این لپ تاپ لنوو گزینه‌های مناسب برای کاربرانی است که از دستگاه برای انجام کارهای عمومی و روزمره استفاده می‌کنند.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Tiger Lake Core i7 از سری 1165G7
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX450
حافظه رم12 گیگابایت با قابلیت ارتقا به 24 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD
باتری38 وات ساعت

 

در زمینه سخت افزار باید به پردازنده اصلی اینتل Tiger Lake Core i7 از سری 1165G7 و نسل یازدهم اشاره کرد. همچنین این لپ تاپ مجهز به 12 مگابایت حافظه کش بوده که در کنار فرکانس پردازنده 2.8 و 4.7 گیگاهرتز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. از طرف دیگر، این لپ تاپ دارای 4 هسته حقیقی و 8 هسته مجازی است.

سخت افزار لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK مجهز به حافظه رم 12 گیگابایت از نوع DDR4 3200MHz بوده و در عین حال، کاربران می‌توانند در صورت نیاز آن را به 24 گیگابایت افزایش دهند. این حافظه رم می‌تواند سرعت و قدرت لازم را در اختیار کاربران برای انجام کارها قرار دهد. فراموش نکنید که این لپ تاپ 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD را در کنار 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی HDD در اختیارتان قرار می‌دهد. پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX450 با ظرفیت 2 گیگابایت GDDR5 می‌تواند قدرت پردازش کافی را در اختیار کاربران قرار دهد و به لطف پردازنده اصلی قدرتمند، شرایط دستگاه در حالت ایده‌آل قرار دارد.

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK

در بخش جلوی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK شاهد نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی خواهید بود که وضوح 1920×1080 پیکسل را ارائه می‌کند و از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی خواهد کرد. باتری را باید یکی دیگر از بخش‌های لپ تاپ دانست که اهمیت بسیار زیادی دارد. این مدل از لپ تاپ اقتصادی لنوو انرژی خود را از باتری 3 سلولی 38 وات ساعت دریافت می‌کند و می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت ماندگاری شارژ را ارائه کند؛ البته این ماندگاری شارژ متناسب با میزان استفاده کاربران خواهد بود و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که به دنبال خرید یک لپ تاپ اقتصادی هستید، لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل ip3-CK می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سخن آخر

بدون تردید باید کمپانی لنوو را به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در دنیای تکنولوژی معرفی کرد که لپ تاپ‌های آن توانسته نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. در این مقاله سعی شد نگاهی به تاریخچه و عملکرد این کمپانی در زمینه تجهیزات فناوری داشته باشیم و در ادامه تعدادی از بهترین محصولات آن را به شما معرفی کنیم. نظر شما درباره لنوو و محصولات آن چیست؟

پرسش‌های متداول کاربران

آیا کمپانی لنوو از کمپانی ایسوس برتر است؟

هر دو شرکت در زمینه تولید لپ تاپ و سایر محصولات دیجیتال فعالیت دارند. با این که هر دو کمپانی توانسته‌اند در سطح جهان علاقه‌مندان زیادی داشته باشند، اما باید بگوییم هر دو در برخی زمینه‌ها نسبت به یکدیگر برتری و ضعف‌هایی دارند که جالب توجه است.

آیا لپ تاپ های گیمینگ لنوو طول عمر بالایی دارند؟

لنوو از قطعه‌های سخت افزاری با دوام و قدرتمند در تمام محصولات خود استفاده می‌کند و باید بگوییم پاسخ ما در برابر این سوال، مثبت است. کلیه محصولات لنوو می‌توانند عملکرد درخشانی از خود ارائه کنند.

 

 

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *