تاریخ انتشار: 19 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو در دسته‌بندی‌های مختلف قرار گرفته‌اند و هر کدام می‌توانند بهترین شرایط را برای کاربران رقم بزنند. لپ تاپ لنوو Thinkbook و ThinkPad را باید به عنوان بهترین سری از محصولات کمپانی لنوو به حساب آورد که هر کدام از آن‌ها دارای مشخصات فنی خاص و منحصربه فرد خود هستند. در صورتی که قصد دارید خرید لپ تاپ از برند لنوو را در سری محصولات ThinkBook یا لپ تاپ لنوو ThinkPad خریداری کنید، ابتدا باید اطلاعات لازم را پیرامون آن‌ها در اختیار داشته باشید. ما در این بخش با مقایسه لپ تاپ لنوو ThinkPad با ThinkBook در کنار شما هستیم؛ با ما همراه باشید.

لپ تاپ سری ThinkPad چیست؟

thinkpad

لپ تاپ‌های سری ThinkPad را باید به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو از بهترین سری محصولات لنوو معرفی کرد که قابلیت‌های فنی بسیار خوبی دارد. این سری از لپ تاپ‌ها برای نخستین بار توسط IBM تولید شد، اما بعد از این که کمپانی لنوو موفق به خرید سهام IBM شد، شرایط تغییر کرد و لنوو در سال 1992 میلادی نخستین مدل از آن را معرفی کرد.

طراحی لپ تاپ‌های سری ThinkPad برگرفته از یک جعبه مخصوص ناهار ژاپنی بوده و رنگ مشکی آن جذابیت زیادی به محصول داده است. جالب است بدانید لپ تاپ‌های ThinkPad نخستین دستگاه‌هایی بوده که امکان حرکت دادن نشانگر را با تاچ پد برای کاربران فراهم کردند و از طرف دیگر باید بدانید برای نخستین بار شاهد به کارگیری چراغ درون صفحه کلید بودیم. از طرف دیگر مقرون به صرفه بودن را باید یکی از ویژگی‌های مهم سری لپ تاپ‌های ThinkPad معرفی کرد. همچنین قدرت بالای سخت افزاری را باید ویژگی دانست که کاربران به لطف آن می‌توانند شرایط خوبی را تجربه کنند.

در کنار تمام قابلیت‌های مثبت ذکرشده برای لپ تاپ‌های سری ThinkPad باید اقرار کنیم که دستگاه‌های الکترونیکی در کنار مزایای ذکرشده، ممکن است معایبی هم داشته باشند. به عنوان مثال، لپ تاپ‌های سری ThinkPad برای کاربرانی که به دنبال لپ تاپ‌های باریک هستند، گزینه‌ای مناسب نخواهد بود. از طرف دیگر باید بدانید باتری آن‌ها ممکن است در درازمدت کارایی خود را از دست بدهد.

لپ تاپ سری ThinkBook چیست؟

thinkbook

لپ تاپ Thinkbook لنوو چیست؟ یکی دیگر از سری لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو را باید لپ تاپ سری ThinkBook معرفی کرد. این سری از لپ تاپ‌های کمپانی لنوو دارای قابلیت‌های فنی زیادی هستند که می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کنند و باید به این مسئله توجه داشته باشید. کاربران می‌توانند از لپ تاپ‌های سری ThinkBook برای کارهای عادی و روزمره استفاده کنند. در حقیقت این سری از لپ تاپ‌ها جمع و جور هستند و می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود در زمینه‌های مختلف طراحی ظاهری و سخت افزاری ارائه کنند.

در صورتی که مسافرت رفتن یکی از سرگرمی‌های شما است، باید بدانید لپ تاپ‌های سری ThinkBook به دلیل جمع و جور بودن و وزن مناسب می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس به حساب آیند. همچنین صفحه کلید سبک‌تر را باید یکی از ویژگی‌ها و مزایای مهم لپ تاپ‌های سری ThinkBook به حساب آورد. همانطور که می‌دانید، این سری از لپ تاپ‌ها دارای بدنه‌ای پلاستیکی هستند، اما در سری ThinkBook شاهد بدنه آلومینیومی هستیم.

مقایسه لپ تاپ لنوو thinkpad با thinkbook

2 16

نخستین نکته‌ای که در مقایسه لپ تاپ لنوو thinkpad با thinkbook باید در نظر داشته باشید، این است که هر دو لپ تاپ از محصولات لنوو به حساب می‌آیند. در حقیقت لنوو دو سری ThinkPad و ThinkBook را برای اهداف خاص و متفاوت از یکدیگر تولید و روانه بازار کرده است.

در ابتدا به نظر می‌رسد تفاوت زیادی میان ThinkPad و ThinkBook وجود ندارد، اما نکته جالب این است که ThinkBook مخصوص کاربران روزمره بوده و ThinkPad برای کاربران حرفه‌ای است. بستگی به تقاضای شما دارد، اما باید بدانید در تجزیه و تحلیل این دو دستگاه شاهد قابلیت و ویژگی‌های مختلف خواهید بود.

به عنوان مثال، لپ تاپ‌های سری ThinkPad برای کارهای حرفه‌ای به دلیل ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که دارند، می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهند، اما این در حالی است که برای کارهای روزمره و ساده می‌توان سراغ دستگاه‌های ThinkBook رفت.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ‌های سری ThinkPad را باید کیفیت ساخت شگفت‌انگیز آن‌ها و به طور کل مزایا و معایب لپ تاپ های لنوو دانست. از طرف دیگر باید بدانید طول عمر و دوام بالای ThinkPad با لپ تاپ‌های سری ThinkBook قابل مقایسه نخواهند بود. بد نیست بدانید کاربران می‌توانند با استفاده از لپ تاپ‌های سری ThinkPad تعداد زیادی از عناوین بازی را اجرا کنند، اما در سری ThinkBook امکان اجرای عناوین زیادی بازی وجود ندارد. از دیگر موارد مهمی که باید به آن اشاره کرد، طول عمر باتری لپ تاپ‌های لنوو است. کاربران می‌توانند از لپ تاپ‌های سری ThinkPad انتظار داشته باشند که برای مدت زمان 9 الی 12 ساعت کارایی خواهند داشت، اما در لپ تاپ‌های ThinkBook مدت زمان ذکرشده در بازه 5 الی 9 ساعت است.

در مقایسه لپ تاپ لنوو thinkpad با thinkbook باید به قیمت این محصول سری هم اشاره کنیم. به عنوان مثال، لپ تاپ‌های سری ThinkPad به علت عملکرد بالا و مشخصات سخت افزاری ایده‌آل از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما در مقایسه با آن‌ها باید گفت لپ تاپ‌های سری ThinkBook با قیمت پایین‌تری در دسترس قرار دارند.

در صورتی که ظاهر لپ تاپ برای شما اهمیت داشته باشد، باید بگوییم لپ تاپ‌های سری ThinkPad طراحی شیک و منحصر به فرد ندارند، اما ظاهر دستگاه‌های سری ThinkBook به گونه‌ای هستند که می‌توانند رضایت کاربران را به دست آورند. زیبایی ظاهری این سری از لپ تاپ‌ها باعث جلب رضایت کاربران می‌شود و شرایط ایده‌آل و خوبی را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های سری ThinkPad یا ThinkBook را خریداری کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سخن آخر

در مقایسه لپ تاپ لنوو thinkpad با thinkbook سعی شد که شما با مزایا و معایب این محصولات بیشتر آشنا شوید.. شما می‌توانید کلیه لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی لنوو را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. کدام یک از این دو سری از لپ تاپ‌های لنوو دارای طراحی بهتری هستند؟

در صورتی که ظاهر برای شما اهمیت دارد، باید بدانید لپ تاپ‌های سری ThinkBook از جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با لپ تاپ‌های ThinkPad برخوردار هستند.

2. کدام یک از این دو سری لپ تاپ‌های لنوو برای کار بهتر هستند؟

همانطور که گفته شد، لپ تاپ‌های سری ThinkPad برای حرفه‌ای ساخته شده‌اند، اما سری ThinkBook می‌تواند گزینه‌ای کارآمد برای انجام کارهای روزمره به حساب آید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *