تاریخ انتشار: 14 شهریور 1403 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

نزدیک به نیمی از وب‌سایت‌ها به زبان‌هایی غیر از انگلیسی منتشر می‌شوند. امروزه تسلط داشتن به یک زبان خاص اهمیت بسیار زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد. زبان ابزار اصلی ارتباط است و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران به افراد کمک می‌کند تا بتوانند نیازها، احساسات و افکار خود را به درستی بیان کنند. همچنین یادگیری زبان می‌تواند توانایی‌های شناختی را تقویت کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس فرد در موقعیت‌های مختلف شود. این روزها در حین خواندن مقالات روی مرورگر برای دسترسی به اطلاعات و سرگرمی‌های جهانی به ابزارهای ترجمه وابسته هستیم تا نقاط ضعف زبان ما را کاهش دهند. در این مطلب پنج ابزار ترجمه مرورگر را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارها برای ترجمه صفحات وب

Reverso Translation

1. Reverso Translation

در بین بهترین ابزارها برای ترجمه صفحات وب این ابزار جز بهترین‌ها محسوب می‌شود. Reverso از میان بسیاری از ابزارهای ترجمه موجود جز بهترین‌ها قرار گرفته است. این ابزار ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی است و از مجموعه‌ اطلاعات زبان از کشورهای مختلف برای تشخیص تفاوت کلمات در شرایط مختلف استفاده می‌کند. به جای ترجمه ساده کلمات به صورت جداگانه، Reverso کل جمله یا متن را بررسی می‌کند تا مناسب‌ترین ترجمه را ارائه دهد.

برای مثال، اگر شما به طور مرتب از وب‌سایت‌های آلمانی بازدید می‌کنید یا در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که Reverso کلمه “Der Bank” را بسته به نحوه استفاده در جمله به درستی به “نیمکت” یا “بانک” ترجمه می‌کند.

این رویکرد فقط به متن‌های نوشته شده محدود نمی‌شود. Reverso می‌تواند زیرنویس‌های ویدیویی شما را در لحظه تماشا کردن و همزمان با استفاده از سرویس‌های پخش ویدیو مانند Netflix و YouTube به دقت ترجمه کند.

Reverso Translation

علاوه بر ترجمه‌ها، Reverso ویژگی‌هایی برای بهبود یادگیری زبان شما ارائه می‌دهد. با داشتن یک حساب Reverso (رایگان یا پریمیوم)، می‌توانید کلمات و عبارات پرکاربرد خود را ذخیره کنید، ترجمه‌های خود را بین تمام دستگاه‌هایتان همگام‌سازی کنید و به فلش‌مموری، تست‌ها و بازی‌ها دسترسی داشته باشید. حتی اعلان‌های مخصوص کلمات مهم هفته نیز وجود دارد.

البته هیچ ابزاری کامل نیست. Reverso تنها از حدود 26 زبان پشتیبانی می‌کند که نسبت به برخی از رقبا بسیار کمتر است. همچنین برای ترجمه متون بلندتر نیاز به یک حساب پریمیوم دارید. بدون داشتن حساب می‌توانید تنها حدود 150 کاراکتر را در هر بار ترجمه کنید.

DeepL Translator

DeepL Translator

DeepL که در سال 2017 راه‌اندازی شد، اکنون به یکی از بهترین ابزارهای ترجمه رایگان مرورگر تبدیل شده است. مشابه Reverso، DeepL از سیستم‌های هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی مجموعه‌های عظیم داده‌های زبانی استفاده می‌کند که نسبت به رقبا دقت بسیار بالاتری هم دارد.

DeepL Translator2 1

با داشتن یک حساب پرو، می‌توانید ترجمه نامحدود متن، ترجمه کامل صفحه و گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری داشته باشید، اما نسخه رایگان برای بیشتر افراد کافی است. همچنین می‌توانید متنی تا 1500 کاراکتر را در مرورگر خود بدون ایجاد حساب کاربری انتخاب و ترجمه کنید. این ابزار از بیش از 30 زبان پشتیبانی می‌کند.

Mate Translate

Mate Translate

هدف از نصب افزونه‌های ترجمه، از بین بردن هر گونه مانع در فرآیند ترجمه شما است. اگر از کاربران مشتاق Safari هستید، Mate Translate بهترین گزینه برای شماست، زیرا یکی از معدود ابزارهایی است که با یک برنامه Mac و افزونه داخلی Safari عرضه می‌شود.

Mate Translate2

Mate یک رابط کاربری ساده ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد ترجمه‌های شما بدون هیچ‌گونه حواس‌پرتی در اختیار شما قرار بگیرد. می‌توانید کل صفحه را ترجمه کنید یا با یک کلیک متن را انتخاب کنید و آن را ترجمه کنید.

Lingvanex Translator

Lingvanex Translator

یکی از بهترین ابزارها برای ترجمه صفحات وب این ابزار است. Lingvanex مجموعه‌ای از افزونه‌های مرورگر را برای ترجمه آسان صفحات وب به بیش از 105 زبان پشتیبانی‌شده ارائه می‌دهد. کافی است کلمات، عبارات یا متن کامل را هایلایت کنید تا به سرعت معنی آن‌ها را به زبان مورد نظر خود دریافت کنید.

Lingvanex Translator2

اگر ترجیح می‌دهید کل صفحه را ترجمه کنید، تنها نیاز دارید که در جایی از صفحه راست کلیک کنید و سپس گزینه “Translate the entire web page” را انتخاب کنید.

صفحه ترجمه‌شده در یک تب جدید در مرورگر شما باز می‌شود و یک ترجمه دقیق و بدون نقص را ارائه می‌دهد. البته ممکن است در برخی موارد از دقت ترجمه کمی کاسته شود.

Google Translate

Google Translate

معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ترجمه در دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. از زمان راه‌اندازی آن در سال 2006، Google Translate به محبوب‌ترین ابزار ترجمه تبدیل شده است. این ابزار معروف با پشتیبانی از بیش از 200 زبان، Google Translate را به یک پادشاه بی رقیب در دنیای ترجمه کلمات تبدیل کرده است.

در گذشته Google Translate با اشتباهات زیادی در زبان همراه بود، زیرا ترجمه‌های آن بسیار لفظی بودند، بدون در نظر گرفتن عملکرد زبان، معناشناسی یا زمینه متن. اما با توجه به ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، کیفیت ترجمه به‌طور چشمگیری بهبود یافته است.

سخن آخر

در این مطلب بهترین ابزارها برای ترجمه صفحات وب را به شما معرفی می‌کنیم. هر یک از این ابزارهای ترجمه مرورگر ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند که به نیازهای مختلف کاربران پاسخ می‌دهند. چه دقت برای شما اولویت باشد، چه پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، یا ویژگی‌های اضافی برای یادگیری زبان، یک ابزار در این لیست برای شما وجود دارد.

در نهایت انتخاب ابزار مناسب ترجمه مرورگر می‌تواند تجربه گشت‌وگذار شما در اینترنت را متحول کند و درهای جدیدی از اطلاعات و فرهنگ‌های متنوع را به رویتان بگشاید. از دقت بی‌نظیر DeepL گرفته تا گستردگی زبان‌های پشتیبانی‌شده در Google Translate، هر یک از این ابزارها نقاط قوت خاص خود را دارند که با توجه به نیازهای شما، می‌توانند همراهی بی‌بدیل در وبگردیتان باشند. شما کدام ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

سوالات متداول

آیا این ابزارهای ترجمه مرورگر قابلیت کار به صورت آفلاین را دارند؟

به طور کلی، بیشتر ابزارهای ترجمه مرورگر به اتصال اینترنت نیاز دارند تا بتوانند به دیتابیس‌های زبانی خود دسترسی پیدا کنند و ترجمه‌ها را انجام دهند. با این حال برخی از ابزارها مانند Google Translate نسخه‌های موبایلی دارند که امکان دانلود زبان‌ها برای ترجمه آفلاین را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر به ترجمه آفلاین نیاز دارید باید از نسخه‌های مخصوص موبایل استفاده کنید یا بررسی کنید که ابزار مورد نظر شما این قابلیت را دارد یا خیر.

آیا این ابزارهای ترجمه مرورگر از داده‌های شخصی کاربران برای بهبود الگوریتم‌های ترجمه استفاده می‌کنند؟

بله، بسیاری از این ابزارها ممکن است از داده‌های کاربران برای بهبود خدمات خود استفاده کنند. به عنوان مثال، ترجمه‌های انجام شده توسط کاربران ممکن است برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده شوند. در صورتی که این موضوع برای شما اهمیت دارد، می‌توانید سیاست‌های حفظ حریم خصوصی هر ابزار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چگونه از داده‌های شما استفاده می‌شود و در صورت امکان از ابزارهایی استفاده کنید که حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهند.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *