تاریخ انتشار: 27 خرداد 1403 |
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امسال در کنفرانس WWDC 2024، اپل اعلام کرد که iOS 18 و iPadOS 18 در پاییز امسال منتشر خواهد شد. در این مطلب به آموزش دانلود iOS 18 خواهیم پرداخت. اگر جز افرادی هستید که بی‌صبرانه منتظر رسیدن نسخه نهایی هستند نیاز نیست زیاد صبر کنید، چراکه می‌توانید همین حالا آن را دانلود و روی آیفون خود نصب کنید. در این مطلب به آموزش دانلود iOS 18 خواهیم پرداخت.

دانلود نسخه بتا iOS 18 و iPadOS 18

با اینکه انتشار عمومی iOS 18 برای پاییز 2024 برنامه‌ریزی شده است، اپل نسخه‌ آزمایشی iOS 18 و iPadOS 18 را از همین حالا منتشر کرده است.
شما می‌توانید این مراحل ساده را دنبال کنید تا نسخه بتا iOS 18 و iPadOS 18 را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

آموزش دانلود iOS 18

  1. وارد بخش Settings در آیفون یا آیپد شوید.
  2. به پایین بروید و گزینه General > Software Update را انتخاب کنید.
  3. حالا گزینه به‌روزرسانی‌های بتا (Beta Updates) را لمس کرده و iOS Developer Beta را انتخاب کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، ممکن است نیاز باشد با اپل آیدی خود وارد قسمت Apple’s Developer Portal شوید.
  4. به منوی قبلی بازگردید. حالا به‌روزرسانی iOS 18 Beta را بر روی صفحه نمایش خود خواهید دید. گزینه Update Now را لمس کنید و ادامه دهید.

Get the iOS 18 and iPadOS 18 Beta on Your iPhone and iPad

باید و نبایدها در مورد نصب نسخه بتای iOS 18 یا iPadOS 18

iOS 18 و iPadOS 18 ویژگی‌های جدید بسیاری را به آیفون و آیپد شما اضافه خواهد کرد. برای شروع، شما می‌توانید صفحه اصلی خود را با تغییر رنگ آیکون‌ها تغییر دهید و آیکون‌ها را در جای دلخواه قرار دهید. در مورد حریم خصوصی، iOS 18 و iPadOS 18 به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها را مخفی و قفل کنید. همچنین یک برنامه رمز عبور اختصاصی هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با این حال، نسخه‌های بتا بی‌نقص نیستند. شما ممکن است با باگ‌ها و مشکلات مختلف در حد معمول مواجه شوید. علاوه بر این، برخی برنامه‌ها ممکن است حتی اجرا نشوند. بنابراین توصیه نمی‌کنیم که iOS 18 یا iPadOS 18 Beta را بر روی گوشی خود نصب کنید. حداقل باید منتظر نسخه‌های بتای عمومی باشید که اپل معمولاً در ماه جولای منتشر می‌کند.

برای اطلاع از جزییات بیشتر iOS 18 می‌توانید مطلب لیست گوشی هایی که iOS 18 را دریافت می‌کنند را مطالعه کنید.

سخن آخر

در مجموع بهترین کار این است که صبر کنید تا نسخه اصلی iOS 18 توسط اپل عرضه شود تا با خیال راحت آن را دانلود و روی آیفون خود نصب کنید. قطعاً با عرضه نهایی آن، طرفداران اپل در قسمت‌های مختلفی غافلگیر خواهند شد. اگر نسخه بتای iOS 18 را دانلود و روی گوشی خود نصب کرده‌اید، از تجربه خود بنویسید.

سوالات متداول

چرا باید منتظر انتشار عمومی iOS 18 باشم وقتی می‌توانم نسخه بتا را همین حالا نصب کنم؟

در این مطلب آموزش دانلود iOS 18 را با هم مرور کردیم. نصب نسخه بتا iOS 18 به شما این امکان را می‌دهد تا از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز مانند سفارشی‌سازی صفحه اصلی استفاده کنید. با این حال همانطور که گفتیم نسخه‌های بتا ممکن است شامل باگ‌ها و مشکلاتی باشند که تجربه شما را تحت تأثیر قرار دهد. در کل توصیه می‌شود منتظر نسخه عمومی بمانید تا از تجربه‌ای بدون مشکلات لذت ببرید.

اگر پس از نصب iOS 18 Beta با مشکلاتی مواجه شدم، چگونه می‌توانم به نسخه قبلی بازگردم؟

اگر پس از نصب iOS 18 Beta با مشکلاتی روبرو شدید، می‌توانید به راحتی گوشی خود را به نسخه قبل یعنی iOS 17 بازگردانید. کافی است آیفون یا آیپد خود را وارد حالت Recovery Mode کنید، آن را به رایانه متصل کنید و از برنامه Apple Devices بر روی ویندوز یا Finder بر روی مک برای پاک کردن نسخه بتا و نصب نسخه iOS 17 استفاده کنید. این فرآیند ساده به شما کمک می‌کند تا دستگاه خود را به وضعیت قبل برگردانید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *