تاریخ انتشار: 12 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اپل اعلام کرد که در مراسم WWDC امسال از سیستم عامل iOS 18 رونمایی می‌کند. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های iOS 18 اشاره کنیم. سیستم عاملی که برای گوشی آیفون راهی بازار می‌شود. در ادامه این مطلب لیست گوشی هایی که iOS 18 دریافت میکنند را هم مشاهده می‌کنید.

اپل از سیستم عامل WatchOS 11 هم رونمایی کرد.

نسخه پولی اپل اینتلجنس

آپدیت ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳

گزارش شده که اپل یک نسخه پولی از هوش مصنوعی اپل اینتلجس را در آینده ای نزدیک رونمایی می‌کند. نسخه رایگان هوش مصنوعی اپل قابلیت های محدودی خواهد داشت و نسخه پولی ویژگی های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

احتمالا نسخه پولی هوش مصنوعی اپل با نام Apple Intelligence+ راهی بازار می‌شود.

هوش مصنوعی اپل در کشورهای اروپایی در دسترس نیست

آپدیت ۲ تیر ماه ۱۴۰۳

اپل پس از معرفی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل اینتلنجس حسابی سروصدا به راه انداخت. حالا امروز مشخص شده که Apple Intelegence برای کشورهای اروپایی منتشر نمی شود و دلیل آن هم مقرارت رگولاتوریهای مختلف است.

اپل اعلام کرده که هوش مصنوعی این شرکت به واسطه قانون DMA یا Digital Markets Act فعلا در کشورهای اروپایی منتشر نمی‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که هوش مصنوعی اپل به چه صورت می‌تواند قانون کشورهای اروپایی را زیر پا می‌گذارد. همچنین مشخص نیست که میلیون ها کاربر اپل در کشورهای اروپایی به چه صورت می‌توانند به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

اپل اینتلجنس ؛ هوش مصنوعی اپل

آپدیت ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳

همان طور که انتظار داشتیم هوش مصنوعی اپل مهمترین ویژگی iOS 18 است. هوش مصنوعی روی تراشه A17 و پردازنده سری M قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی اپل می‌تواند در انجام کارهای روزانه به کاربران کمک کد. مدیریت اعلان‌ها، ابزارهای جدید برای نوشتن را روی اگثر اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌کنید. هوش مصنوعی روی اپلیکیشن Mail هم فعال است و می‌تواند جواب ایمیل‌ها را هوشمندانه بدهد.

هوش مصنوعی اپل به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی خواهد داشت، اما گفته شده که این اطلاعات را جمع آوری نمی‌کند.

هوش مصنوعی اپل می‌تواند عکس تولید کند، می‌تواند طراحی کند و انیمیشن هم بسازد.

 

Apple Intelligence

Genmoji ؛ ایموجی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اپل می‌تواند ایموجی بسازد. این قابلیت Genmoji نام دارد که می‌تواند با توجه به عکس‌های شما یک ایموجی درست کند. همچنین اپل از AI Eraser هم رونمایی کرد که به وسیله آن می‌توانید آیتم‌های اضافی از روی عکس ها را حذف کنید.

Genmoji

Momories؛ خاطره بسازید

می‌توانید با نوشتن یک متن ویدیوهای مختلف درست کنید. با استفاده از تشخیص زبان و عکس‌ها هوش مصنوعی برای شما ویدیو درست می‌کند.

memories 1

ترجمه متن‌ها

هوش مصنوعی اپل می‌تواند صحبت‌ها را ضبط کند، صداها را ترجمه کند و حتی به متن دربیاورد. می‌توانید تماس تلفنی خودتان را ضبط کنید و یک خلاصه از آن دریافت کنید.

ChatGPT در iOS 18

همان طور که شایعه شده بود ویژگی های ChatGPT هم در iOS 18 قرار گرفته است. این هوش مصنوعی به سیری دسترسی دارد و کارهای مختلفی انجام می دهد.

شخصی‌سازی صفحه خانه

home

از مهمترین ویژگی های iOS 18 این است که کاربران می‌توانند صفحه خانه را شخصی سازی کنند. می‌توانند آیکون‌ها را در مکان‌های مختلف قرار دهند. می‌توانند رابط کاربری را به رنگ تصویر پس زمینه تغییر دهند.

قسمت Control Center را می‌توان تغییر داد و آیتم‌هایی که دوست دارید را داخل آن قرار دهید.

اپلیکیشن Password جدیدی روی iOS 18 مشاهده می‌کنید که می‌تواند تمام پسوردهای شما را ذخیره کند.

دانلود iOS 18

برای دانلود iOS 18 و آموزش نصب آن بهتر است که مطلب آموزش دانلود iOS 18 را حتما مطالعه کنید.

تاریخ معرفی iOS 18

به گفته اپل سیستم عامل iOS 18 در تاریخ ۱۰ ژوئن یا ۲۱ خرداد ماه معرفی می‌شود. انتظار می‌رود که در کنار معرفی iOS 18 از iPadOS 18 و نسخه‌های جدید WatchOS و tvOS و macOS و VisionOS هم رونمایی شود.

سیستم عامل iOS 18 در اپل پارک معرفی می‌شود و قطعا در WWDC بخش مهمی را به خودش اختصاص می‌دهد.

تاریخ معرفی iOS 18

آپدیت 19 خرداد ماه ۱۴۰۳

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، این غول فناوری ویژگی‌ را تحت عنوان Apple Intelligence اضافه کرده است که استفاده هوشمندانه‌ای از مخفف AI خواهد بود. تمرکز اصلی اپل بر روی کمک به وظایف روزمره کاربران خواهد بود، بنابراین هوش مصنوعی در بسیاری از اپلیکیشن‌های سیستم اپل گنجانده خواهد شد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند خلاصه‌هایی از صفحات وب در سافاری را ارائه دهد.
همچنین از الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی ایمیل‌ها استفاده می‌کند.
اپلیکیشن عکس‌ها نیز ابزارهای ویرایشی پیشرفته‌ای خواهد داشت.

بهبودهایی برای Siri و Xcode برای ترجمه کد نیز در دست اجرا است، اما این ویژگی‌ها احتمالاً سال آینده به‌طور عمومی عرضه خواهند شد.

آپدیت ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳

در گزارش های جدید گفته شده که هوش مصنوعی در iOS 18 حتی روی صفحه خانه هم تاثیرگذار است. کاربران می‌توانند رنگ آیکون اپلیکیشن‌ها را تغییر دهند و آن ها را در هر جایی که دوست داشتند قرار دهند.

اضافه شدن اعلان های هوشمند هم بخشی دیگر از تغییرات iOS 18 خواهد بود.

آپدیت ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

امروز گزارش شده که چت جی پی تی به بخشی از سیتم عامل iOS 18 و آیفون تبدیل می‌شود.

تغییرات ios 18 ؛ تغییرات ظاهری در راه است؟

آپدیت ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات جدید می‌گویند که مرورگر سافاری به هوش مصنوعی مجهز می‌شود. ویژگی های هوش مصنوعی شامل جست‌وجوی هوشمند و ابزارهای جدیدی در اختیار کاربران قرار می دهد.

آپدیت ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد که iOS 18 تغییرات ظاهری زیادی را ایجاد می کند. گفته شده آیفون ها با دریافت iOS 18 با تغییرات ظاهری زیادی مواجه می شوند.

گفته شده اپلیکیشن های پیش فرض آیفون با ای او اس ۱۸ تغییر ظاهر می دهند. مثلا اپلیکیشن های Mail، Photos و Fitness تغییر می‌کنند.

البته از قبل شایعه شده بود که اپلیکیشن نوت با تغییرات ظاهری مواجه می‌شود. گفته شده ماشین حساب هم تغییر می‌کند و نقشه هم با قابلیت های جدیدی به روز می‌شود.

بخشی دیگر از شایعات هم می گویند که صفحه خانه آیفون هم در iOS 18 تغییر می کند. به نظر می‌رسد که کاربران می توانند اپلیکیشن های دلخواه خودشان را روی صفحه Home پین کنند.

 

شایعات می‌گویند که iOS 18 تغییرات ظاهری جالبی را شامل می‌شود. تغییراتی که از روی سیستم عامل Vision OS برداشته است. احتمالا آیکون‌ها حالت دایره‌ای بیشتری به خودشان می‌گیرند و رابط کاربری هم شفاف‌تر می‌شود.

بعید نیست با تغییراتی در قسمت کنترل سنتر هم مواجه شویم.

ios 18 ویژگی

در مهر ماه سال گذشته اپل اعلام کرد که سرویس RCS یا Rich Communication Services را به iOS و مخصوصا iMassage اضافه می‌کند. این RCS استانداردی است که توسط گوگل توسعه پیدا کرده و به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانندعکس و ویدیوهای خودشان را با کیفیت بالا به گوشی‌های اندروید ارسال کنند. حالا آیفون با پشتیبانی از این ویژگی بیشتر با اندروید سازگار می‌شود.

آپدیت ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش های جدید می گویند که iOS 18 احتمالا از یک ماشین حساب بسیار پیشرفته استفده می‌کند. به گزارش Apple Insider اپل طراحی جدیدی را برای ماشین حساب در نظر گرفته و حتی اندازه ماشین حساب هم تغییر کرده است.

هوش مصنوعی iOS 18

آپدیت ۱۹ فروردین

گزارش‌های جدید می‌گویند که احتمالا در iOS 18 دستیار صوتی Siri بسیار متحول می‌شود. این دستیار صوتی با هوش مصنوعی ترکیب شده و بسیار قوی‌تر از قبل ظاهر می شود. به نظر می رسد که در حال حاضر اپل روی یک مدل هوش مصنوعی به نام Reference Resolution As Language Modeling (ReALM) کار می‌کند. این هوش مصنوعی باعث می‌شود که سیری متوجه گفت‌وگوها و موضوعات مختلف بشود و می‌تواند بهتر پاسخ دهد.

هوش مصنوعی مهم‌ترین قسمت iOS 18 خواهد بود. احتمالا هوش مصنوعی به صورت تعاملی داخل iOS 18 قرار می‌گیرد و اپلیکیشن‌های مانند mail و Note با این ابزار سازگار خواهند شد. شایعات می‌گویند که هوش مصنوعی با سرویس اپل موزیک هم ترکیب شده و می‌تواند به صورت خودکار برای کاربران پلی لیست درست کند. ios 18 ویژگی های جذاب دیگری هم خواهد داشت که در حال حاضر چیزی از آن نمی‌دانیم.

ای او اس ۱۸ برای چه گوشی هایی می اید

iOS 18 list

در حال حاضر مشخص نشده که ios 18 برای کدام گوشی ها عرضه میشود . با این حال می‌توان پیشبینی کرد که ios 18 برای چه گوشی هایی میاد . درادامه لیست گوشی هایی که ios 18 دریافت می کنند  را مشاهده کنید.

البته هوش مصنوعی اپل برای همه این گوشی ها منتشر نمی شود. گوشی‌های سری آیفون ۱۵ به این هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت.

  • iPhone XS – آیفون XS
  • iPhone XS Max – آیفون XS مکس
  • iPhone XR – آیفون XR
  • iPhone SE (2nd generation) – آیفون SE نسل ۲
  • iPhone SE (3rd generation) – آیفون SE نسل ۳
  • iPhone 11 – آیفون ۱۱
  • iPhone 11 Pro – آیفون ۱۱ پرو
  • iPhone 11 Pro Max – آیفون ۱۱ پرو مکس
  • iPhone 12 mini – آیفون ۱۲ مینی
  • iPhone 12 – آیفون ۱۲
  • iPhone 12 Pro – آیفون ۱۲ پرو
  • iPhone 12 Pro Max – آیفون ۱۲ پرو مکس
  • iPhone 13 mini – آیفون ۱۳ مینی
  • iPhone 13 – آیفون ۱۳
  • iPhone 13 Pro – آیفون ۱۳ پرو
  • iPhone 13 Pro Max – آیفون ۱۳ پرو مکس
  • iPhone 14 – آیفون ۱۴
  • iPhone 14 Plus – آیفون ۱۴ پلاس
  • iPhone 14 Pro – آیفون ۱۴ پرو
  • iPhone 14 Pro Max – آیفون ۱۴ پرو مکس
  • iPhone 15 – آیفون ۱۵ – هوش مصنوعی را دریافت می‌کند
  • iPhone 15 Plus – آیفون ۱۵ پلاس – هوش مصنوعی را دریافت می‌کند
  • iPhone 15 Pro – آیفون ۱۵ پرو – هوش مصنوعی را دریافت می‌کند
  • iPhone 15 Pro Max – آیفون ۱۵ پرو مکس – هوش مصنوعی را دریافت می‌کند

لیست آیپدهایی که iPadOS 18 دریافت می‌کنند

  • iPad 2019 و جدیدتر
  • iPad mini: 2019 و جدیدتر
  • iPad Air: 2019  و جدیدتر
  • iPad Pro 2018 و جدیدتر

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *