تاریخ انتشار: 29 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

داغ کردن و گرمای بیش از حد، داستانی آشنا برای آیفون‌داران است: شما سخت مشغول کار یا وبگردی یا بازی با گوشی آیفون خود هستید و متوجه می‌شوید که دستگاهتان بیش از حد گرم شده است.
با اینکه تولید مقداری گرما در هنگام استفاده برای گوشی‌ها طبیعی است، زیرا باتری وظایف مختلفی را پردازش می‌کند، اما داغ کردن گوشی آیفون نشانه‌ای از وجود مشکل است.
داغ شدن غیرمعمول آیفون می‌تواند دلیلی برای نگرانی باشد. در این مطلب از پلازا دیجیتال قصد داریم به بررسی دلایل داغ کردن گوی آیفون و راهکارهای رفع این مشکل بپردازیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

iphone overheat

دلایل داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون چیست؟

بیایید در ابتدا چند دلیل بالقوه داغ شدن بیش از اندازه گوشی آیفون را بررسی کنیم:

  • باتری یا شارژر معیوب: باتری آسیب دیده یا شارژر مشکل‌دار می‌تواند باعث شود آیفون شما بیش از حد کار کند و منجر به تولید گرمای بیش از حد شود.
  • تعداد زیاد برنامه‌های در حال اجرا: هنگامی که چندین برنامه در حال اجرا هستند، آیفون شما باید بیشتر کار کند که می‌تواند منجر به تولید گرمای بیشتر شود.
  • استریم یا بازی‌های سنگین: این فعالیت‌ها سنگین هستند و از قدرت پردازش زیادی استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث گرم شدن دستگاه شما شود.
  • نرم‌افزار یا برنامه‌های قدیمی: نرم‌افزارهای قدیمی می‌توانند پردازنده شما را تحت فشار قرار دهند و منجر به داغ شدن بیش از حد شوند.
  • قرار گرفتن در زیر نور خورشید: نور مستقیم خورشید می‌تواند دمای داخلی آیفون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

iphone overheat 1

ممکن است گوشی شما به دلایل دیگری مانند خراب شدن برنامه یا حتی قاب گوشی هم داغ کند، ، اما دلایل بالا محتمل‌ترین دلایل داغ شدن بیش از حد آیفون هستند.

چگونه بفهمیم گوشی آیفون بیش از حد داغ شده است؟

درک تفاوت بین گرمای معمولی و گرمای بیش از حد، کلید حفظ سلامت آیفون شما است. در صورت استفاده منظم، طبیعی است که آیفون شما تا حدی گرم شود. این می‌تواند در حین یا بلافاصله پس از شارژ، هنگام استفاده از GPS یا بازی‎های سنگین یا زمانی که از گوشی خود برای مدت طولانی استفاده می‌کنید رخ دهد.

با این حال، اگر آیفون شما آنقدر داغ شده که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، هشدار دما را نمایش می‌دهد یا رفتار نامتعارف دارد، احتمالاً داغ کرده است. این زمانی است که باید فوراً وارد عمل شوید و آن را خنک کنید. در ادامه به نکاتی در مورد چگونگی خنک شدن آیفون خود می‌پردازیم.

iphone overheat 4

چگونه گوشی آیفون داغ کرده خود را خنک کنیم؟

اگر متوجه گرمای بیش از حد گوشی آیفون شدید، راهکارهای ساده زیر را انجام دهید:

  • قاب گوشی خود را بردارید

گاهی اوقات یک قاب می‌تواند گرما را در اطراف آیفون شما محصور کند. با برداشتن آن، اجازه می‌دهید گرما به طور موثرتری از بین برود. اگر متوجه تفاوت قابل توجهی بدون کیس شدید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال کیس دیگری باشید که گوشی با آن داغ نکند.

  • گوشی را شارژ نکنید

شارژ کردن آیفون می‌تواند گرما ایجاد کند، بنابراین اگر گوشی از قبل داغ است، بهتر است آن را از دوشاخه بکشید. گوشی خود را روی یک سطح صاف و خنک قرار دهید تا دمای آن کم شود.

iphone overheat 3

  • روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

صفحه نمایش روشن می‌تواند انرژی زیادی مصرف کرده و گرما تولید کند. کم نور کردن صفحه نمایش باعث می‌شود فشار روی باتری شما کم شده و به کاهش دما کمک کند.

  • گوشی خود را خاموش کنید

گاهی اوقات بهترین راه حل ساده‌ترین آن است. خاموش کردن آیفون باعث می‌شود گوشی مدتی از همه فعالیت‌ها استراحت کند و خنک شود. همچنین فرآیندهایی را که ممکن است باعث کار بیش از حد آن شوند، ریست می‌کند.

چگونه جلوی داغ شدن بیش از حد آیفون خود را بگیریم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، به خصوص وقتی صحبت از تکنولوژی باشد. در ادامه به چند نکته برای جلوگیری از داغ شدن آیفون اشاره می‌کنیم:

  • از قرار دادن گوشی زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید

قرار دادن آیفون در معرض دمای بالای 35 درجه سانتیگراد می‌تواند به عملکرد آن آسیب برساند. گوشی خود را در سایه یا یک محیط خنک نگه دارید، اما در صورت داغ کردن اصلاً آن را داخل یخچال نگذارید!

  • برنامه‌های استفاده نشده را ببندید

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند باتری شما را خالی کرده و تولید گرما کنند. از App Switcher برای بستن برنامه‌هایی بلااستفاده بهره ببرید.

iphone 15 overheat

  • برنامه‌های خود را به‌روز نگه دارید

به‌روزرسانی های منظم می‌تواند کارایی آیفون شما را بهبود بخشد و به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کمک کند.

  • گوشی را روی حالت هواپیما بگذارید

قطع اتصال از Wi-Fi، بلوتوث و شبکه‌های تلفن همراه می‌تواند به باتری بیش از حد کارکرده شما استراحت بدهد. به یاد داشته باشید که حالت هواپیما شما را کاملاً از دسترس خارج می‌کند، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

  • از شارژر اصل اپل استفاده کنید

برای جلوگیری از اضافه بار باتری و گرمای بیش از حد، توصیه می‌شود از شارژرهای ارائه شده توسط اپل یا تایید شده توسط آنها استفاده کنید.

iphone overheat 5

  • گوشی خود را هنگام شارژ یا نصب به‌روزرسانی‌ها به حال خود رها کنید

استفاده از آیفون در هنگام شارژ یا به‌روزرسانی می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. بگذارید در این مواقع استراحت کند.

  • Background Refresh را خاموش کنید

غیرفعال کردن Background Refresh در تنظیمات می‌تواند باعث صرفه‌جویی در عمر باتری و کاهش تولید گرما شود.

  • گوشی خود را از سایر وسایل الکترونیکی دور نگه دارید

وسایل الکترونیکی می‌توانند گرما تولید کنند، بنابراین عاقلانه است که دستگاه‌های خود را جدا از هم نگه دارید تا بیش از حد گرم نشوند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون پرداختیم. ابتدا دلایل بروز این مشکل را بیان کردیم و در ادامه روش‌های خنک سازی و همچنین پیشگیری از داغ کردن آیفون را بررسی کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

چنانچه قصد خرید گوشی آیفون را دارید، در فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال می‌توانید انواع مدل‌های آن را مشاهده کنید و با توجه به نیازها و بودجه خود نسبت به خرید اقدام کنید. وب سایت ما یکی از بهترین مراجع برای خرید جدیدترین گوشی‌های موبایل اپل و انواع محصولات برند iPhone  و همچنین مقایسه قیمت روز گوشی اپل برای مشتریان خواهد بود.

سوالات متداول کاربران

1. چگونه بفهمم که داغ شدن بیش از حد آیفون به دلیل مشکل سخت افزاری است؟

ابتدا سلامت باتری را در تنظیمات بررسی کنید تا ببینید آیا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین اگر آیفون در حین شارژ بیش از حد داغ شود یا رفتار شارژ غیرعادی از خود نشان دهد، ممکن است نشان دهنده مشکل سخت افزاری باشد. در نهایت اگر آیفون به طور مداوم بدون استفاده شدید یا در دمای متوسط بیش از حد گرم می‌شود، می‌تواند نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری باشد.

2. چه زمانی برای داغ شدن بیش از حد آیفون از متخصص کمک بگیرم؟

اگر آیفون شما علیرغم رعایت اقدامات پیشگیرانه به طور مداوم بیش از حد گرم می‌شود.

اگر در کنار گرمای بیش از حد متوجه رفتارهای غیرعادی دیگری مانند تخلیه سریع باتری یا مشکلات شارژ شدید.

اگر آیفون آنقدر داغ می‌شود که نمی‌تواند کار کند یا علائم آسیب فیزیکی ناشی از گرمای بیش از حد را نشان می‌دهد.

 

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *