تاریخ انتشار: 08 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بررسی پیام های شخص دیگری به طور مخفیانه در دایرکت اینستاگرام اغلب به نگرانی‌های جدی درباره حریم خصوصی و اخلاقی مربوط می‌شود. اگرچه هر کاربری دلایل مخصوص به خود را دارد، اما امکان اینکه پیام های دایرکت اینستاگرام را بدون سین شدن (Seen) بخوانیم، وجود دارد. در این مقاله از وب‌سایت «پلازا دیجیتال» به طور کامل در مورد خواندن پیام های اینستاگرام بدون سین خوردن صحبت می‌کنیم.

سین نخوردن پیام های دایرکت با غیرفعال کردن رسید خواندن

به نظر ما این روش یک گزینه عالی برای مدیریت پیام های دایرکت اینستاگرام است. این ویژگی جدید که در اوایل سال 2024 معرفی شد، به شما امکان می‌دهد رسیدهای خواندن (Reading Receipt) را برای همه یا برای افراد خاص غیرفعال کنید. غیرفعال کردن این ویژگی برای همه افراد طبق مراحل زیر است:

  • به پیج خود بروید و منو با نماد سه نوار در بالا در سمت راست را انتخاب کنید.

1718105046157

  • به صفحه «Settings» و «Activity» در اینستاگرام بروید. به بخش «Messages and Story Replies» بروید و «Show to Read Receipts» را انتخاب کنید.

1718105063277

  • در این بخش گزینه «Read Receipts» را غیرفعال کنید.

1718105084897

غیرفعال کردن این ویژگی برای همه افراد خاص طبق مراحل زیر است:

  • به دایرکت خود بروید و با چت مورد نظر با آن شخص بروید.
  • برای دسترسی به «Privacy and Safety»، نام کاربری آن شخص را در بالای چت انتخاب کنید.

1718105114549

  • تنظیمات بخش «Read Receipts» را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

1718105129034

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم در اینستاگرام آنفالو شده ایم؟

مشاهده پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین شدن با حالت هواپیما

استفاده از حالت هواپیما (Airplane Mode) یکی دیگر از روش‌های ساده خواندن پیام های اینستاگرام بدون سین خوردن است. هنگامی که پیامی دریافت می‌کنید، به سادگی حالت پرواز را در تلفن خود فعال کنید تا آن را بدون سین خوردن بخوانید. جزئیات این روش را در ادامه آورده‌ایم:

  • به بخش «Settings» بروید یا از میانبر برای فعال کردن حالت پرواز یا حالت هواپیما استفاده کنید. این کار ارتباط وای فای یا اینترنت گوشی همراه شما را قطع می‌کند.
  • اکنون وارد دایرکت اینستاگرام بشوید و پیام شخصی مورد نظر را بخوانید.

توجه: درحالی‌که این روش تضمین می‌کند که پیام‌ها در حالت هواپیما بدون سین شدن باقی می‌مانند، اما وضعیت «Seen» پس از غیرفعال کردن حالت هواپیما و اتصال مجدد به اینترنت ظاهر می‌شود.

سین نخوردن پیام های دایرکت با قطع کردن اتصال به اینترنت

خاموش کردن اتصال به اینترنت یکی دیگر از تکنیک‌های خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین خوردن است. این روش بسیار ساده است و تنها باید اتصال به اینترنت قطع کنید و سپس وارد دایرکت شوید و پیام را بخوانید. این روش یک مشکل دارد! بعد از اتصال به اینترنت وضعیت «Seen» ظاهر می‌شود. برای رفع این موضوع می‌توانید بلافاصله پس از فعال کردن مجدد اتصال به اینترنت، از حساب اینستاگرام خود خارج شوید.

سین نخوردن پیام های دایرکت با اعمال محدودیت فرستنده

با محدود کردن (Restrict) یک کاربر در اینستاگرام می‌توانید پیام های او را بدون سین شدن بخوانید. وقتی شخصی را محدود می‌کنید، به این معنی که وضعیت «Seen» را دریافت نمی‌کند. مراحل انجام این روش به شرح زیر است:

  • به پیچ شخصی بروید که می‌خواهید او را محدود کنید.
  • سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه پیج آن شخص را انتخاب کنید.
  • یک منو ظاهر می‌شود. گزینه «Restrict» را انتخاب کنید. پس از محدود شدن، همه پیام های آن شخصی در حالت دیده نشده قرار می‌گیرند.

1718105757351

سین نشدن پیام های دایرکت با تاریخچه نوتیفیکیشن در اندروید

تلفن‌های اندرویدی اغلب به ابزار تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها مجهز هستند که پس از فعال‌سازی، رکوردی از نوتیفیکیشن‌ها را برای 24 ساعت گذشته نگه می‌دارد. ما از این ویژگی برای بررسی محتاطانه پیام های اینستاگرام بدون سین شدن استفاده کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم. نحوه استفاده از این روش در ادامه آمده است:

  • ابتدا باید به بخش «Settings» گوشی خود بروید، گزینه «Notifications» را انتخاب کرده و «Notifications History» را لمس کنید.
  • قابلیت «Notification History» را روشن کنید. اگر از قبل روشن است، به دایرکت بروید و پیام مورد نظر آن شخص را بخوانید.

توجه: توجه داشته باشید که اگر پیام‌ها طولانی باشند، ممکن است نتوانید آنها را به طور کامل مشاهده کنید، زیرا نوتیفیکیشن‌ها معمولاً فقط چند متن آخری نشان داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین خوردن با ایمیل

یک تکنیک موثر برای دسترسی به پیام های دایرکت اینستاگرام از طریق ایمیل بدون فعال سین شدن وجود دارد. برای این کار از ابزاری به نام AiGrow استفاده کردم که پیام های دایرکت را به ایمیل تبدیل می‌کند. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در وب‌سایت AiGrow ثبت‌نام کنید. سپس به داشبورد خود بروید.
  • در بالا وارد تب «Direct Messages» شوید.
  • در این بخش، ویژگی «DM to Email» را پیدا کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بر تمامی کاربرانی که به اکانت اینستاگرام شما لینک شده‌اند نظارت داشته باشید.
  • چت‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید وضعیت «Seen» را برای آنها پنهان کنید. با انتخاب این حساب‌ها، پیام های آنها به ایمیل‌ها تبدیل می‌شوند. سپس آنها مستقیماً در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

8b50e1a9 2342 44ac a940 0bf61302d019 getty 1239198888 ezgif.com avif to jpg converter jpg

دلایل خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین خوردن

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است بخواهید پیام های دایرکت اینستاگرام را بدون دیده شدن بخوانید. شاید شما پیامی از شخصی دریافت کرده‌اید که در حال حاضر علاقه‌ای به برقراری ارتباط با او ندارید یا می‌خواهید اطلاعاتی را بدون اینکه فرستنده بداند پیام او را دیده‌اید جمع‌آوری کنید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید از واکنش فوری اجتناب کرده و حریم خصوصی خود را حفظ کنید. دلیل هر چه که باشد، داشتن توانایی خواندن پیام های دایرکت اینستاگرام بدون دیده شدن می‌تواند کنترل بیشتری بر تعاملات شما در این پلتفرم ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک اسلاید از پست های آلبومی اینستاگرام را حذف کنیم؟

کلام آخر

مشاهده پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین شدن با چندین تکنیک و ترفند امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از هر یک از روش‌های فوق برای این کار اقدام کنید؛ اما اگر واقعا در ارتباط خود با آن فرد مشکل دارید، بهترین راه این است که او را بلاک کنید. بااین‌حال، برخی افراد کنجکاو هستند و دوست دارند بدانند که شخص مقابل چه پیامی به آنها داده است. روش‌های سین نخوردن پیام های دایرکت راه‌هایی عالی برای انجام دادن این کار هستند.

سوالات متداول

دلایل مشاهده پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین شدن چیست؟

افراد ممکن است بخواهند به دلیل حفظ حریم خصوصی و بدون اطلاع دادن به فرستنده دایرکت‌ها را بخوانند تا از پاسخ فوری دادن اجتناب کنند.

آیا خواندن دایرکت بدون سین شدن خلاف سیاست‌های اینستاگرام است؟

خیر، خلاف سیاست اینستاگرام نیست. بااین‌حال، مهم است که از چنین روش‌هایی به طور مسئولانه استفاده کنید و به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید.

بهترین روش مشاهده پیام های دایرکت اینستاگرام بدون سین شدن چیست؟

سین نخوردن پیام های دایرکت با غیرفعال کردن رسید خواندن (Reading Receipt) بهترین روش است، زیرا مستقیماً در خود اینستاگرام قابل تنظیم خواهد بود.

کیوان کاری

کیوان کاری

به معنای واقعی کلمه نمی‌توان گفت آدم تو چه سنی به چی علاقه داره، اما رسیدن به به چیز دلخواه یا شانس یا تقدیر؛ هر کدوم از ماها در مسیری میفتیم که یا بهش علاقه داریم یا از سر اجبار انجامش میدیم، ولی برای من تولید محتوا هم علاقس و هم اجباره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *