تاریخ انتشار: 20 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

تغییر فونت گوشی شیائومی به شما امکان می‌دهد تا ظاهر موبایل خود را به دلخواه شخصی سازی کنید. با این کار می‌توانید فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید و از کار با رابط کاربری گوشی لذت بیشتری ببرید. اکثر گوشی‌های شیائومی امکان تغییر فونت را ارائه می‌دهند، پس با خیال راحت می‌توانید برای این کار اقدام کنید. در این مقاله از وب‌سایت «پلازا دیجیتال» به آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی می‌پردازیم.

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه Themes

پوسته MIUI ازنظر طراحی و عملکرد کاملاً بهینه‌شده است. کاربران می‌توانند از بین تعداد زیادی تم و والپیپر مختلف یکی را به دلخواه انتخاب کنند. در گوشی‌های شیائومی و ردمی، یک فونت از Cyrillic و Latin پشتیبانی می‌کند. فونت استاندارد گوشی‌های این برند چینی واضح بوده و خوانایی بالایی دارند. در بعضی قسمت‌های گوشی فونت به صورت برجسته و مورب نمایش داده می‌شوند.

سیستم‌عامل MIUI 12 و نسخه‌های جدیدتر از فونت Roboto استفاده می‌کنند. این فونت حجیم و بزرگ به نظر می‌رسد. در سیستم‌عامل MIUI 11، تمام فونت‌ها کوچک‌تر هستند. ناگفته نماند، سفارشی‌سازی کامل فونت در سیستم‌عاملMIUI 12  بعد وجود دارد، اما نسخه‌های قبلی فاقد این ویژگی هستند. بااین‌حال، چند روش برای تغییر فونت گوشی شیائومی وجود دارند که در ادامه شرح می‌دهیم:

استفاده از برنامه Themes

برنامه Themes در  MIUI 13فاقد تغییر فونت است، زیرا موقعیت کشور روی ایران تنظیم‌شده و این موضوع برای کشور ما فعال نیست. وقتی کشور را به هند تغییر می‌دهید، قسمت تغییر فونت ظاهر می‌شود. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به «Advanced Settings» بروید.

miui 3 11zon jpg

  • در بخش «Region» کشور را روی «India» تعیین کنید.

miui 4 11zon jpg

  • بخش «Themes» را باز کنید.

Miui 1 11zon jpg

  • به قسمت پایین صفحه توجه کنید. یک مربع با حرف «T» خواهید دید

MIUI How to Change Font 4 11zon jpg

  • روی استایلی که دوست دارید کلیک کرده و دکمه سبز «Free» را انتخاب کنید. با این کار دانلود فونت برای شیائومی شروع می‌شود.

Picture3 jpg

  • وقتی فایل دانلود شد، روی «Apple» کلیک کنید. پیامی ظاهر می‌شود که می‌گوید نصب نیاز به راه‌اندازی مجدد گوشی هوشمند دارد.

miui 6 11zon jpg

پس از ریست شدن گوشی بررسی کنید که آیا استایل فونت تغییر کرده است یا خیر. توجه داشته باشید که در هر زمان می‌توانید به فونت اصلی تلفن همراه خود برگردید. اگر نمی‌خواهید منطقه را تغییر دهید، مستقیماً به «Themes» بروید و «moby» را در موتور جستجو وارد کنید. یک برگه در پایین صفحه خواهید دید. برای مشاهده تمام سبک‌ها روی «More» کلیک کنید. اکنون فایل را دانلود و نصب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تشخیص فونت از روی عکس

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه‌های شخص ثالث

در ادامه به نحوه تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه‌های شخص ثالث اشاره می‌کنیم:

یک برنامه فونت سفارشی را نصب کنید

اولین قدم در سفارشی‌سازی فونت‌ها در تلفن‌های همراه شیائومی، نصب یک برنامه فونت شخص ثالث است. چندین برنامه فونت مانند iFont، FontFix یا HiFont در گوگل پلی استور وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. هنگامی که برنامه تغییر فونت مورد نظر خود را دانلود و نصب کردید، آن را باز کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا به برنامه اجازه دهید به فایل‌های دستگاه شما دسترسی پیدا کند.

فونت‌های سفارشی را دانلود و نصب کنید

پس از نصب یک برنامه فونت سفارشی، باید فونت‌های سفارشی را دانلود و نصب کنید. چندین وب‌سایت، مانند dafont.com یا fontsquirrel.com وجود دارند که دانلود رایگان فونت را ارائه می‌دهند. هنگامی که فونتی را که دوست دارید پیدا کردید، آن را در تلفن همراه خود دانلود کنید و فایل فونت (معمولاً یک فایل ttf یا otf) را استخراج کنید.

فایل فونت را در حافظه داخلی یا کارت SD گوشی خود ذخیره کنید. برنامه فونت سفارشی را که در مرحله یک نصب کرده‌اید باز کنید و به برگه «Local» یا «Files» بروید. فایل فونتی را که دانلود کردید را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس برنامه از شما می‌خواهد که نصب فونت را تأیید کنید.

فونت سفارشی را اعمال کنید

هنگامی که فونت سفارشی را نصب کردید، وقت آن است که فونت را روی تلفن همراه شیائومی خود اعمال کنید. در ادامه به نحوه انجام این کار اشاره می‌کنیم:

  • به بخش «Settings» گوشی خود بروید.
  • به پایین بروید و «Display» را لمس کنید.
  • گزینه «Font» را انتخاب کنید.
  • فونت سفارشی را که به تازگی نصب کردید از لیست فونت‌های موجود انتخاب کنید. اگر فونت در لیست ظاهر نشد، گوشی خود را ریست کرده و دوباره امتحان کنید.
  • هنگامی که فونت را انتخاب کردید، تلفن همراه شما بلافاصله آن را اعمال می‌کند.

MIUI How to Change Font 1 11zon jpg

اندازه و سبک قلم را سفارشی کنید

علاوه بر نصب فونت‌های سفارشی می‌توانید اندازه و استایل فونت را در تلفن‌های همراه شیائومی نیز سفارشی کنید. در ادامه به نحوه انجام این کار اشاره می‌کنیم:

  • به بخش «Settings» گوشی خود بروید.
  • به پایین بروید و «Display» را لمس کنید.
  • گزینه «Text Size» را انتخاب کنید.
  • نوار لغزنده را بکشید تا اندازه فونت را به دلخواه خود تنظیم کنید.
  • برای تغییر سبک قلم، به منوی «Display» برگردید و «Font Style» را انتخاب کنید.
  • برای تغییر ظاهر متن گوشی خود از استایل‌های فونت موجود انتخاب کنید.

مشکلات مربوط به تغییر فونت گوشی شیائومی

اگر با فونت‌های سفارشی در گوشی همراه شیائومی خود مشکلی دارید، چند نکته وجود دارند که می‌توانید برای رفع این مشکل امتحان کنید.

  • اگر فونت سفارشی در لیست فونت‌های موجود ظاهر نمی‌شود، مطمئن شوید که فایل فونت را در حافظه داخلی یا کارت SD گوشی خود ذخیره کرده‌اید.
  • اگر فونت همچنان در لیست ظاهر نشد، گوشی خود را مجددا ریست کنید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر فونت باعث بروز هرگونه مشکلی در عملکرد گوشی شما شد، مانند کاهش سرعت یا خراب شدن برخی از اپ‌ها، فونت را حذف کرده و فونت دیگری را امتحان کنید.
  • اگر تلفن همراه شیائومی با همه برنامه‌های شخص ثالث مشکل دارد، گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

کلام آخر

با استفاده از رابط کاربری MIUI و بخش Themes می‌توانید برای تغییر فونت گوشی شیائومی اقدام کنید. انجام این کار بسیار ساده و سریع است، اما یادتان باشد باید کشور را مثلاً به هند تغییر دهید تا بتوانید فونت سفارشی خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث برای تغییر فونت استفاده کنید. درنهایت، این امکان را دارید تا گوشی خود را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

سوالات متداول

آیا دانلود همه فونت‌ها رایگان است؟

درحالی‌که بسیاری از فونت‌ها رایگان هستند، برخی از آنها ممکن است به هزینه کمی نیاز داشته باشند. برنامه Themes نشان می‌دهد که آیا یک فونت پولی است یا خیر.

آیا می‌توانم به فونت پیش‌فرض برگردم؟

بله، هر زمان که بخواهید می‌توانید به فونت پیش‌فرض برگردید. به برنامه Themes برگردید، فونت پیش‌فرض را انتخاب کرده و آن را اعمال کنید.

آیا تغییر فونت بر عملکرد گوشی من تأثیر می‌گذارد؟

تغییر فونت نباید بر عملکرد گوشی شما تأثیر بگذارد. عوض کردن فونت یک تغییر بصری است که بر عملکرد یا سرعت دستگاه شما تأثیر نمی‌گذارد.

کیوان کاری

کیوان کاری

به معنای واقعی کلمه نمی‌توان گفت آدم تو چه سنی به چی علاقه داره، اما رسیدن به به چیز دلخواه یا شانس یا تقدیر؛ هر کدوم از ماها در مسیری میفتیم که یا بهش علاقه داریم یا از سر اجبار انجامش میدیم، ولی برای من تولید محتوا هم علاقس و هم اجباره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *