تاریخ انتشار: 16 مهر 1403 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

فراتر از کاربر پسند بودن، بزرگترین مزیت کنوا این است که واقعاً همه کاره است. شما می‌توانید از این برنامه برای محتوای شبکه‌های اجتماعی، ساخت والپیپر و هر چیز دیگری استفاده کنید. در این مقاله به تعدادی از بهترین روش‌های استفاده از Canva اشاره می‌کنیم که حتی اگر تجربه طراحی نداشته باشید، بتوانید به راحتی آن استفاده کنید. همراه پلازا دیجیتال باشید.

پست‌ها و ریلز اینستاگرام

یکی از ناراحت کننده‌ترین تجربه‌ها، ارسال محتوا در اینستاگرام و تار شدن آن است. غیرممکن است که فشرده سازی نکنید، اما تغییر اندازه پست‌ها و ریلزهای شما به بهبود کیفیت ویدیو کمک می‌کند. Canva به شما امکان می‌دهد هر دو نوع محتوا را با ابعاد از پیش طراحی شده تولید کنید.

همچنین می‌توانید از الگوها یا تمپلیت‌های متعدد برای افزودن متن، عناصر و موارد مختلف دیگر به عکس خود استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید تصاویر خود را با فیلترها، اسلایدرها و موارد دیگر ویرایش کنید.

canva social media jpg

در برخی موارد حتی می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را از کنوا زمان بندی و منتشر کنید.

ساخت تصاویر پس زمینه

اگر می‌خواهید گوشی یا رایانه خود را زیباتر کنید، ارزش دارد از Canva برای تولید تصاویر پس زمینه استفاده کنید. این مورد به خصوص در مورد تصاویر پس زمینه گوشی‌های هوشمند بیشتر است. برای ایجاد این موارد، به سادگی همان ابعاد صفحه نمایش گوشی یا کامپیوتر خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید الگوهای از پیش طراحی‌شده کنوا را برای این دستگاه‌ها انتخاب کنید.

canva wallpaper jpg

همیشه می‌توانید با افزودن تصاویر خود و سپس خروجی گرفتن از آنها شروع کنید. با این حال اگر می‌خواهید طرح‌های خود را یک قدم جلوتر ببرید، همیشه می‌توانید عناصر دیگری هم اضافه کنید. حتی با طرح رایگان Canva، همچنان طیف وسیعی از ابزارها را خواهید یافت.

طراحی دفترچه‌ یادداشت

کنوا ابزاری عالی برای جمع آوری خاطرات شماست و شما ابزارهای متعددی برای طراحی دفترچه‌های یادداشت در دسترس دارید. می‌توانید از بین چندین الگوی از پیش طراحی ‌شده کلاژ انتخاب کنید تا همه چیز را تغییر دهید و می‌توانید آن‌ها را هر طور که می‌خواهید طرح‌ بندی کنید (برای مثال، ممکن است بخواهید از تم‌های مختلف برای سفر اخیر یا جشن سال نو استفاده کنید).

هنگامی که یک صفحه در Canva ایجاد کردید، می‌توانید به سرعت صفحه دیگری ایجاد کنید و خاطرات خود را نیز به آن اضافه کنید. برای سهولت کار می‌توانید الگو را از صفحه اول خود کپی و جایگذاری کنید. این فرآیند را هر چند بار که نیاز دارید تکرار کنید. کنوا همچنین دارای الگوهای دفترچه یادداشت خاصی است.

canva scrapbook jpg

ساخت میم

دلایل مختلفی برای محبوبیت میم‌ها وجود دارد و اگر از آنها استفاده زیادی می‌کنید، شاید بخواهید خودتان آن را بسازید. Canva یک ابزار ساده برای انجام این کار به شما می‌دهد. می‌توانید یک طرح اولیه ایجاد کنید و هر مقدار که می‌خواهید متن اضافه کنید. همچنین اگر فونت‌هایی را که معمولاً برای میم‌های آنلاین استفاده می‌شوند دوست ندارید، می‌توانید آنها را تغییر دهید.

کنوا به شما این امکان را می‌دهد که میم خود را مانند یک پست شبکه‌های اجتماعی درست کنید و همچنین طیف وسیعی از تصاویر خنده‌دار را برای سفارشی سازی شما آماده می‌کند. البته برخی از آنها با طرح Canva Pro قابل دسترسی هستند، اما حتی بدون آن هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

همچنین می‌توانید هر تصویری را که می‌خواهید روی میم خود بگذارید. می‌توانید الگوهای میم‌های محبوب را دوباره ایجاد کرده یا کاملاً از ابتدا شروع کنید. اگر هدف اصلی شما وایرال شدن آنهاست، بهتر است همه چیز را ساده نگه دارید. اما اگر فقط آنها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید، اساساً می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید.

ساخت تقویم

اگر بخواهید یک تقویم برای خانه چاپ کنید یا آن را برای صفحه دسکتاپ یا موبایل خود بسازید Canva یک ابزار فوق العاده برای ساخت تقویم برایتان دارد. همچنین می‌توانید از کنوا برای ساخت یک پلنر دیجیتال استفاده کنید. برای ساخت یک تقویم در Canva، توصیه می‌کنم با یک الگو شروع کنید و طرح را به گونه‌ای تغییر دهید که مناسب شما باشد.

می‌توانید از کنوا برای ایجاد تقویم‌های هفتگی یا ماهانه استفاده کنید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید شامل تصویر باشد یا خیر.

canva calender jpg

پست‌های پینترست

پینترست یکی از روش‌های کلیدی است که ترافیک ارگانیکی به وبلاگ سایت هدایت می‌کند. به همین دلیل خوب است زمان زیادی را در کنوا صرف طراحی پست برای این پلتفرم بکنیم. کنوا طیف متنوعی از الگوها را برای پینترست در اختیار شما قرار می‌دهد که تنوع زیادی دارد. ما گاهی اوقات از الگوها برای الهام گرفتن بیشتر از طراحی واقعی آنها استفاده می‌کنیم که بسیار مفید است.

البته Canva Pro انتخاب بسیار بهتری برای قالب‌های پست پینترست دارد، اما مطمئناً نیازی به اشتراک ندارید. شما می‌توانید قالب خود را از ابتدا ایجاد کنید و انتخاب مناسبی از قالب‌های از پیش طراحی شده به صورت رایگان وجود دارد.

canva pinterest 1 jpg

پس زمینه مجازی برای زوم

شما می‌توانید از ویژگی‌های خوبی برای داشتن تماس‌های باکیفیت در زوم استفاده کنید، اما چرا آنها را سرگرم ‌کننده هم نکنید؟ با اینکه می‌توانید پس‌زمینه خود را در برنامه زوم سفارشی کنید، می‌توانید آن را در جای دیگری نیز بسازید. انجام این کار به شما گزینه‌های بیشتری نسبت به خود زوم می‌دهد.

امکان ایجاد چندین نوع پس‌زمینه زوم در کنوا وجود دارد، مانند الگوهای تصادفی و طراحی‌های داخلی متعدد. شما حتی می‌توانید یک پس زمینه به سبک اداری برای تماس‌های زوم خود به همراه بازدید از مقاصد مختلف ایجاد کنید. اگر مرتب از زوم استفاده می‌کنید، حدود پنج پس زمینه ایجاد کنید. به این ترتیب گزینه‌های سفارشی سازی زیادی خواهید داشت.

طراحی رزومه

اصلاً جذاب نیست که رزومه یک برگه خسته کننده A4 باشد. البته مطمئناً آنها باید به اصل مطلب برسند و نشان دهند که چرا شما فرد مناسبی برای این کار هستید. اما رزومه شما باید متمایز نیز باشد.

همیشه ارزش دارد که طرح‌های مختلف رزومه را آزمایش کنید؛ به خصوص اگر به دنبال یک کار خلاقانه هستید. ما از انواع الگوها برای رزومه در Canva استفاده کرده‌ایم و باید بگوییم در طراحی یک رزومه متمایز عملکرد خوبی دارند.

به زیبایی شناسی حوزه خود فکر کنید و آنها را با شخصیت خود مطابقت دهید. ممکن است همیشه کارساز نباشد، اما فکر می‌کنم اگر کمی جنبه خلاقانه‌تان را آشکار کنید خروجی مناسب‌تری خواهد داشت.

canva resume jpg

طراحی کارت تولد

با این همه ابزار و خدمات آنلاین، دیگر بهانه‌ای برای فراموش کردن ارسال کارت تولد به عزیزان خود ندارید. کنوا به شما امکان می‌دهد با کمترین تلاش کارت‌های تولد جذاب و تا شونده بسازید و اگر بخواهید همیشه می‌توانید این کارت‌ها را چاپ کنید.

می‌توانید از تم‌های متعدد خود کنوا استفاده کنید و برای همه سنین گزینه‌های مختلف وجود دارد. به لطف ماهیت قابل تنظیم برنامه، می‌توانید عکسی از شخص (یا چیزهایی که به آنها علاقه مند است) هم اضافه کنید. اگر نمی‌خواهید نسخه چاپی آن را ارسال کنید، می‌توانید کارت تولد را به صورت آنلاین با عزیزان خود به اشتراک بگذارید.

ارائه‌های پاورپوینتی

اگر برای یک ارائه دانشگاهی یا کاری یا یک سخنرانی عمومی باید اسلاید آماده کنید، Canva یکی از برنامه‌های مورد علاقه ما برای این کار است. بله، ما حتی آن را به پاورپوینت و Google Slides هم ترجیح می‌دهیم. دو دلیل برای آن وجود دارد: سادگی و زیبایی.

ساخت یک ارائه منحصر به فرد در Canva با چندین فونت و طرح در دسترس فوق العاده آسان است. علاوه بر این می‌توانید انیمیشن‌های متعددی را نیز اضافه کنید و عناصر خود را با حداقل محدودیت‌ها قرار دهید. همچنین می‌توانید اسلایدهای کنوا را به پاورپوینت تبدیل کنید!

canva presentation jpg

ساخت کتاب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن تخصص شما در مورد یک موضوع خاص هستند و ماهیت قابل حمل آنها جذاب است. Canva یک ابزار عالی برای ساخت کتاب‌های الکترونیکی است.

ما هرگز نوشتن کتاب در Canva را توصیه نمی‌کنیم. از Google Docs یا ورد استفاده کنید. اما زمانی که برای چیدن طرح نهایی آماده هستید، به چندین ابزار سفارشی سازی دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال می‌توانید به سرعت یک جلد کتاب سفارشی داشته باشید.

پس از اتمام کار، می‌توانید کتاب خود را در یکی از فروشگاه‌های آنلاین کتاب الکترونیکی یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

canva ebooks jpg

سخن آخر

اگر تجربه طراحی زیادی ندارید و می‌خواهید از کنوا برای تولید طیف وسیعی از محتوای خلاقانه استفاده کنید بدون شک یک ابزار عالی است. اما حتی اگر باتجربه باشید، همچنان ارزش استفاده برای پروژه‌های شخصی را خواهد داشت. امیدواریم از نکات گفته شده در این مطلب استفاده کنید.

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، همواره می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال سری بزنید. این فروشگاه آنلاین عرضه کننده انواع لپ تاپ از برندهای مطرح و بنام جهانی از جمله ایسوس، لنوو، ایسر و … است که این دستگاه‌ها را با شرایط ویژه و قیمت بروز به فروش می‌رساند. پلازا همچنین دارای 18 شعبه در شهر تهران است که خرید حضوری را نیز برای شما عزیزان تسهیل کرده است.

سوالات متداول کاربران

آیا می‌توانم از Canva به صورت رایگان استفاده کنم؟

بله، کنوا یک نسخه رایگان با دسترسی به بسیاری از قالب‌ها، ابزارها و عناصر ارائه می‌دهد. با این حال، Canva Pro ویژگی‌های برتر و بیشتری دارد.

چگونه از قالب‌ها در Canva استفاده کنم؟

به سادگی یک قالب را انتخاب کنید، روی آن کلیک کنید تا ویرایشگر طراحی باز شود و با تغییر متن، رنگ‌ها و تصاویر آن را سفارشی کنید.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *