تاریخ انتشار: 10 خرداد 1403 |
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب به آموزش تمیزکردن لپ تاپ خواهیم پرداخت. این روزها لپ تاپ ها یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارهای ما در زندگی محسوب می‌شوند. این ابزار به دلیل استفاده مداوم، مثل هر ابزار دیگری نیاز به نگهداری و تمیزکاری دارد. تمیز کردن لپ تاپ نه تنها باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود بلکه عملکرد کلی آن را نیز بهتر کرده و باعث می‌شود تا سلامت قطعات تضمین شود.

آموزش تمیز کردن لپ ‌تاپ


 

تمیز کردن صفحه ‌نمایش لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ- صفحه نمایش

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ یکی از بخش‌های حساس و مهم است که به راحتی با اثر انگشت و گرد و غبار کثیف می‌شود به همین دلیل در تمیز کردن لپ تاپ باید به آن دقت زیادی شود. برای تمیز کردن آن، ابتدا لپ‌تاپ را خاموش کنید و از یک دستمال  میکروفایبر نرم استفاده کنید. می‌توانید از محلول‌های تمیزکننده مخصوص صفحه‌نمایش نیز برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پارچه را به محلول آغشته کنید و با حرکات دایره‌ای ملایم صفحه‌نمایش را تمیز کنید. در این روش دقت داشته باشید تا فشار زیادی روی صفحه نمایش وارد نکنید. صفحه نمایش یکی از قسمت‌های مهم برای تمیز کردن لپ تاپ است.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن لپ ‌تاپ

کیبورد یکی از بخش‌هایی است که بیشتر در معرض کثیفی و آلودگی قرار می‌گیرد و اگر قصد تمیز کردن لپ تاپ خود را دارید باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشت باشید. به‌طوری که مقدار زیادی آلودگی و میکروب را به مرور زمان در خود نگه خواهد داشت و ممکن است آن را به بدن کاربر هم منتقل کند. به همین دلیل تمیز کردن کیبورد لپ تاپ بسیار مهم خواهد بود.

رای تمیز کردن کیبورد، ابتدا لپ ‌تاپ را خاموش کنید و کیبورد را با استفاده از یک برس نرم یا اسپری مخصوص کیبورد پاک کنید تا گرد و غبار و ذرات کوچک از بین بروند. برای تمیز کردن عمیق‌تر، می‌توانید کلیدها را با یک دستمال میکروفایبر  نسبتاً مرطوب پاک کنید.

تمیز کردن لپ تاپ؛ پورت‌ها و دریچه‌ هوا

تمیز کردن صفحه ‌نمایش لپ تاپ

به بخش حساس تمیز کردن لپ تاپ رسیدیم، پورت‌ها و دریچه‌های هوا در لپ ‌تاپ به مرور زمان با گرد و غبار و آلودگی مسدود می‌شوند که می‌تواند باعث کاهش کارایی دستگاه و افزایش حرارت آن شود. برای تمیز کردن لپ تاپ به‌خصوص پورت‌ها، از دمنده فشاری استفاده کنید تا ذرات گرد و غبار را خارج کنید. دقت کنید که بیش از حد نزدیک به پورت‌ها نباید هوای فشرده را وارد کنید زیرا احتمال آسیب دیدن پورت‌ها در حین تمیز کردن لپ تاپ وجود دارد.

تمیز کردن بدنه لپ ‌تاپ

تمیز کردن بدنه لپ ‌تاپ

بدنه لپ‌تاپ نیز نیاز به مراقبت دارد زیرا فضای بیرونی لپ تاپ را تشکیل می‌دهد و ممکن است با هر جسم آلوده‌ای تماس داشته باشد. برای تمیز کردن آن، از یک پارچه میکروفایبر نرم و محلول مخصوص استفاده کنید. پارچه را کمی مرطوب کنید و سطح بدنه را با حرکات دایره‌ای ملایم تمیز کنید. دقت داشته باشید برای تمیز کردن لپ تاپ و بدنه آن هرگز از مواد شیمیایی استفاده نکنید چون احتمالاً به بدنه و قاب آسیب جدی وارد می‌شود.

سخن آخر

تمیز کردن منظم لپ‌ تاپ نه تنها به بهبود ظاهر آن کمک می‌کند بلکه باعث افزایش عمر مفید و کارایی بهتر دستگاه می‌شود. گرد و غبار به راحتی می‌تواند به قطعات حیاتی لپ تاپ آسیب جدی وارد کند. با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید از لپ تاپ خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از دستمال مرطوب برای تمیز کردن لپ‌تاپ استفاده کرد؟

بله، اما توصیه می‌شود برای تمیز کردن لپ تاپ از دستمال مرطوب مخصوص تمیز کردن دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید تا به دستگاه شما آسیبی نرسد. همچنین، دقت کنید که دستمال بیش از حد مرطوب نباشد و از دستمال‌های بدون الکل و مواد شیمیایی قوی استفاده کنید.

هر چند وقت یک‌بار باید لپ‌ تاپ را تمیز کنیم؟

بسته به میزان استفاده و محیطی که لپ ‌تاپ در آن قرار دارد، توصیه می‌شود هر یک تا سه ماه یک‌بار، برای تمیز کردن لپ تاپ اقدامات لازم را انجام دهید. اگر در محیطی با گرد و غبار زیاد قرار دارید، ممکن است نیاز باشد این کار را بیشتر انجام دهید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *