تاریخ انتشار: 23 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد اپل، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه اولین گوشی موبایل قابل انعطاف خود در سال‌های آتی 2026 یا 2027 باشد. گزارش‌هایی از «منابع صنعت» در کره، حاکی از این است که اندازه داخلی صفحه نمایش این گوشی حدود 7-8 اینچ است و بنابراین، به گفته برخی شایعات، ممکن است جایگزین iPad mini در پرتفوی اپل شود.


بررسی فرآیند تصمیم‌گیری اپل در مسیر توسعه گوشی قابل انعطاف شامل عوامل متعددی است. انتخاب بین شرکت‌های نمایشگر سامسونگ و ال‌جی توسط اپل، ممکن است تحت تأثیر تجربه گسترده سامسونگ در ارائه پنل‌های قابل انعطاف قرار گیرد.

مشخصات نهایی گوشی قابل انعطاف اپل هنوز مشخص نشده

با این حال، مشخصات و ویژگی‌های این گوشی آیفون هنوز نهایی نشده‌اند. علاوه بر این، اپل در حال تست نسل جدیدی از iPad mini با صفحه نمایش OLED است. از نظر کارشناسان تولید آیپد مینی کار منطقی نیست و تا زمانی که این گوشی انعطاف پذیر هنوز رونمایی نشده ممکن است فروش آیپد مینی بی نتیجه باشد.

اپل درحال توسعه گوشی قابل انعطاف برای سال‌های 2026-2027 است! Apple's foldable phone in 2028

صفحه نمایش OLED در گوشی قابل انعطاف

به گفته گزارشات، اپل در حال آماده‌سازی برای معرفی صفحه‌نمایش OLED برای خط محصولی از iPad Pro در سال 2024 است. گزینه احتمالی یک iPad mini با صفحه نمایش OLED است. همچنین اپل قصد دارد بین تامین کنندگان گوشی های انعطاف پذیر، یعنی گوشی سامسونگ و ال جی، یکی را برای تامین صفحه نمایش های گوشی قابل انعطاف انتخاب کند.

همکاری اپل با شرکت‌های تولید کننده نمایشگر برای گوشی قابل انعطاف

همچنین، شرکت‌های نمایشگر سامسونگ و ال‌جی به نظر می‌رسد نمونه‌هایی از پنل‌های صفحه نمایش 6 و 7 اینچ قابل انعطاف به اپل ارائه داده‌اند. اپل اکنون به نظر می‌رسد قصد دارد برای اولین گوشی قابل انعطاف خود اندازه را افزایش دهد و گوشی قابل انعطاف را با صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی تولید کند.

بررسی تولید گوشی قابل انعطاف اپل

با این وجود، اگر اپل تصمیم بگیرد به این ایده پر و بال بدهد، احتمالاً برای سفارش پنل‌های انعطاف پذیر، از شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد. این امر به دلیل تجربه گسترده سامسونگ در ارائه پنل‌های قابل انعطاف است. لازم به ذکر است، احتمال دارد ال‌جی یک سال پس از سامسونگ، تولید انبوه پنل‌های قابل انعطاف برای اپل را آغاز کند.

اپل درحال توسعه گوشی قابل انعطاف برای سال‌های 2026-2027 است! Apple's foldable phone in 2028

نگاهی به آینده گوشی قابل انعطاف

نگاه به آینده نیز نشان می‌دهد که اپل ممکن است در حدود سال 2028 یک گوشی قابل انعطاف با اندازه 20.25 اینچ عرضه کند. این گوشی ممکن است به عنوان iPad یا Mac شناخته شود. البته این اندازه 20.25 اینچ به صفحه نمایش داخلی و قابل انعطاف اشاره دارد.

نتیجه‌گیری

با حرکت جدید این کمپانی به سمت فناوری تولید گوشی موبایل اپل قابل انعطاف، دنیای فناوری با اشتیاق به لحظه‌ای ناشناخته از عرضه گوشی قابل انعطاف 7-8 اینچی اپل منتظر می‌ماند. ادغام نوآوری، دینامیک تأمین‌کنندگان و چشم‌اندازهای آینده، المانی از هیجان این سفر به مناطق ناشناخته اضافه می‌کند.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *