تاریخ انتشار: 30 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 8 دقیقه

1 22

لوگو یکی از مهم‌ترین موضوعات در یک کسب و کار به حساب می‌آید زیرا به نوعی معرفی کننده یک برند و حوزه فعالیت آن به مخاطبان است. در خصوص اهمیت لوگو همین بس که بسیاری از مخاطبان برندها را از طریق لوگوی آن‌ها می‌شناسند و به این ترتیب از محصولات و خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین منظور طراحی یک لوگو برای کسب و کار که نشان دهنده رسالت و اهداف برند و معرفی کننده آن به مخاطبان باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی لوگو همواره یکی از چالش‌های مهم در بازاریابی کسب و کارها محسوب می‌شود. امروزه به لطف پیشرفت فناوری نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی متعددی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای طراحی و ساخت لوگو استفاده کرد. در این مقاله از پلازا دیجیتال با بهترین برنامه‌ها در این حوزه آشنا شده و قابلیت‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


 

بهترین اپلیکیشن‌ها طراحی و ساخت لوگو در اندروید و iOS

امروزه اپ‌های زیادی در گوشی موبابل در دسترس قرار دارد که به منظور ایجاد طرح‌های گرافیکی و ویرایش تصاویر طراحی شده و از آن‌ها می‌توان برای ساخت و طراحی لوگو استفاده کرد. همچنین گاهاً از آنها به عنوان بهترین اپلیکیشن های نقاشی دیجیتال در اندروید و آیفون هم نام می‌برند. از بهترین اپ‌ها در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

اپلیکیشن DesignEvo

2 22

اپلیکیشن DesignEvo که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و ساخت لوگو است زیرا در آن می‌توانید به بیش از 3500 قالب سفارشی آماده برای لوگو دسترسی داشته و از آن‌ها برای طراحی استفاده کنید. به جرات می‌توان گفت که در گوشی هایی با سیستم عامل ios این اپلیکیشن  از بهترین اپلیکیشن های آیفون در سال 2024 است. در این برنامه کاربران به بیش از 100 فونت مختلف نیز دسترسی دارند که می‌توانند از آن‌ها به منظور طراحی لوگوهای متنی استفاده کنند. در صورتی که در طراحی لوگو مهارت ندارید جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا با دانلود و نصب اپلیکیشن DesignEvo بر روی گوشی خود می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های آن برای طراحی لوگو استفاده کنید.

 

اپلیکیشن کانوا (Canva)

3 14

از دیگر اپلیکیشن‌هایی است که در سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS در دسترس بوده و می‌تون از آن برای ساخت لوگو در گوشی استفاده کرد. این برنامه قابلیت‌ها و امکانات متعددی را به منظور طراحی بهترین و حرفه‌ای‌ترین لوگوها در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد. در این برنامه امکان ویرایش تصاویر و همچنین متن‌های مورد نظر با استفاده از بهترین فونت‌ها به منظور طراحی لوگو فراهم شده است.

یکی از ویژگی‌های جذاب برنامه Canva دسترسی به قالب‌ها و طرح‌های آماده به منظور طراحی لوگو است که می‌توان بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کرد. در این برنامه بیش از 500 طرح و قالب آماده برای طراحی لوگو وجود دارد که می‌توان با تغییر رنگ، نور و غیره آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.

 

اپلیکیشن Logo Maker Plus

4 2

با استفاده از اپلیکیشن Logo Maker Plus که در سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد می‌توان بهترین و جذاب‌ترین لوگوها را برای کسب و کارهای مختلف طراحی کرد. این اپلیکیشن‌ از نظر عملکرد، ویژگی‌ها و محبوبیت در سطح بالایی قرار دارند و از بهترین اپلیکیشن های اندروید در سال 2024 می‌باشد. در این اپ کاربران به فونت‌های متنوع و زیادی دسترسی دارند که می‌توانند از آن برای طراحی و ساخت لوگویی متنی با فونت مورد علاقه خود استفاده کنند. به طور کلی این اپ یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین گزینه‌ها در این حوزه است که بر روی گوشی‌های اندرویدی می‌توان استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تغییر در اندازه لوگو
  • امکان ساخت لوگوموشن
  • استفاده از قالب‌های آماده
  • قابلیت اضافه کردن استیکر، تصویر و نوشته

 

اپلیکیشن Logo Maker by Iris Studios and Services

5 2

اگر می‌خواهید به یک برنامه کامل به منظور طراحی لوگو بر روی گوشی‌ آیفون و گوشی‌های اندرویدی دسترسی داشته باشید، این برنامه یکی از بهترین گزینه‌ها است. این برنامه برای افرادی که در استفاده از رنگ و عناصر مختلف برای طراحی لوگو حرفه‌ای هستند و می‌توانند برای این کار بریف تعریف کنند، بهترین گزینه است. در اپلیکیشن Logo Maker by Iris Studios and Services کاربران به مجموعه کاملی از انواع عناصر گرافیکی، شکل‌ها، پس‌زمینه‌ها و طرح‌‌ها و الگوهای مختلف دسترسی داشته تا بتوانند با استفاده از آن‌ها یک لوگوی منحصر به فرد طراحی کنند. از جمله قابلیت‌هاین برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت چرخش سه‌بعدی
  • دسترسی به فونت‌های متنوع
  • دسترسی به رنگ‌های متنوع
  • امکان تنظیم کنتراست

 

اپلیکیشن Designer Logo Maker

6 2

اپلیکیشن Designer Logo Maker برای افرادی که سابقه طراحی لوگو دارند بهترین گزینه به حساب می‌آید و می‌توانند از آن برای طراحی انواع لوگو استفاده کنند. در این برنامه بیش از 5 هزار قالب آماده برای لوگو وجود دارد که می‌توان با اعمال تغییرات در آن لوگوی منحصر به فردی ساخت.

 

اپلیکیشن Logo Maker by Universal Apps Center

7 2

Logo Maker by Universal Apps Center جزو برنامه‌هایی است که در گوشی‌های اندرویدی در دسترس بوده و کاربران در آن به بیش از 140 طرح لوگوی از پیش آماده دسترسی دارند. با توجه به دسترسی به فونت‌های متنوع و امکان تغییر رنگ و سایر ویژگی‌ها می‌توان با اعمال تغییراتی در این نمونه‌های آماده، لوگوی منحصر به فرد و متفاوتی را در کمتر از 5 دقیقه طراحی کرد.

 

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو برای کامپیوتر

در صورتی که کار با گوشی برای طراحی لوگو سخت بوده و محدودیت‌هایی به همراه دارد می‌توانید از نرم‌افزارهای دسکتاپ برای این کار استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای دسکتاپ برای کامپیوتر و لپ تاپ که به منظور طراحی لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرند معرفی شده است.

 

نرم‌افزار Adobe Illustrator

8 2

نرم‌افزار Adobe Illustrator یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای طراحی است که برای ساخت لوگوهای تصویری، متنی،‌ موشن گرافی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد طراحی لوگو با طرح‌های پیچیده داشته و در این حوزه از تجربه کافی برخوردار هستید، Illustrator بهترین گزینه‌ای‌ است که در دسترس بوده و می‌توانید از قالب‌های استاندارد آن برای نتیجه بهتر استفاده کنید.

 

نرم‌افزار CorelDraw

9 2

نرم‌افزار CorelDraw بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، استخدام افرادی را در اولویت قرار می‌دهند که به این برنامه مسلط باشند. با استفاده از برنامه Corel می‌توان بهترین لوگو‌ها را برای کسب و کارها مختلف طراحی کرد. امکان کار همزمان با نرم‌افزارهای آفیس، مدیریت رنگ‌ها و فونت‌ها و همچنین سازگاری با بیش از 100 فرمت تصویر از مهم‌ترین قابلیت‌های آن به حساب می‌آید.

 

نرم‌افزار  InDesign

10 2

InDesign یکی از بهترین نرم‌افزارهای دسکتاپ محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای طراحی انواع لوگو استفاده کرد. البته که کاربران بیشتر از این برنامه برای طراحی کارت ویزین و همچنین طراحی بسته‌بندی استفاده می‌کنند اما این برنامه قابلیت‌های زیادی برای طراحی لوگو دارد. دسترسی به رنگ‌ها و فونت‌های متنوع، امکان ذخیره تغییرات به صورت خودکار، طراحی و صفحه‌آرایی، کنترل سریع عناصر مختلف و کاربری آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه به حساب می‌آید.

 

نرم‌افزار  Logojoy

11 2

یکی از بهترین نرم‌افزارهای دسکتاپ برای طراحی لوگو است که از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این نرم‌افزار بهترین گزینه برای افرادی است که از مهارت و تجربه کافی در طراحی لوگو برخوردار نیستند؛ بنابراین می‌توانند از این برنامه و فناوری هوش مصنوعی برای ساخت لوگو استفاده کنند. در این برنامه امکان تغییر رنگ، فونت و سایر عناصر وجود دارد تا بتوان طرح پیشنهادی هوش مصنوعی را شخصی‌سازی کرد.

 

جمع‌بندی

لوگو در کسب و کارهای مختلف از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در صورتی که به شکل هوشمندانه و دقیق انتخاب شود می‌توانند منعکس کننده اهداف و رسالت کسب و کار بوده و همچنین در به خاطر سپردن برند توسط مخاطبان نیز نقش بسیار مهمی ایفا کند. به همین منظور امروزه کسب و کارهای مختلف به طراحی لوگو اهمیت زیادی می‌دهند. در این مقاله از پلازا دیجیتال با چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های طراحی لوگو بر روی موبایل و دسکتاپ آشنا شدیم که می‌توان از آن‌ها برای ساخت لوگوی حرفه‌ای جهت معرفی کسب و کارهای مختلف استفاده کرد.

سوالات متداول

کاربردی‌ترین اپ ساخت لوگو در موبایل کدام است؟

برنامه Canva را می‌توان بهترین اپ برای ساخت لوگو در گوشی دانست که امکانات و قالب‌های آماده و از پیش‌ساخته شده متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین اپلیکیشن رایگان برای طراحی اندروید کدام است؟

Logo Maker Plus بهترین گزینه‌ای است که به صورت رایگان در اختیار بوده و با استفاده از آن می‌توان لوگوهای حرفه‌ای طراحی کرد.

بهترین نرم‌افزار دسکتاپ برای طراحی لوگو کدام است؟

برای طراحی لوگو در کامپیوتر نرم‌افزارهای متعددی وجود دارد که کاربران با بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر کدام می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *