تاریخ انتشار: 07 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها، اطلاعات برخی از بنچمارک‌های پردازنده A18 Pro اپل از طریق یک کاربر ویبو منتشر شده است که نشان می‌دهد این پردازنده از نسل قبلی A17 Pro عملکرد بهتری دارد. در ادامه برای مقایسه این دو پردازنده همراه پلازا دیجیتال باشید.

مشخصات پردازنده آیفون ۱۶؛ A18 Pro قدرتمند است

با معرفی پردازنده A17 Pro در گوشی آیفون ۱۵ پرو، اپل توانست از عملکرد Qualcomm’s Snapdragon 8 Gen 3 پیشی بگیرد. بنابراین، منتشر کردن این اطلاعات در مورد پردازنده آیفون ۱۶ یا همان A18 Pro از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

مشخصات پردازنده آیفون ۱۶ با مدل A18 Pro

با توجه به گزارشات Weibo، امتیازات بنچمارک پردازنده آیفون ۱۶ یا A18 Pro به‌طور قابل توجهی بالاتر از A17 Pro است. در گزارش اول، این پردازنده به ترتیب ۳۵۷۰ و ۹۳۱۰ امتیاز در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 6 کسب کرده است.

مقایسه پردازنده اپل  A18 Pro با A17 Pro

در مقایسه با A17 Pro، نتایج آزمایش‌های گیگ‌بنچ 5 و 6 نشان می‌دهد که A18 Pro به ترتیب ۲۰ و ۳۸ درصد در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای عملکرد بهتری داشته است.

با توجه به نتایج به دست آمده، قابلیت‌های عملکردی بسیار بالایی برای A18 Pro پیش‌بینی می‌شود. با این حال، عملکرد نهایی باید توسط شرکت اپل و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه آن مشاهده و تایید شود. کمپانی بزرگ اپل به دنبال رسیدن به تعادل بین عملکرد و کارایی انرژی است.

مشخصات پردازنده جدید اپل A18 Pro برای سری آیفون 16

انتظار می‌رود ساخت پردازنده A18 Pro بر اساس فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته شود و شامل دو هسته CPU قدرتمند و شش هسته کم قدرت باشد. بنیان بنچمارک‌های ادعایی A18 Pro نشان می‌دهد که اپل به‌طور مستقیم به ارتقاء عملکرد گوشی‌های آینده خود تمرکز کرده است.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *