آبتین کمالی
نویسنده: آبتین کمالی
تاریخ انتشار: 19 آذر 1404 |
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی در حال توسعه یک دستیار هوش مصنوعی جدید برای پرسش و پاسخ هوشمند به نام «می چت» است. این افشاگری نشان می‌دهد که نسخه اولیه این محصول قبلا تکمیل شده است.

هوش مصنوعی شیائومی می چت

انتظار می‌رود این اپلیکیشن، نشان‌دهنده افزایش مهارت شیائومی در زمینه هوش مصنوعی باشد و پیش‌بینی می‌شود که از مدل زبان بزرگ اختصاصی این شرکت، یعنی MiMo-7B-RL، قدرت بگیرد. این مدل در اوایل سال جاری به عنوان بخشی از استراتژی توسعه هوش مصنوعی شیائومی، معرفی شده بود.

علی‌رغم داشتن تنها ۷ میلیارد پارامتر، مدل MiMo پیش از این در معیارهای کلیدی، از جمله AIME 24/25 و LiveCodeBench v5، از رقبای بزرگ‌تری مانند o1-mini از OpenAI و Qwen QwQ-32B-Preview از علی‌بابا پیشی گرفته بود.

پیشبینی آینده شیائومی

دستیار هوش مصنوعی xiaomi mimo

انتظار می‌رود شیائومی این مدل را در آینده بزرگ‌تر کند و به احتمال زیاد «می چت» به عنوان رابط کاربری (front-end interface) آن عمل خواهد کرد تا این شرکت بتواند ویژگی‌های پیشرفته استدلال را وارد سناریوهای روزمره مصرف‌کنندگان کند. این ابتکار از استراتژی گسترده‌تر شیائومی برای ادغام هوش مصنوعی با اکوسیستم «انسان x خودرو x خانه» حمایت می‌کند.

لو ویبینگ، شریک و رئیس شیائومی، تایید کرد که این شرکت برای چندین سه‌ماهه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در هوش مصنوعی انجام داده است و خاطرنشان کرد که پیشرفت توسعه مدل‌های بزرگ از انتظارات فراتر رفته است. او اظهار داشت که هدف استراتژیک بعدی شیائومی، ادغام عمیق هوش مصنوعی با دنیای فیزیکی است.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که لی جون، بنیانگذار شیائومی، مستقیما در تقویت تیم هوش مصنوعی نقش دارد. لو فولی، یکی از افراد مهمی که امسال از DeepSeek به بخش MiMo پیوست، به عنوان یکی از نویسندگان همکار در مقاله اخیر منتشر شده با همکاری دانشگاه پکن، نام برده شده است.

انتظار می‌رود جزئیات بیشتر در مورد «می چت» توسط لو ویبینگ و لو فولی در «کنفرانس شرکای اکوسیستم انسان، خودرو و خانه شیائومی ۲۰۲۵» که در تاریخ ۲۷ آذر در پکن برگزار می‌شود، فاش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*