فعالیتهای بانک سپه از تاریخ ۲۷ خرداد ماه با اختلال گسترده مواجه شد. از آن تاریخ به بعد این بانک در تلاش است تا بتواند خدمات خودش را به روال گذشته برگرداند. در این مطلب شما را از آخرین اخبار بانک سپه آگاه میکنیم.
مصطفی پرتوافکنان، عضو هیئت مدیره بانک سپه، اعلام کرد که از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران با تلاش بیوقفه مدیران و کارکنان ۸۰ درصد فعالیتهای بانک در کوتاهترین زمان به پایداری رسیده است.
او افزود خدمات مبتنی بر سپرده و کارت مانند گردش حساب، انتقال وجه، صدور و تغییر رمز کارت، ساتنا، پایا و صدور کارت هدیه و بن کارت سازمانها فعال است.
همچنین خدمات حضوری و غیرحضوری بانک سپه از سر گرفته شده و اقداماتی چون وکالتی شدن حسابها برای ثبتنام خودرو، تعیین شعبه برای ۱۰ هزار متقاضی تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری و پرداخت تسهیلات به ۱۴ هزار پرونده انجام شده است.
پرتوافکنان از بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه روزانه به اینترنت بانک و همراه بانک سپه خبر داد و از مشتریان خواست نسخه جدید همراه بانک را از بازارگاههای اینترنتی دریافت کنند.
او اعلام کرد که هماکنون ۴۱۳۰ دستگاه خودپرداز در ۲۸۳۰ شعبه بانک فعال است و بیش از ۸۰ هزار فقره چک از طریق سامانه چکاوک در حال رسیدگی است.
در پایان وی ضمن عذرخواهی از مشتریان، ابراز امیدواری کرد با عبور از این دوره، بانک سپه قویتر و بهتر از گذشته به مردم خدمترسانی کند.
آپدیت ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۴
برای استفاده مجدد از اپلیکیشن بانک سپه، باید دوباره حساب کاربری خودتان را فعال کنید. برای اینکار باید با فعال سازی اپلیکیشن بانک سپه آشنایی داشته باشید.
بانک سپه به تازگی از اعطای کارت اعتباری خرید کالا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون بهره خبر داده است. شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بانک سپه را حتما مطالعه کنید.
آپدیت ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۴
بازدید وزیر اقتصاد از مرکز دادههای بانک سپه
سیدعلی مدنیزاده در جریان بازدید از بانک سپه با قدردانی از مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره، هیات عامل و کارکنان این بانک، تلاشهای صورتگرفته در بازگرداندن خدمات بانکی طی مدتزمانی کوتاه پس از حملات سایبری دشمن را ستود.
وی تاکید کرد بانک سپه همانگونه که در دوران دفاع مقدس منشا خدماتی ارزشمند بود، اینبار نیز با وجود آسیبهای جدی به زیرساختهایش از شکلگیری بحران در میان سپردهگذاران و مشتریان جلوگیری کرد.
مدنیزاده همچنین خواستار آن شد که بانک سپه، تجربیات خود در عبور موفق از این حملات و مدیریت هوشمندانه بحران را در قالب برنامهای مدون در اختیار سایر بانکها قرار دهد.
در ادامه این بازدید، عباس مرادپور، معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد، ضمن اشاره به عبور موفق بانک سپه از بحرانهایی نظیر ادغام بانکهای نظامی، تهدیدات امنیتی اخیر و حمله سایبری گسترده، عملکرد سریع، هماهنگ و بیوقفه کارکنان این بانک بهویژه تیمهای فناوری اطلاعات و امنیت را ستایش کرد.
مدیرعامل بانک سپه نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجامشده پس از حمله سایبری ارائه داد. از جمله احیای اطلاعات هویتی و سپردههای مشتریان، راهاندازی مجدد خدماتی چون عابربانک و همراهبانک و همچنین پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای مسلح با همکاری بانک مرکزی.
در پایان وزیر اقتصاد از بخشهای مختلف بانک شامل مرکز داده، میز امداد شعب، حوزه عملیات پشتیبانی، فناوری اطلاعات و مرکز تماس مشتریان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیتها قرار گرفت.
در پی حمله گسترده سایبری به زیرساختهای بانکی کشور، بانک سپه با هدف تسریع در بازسازی خدمات، همکاری رسمی خود را با شرکت توسن آغاز کرد.
آرش بابایی، مدیرعامل شرکت توسن، در یادداشتی منتشر شده در صفحه لینکدین خود به تشریح نقش این شرکت در بازیابی سامانههای بانک سپه پس از این حمله پرداخت. وی با اشاره به همزمانی این حمله با تنشهای نظامی، اعلام کرد که در جریان آن دو بانک بزرگ کشور یعنی سپه و پاسارگاد بهطور کامل از مدار سرویسدهی خارج شدند.
به گفته بابایی، پس از چند روز اختلال کامل در سامانههای این دو بانک همکاران شرکت داتین بهعنوان پیمانکار پیشین موفق به احیای محدود خدمات پایه در حوزه کارت شدند؛ اما شدت و عمق حمله بهگونهای بود که بازگشت به وضعیت پایدار، دور از دسترس به نظر میرسید.
بر همین اساس، و در پی بررسیهای فنی صورتگرفته، بانک سپه تصمیم گرفت برای تسریع در ارائه مجدد خدمات، زیرساختهای خود را به سامانههای شرکت توسن منتقل کند. این تصمیم در قالب جلساتی اضطراری اتخاذ و در روز یکشنبه اول تیرماه ۱۴۰۴ بهطور رسمی اعلام شد. از روز بعد، تیمهای فنی توسن با همراهی واحدهای مختلف بانک سپه، روند اجرایی مهاجرت و راهاندازی سامانهها را آغاز کردند.
در نخستین روزها، تمرکز اصلی بر تامین تجهیزات، گردآوری دادههای پایه و همچنین آموزش کارکنان بانک در سطح ستاد و شعب روی سامانههای جدید قرار داشت. به موازات این اقدامات، دستورالعملهای اجرایی نیز تدوین و ابلاغ شد.
بابایی در ادامه یادداشت خود نوشت:
«جمعآوری تجهیزات مورد نیاز، آمادهسازی دادههای پایه، آموزش کارکنان و تدوین دستورالعملهای کاری بهطور همزمان دنبال شد. سرانجام در روز شنبه هفتم تیرماه، سوئیچ توسن به شبکه شتاب متصل و سامانههای بانک سپه عملیاتی شدند.»
به گفته او، طی تنها یک هفته بخش عمده خدمات بانکی حضوری و غیرحضوری بانک سپه بهجز سامانه تسهیلات که بهزودی فعال خواهد شد به چرخه سرویسدهی بازگشتند.
مدیرعامل توسن همچنین با اشاره به تکرارپذیری چنین حملاتی، تاکید کرد که مسئولیتپذیری در برابر تهدیدهای سایبری بخشی جداییناپذیر از تعهد حرفهای این شرکت در قبال بانکهای طرف قرارداد است.
وی افزود:
«امنیت، همچنان یکی از اولویتهای اصلی ماست و شرکت توسن خود را موظف به ارتقای مداوم زیرساختهای امنیتی سامانههای بانکی میداند.»
آپدیت ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۴
در حالیکه هنوز ارتباطات کشور به وضعیت پیش از جنگ بازنگشته، بررسیها نشان میدهد که طی سه روز گذشته شدت حملات سایبری به زیرساختهای ارتباطی کشور بهطرز نگرانکنندهای افزایش یافته است.
براساس دادههای سامانه مقابله با حملات سایبری شرکت ارتباطات زیرساخت، تنها در این بازه زمانی بیش از ۱۲ هزار حمله DDoS به ثبت رسیده که این رقم بیش از ۱۳ برابر میزان حملات سایبری ثبتشده در سه روز پس از آتشبس است. از منظر حجم نیز این حملات بسیار گستردهتر بودهاند؛ بهگونهای که میزان ترافیک مخرب در این مدت بیش از ۳ برابر دوره مشابه پس از پایان جنگ برآورد شده است.
این جهش ناگهانی و سونامیوار حملات در حالی رخ داده که از مدتی پیش از آغاز جنگ ۱۲ روزه، روند صعودی حملات آغاز شده بود و در سه روز نخست درگیری نظامی به اوج رسید.
وزیر ارتباطات نیز با تأیید همزمانی این حملات با آغاز جنگ، تأکید کرد که این حملات هدفمند و سازمانیافته، اگرچه دفع شدهاند، اما با هدف از کار انداختن سرویسهای پرکاربرد در بستر فضای مجازی و ایجاد اخلال در زندگی روزمره مردم طراحی و اجرا شده بودند.
با اینحال آنچه اکنون اهمیت دارد، این است که موج جدید حملات، چه از حیث تعداد و چه از نظر حجم، شدیدتر از دوره آغاز جنگ ارزیابی میشود.
روند فزاینده و پیچیده حملات سایبری، اغلب بازتابدهنده واقعیتهایی پنهان است که میتواند نشانهای از تحولات پیشرو باشد. هرچند لزوماً ارتباط مستقیم و همزمانی مشخصی میان این حملات و رخدادهای سیاسی یا نظامی وجود ندارد، اما کارشناسان امنیت سایبری معتقدند افزایش ناگهانی و هماهنگ در تعداد و حجم حملات، نشان از مداخله ساختاریافته بازیگران دولتی یا شرکتهای بزرگ فناوری دارد.
از سوی دیگر، طی ماههای گذشته، مسئولان رسمی نسبت به افزایش استفاده از فیلترشکنهای ناامن و رایگان هشدار دادهاند؛ مسألهای که با محدود شدن دسترسی به برخی پلتفرمهای خارجی شدت گرفته و منجر به آلودگی گسترده شبکه داخلی شده است. این سطح از آلودگی حتی باعث شده برخی سرویسهای بینالمللی برای محافظت از خود، ارائه خدمات به کاربران داخل ایران را محدود کنند.
آپدیت ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۴
براساس اطلاعیه بانک سپه، خدمات زیر برای مشتریان فعال است:
خدمت وضعیت جزئیات
پرداخت چکها
فعال
در شعب بانک سپه و سامانه چکاوک سایر بانکها
همراهبانک
فعال
قابل دسترسی از طریق اپلیکیشن
اینترنتبانک
فعال
قابل استفاده برای تمامی مشتریان
خدمات حضوری
فعال
شامل کارت، ساتنا، پایا و واریز و برداشت
آپدیت ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۴
بیانیه اقدامات داتین پس از حمله سایبری به دیتاسنترهای دو بانک کشور
روز سهشنبه 27 خردادماه و چند روز پس از شروع جنگ در کشور عزیزمان ایران، متاسفانه زیرساختهای سختافزاری دو بانک کشور هدف یک حمله سایبری بزرگ و پیچیده قرار گرفت که دسترسی تعداد زیادی از هموطنانمان به خدمات بانکی را تحت تاثیر قرار داد. در پی این اتفاق بزرگ، پرسشهایی درباره ماهیت این حمله، نقش داتین و اقداماتش برای رفع مشکلات پیشآمده، مطرح شد. داتین به عنوان تولیدکننده نرمافزارهای مالی و بانکی، در این بحران همراه بانکها شد تا بتوانند با راهکار نرمافزاری ویژه این شرکت در شرایط بحران، آسیبها را ترمیم و سرویسها را برقرار کنند. اکنون که بخش عمده خدمات بانکها برقرار شده، گزارشی از اتفاق رخداده و اقدامات انجامشده ارائه میشود.
در این حمله سایبری که ماهیتی سختافزاری داشت، تجهیزات ذخیرهسازی داده (Storage) بانکها آسیب بسیار جدی دیدند و غیر قابل استفاده شدند. ابعاد آسیب به زیرساختهای ذخیرهسازی اطلاعات تحت مالکیت این دو بانک، بهحدی بود که منجر به توقف کامل و ناگهانی خدمات بانکی شد.
بهجرات میتوان گفت که این حمله سایبری از لحاظ گستردگی و پیچیدگی قابل مقایسه با هیچ کدام از حملات سایبری گذشته در کشور نبوده و به گونهای برنامهریزی شده بود که مراکز داده اصلی، پشتیبان و بحران (Disaster) هر دو بانک با فاصله زمانی کوتاهی مورد هدف قرار گرفتند و همگی ظرف چند دقیقه از کار افتادند. آسیبرسیدن به سه مرکز داده هر بانک که کاملا مجزا و مستقل از هم و در نقاط مختلف کشور قرار دارند نیز نشانهای از پیچیدگی این حمله سایبری است.
از دقایق اولیه مواجهه با این حمله، تیمهای فنی داتین و بانکها مشغول به کار شدند. آنها ضمن واکاوی وضعیت فنی، اقدامات موازی را برای کشف منشا حمله سایبری، حفظ و بازیابی دادهها، ایمنسازی مجدد، بهکارگیری سامانههای اضطراری و همچنین راهاندازی دوباره سامانههای بانکداری متمرکز انجام دادند.
داتین با مسئولیت ارائه نرمافزارهای بانکی، یک راهکار نرمافزاری ويژه را که از دو سال گذشته برای شرایط اضطراری و بهعنوان بخشی از برنامه تداوم کسبوکار (BCP) طراحی و پیادهسازی کرده بود، در اختیار بانکها قرار داد تا مرحلهبهمرحله خدمات بانکی به مشتریان ارائه شود.
در مرحله اول با بهرهبرداری از سامانه سامسونت یا Mini Core داتین، ابتدا دسترسی مشتریان به خدمات کارت بر بستر شتاب فراهم و در مراحل بعدی با اضافهکردن قابلیتهای دیگر به سامانه سامسونت، ارائه برخی از خدمات پرتکرار در شعب مثل انتقال وجه، پایا و ساتنا نیز ممکن شد. همچنین امکاناتی مثل واریز گروهی (پرداخت حقوق)، واریز سود سپردههای بلندمدت و ارسال پیامکهای واریز و برداشت نیز فراهم شد تا عمده خدمات مورد نیاز مشتریان بانکها در مدت زمان کوتاه، در دسترس قرار گیرد.
پس از ارائه و پیادهسازی راهکار موقت در هر دو بانک، اجرا و راهاندازی راهکار دائم، تنها در بانک پاسارگاد انجام شد و بانک سپه مسیر متفاوتی را برای راهاندازی مجدد راهکار دائم خود در نظر گرفت. بنابراین پس از بازیابی کامل تمامی دادههای مشتریان بانک پاسارگاد و قرارگرفتن آنها در چرخه عملیات بانکی، با تلاش شبانهروزی همکاران در روزهای اضطرابآور جنگی، تجهیزات سختافزاری توسط بانک تهیه و نصب شدند. در قدم بعد نیز داتین تمامی نرمافزارهای بانکی را مجددا و از ابتدا راهاندازی و به بهرهبرداری رساند.
تمامی این فرایندها که بهنوعی راهاندازی بسترهای یک بانک از ابتدا بوده، در این شرایط خاص ظرف مدت زمان 11 روز انجام شد. بر این اساس، هسته بانکداری بانک پاسارگاد روز ششم تیرماه به بهرهبرداری مجدد رسید و دیگر سامانههای جانبی، بهترتیب اولویت و در روزهای بعد، در مدار قرار گرفتند. اگرچه در روزهای ابتدایی بهرهبرداری مجدد، اختلالهایی در استفاده کاربران مشاهده میشد اما در حال حاضر، عمده اختلالها رفع و خدمات بانکی به پایداری نسبی رسیده است.
لازم به تاکید است که سامانههای نرمافزاری داتین (کربنکینگ) نه تنها در این حمله سایبری که در تمامی دورههای همکاری این شرکت با بانکها، مورد هیچ گونه هک یا نفوذی قرار نگرفتهاند. در حمله اخیر نیز سختافزارها و زیرساختهای هدف، خارج از مسئولیت داتین بودهاند. همچنین در موضوع انتشار دادههای یکی از بانکها در ابتدای سال 1404، انتساب این رخداد به داتین، همکاران داتین و سامانههای آن به هر نحوی کاملا رد شده و منشا آن سوءاستفاده از گزارشها بوده است.
داتین به عنوان تولیدکننده نرمافزارهای مالی و بانکی، همواره با ارتقای بسترهای نرمافزاری خود در مسیر بهبود عملکرد و امنیت سامانهها تلاش میکند. همچنین با بهکارگیری درسآموختههای این حمله سایبری، علاوهبر تولید راهکارهایی برای کارکرد بانکها در شرایط عادی، طراحی و تکمیل راهکارهای نرمافزاری متنوعی را برای تداوم کسبوکار بانکها در شرایط بحرانی و ویژه، با جدیت دنبال خواهد کرد.
ما ضمن درک دغدغههای فنی و عملیاتی شبکه بانکی کشور و همچنین ابراز تاسف از دشواریهایی که برای دسترسی هموطنانمان به خدمات بانکی و داراییهایشان پیش آمد، با تمامی ظرفیتهای انسانی، فنی و پشتیبانی خود در شرایط بحرانی کشور کنار بانکها ایستادیم تا با سرعت، دادهها بازیابی و سرویسهای بانکی مجدد در مدار قرار گیرند. ما این مسئولیت را نه تنها یک وظیفه شغلی، که تعهدی انسانی و ملی میدانیم و همچنان بر ایفای آن پایبند خواهیم بود.
آپدیت ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۴
بازگشت تدریجی خدمات بانکی سپه و پاسارگاد پس از حمله سایبری
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خدماترسانی بانکهای سپه که در پی حمله سایبری همزمان با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به زیرساختهای ایران مختل شده بود، بهتدریج در حال بازیابی و بهروزرسانی است.
طبق اطلاعیه هفتم بانک سپه، هماکنون پرداخت چکهای صادره عهده این بانک، هم بهصورت حضوری در شعب بانک سپه و هم از طریق سامانه چکاوک در سایر بانکها امکانپذیر است. مشتریان میتوانند با مراجعه مستقیم به شعب بانک سپه، نسبت به نقد کردن چکهای خود اقدام کنند. همچنین امکان واگذاری چکها از طریق بانکهای دیگر در سامانه چکاوک نیز فعال شده است.
پیش از این و بهدنبال اختلال گسترده در سامانههای بانک سپه با هماهنگی دادستانی کشور مقرر شده بود که چکهای صادره از سوی این بانک با تاریخ سررسید بین ۲۴ خرداد تا ۷ تیر، بهمدت یک ماه از زمان سررسید به حالت تعلیق درآیند.
آپدیت ۱۱ تیر ماه ساعت ۱۴:۳۳
بانک سپه در اطلاعیهای اعلام کرد که اجرای محدودیتهای مقرر در ماده ۵ مکرر قانون صدور چک، برای چکهای صادره عهده این بانک با تاریخ سررسید از ۲۴ خرداد تا ۷ تیرماه سال جاری، به مدت یک ماه از تاریخ سررسید تعلیق شده است.
به گزارش ایسنا، این تصمیم با هماهنگی دادستانی کل کشور و در پی اختلالات اخیر در ارائه خدمات بانک سپه اتخاذ شده است. هدف از این اقدام، حمایت از مشتریانی است که به دلیل شرایط خاص پیشآمده با مشکلاتی در وصول چکهای خود مواجه شدهاند.
بر این اساس، محدودیتهای مندرج در بندهای (الف) تا (د) ماده ۵ مکرر قانون چک، شامل ممنوعیت افتتاح حساب، مسدود شدن بخشی از خدمات بانکی، و سایر محدودیتهای قانونی، برای چکهای برگشتی مشمول این بازه زمانی، به طور موقت لغو شده است.
آپدیت ۱۱ تیر ماه ساعت ۹
مصطفی پرتوافکنان، عضو هیئتمدیره بانک سپه، با ابراز تاسف بابت اختلالات اخیر در خدماترسانی این بانک، از صبر و همراهی مشتریان قدردانی کرد. وی با اشاره به حمله سایبری گسترده در پی جنگ ۱۲ روزه تحمیلی، گفت: «در نتیجه این حمله، ارائه خدمات بانکی با مشکلاتی همراه شد. از طرف مدیران و کارکنان بانک سپه، مراتب پوزش خود را به مشتریان گرامی اعلام میدارم.»
او تاکید کرد که عمده خدمات بانکی در شعب همچنان فعال بوده و سایر خدمات طی روزهای آینده بهطور کامل بازیابی میشود.
تلاش برای حفظ خدمات نقدی در روزهای بحرانی
پرتوافکنان درباره اقدامات فوری بانک در روزهای آغازین اختلال توضیح داد: «دو راهکار در دستور کار قرار گرفت؛ نخست، تامین نقدینگی مورد نیاز در شعب برای پرداخت وجه نقد به مشتریان و دوم فعالسازی مجدد دستگاههای خودپرداز با همکاری بانک مرکزی.»
پرداخت کامل حقوق کارکنان بدون وقفه
وی در ادامه افزود: «در این شرایط دشوار، با تلاش شبانهروزی همکاران، واریز حقوق و مزایای تمامی حقوقبگیرانی که از بانک سپه خدمات دریافت میکنند، بدون تاخیر انجام شد.»
استقرار سامانه جدید بانکداری در زمانی بیسابقه
عضو هیئتمدیره بانک سپه از جایگزینی سامانه بانکداری متمرکز خبر داد و گفت: «سامانه جدید در مدت زمانی بسیار کوتاه، تنها طی چند روز، مستقر شد؛ در حالی که اجرای چنین سیستمی در شرایط عادی حداقل شش ماه زمان نیاز دارد. این دستاورد را میتوان یک رکورد تاریخی در صنعت بانکداری کشور دانست.»
بازگشت خدمات الکترونیکی و غیرحضوری
پرتوافکنان با اشاره به بازگشت تدریجی خدمات، افزود: «در حال حاضر، خدمات کارت، ساتنا، پایا، عملیات دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاههای کارتخوان، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاههای IPG به پایداری رسیدهاند.»
وی وعده داد که «خدمات اینترنتبانک و همراهبانک نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده مجددا در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.» همچنین اعلام کرد که خدمات چکاوک و سامانههای تسهیلاتی و اعتباری نیز بهزودی فعال میشوند و تمامی اطلاعات لازم از طریق رسانهها اطلاعرسانی خواهد شد.
بخشودگی خسارات تاخیر برای مشتریان اعتباری
در پایان، پرتوافکنان از تصویب طرحی حمایتی خبر داد و گفت: «در راستای پشتیبانی از فعالان اقتصادی و معیشت مردم، تمامی خسارات ناشی از تاخیر پرداخت تسهیلات از ابتدای جنگ ۱۲ روزه تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی شدهاند.»
آپدیت ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۴
عضو هیئت مدیره بانک سپه گفت: امروز سامانههای بانک به پايداری رسیده است.
مصطفی پرتوافکنان گفت: امروز بانک سپه در خدمات کارت، ساتنا، پایا، دریافت و پرداخت، رمز و پرداخت قبوض به پایداری رسید. مردم در دستگاههای پوز میتوانند خریدهایشان را انجام دهند. همچنین دسترسی به حسابهایشان فراهم شده است.
بانک سپه چه شد
او افزود: از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و متعاقب حمله سایبری به زیرساختهای فناوری بانک، ارائه خدماتدهی به مشتریان عزیز با وقفه و مشکلاتی مواجه شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش میطلبم. نکته قابل توجه اینکه، عمده خدمات بانکی تا امروز در تمامی شعب برقرار و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار میشود.
ایا بانک سپه درست شده
عضو هیات مدیره بانک سپه در ادامه گفت: در مقطع دشوار اختلالات سیستمی به وجود آمده، با تلاش شبانهروزی همکاران توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت میکنند، واریز شود و وقفهای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشود.
او ادامه داد: استقرار و پیادهسازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانهروزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفت که این خود یک رکورد تاریخی محسوب میشود.
برقراری خدمات غیرحضوری تا ۴۸ ساعت آینده
دکتر پرتوافکنان از برقراری مجدد اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: در تلاشیم تا خدمات غیرحضوری بانک طی ۴۸ ساعت آینده برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانههای تسهیلاتی و اعتباری نیز بهزودی از سر گرفته میشود و تمامی این اقدامات از طریق رسانههای جمعی به مشتریان اطلاعرسانی خواهد شد.
به گفته این مدیر بانک سپه خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی قرار گرفت.
173 دیدگاه
سم
پاسخ دادن
دقیقا مشکل منم مثل شماست چکار باید انجام بدیم
پاسخ
الی
پاسخ دادن
سلام
یکی از اشناهای مارو 3 تومن از حسابش کم کردن بعد از پیگیری معلوم شد تو بانک ملی براش ریختن و بعد از حدود 3هفته کارت اصلی سپه رو که انقضاش تموم شده بود تونست بعداین مدت درست کنه عصر همون روزش دستگیرش کردن و الان یکماهه بی دلیل تو زندانه…
خونوادش هم از خبرندارن تو کدوم زندانه…
خداازتون نگذره خداخیرتون نده بحق حسین…
پاسخ
هستی
پاسخ دادن
اگه کسی میدونه اطلاع بده
پاسخ
هستی
پاسخ دادن
سلام خسته نباشید
بنظرتون برم بانک رمز جدید میدن یا باز میگن برو تا کد بیاد برات
پاسخ
داریوش
پاسخ دادن
اقا کسی جایی سازمانی چیزی نمیشناسه بریم شکایت کنیم
اگه کسی راهی چیزی سراغ داره بیاید اصلا دسته جمعی بریم..
پاسخ
Ehsan
پاسخ دادن
برج2جلوی حسابم بسته شده بخاطر دو قسط عقب مونده وام ازدواج برج 3پرداخت زدم جلوی حسابم باز نشد تا جنگ شد…الانم که میگن به سیستم وام های قدیمی وصل نیستیم معلوم نیست چقد بدهکاری چقد باید پول بدی و از این حرفا…الان من حساب یارانه سهام عدالت سهمیه گاز و نفت به علاوه پولی که داخل دوتا حساب دارم داخل این بانک معلوم نیست تکلیفش چیه اصن جواب درستی نمیدن…
دقیقا مشکل منم مثل شماست چکار باید انجام بدیم
سلام
یکی از اشناهای مارو 3 تومن از حسابش کم کردن بعد از پیگیری معلوم شد تو بانک ملی براش ریختن و بعد از حدود 3هفته کارت اصلی سپه رو که انقضاش تموم شده بود تونست بعداین مدت درست کنه عصر همون روزش دستگیرش کردن و الان یکماهه بی دلیل تو زندانه…
خونوادش هم از خبرندارن تو کدوم زندانه…
خداازتون نگذره خداخیرتون نده بحق حسین…
اگه کسی میدونه اطلاع بده
سلام خسته نباشید
بنظرتون برم بانک رمز جدید میدن یا باز میگن برو تا کد بیاد برات
اقا کسی جایی سازمانی چیزی نمیشناسه بریم شکایت کنیم
اگه کسی راهی چیزی سراغ داره بیاید اصلا دسته جمعی بریم..
برج2جلوی حسابم بسته شده بخاطر دو قسط عقب مونده وام ازدواج برج 3پرداخت زدم جلوی حسابم باز نشد تا جنگ شد…الانم که میگن به سیستم وام های قدیمی وصل نیستیم معلوم نیست چقد بدهکاری چقد باید پول بدی و از این حرفا…الان من حساب یارانه سهام عدالت سهمیه گاز و نفت به علاوه پولی که داخل دوتا حساب دارم داخل این بانک معلوم نیست تکلیفش چیه اصن جواب درستی نمیدن…