تاریخ انتشار: 18 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پردازنده Snapdragon X Plus بعد از ایکس الیت به بازار می آید. امروز اولین اطلاعات از پردازنده اسنپدراگون X Plus منتشر شد. پردازنده جدیدی که برای کامپیوترهای ویندوزی در حال ساخت است.

مشخصات اسنپدراگون X Plus

این پردازنده جدید که با شماره مدل X1P شناخته می‌شود، به عنوان یک نسخه فرعی از Snapdragon X Elite به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت با شماره مدل X1E معرفی شده است، منطقی است که این پردازنده با شماره مدل X1P یا با نام کامل Snapdragon X Plus معرفی شود.

پردازنده‌های X1P44100 و X1P46100 از فوریه مورد آزمایش و توسعه قرار گرفته‌اند. این دو پردازنده دارای مودم 5G Snapdragon X65 هستند، اما اطلاعات دقیق‌تری در مورد اطلاعات فنی آن‌ها موجود نیست. برای کسب اطلاعات جدید همراه پلازا دیجیتال باشید.

پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون X Plus برای ویندوز

احتمالاً هسته‌های پردازنده Snapdragon X Elite به عنوان پایه برای پردازنده Snapdragon X Plus استفاده می‌شوند، اما این فقط احتمالات است. با توجه به گزارش Winfuture این پردازنده ممکن است با ۱۰ هسته تولید شده باشد.

رقابت اسنپدراگون X Plus با پردازنده اپل

هسته‌های ARM سفارشی Qualcomm احتمالا رقابت معناداری را برای پردازنده‌های ARM اپل به ارمغان خواهند آورد. این پتانسیل رقابتی می‌تواند باعث تقویت بازار و بهبود فناوری‌ پردازنده‌های کامپیوتری ویندوز شود.

به طور خلاصه، پردازنده اسنپدراگون X Plus احتمالاً یک گزینه قدرتمند برای سیستم‌های کامپیوتری ویندوز خواهد بود و می‌تواند بازار را برای رقابت در دنیای پردازنده‌های ARM گرم کند.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *