قیمت بستههای داده اینترنت همراه در سراسر کشور، با تایید و مصوبه نهادهای نظارتی، تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در اوایل سال جاری (اردیبهشت)، شرکتهای ارائهدهنده خدمات تلفن همراه (اپراتورها) با ارسال نامهای رگولاتوری، اعلام کردند که نرخ فعلی اینترنت همراه مانع توسعه زیرساختها و بهبود کیفیت خدمات شده است. در آن مقطع، اپراتورها خواستار افزایش قابل توجهی در حدود ۷۵ درصد شده بودند.
نارضایتی از سرعت اینترنت
با این حال، به دلیل نارضایتی عمومی از سرعت و کیفیت موجود اینترنت، رگولاتوری با درخواست افزایش ۷۵ درصدی مخالفت کرد و در نهایت، تنها مجوز افزایش حداکثری ۲۰ درصد در تعرفهها را صادر نمود.
به گفته نمایندگان اپراتورها، اعمال این تغییرات از بامداد روز سهشنبه، ۱۱ آذرماه، آغاز شده و در کلیه کانالهای فروش به تدریج بهروزرسانی خواهد شد.
واکنش اپراتورها به به افزایش قیمت اینترنت
- همراه اول: در بیانیهای رسمی، با اشاره به درک کامل نگرانیهای کاربران درباره شرایط اقتصادی، اعلام کرد که این افزایش با اعمال حداقل تغییرات ممکن صورت گرفته تا از بروز ناترازی شدید در صنعت ارتباطات جلوگیری شود.
- ایرانسل: این شرکت نیز ضمن همراهی و درک شرایط اقتصادی و تورم و حساسیت مشترکان نسبت به افزایش قیمتها، این اصلاح حداقلی تعرفه را با اهدافی چون به تعویق انداختن بحران ناترازی در صنعت ICT، حفظ حداقلهای کیفی در ارائه خدمات و امکان پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشترکان، ضروری دانسته است.
