پس از اینکه GTA 6 برای بار دوم تا پاییز ۲۰۲۶ به تاخیر افتاد، شایعات فراوانی در مورد مشکلات جدی در روند توسعه و گیمپلی بازی مطرح شد. با این حال، یکی از منابع داخلی معتبر و خبرنگاران شناختهشده در میان طرفداران راکستار، دلیل دیگری را برای این تاخیر اعلام کرده است.
Reece Reilly که در فضای مجازی با نام Kiwi Talkz شناخته میشود، اخیرا در اظهارات خود تاکید کرد که هدف اصلی از این تاخیر، تحویل یک بازی بدون باگ، بهینهشده به کاربران است.
او در توضیح این مسئله گفت:
«برخی منابع احتمال میدهند که تاخیر بازی تا سال ۲۰۲۷ به دلیل وضعیت آشفته آن باشد. من قویا به این دیدگاه شک دارم. هیچکدام از افرادی که به روند توسعه نزدیک هستند، چنین نظری ندارند. ساخت هسته اصلی GTA 6 به پایان رسیده و اکنون تیم توسعه در حال کار بر روی ارائه یک تجربه بهینه و عاری از هرگونه ایراد فنی و باگ است تا از تکرار وضعیت تاسفبار عرضه Cyberpunk 2077 جلوگیری شود.»
او همچنین به شایعات اخیر درباره اخراج توسعهدهندگان اشاره کرد و گفت: «۶ هزار نفر در راکستار مشغول به کار هستند، بنابراین اخراج ۳۵ نفر نمیتواند منجر به یک تاخیر شش ماهه شود. این دو موضوع به هم ارتباطی ندارند.»
بیشتر بدانید: کودتا در Rockstar: اخراج توسعه دهنده GTA 6 به دلیل تخلف
تاریخ کنونی برنامهریزیشده برای عرضه GTA 6، نوزدهم نوامبر ۲۰۲۶ (۲۸ آبان ۱۴۰۵) برای کنسول های PS5 و Xbox Series X/S است.
