تاریخ انتشار: 01 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از موارد مهمی که کاربران تمایل دارند انجام دهند، اتصال گوشی موبایل به تلویزیون است. از آن جایی که گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای همیشگی تبدیل شده‌اند که باید در دسترس کاربران قرار داشته باشند، اما با توجه به کوچک بودن سایز نمایشگر آن‌ها باید بگوییم شرایط نامتعارف بوده و آن‌ها تمایل خواهند داشت که گوشی هوشمند خود را بتوانند به تلویزیون متصل کنند. توجه به این مسئله امری ضروری بوده و باید این مسئله را مدنظر قرار دهید. البته این مسئله می‌تواند در بسیاری از گوشی‌های هوشمند متفاوت باشد، اما در صورتی که دارای گوشی موبایل سامسونگ هستید و قصد دارید آن را به تلویزیون متصل کنید، باید بگوییم ما در این مقاله قصد داریم روش انجام کار را به صورت کامل به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ را به‌روزرسانی کنید

گوشی سامسونگ را به‌روزرسانی کنید

در صورتی که قصد دارید گوشی هوشمند سامسونگ خود را به تلویزیون متصل کنید، باید سراغ آپدیت یا به‌روزرسانی گوشی بروید. شما باید در ابتدای کار خود، گوشی هوشمند سامسونگ را آپدیت کنید. این کار با ورود به تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است. انجام این کار اهمیت زیادی دارد، چرا که ممکن است آپدیت نبودن دستگاه باعث بروز مشکلات زیادی نشود و حتی به شما اجازه ندهد که اتصال را برقرار کنید.

یکی از نکات مهمی که توصیه می‌شود مدنظر قرار دهید، این است که آپدیت را از طریق وای فای به سرانجام برسانید. این مسئله باعث می‌شود فایل به صورت کامل دانلود و نصب شود تا کاربران کمترین خطا را تجربه کنند.

در صورتی که قصد دارید گوشی هوشمند سامسونگ خود را به‌روزرسانی کنید، کافی است مراحل زیر را برای انجام کار دنبال کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • هم اکنون باید وارد بخش آپدیت نرم افزار (Software Update) شوید.
  • در ادامه کار باید روی گزینه Download and Install ضربه بزنید تا کار دانلود به صورت خودکار آغاز شود.

تمام شد! شما موفق شده‌اید آپدیت نرم افزاری دستگاه را به صورت کامل انجام دهید و این خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید. همواره آپدیت کردن گوشی یکی از اقداماتی بوده که به سادگی انجام آن برای کاربران امکان‌پذیر خواهد بود.

روش اول: استفاده از SmartView

استفاده از SmartView

شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر صفحه نمایش گوشی هوشمند سامسونگ خود را به صورت وایرلس متصل کرده و نمایشگر روی گوشی را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون قرار دهید:

  • ابتدا باید روی گوشی موبایل خود، انگشت خود را از قسمت بالا به سمت پایین بکشید تا وارد منوی سریع شوید.
  • هم اکنون زمان آن رسیده تا شما گزینه Smart View را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار خواهید دید نام تلویزیون برای شما نمایش داده می‌شود. شما باید تلویزیون موردنظرتان را برای برقراری اتصال انتخاب کنید.
  • زمانی که اقدامات ذکرشده را انجام دهید، خواهید دید یک گزینه جدید روی گوشی نمایش داده می‌شود که باید آن را به منظور برقراری اتصال، تایید کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مدنظر قرار دهید، این است که ابتدا باید قابلیت اسمارت را در تلویزیون هم فعال‌سازی کنید تا امکان برقراری ارتباط میان گوشی سامسونگ و دستگاه فراهم شود. برای فعال‌سازی قابلیت ذکرشده در تلویزیون باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات تلویزیون شوید و در ادامه باید بخش عمومی (General) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون شما باید اتصال‌های اکسترنال (External Connection) را انتخاب کنید.
  • زمان آن فرا رسیده است که گزینه Device Connection Manager را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید گزینه Device List را انتخاب کنید تا بتوانید وارد مرحله پایانی شوید.
  • هم اکنون در بخش جدید که ظاهر شده است، باید گزینه Allow را تایید کنید تا اتصال برقرار شود.

روش دوم: استفاده از Tap View

استفاده از Tap View

یکی دیگر از روش‌های متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون را باید استفاده از قابلیت Tap View است. این ویژگی می‌تواند روشی مفید برای متصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون شناخته شود که به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه را با یک ضربه به تلویزیون متصل کنید. برای استفاده از Tap View باید ویژگی موردنظر را در برنامه SmartYhings موبایل دانلود کرده و فعال کنید.

برای استفاده از قابلیت Tap View باید ویژگی موردنظر را در برنامه روشن کرده و در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در گوشی موبایل خود باید برنامه SmartThings را بازگشایی کنید و در ادامه باید وارد منوی آن شوید.
  • هم اکنون زمان آن رسیده که با ضربه زدن روی Settings وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید.
  • شما باید روی سوئیچ Tap View ضربه بزنید تا فعال سازی شود.
  • در ادامه کار باید گوشی موبایل خود را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید و سپس روی Allow Phone ضربه بزنید تا کار اتصال به سرانجام برسد.

هم اکنون شما موفق شده‌اید گوشی هوشمند سامسونگ را به سادگی به تلویزیون متصل کنید. این مسئله به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید شرایط را کنترل کرده و این خبر خوبی است. شما می‌توانید محتوای نمایش داده شده روی گوشی را روی تلویزیون قرار دهید.

حال اگر می‌خواهید مک بوک خود را به تلویزیون متصل کنید، می‎‌توانید از وبلاگ آموزش اتصال لپ تاپ مک به تلویزیون راهنمایی بگیرید.

سخن آخر

متصل کردن گوشی موبایل سامسونگ به تلویزیون کار سختی نبوده و شما می‌توانید این اقدام را به سادگی انجام دهید. در صورتی که قصد دارید گوشی موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید، روش‌های زیادی وجود دارد و ما در این مقاله به دو روش ساده برای انجام کار اشاره کردیم که می‌تواند بسیار سودمند باشد. در صورتی که قصد دارید گوشی را به تلویزیون متصل کنید، توصیه می‌کنیم این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون نیازمند کابل است؟

با خرید کابل های رابط MHL هم امکان متصل کردن گوشی به تلویزیون فراهم می‌شود، اما باید بدانید روش‌های ذکرشده در این مقاله ساده‌ترین روش‌ها به حساب می‌آیند.

آیا کیفیت محتوای گوشی به صورت کیفیت اصلی روی تلویزیون قرار خواهد گرفت؟

بله؛ شما می‌توانید کیفیت فایل اصلی را بعد از برقراری اتصال مشاهده کنید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *